آخرین اخبار

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!! کار و زندگي

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - خريد اينترنتي تان را با اين نکته هاي ساده ايمن کنيد

اگر قصد خريد اينترنتي از يک فروشگاه الکترونيکي را داريد بايد با چشماني باز اين کار را انجام دهيد. ما نمي خواهيم خريد اينترنتي را يک کار عجيب و سخت جلوه دهيم اما وقتي شما به صورت فيزيکي هم خريد مي کنيد مطمئنا از يک مکان معتبر خريد خود را انجام مي دهيد. خريد اينترنتي شايد ساده ترين و لذت بخش ترين کاري باشد که شما در اينترنت مي توانيد انجام دهيد به شرطي که به يک سري نکات مهم توجه داشته باشيد.

خريد اينترنتي از فروشگاه هاي معتبر

قبل از خريد اينترنتي در مورد فروشگاهي که مي خواهيد از آن خريد کنيد تحقيق کنيد. فروشگاه هاي معتبر عموما آدرس پستي، تلفن و مشخصات خود را به طور دقيق در وب سايت شان درج مي کنند. دقت کنيد که فروشگاهي که از آن خريد مي کنيد يک فروشگاه فعال است يا يک وب سايت رها شده. در نظر داشته باشيد تعداد زيادي وب سايت رها شده در اينترنت وجود دارند که روزي به مشتريان خود سرويس دهي مي کردند اما به علل مختلف بي استفاده مانده اند اگر از طريق تبليغات با فروشگاه آشنا شديد تقريبا مي توان اطمينان داشت که فروشگاه مورد نظر فعال است، اما اگر به طور اتفاقي وارد فروشگاه شديد بايد بررسي بيشتر نماييد.

معمولا وب سايت هاي فعال بخش اخبارشان به روز است به عنوان يکي از نشانه هاي به روز بودن فروشگاه مي توان در نظر گرفت است و يا اينکه بررسي کنيد اطلاعات تکميلي در مورد کالا به همراه قيمت و شرايط و هزينه هاي ارسال درج شده باشد. معمولا فروشگاه هايي که يک شعبه ي فيزيکي دارند بسيار مطمئن تر از فروشگاه هايي هستند که فقط به صورت مجازي پايه گذاري شده اند و آمارها نيز نشان مي دهد اعتماد افراد به فروشگاه هايي که شعبه ي فيزيکي دارند بيشتر است. زيرا احتمال کلاهبرداري و يا اين که کالاي خريداري شده به دست شما نرسد کمتر است و اگر مشکلي پيش بيايد مي توانيد به آدرس فروشگاه مربوطه مراجعه کنيد.

انتخاب روش خريد مناسب

وقتي از يک فروشگاه مجازي معتبر خريد مي کنيد معمولا انتخاب هاي متعددي براي نحوه خريد و دريافت کالا براي شما وجود خواهد داشت. از جمله پرداخت وجه به صورت آنلاين، خريد به صورت پستي، واريز به حساب و .... . هميشه سعي کنيد روشي براي خريد خود انتخاب کنيد که کمترين ريسک پذيري را داشته باشد.

خريد به صورت آنلاين

معمولا فروشگاه هايي که ارائه دهنده سرويس هاي آنلاين هستند خدمات پرداخت اينترنتي خود را از يکي از بانکهاي کشور دريافت مي کنند و بانک ها نيز معمولا بابت ارائه اين نوع سرويس از فروشگاه ها مبالغي بابت ضمانت دريافت مي کنند. تا در مواردي که از فروشگاه مربوطه شکايتي صورت گرفت مورد اجرا قرار دهند. استفاده از اين سيستم بيشتر در مواقعي مناسب است که شما محصول خود را مي خواهيد به صورت الکترونيکي دريافت کنيد مانند خريد کارت اينترنت و .... . در پرداخت هاي آنلاين هميشه وقتي مي خواهيد مرحله پرداخت وجه را از طريق کارت انجام دهيد وارد سايت دومي خواهيد شد که سايت بانک دريافت کننده وجه است که عموما سايت هاي بانک سامان به آدرس sb14.com و يا سايت بانک پارسيان به آدرس pec.ir و يا سايت معتبر ديگر بانک ها مي باشد.

