آخرین اخبار

رزومه کاري تان با اين 3 مورد خراب مي شود کار و زندگي

رزومه کاري تان با اين 3 مورد خراب مي شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - به اين سه دليل رزومه‌اي که آماده کرده‌ايد آنقدر‌ها هم که فکر مي‌کنيد قوي نيست!

اگر به دنبال کار هستيد حتما مي‌دانيد که آماده کردن رزومه به اين راحتي‌‌ها هم نيست و ترفندهاي خاص خود را مي‌طلبد، در اين مطلب قصد داريم به سه دليلي بپردازيم که رزومه‌اي که آماده کرده‌ايد آنقدرها هم که فکرش را مي‌کنيد قوي نيست. فرآيند کاريابي دردسرهاي خاص خود را دارد و اگر به دنبال استخدام در شرکت‌هاي تراز اول هستيد به خوبي مي‌دانيد که در اين فرآيند بايد از هفت خان رستم عبور کنيد؛ در نهايت هم ممکن است به دليل رزومه ضعيفي که آماده کرده‌ايد در مصاحبه رد شويد. اين امر در صورتي است که در بيشتر مواقع فرد جوياي کار فکر مي‌کند رزومه‌اي درست و درمان آماده کرده، غافل از اينکه ايجاد رزومه به اين راحتي‌ها هم نيست.

ممکن است در حين مصاحبه تازه به اين امر آگاه شويد که به اندازه‌اي که فکر مي‌کرديد براي شغل مورد نظر آمادگي نداريد يا اينکه شغلي که براي آن درخواست داده‌ايد اصلا باب ميل شما نيست. با اين حساب قبل از ارائه رزومه کاري، سعي کنيد تمام جوانب شغل آينده خود را در نظر بگيريد. با در نظر گرفتن موارد فوق پس از اينکه رزومه‌اي درخور و شايسته کلاس کاري خود فراهم‌ کرديد اين سه مورد را که در پايين به آنها خواهيم پرداخت در نظر داشته باشيد. چرا که رعايت نکردن موارد ممکن است به کيفيت رزومه شما لطمه بزند.

در رزومه خود از شبکه‌هاي اجتماعي غافل نشويد

شبکه‌هاي اجتماعي رنگ و رويي تازه به کسب و کار داده‌اند و به ابزاري براي معرفي افراد تبديل شده‌اند. شايد باورتان نشود اما احتمال زيادي وجود دارد که در حين مصاحبه، کارفرما از شما آدرس شبکه‌هاي اجتماعي که در آن عضو هستيد را درخواست کند. به اين ترتيب اگر آدرس اين شبکه‌هاي اجتماعي را در رزومه خود قرار ندهيد ممکن است اين امر به نقطه ضعف رزومه‌اي که براي تهيه آن زحمت کشيده‌ايد تبديل شود. خوشبخانه راه جلوگيري اين اشتباه نيز بسيار ساده است. اگر رزومه ديجيتال تهيه کرده‌ايد کافي است تا لينک يکي دو تا از شبکه‌هاي اجتماعي را که در آنها فعال‌تر هستيد را قرار دهيد. اگر هم رزومه شما به صورت سنتي و کاغذي تهيه شده است، آدرس صفحه‌هاي اجتماعي خود را در آن قيد کنيد.

اگر به صورت جدي به کسب و کار اينترنتي خود اهميت مي‌دهيد حتما نام شبکه اجتماعي لينکدين را شنيده‌ايد. اين شبکه‌ اجتماعي، تخصص محور کار مي‌کند و اين روزها به استانداري براي معرفي توانايي‌ و تخصص افراد تبديل شده است. با اين حساب پيشنهاد مي‌کنيم حتما لينک پروفايل لينکدين خود را در رزومه‌اي که حاضر کرده‌ايد قيد کنيد. در کنار اضافه کردن آدرس حساب کاربري خود در لينکدين اگر صفحه‌ وب‌سايت اختصاصي نيز داريد آدرس آنرا در رزومه‌ لحاظ کنيد. پيشنهاد مي‌کنيم اگر در استارتاپ به خصوصي نيز مشغول بوده‌ايد آدرس اينترنتي اين استارتاپ را در رزومه کاري خود قيد کنيد.

از طرف ديگر اين روزها اينستاگرام نيز محبوبيت زيادي دارد و با اين حساب شايد بد نباشد اگر آدرس پروفايل اينستاگرام خود را در رزومه کاري‌تان نيز ذکر کنيد. اگر راه‌هاي اينترنتي ديگري نيز براي معرفي توانايي‌هاي خود به کارفرما به ذهن شما مي‌رسد حتما در رزومه به اين موارد اشاره کنيد. بررسي کردن سوابق و تجربه‌هاي کاري در محيط اينترنت توسط کارفرما گزينه‌اي است که بدون شک به قوام بخشيدن رزومه شما کمک خواهد کرد.

