آخرین اخبار

اين دکوراسيون هاي ايراني هميشه روي مد هستند!!! خانه و دکوراسيون

اين دکوراسيون هاي ايراني هميشه روي مد هستند!!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - دکوراسيون هاي ايراني که هرگز از مد نمي افتند

هر قدر هم که زمان و دوره و سبک زندگي هايمان عوض شود، هر قدر خانه و زندگي هايمان مطابق زمان پيش برود ، بعضي چيزها هستند که عوض نمي شوند، فضاهايي از دکوراسيون ايراني هستند که از مد نمي افتند، رهايمان نمي کنند و همگام با ما پيش مي آيند. هستند فضاهايي که هر قدر هم که زندگي ها مدرن شوند اما آن ها اصالتشان را از دست نمي دهند، شايد لباس هاي امروزي بر تن کنند اما هنوز هم ما را به همان اصالت گمشده اي پيوند مي زند که با بودن در آن فضا مي خواهيم جبرانش کنيم و الحق هم که خوب از پس اين کار بر مي آيند.
امروز مي خواهيم همسفر فضاهايي شويم که از دير باز با ما بوده اند و همراهي مان کرده اند تا همين امروز، فضاهاي ايراني که با گذشت زمان از مد نمي افتند و دست مان را سفت چسبيده اند تا مبادا اصالتمان را گم کنيم، مطمئن هستم اين مطلب خاطرات خوب گذشته را براي تان ياد آور مي شود؛ پس تا انتهاي آن با ما همراه باشيد.

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : نشيمن هاي بدون مبلمانفضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : نشيمن هاي بدون مبلمان

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : نشيمن هاي بدون مبلمان

براي نشيمن خانه تان آخرين مد مبلمان روز را تهيه مي کنيد و آن را با فرش هاي گران بها و لوازم دکوري نفيس مزين مي کنيد. هر سال رومبلي ها را عوض مي کنيد که مبادا چهره شان قديمي و از مد افتاده شود، با همه اين مدرن بودن ها باز هم گاهي اوقات، از در که وارد مي شويد به جاي نشستن روي مبل روي زمين مي نشينيد و پاهاي تان را دراز مي کنيد و به خودتان اجازه مي دهيد تا اندکي زندگي کنيد، زندگي به سبک اصالت تان. نشيمن هاي بدون مبلمان، همان هايي که پشتي و تشکچه ها از عناصر جدا نشدني شان هستند و زيباترين سمفوني جهان توسط سماور گوشه اتاق در آن نواخته مي شد از جمله فضاهاي ايراني که از مد نمي افتند هستند که هر لحظه به طرفداران آن ها نيز اضافه مي شود.
مطمئن هستم که شما هم مي توانيد يکي از همين نشيمن هاي پشتي دار را در خانه هاي مدرن و امروزي تان داشته باشيد. نشيمن هايي که با تمام وجود پذيراي روزهاي خستگي تان هستند و حال تان را حسابي خوب مي کنند. چه اشکالي دارد که پشتي و تشکچه هاي اين فضا مدرن باشد، مهم بودن شان است.

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : تخت هاي چوبي گوشه حياطفضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : تخت هاي چوبي گوشه حياط

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : تخت هاي چوبي گوشه حياط

براي اشاره به فضاهاي ايراني که از مد نمي افتد بايد به رفتاري که هيچ وقت از مد نمي افتد اشاره کنيم، شايد کنجکاو شده باشيد، اما خب راستش را بخواهيد راجع به دورهمي هاي دوستانه ها حرف مي زنم. همان دورهمي هايي که گوشه حياط برپا مي شود و بوي جوجه و کباب مي دهد. همان هايي که صداي خنده يک لحظه از آن قطع نمي شود. همان هايي که ساعت ها روي تخت چوبي که با فرش هاي ايراني پوشيده شده است ادامه دارد. اين فضا هم يکي از آن فضاهايي است که بالاخره به هر نحوي شده است در خانه ها به وجود مي آيد حتي اگر شده در تراس و بالکن ها. اين فضا را نه نمي توان حذف کرد، نه مي توان ناديده گرفت.