دقت کنيد بسياري از سارقان اينترنتي با راه اندازي سايت هايي شبيه به سايت هاي بانکها و آدرس هاي شبيه به آنها اقدام به کلاهبرداري نموده اند. اگر از مرورگر IE اسفتاده مي کنيد، بعد از ورود به صفحه پرداخت بانک، تصوير يک قفل زرد رنگ پايين صفحه مشاهده مي شود روي آن قفل دو بار کليک کنيد تا گواهينامه سايت باز شود. در قسمت Issuedto آدرس بانک نوشته شده است . مثلا اگر وارد سايت بانک پارسيان شده باشيد بايد www.pec.ir نوشته شده باشد. ولي اگر وارد قسمت پرداخت شديد و اين قفل زرد رنگ را مشاهده نکرديد، يا نام داده شده در قسمت Issuedto درست نبود، شماره کارت رمز خود را وارد نکنيد چون نشان دهنده ي اين است که اين سايت از نظر امنيتي تاييد نشده است و يا اصلا سايت بانک نمي باشد و اطلاعات شما در اختيار افراد ديگري قرارخواهد گرفت.

شيوه خريد از طريق واريز به حساب

در اين روش براي خريد اينترنتي يک کالا بايد ساعت ها در صف بانک بايستيد تا مبلغ را به حساب فروشگاه واريز کرده سپس شماره فيش را در وب سايت وارد کنيد تا محصول مورد نظر را براي شما ارسال کنند. اين شيوه يکي از بدترين شيوه هاي خريد اينترنتي است و حتي شايد نتوان آن را يک خريد اينترنتي قلمداد کرد. زيرا استفاده از تجارت الکترونيک بايد باعث سرعت وسهولت در خريد گردد، اما در اين روش شما دردسر بيشتري نسبت به خريد فيزيکي خواهيد داشت. از نظر امنيتي هم استفاده از اين روش خريد غير عاقلانه است. در پرداخت هاي الکترونيکي تمام سوابق تراکنش هاي مالي شما در سيستم ثبت مي شود و حتي مشخص است که اين کالا در چه تاريخي و از چه فروشگاهي و با چه قيمتي خريداري شده است. اما در حالتي که شما به حساب فردي مبلغي واريزمي کنيد ممکن است هيچ وقت چيزي به دست شما نرسد و چون شما مبلغ را در بانک واريز کرده ايد و اين فروشگاه اينترنتي براي بانک شناخته شده نيست و فروشگاه ضمانتي هم به بانک نداده است. اثبات اين که شما مبلغي را بابت خريد محصول خاصي که در اينترنت وجود داشته پرداخت کرده اين مشکل تر است و رديابي آن سخت تر و يا اگر بر فرض فيش بانکي را گم کنيد که اوضاع وخيم تر خواهد شد. بسياري از سارقان از اين روش نيز براي کلاهبرداري هاي اينترنتي خود استفاده مي کنند و با راه اندازي يک سايت و رائه يک محصول با قيمت وسوسه انگيز و ارائه شماره حساب از مشتريان مي خواهند مبالغ را واريز کنند. معمولا اين افراد درخواست مبالغ اندکي از مشتريان مي کنند، به طور مثال 3 تا 5 هزار تومان. به همين خاطر بيشتر افراد وقتي چيزي به دستشان نمي رسد در پي شکايت نمي روند، اما در نظر بگيريد اين افراد از هزاران نفر به اين شيوه کلاهبرداري مي کنند و مبالغ کلاني به جيب مي زنند.

خريد پستي

شايد بتوان امن ترين روش براي خريد اينترنتي استفاده از سيستم خريد پستي باشد که امروزه اغلب فروشگاه ها نيز از اين سرويس استفاده مي کنند. شما با استفاده از اين روش مي توانيد محصول مورد نظر را سفارش دهيد و محصول موردنظر توسط شرکت پست براي شما ارسال شده و سپس مبلغ کالا را به مامور پست تحويل مي دهيد. مي بينيد که در اين روش شما با اطمينان خاطر و بدون اينکه پولي را از پيش پرداخت کرده باشيد مي توانيد محصول خود را خريداري کنيد. استفاده از اين روش براي کالاهايي که ماهيت فيزيکي دارند بسيار مناسب است. هميشه سعي کنيد در فروشگاهي که امکان خريد پستي وجود دارد از اين روش استفاده کنيد البته از اين شيوه در محصولاتي که ماهيت فيزيکي ندارند مانند کارت اينترنتي و اطلاعات و حق عضويت و .... نمي توان استفاده کرد و بايد شيوه پرداخت آنلاين استفاده شود.



منبع : وبلاگ کامپيوتر واينترنت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