در حين ايجاد رزومه از ‌حرفه‌اي‌ها کمک بگيريد

کاملا مشخص است رزومه‌اي که تهيه مي‌کنيد بايد ساخت دست خود شما باشد چرا که بدترين رزومه، رزومه‌اي است که کارفرما متوجه شود شما آنرا ننوشته‌ايد. از طرف ديگر هيچ اشکالي ندارد اگر در حين تدارک رزومه از افراد و شرکت‌هايي که تخصص اين کار را ندارند کمک بگيريد. نکته‌اي که در اين مورد حتما بايد رعايت کنيد اين است که فردي که قرار شده به شما در تهيه رزومه کمک کند بايد حتما لحن نوشتار شما را در رزومه رعايت کند. فرض کنيد در پروژه‌اي فعال بوده‌ايد که حضور چنداني در آن نداشته‌ايد، با اين حساب اگر اين پروژه را در رزومه خود ذکر کنيد و کارفرما از چند و چون اجراي آن از شما سوال کنيد بدون شک پاسخ محکمي نخواهيد داشت. اين امر براي نگارش رزومه نيز صدق مي‌کند.

اگر قرار است کسي به شما در نوشتن و تهيه رزومه کمک کند سعي کنيد به قسمت‌هاي اضافه يا اصلاح شده توسط اين شخص کاملا تسلط داشته باشيد تا اگر کارفرما سوالي از اين قسمت‌ها از شما پرسيد پاسخ‌هاي مناسبي را ارائه کنيد. در واقع بايد رزومه شما به نوعي آماده شود که خط و خبري از حضور افرادي که به شما کمک کرده‌اند در آن نباشد. اين امر به خصوص اگر رزومه شما ديجيتالي باشد اهميت بيشتري پيدا مي‌‌کند.

به اين ترتيب اگر فردي در تهيه رزومه به شما کمک کرده و اين فايل را با فرمت وُرد (doc يا docx) براي شما ارسال کرده است، نام وي در اين فايل درج شده و توصيه مي‌کنيم اين رزومه را قبل از ارسال براي کارفرما يک بار Save as کنيد تا اثري از نام فردي که روزمه شما را تهيه کرده باقي نماند و فايل با اسم شما به عنوان نويسنده براي کارفرما ارسال شود.

رزومه ديجيتال خود را براي خواندن در گوشي‌هاي هوشمند بهينه کنيد

بد نيست بدانيد بر اساس گزارش‌هاي شبکه اجتماعي لينکدين ، کارفرماهاي زيادي از طريق دريافت رزومه ديجيتال، نيروهاي مورد نياز شرکت خود را استخدام مي‌کنند.به اين ترتيب احتمال زيادي وجود دارد که کارفرما به جاي بررسي رزومه شما در صفحه بزرگ نمايشگر کامپيوتر، اين فايل را در گوشي موبايل خود بررسي کند. اينجاست که خوانا بودن رزومه در صفحه‌ کوچک گوشي‌‌هاي همراه هوشمند اهميت بيشتري پيدا مي‌کند. با اين حساب پيشنهاد مي‌کنيم حتما از خوانا بودن رزومه خود در گوشي‌هاي موبايل اطمينان خاطر حاصل کنيد. براي اين کار حتما رزومه‌اي را که قصد داريد ايميل کنيد، يک بار بر روي گوشي آيفون و اندرويد آزمايش کنيد.

اگر در رزومه خود از زيبا‌سازي‌هاي گرافيکي استفاده کرده‌ايد، پيشنهاد مي‌کنيم اين موارد را به طور کلي حذف کنيد، چرا که مشاهده فايل رزومه‌اي که رنگ‌ و لعاب زيادي داشته باشد در صفحه‌‌نمايش کوچک موبايل چندان راحت نيست. سعي کنيد رزومه شما قالبي ساده و خوانا داشته باشد، در خصوص فونت‌ نيز از فونت‌هاي رايجي استفاده کنيد که بيشتر کاربران از آنها استفاده مي‌کنند. خوانا بودن فونت رزومه را حتما در گوشي‌هاي مختلف آزمايش کنيد. از آنجايي که رزومه آماده شده شما ديجيتال است، همان‌گونه که در بالا هم اشاره کرديم، پيشنهاد مي‌کنيم لينک صفحه‌وب سايت شخصي يا وب‌سايت‌هايي که اطلاعاتي را در خصوص شما نمايش مي‌دهند را نيز به محتواي رزومه خود اضافه کنيد.

پس از اينکه تمامي اين موارد را انجام داديد، اگر تير شما به هدف خورد و شغل دلخواه خود را به دست آورديد؛ باز هم توصيه مي‌کنيم رزومه‌اي را که عامل موفقيت شما بوده را از بين نبريد. از آنجايي که اين رزومه امتحان خود را پس داده است مي‌توانيد آنرا براي معرفي خود در سمينارها،‌نمايشگاه‌ها و ساير موقعيت‌هاي تجاري و حرفه‌اي استفاده کنيد.



منبع : farnet.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