فضاهايي که از مد نمي افتند : بهار خواب هافضاهايي که از مد نمي افتند : بهار خواب ها

فضاهايي که از مد نمي افتند : بهار خواب ها

کلا هر فضايي که منجر به لذت بردن هر چه بيشتر شما از زندگي شود، از مد نمي افتد. مثلا همين بهار خواب ها که جان مي دهند براي چرت هاي نيم روز تابستاني. فکرش را بکنيد در نيم روز بلند تابستان از کار و بار روزانه فرار مي کنيد و به اين بهار خواب ها پناه مي بريد، زير قايم موشک بازي نور خورشيد و کف اتاق به خواب مي رويد خوابي خوش و آرام و وقتي بلند مي شويد با يک ظرف هندوانه خنک و مقداري آجيل و خورده ريز ديگر از شما پذيرايي مي شود، حتي فکرش هم آدم را به وجد مي آورد. شما هم مي توانيد دور تا دور تراس ها و بالکن هاي تان را با پارچه هاي نم دار بپوشانيد و تراس را تبديل به يک بهار خواب کنيد به همين راحتي.

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند: پشه بندهاي روي پشت بامفضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند: پشه بندهاي روي پشت بام

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند: پشه بندهاي روي پشت بام

مطمئن هستم که همه ما دست کم يک بار با نوازش نسيم صبح گاهي و شيطنت نور خورشيد از خواب بيدار شديم. مي گوييد نه؟ پس پيشنهاد مي کنم آن شب هايي که داخل پشه بند روي پشت بام خوابيده ايد را به ياد بياوريد. همان شب هايي که تا دم دم صبح خنديده ايد و ستاره ها را شمرده ايد و سعي کرده ايد تا پرنور ترين شان را پيدا کنيد و آن را مال خود بناميد. حتي در همين خانه هاي امروزي هم مي شود اين فضا را پديد آورد. کار سختي نيست فقط بايد دست به کار شويد. البته به شرطي که براي همسايه هاي تان مزاحمت ايجاد نکنيد.

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند: اتاق نگه داري از ترشي هافضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند: اتاق نگه داري از ترشي ها

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : اتاق نگه داري از ترشي ها

شايد براي شما هم مثل من آن اتاقي که پر بود از خوشه هاي انگور خشک شده و دور تا دورش شيشه هاي ترشي وجود داشت با آن بوي دوست داشتني؛ مرموز ترين اتاقي بود که در بچگي تجربه کرده ايد. براي من که اين طور بود، هنوز هم دوست دارم که بودن در اين فضا را تجربه کنم، به نظرم اين اتاق که بيشتر به نام انگور خانه شناخته مي شد خوشمزه ترين اتاق خانه بود، بيشتر در زير زمين خانه ها قرار داشت و بوي ترشي ها با بوي نم ديوارهاي آجري قاطي مي شد. در خانه هاي مدرن و امروزي هم آن قسمتي از آشپزخانه که ترشي ها قرار مي گيرد يا حياط خلوت ها و يا حتي انباري ها مي تواند يادآور اين فضا باشد. پس نتيجه مي گيريم اين فضاي ايراني هم هيچ وقت از مد نمي افتد.

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : گلخانه هاي خانگيفضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : گلخانه هاي خانگي

فضاهايي از دکوراسيون ايراني که از مد نمي افتند : گلخانه هاي خانگي

گل ها تبسم ملموس زمين هستند و چه موهبتي است زيستن در خانه اي که گل ها سر تا سر آنرا احاطه کرده اند. خانه اي که هر جا را مي نگري گل هايي را مي بيني که خانه ات را تبديل به بهشتي روي زمين کرده اند و آن وقت است که معناي کامل خوشبختي را مي فهمي. گل ها با زندگي ما ايرانيان پيوندي بس عميق و طولاني دارد. در خانه هاي قديمي ايراني فضايي وججود داشت شبيه گلخانه، داخلش پر بود از انواع و اقسام گل ها، حتي بعضا فنچ و مرغ عشق هم داخلش پيدا مي شد، اين گلخانه ها معمولا داراي نورگيرهاي سقفي بودند و حسابي حال اعضاي خانه را خوب مي کرد. اين فضا جزو آن فضاهايي است که اصلا نمي شود که از مد بيافتد. مي توانيد خودتان ببينيد که در اين سال ها چقدر اين فضا پيشرفت کرده است. اين فضا يکي از فضاهاي وفادار به ماندن است.



