آخرین اخبار

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!! کار و زندگي

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مثل ثروتمندان فکر کنيد

چون در اطراف خود افرادي را مي‎بينيم که همواره مشغول روياپردازي و آرزوهاي بزرگ بوده‌اند ولي هرگز به آرزوهاي خود نرسيده‌اند و چه بسيار افرادي که سخت کار کرده‌اند ولي هرگز نتوانسته‌اند با انجام کارهاي سخت آنطور که بايد پولدار شوند.

پس اشکال در کجاست؟

تحقيقات نشان مي‎دهد که آدم‌هاي ثروتمند داراي طرز تفکر خاصي هستند که برخي اصول در بين اکثر آنها مشترکاست، پس بياييد تمرين کنيم تا همچون ثروتمندان بينديشيم و براي اين تمرين اصول زير را سرمشق دفتر تمرين‌مان قرار دهيم:

1. بخواهيم و تلاش کنيم کسي شويم

در بسياري از آموزه‌هاي ما شايد آنطور که بايد به ما آموزش داده نشده است که براي دست‌يابي به پست، مقام، جايگاه بالاتر و پول بيشتر تلاش کنيم. در برخي موارد حتي اين خواسته‌ها مورد نکوهش قرار گرفته است؛ در صورتي که در آموزه‌هاي ارزشمند ديني، علمي، جامعه‌شناختي، انسان‌شناسي و روانشناسي به هيچ عنوان اين موارد نبايد مورد نکوهش قرار بگيرند. يعني ما بايد به خواسته‌هاي دروني خودمان و به نداي درون‌مان گوش فرا دهيم. اگر از امروز تصميم بگيريم آن‌چه که دوست داريم بشويم و در اين مسير دوست داشتن خدا، خلق و خود را فراموش نکنيم و در نظر بگيريم، بدون ترديد مي‎توانيم انساني متفاوت‌تر از امروز بشويم.

اشکال اين‌جاست که در بسياري از موارد فکر مي‎کنيم که اگر ادعا کنيم يا به ديگران بگوييم که مي‎خواهيم کسي شويم اين نشان از خودخواهي، جاه‌طلبي يا زياده‌خواهي ماست. خداوند متعال ما را آفريده است براي اين‌که قله‌ها را فتح کنيم و با فتح قله‌ها دست ديگران را هم بگيريم و آن‌ها را هم به قله‌ها برسانيم و به جايگاه والاي اشرف مخلوقات برسيم. يکي از اين قله‌ها، قله ثروت، دارايي و ماديات است که بايد با درايت، علم و آگاهي به سمت فتح اين قله برويم.

2. به جاي مدرک، دنبال تخصص باشيم

تقريبا بيشتر افرادي که در اطراف ما زندگي مي‎کنند، افرادي هستند که داراي مدرک تحصيلي بالايي هستند. ولي در يک آمارگيري ساده مي‎توانيم اين افراد را غربال و برجسته‌ ها و شايسته‌ ها را جدا کنيم. انسان‌هاي بزرگ و برجسته کساني هستند که کنار مدرک تحصيلي داراي تخصص و مهارت هستند. همين الان افرادي که پولدار هستند تقريبا بيش از 90 درصد اين افراد در يک رشته کاري به طور خاص زبانزد هستند. در يک حرفه سال‌هاست که زحمت کشيده‌اند، پادويي و شاگردي کرده‌اند و امروز استاد شده‌اند. جالب است در بيشتر اين موارد شما شايد تحصيلات آکادميک و تحصيلات بالا راهم مشاهده نکنيد. چرا که آن‌ها زمان را صرف يادگيري در دانشگاه محيط و جامعه کسب و کار کرده‌اند.

اگر ما هم مي‎خواهيم ثروتمند شويم يکي از راه‌هاي طرز فکر ثروتمندان اين است که بايد کار کنيم تا ياد بگيريم. بايد عمل کنيم تا پخته شويم. بايد تجربه کسب کنيم تا ثروت به دست بياوريم. آن‌ها مي‎گويند پول را در کف کارگاه‌ها مي‎توان پيدا کرد. کسي در کف کارگاه مي‎تواند پول پيدا کند که کار بلد باشد. کاربلدبودن همان متخصص‌بودن است. اگر من و شما دانش داريم، مدرک داريم ولي پول نداريم اشکال اينجاست که تخصص نداريم.

3. افراد خوش‌فکر ثروتمندان را تحسين مي‎کنند

هر عملي را عکس‌العملي‌ست. اگر بخواهيم ساده و معمولي بگوييم مي‎توانيم بگوييم اگر چيزي، رفتاري، دارايي، شخصي را دوست داشته باشيم به تدريج مثل او مي‎شويم. يکي از نگرش‌هايي که بايد در خود اصلاح کنيم، نگرش دوست‌داشتن افراد ثروتمند است که شما آن‌چه را که دوست داشته باشيد يا مثل آن مي‎شويد يا مثل آن رفتار مي‎کنيد. افراد ثروتمند ويژگي خاص‌شان اين است که افرادي را که از آن‌ها بيشتر دارند، دوست دارند. اگرچه در پنهان و در درون خود با آن‌ها رقابت مي‎کنند؛ ولي آن‌ها را دوست دارند و تحسين مي‎کنند و نکوهش نمي‌کنند. سري به خودمان بزنيم آيا ما افراد ثروتمند را، کساني که از ما بيشتر دارند، کساني را که خودروي چند ميليوني دارند، خانه چند صد ميليوني دارند، نکوهش مي‎کنيم؟ آيا به آن‌ها حسادت مي‎کنيم؟ يا آن‌ها را دوست داريم و آن‌ها را تحسين مي‎کنيم؟

اگر آن‌ها را تحسين نمي‌کنيم پس طرز فکر و نگرش‌مان را بايد تغيير دهيم. از امروز کساني را که از ما بالاتر هستند و بيشتر دارند، تحسين کنيم تا انعکاس آن به خودمان برگردد و وقتي به خود ما برگردد حال ما و نگاه ما مثل آن شخص مي‎شود. با تمرين‌هاي کوچک مي‎توانيم سکوهاي بزرگ را فتح کنيم. يکي از اين تمرين‌هاي کوچک تغيير نگرش و طرز فکرمان در مورد افراد پولدار است. ساده بگويم اين نسخه را اگر انجام دهيم تغييرات زيادي حتي در زندگي شخصي ما رخ خواهد داد. اگر از امروز ثروتمندان را تحسين کنيم و بگوييم حتما لياقتش را داشته‌اند، حتما تلاش کرده‌اند، حتما شايستگي لازم را کسب کرده‌اند شاهد تغييرات چشمگيري در زندگي خود خواهيم بود.



منبع : khalaghiyat.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