منبع : chidaneh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نکاتي مهم و خواندني درباره مايع نرم کننده حوله و لباس

14 مورد استفاده از مايکروويو که تا به حال نمي دانستيد

ضد عفوني کردن سبزيجات، نکته هايي که بايد بدانيد!

گياه آپارتماني تان را بر اساس فنگ شويي انتخاب کنيد

چگونه لکه وايتکس را از روي لباس پاک کنيم؟

بهترين روش انتخاب و نگهداري از پياز

3 اشتباه ساده در دکوراسيون داخلي که خانه تان را دلگير مي کند

آموزش درست کردن عروسک با جوراب هاي قديمي + عکس

9 گل آپارتماني کم نور که به خانه تان انرژي مي دهند!

يک خانه تکاني اصولي با چند فوت و فن ساده!!

روش هايي براي يک خانه تکاني آسان و سريع به روش مارتا استوارت

با چند مواد پاک کننده طبيعي آشنا شويد !

سبزه عيد امسال تان را با تخم کدو درست کنيد

سبزه عيد : مدلهاي مختلف سبزه عيد را چگونه درست کنيم؟

نکاتي درباره نحوه صحيح استفاده از شامپو فرش

خانه تکاني نوروز با شوينده هاي طبيعي!!

در خانه تکاني اين قسمت هاي فراموش شده را فراموش نکنيد!!

آموزش تصويري تنگ کردن شلوار جين

خانه تکاني، شيشه ها را اينگونه برق بياندازيد!

ترفندهاي خانه تکاني، اين بار قسمت هاي سخت خانه!!

اگر در منزلتان باغچه داريد به اين توصيه ها توجه کنيد!

با کدو تنبل يک گلدان زيبا درست کنيد

در استفاده از ماشين لباسشويي اين اشتباهات را انجام ندهيد!

جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني با يک روش ساده!

از بين بردن بوي سوختگي غذا با راهکارهايي موثر و ساده

9 ادويه پرکاربرد را بشناسيد، از خواص، کاربرد تا شرايط نگهداري

ادويه اصل را با اين ترفندها به راحتي تشخيص دهيد

اين رنگ ها تاثير منفي روي احساسات تان مي گذارند!!

تخت خواب ارزان با پالت هاي چوبي، ايده هايي نو با سبک روستيک

تزيين کاغذ ديواري با ايده هايي جالب و زيبا

مدل کابينت سفيد 2018، جديدترين مدل هاي کابينت آشپزخانه

در دکوراسيون اتاق کودک سايبان ها را چگونه نصب کنيم؟

کاغذ ديواري با 10 طرح شگفت انگيز

جديدترين کاغذ ديواري 2018 که اتاق خواب تان را رويايي مي کند!

پرده ريسه ايي، جديدترين مدل پرده که مي توانيد در خانه درست کنيد + آموزش

ليمو عماني خانگي را با اين دستور درست کنيد و لذت ببريد

دکوراسيون داخلي ويلاي مجلل التون جان در بورلي هيلز

از بين بردن لکه مبل با چند نکته ساده

نگاهي به 8 خانه حيرت انگيز تيلور سويفت Taylor Swift

دکوراسيون پاييزي با 7 رنگ که عاشقش مي شويد!!

گل هاي آپارتماني را با اين ايده ها زيبا و متفاوت بچينيد!!

طراحي دکوراسيون حمام کوچک با وسايل ارزان قيمت

دکوراسيون اتاق پسرانه با 11 ايده خلاقانه

چيدمان لوازم آرايش در منزل با چند ايده شيک و کم هزينه

جديدترين تم هاي تولد و بادکنک آرايي 2018

از بين بردن لکه هاي عرق از روي لباس

چطور بادمجان شيرين و بي دانه انتخاب کنيم؟

معجزه سنگ هاي رودخانه اي در دکوراسيون داخلي!!

آبغوره هاي خانگي را چگونه نگهداري کنيم که کپک نزند؟

تميز کردن مايکروفر در عرض چند دقيقه با يک روش آسان و ساده