آخرین اخبار

بهترين موقع درخواست افزايش حقوق، اين زمان هاست!!! کار و زندگي

بهترين موقع درخواست افزايش حقوق، اين زمان هاست!!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - چه زماني از رئيسم بخواهم حقوقم را زياد کند؟

انتخاب زمان مناسب در تأييد شدن درخواست افزايش حقوق نقش مهمي دارد. اما پيش از آنکه به فکر چنين درخواستي باشيد، اول بايد از اين موضوع اطمينان حاصل کنيد که کار شما نيز به همين اندازه خوب است؛ يا حداقل پيشرفت ثابتي را تجربه مي کند. از اين مهم تر، بايد ببينيد آيا تلاش هاي شما از سوي رئيس و همکارانتان مورد توجه قرار مي گيرد يا خير. شما بايد وضعيت فعلي و آينده سازمان خود را نيز بسنجيد. آيا اوضاع آن خوب پيش مي رود؟ آينده روشني دارد؟ در مقايسه با رقبا چه وضعيتي دارد؟ آيا اخيراً تغييرات قابل توجهي رخ داده است؟ و آيا کار شما متناسب با اين تغييرات به کل شرکت کمک مي کند؟

کساني که بيشترين ارزش را در شرکت هاي خود دارند و بيشترين افزايش حقوق را کسب مي کنند، همان هايي هستند که با عملکرد شرکت هايشان هماهنگي دارند. بنابراين، ابتدا وظايف خود را به نحو احسن انجام دهيد و وقتي حس کرديد از پس مسئوليت هاي خود به خوبي بر مي آييد و تلاش هايتان نقش مؤثري در پيشرفت شرکتتان دارد، سعي کنيد زمان مطرح کردن درخواست افزايش حقوق خود را با يکي از اين موقعيت هاي اصلي هماهنگ کنيد.

زماني که خودتان به پول بيشتر نياز داريد

شما بايد درخواست افزايش حقوق خود را به گونه اي مطرح کنيد که با اهداف کار و سازمانتان همخواني داشته باشد. اما معناي اين حرف آن نيست که شرايط شخصي خودتان هيچ ربطي به اين موضوع ندارد. گاهي اوقات شرايط شخصي افراد اوضاعي را رقم مي زند که در نگاه اول ممکن است کار را براي طرح درخواست افزايش حقوق کمي دشوار کند. براي مثال وقتي تازه در شرکتي استخدام شده ايد و همسر شما مي گويد باردار شده است، شايد با خودتان فکر کنيد براي طرح افزايش حقوق فرصت مناسبي نيست. اما بين ترس از مطرح کردن اين درخواست و اهميت همسر و فرزندتان، قطعاً مورد دوم ارزش بيشتري دارد.

در حالت ايده آل، رابطه ميان کارفرما و کارمند بر پايه احترام متقابل بنا مي شود. حتي اگر تازه استخدام شده باشيد، مي توانيد تا حد زيادي روي سرمايه گذاري بلندمدت او روي خودتان حساب کنيد. بنابراين اگر رئيس شما از کارتان رضايت دارد در طرح خواسته خود ترديد نکنيد.

زماني که رئيستان احساس خوبي دارد

افراد وقتي خوشحال هستند تمايل بيشتري به دست و دلبازي از خود نشان مي دهند. به دنبال موقعيتي بگرديد که رئيستان در کل احساس خوبي دارد و به ويژه از کار شما راضي است. مطرح کردن درخواست افزايش حقوق در چنين موقعيتي احتمال موافقت رئيستان با آن را بالا خواهد برد.

بعد از گذشت يک سال

سالگرد استخدام شما در شرکت خود معمولاً زمان مناسبي براي مذاکره مجدد درباره حقوقتان محسوب مي شود، به ويژه اگر اوضاع خوب پيش رفته باشد. در دنياي کسب و کار افزايش سالانه حقوق امري متداول در نظر گرفته مي شود. به اين ترتيب هيچ کس از شنيدن درخواست افزايش حقوق شما در اين زمان تعجب نخواهد کرد. همين کافي است تا سالگرد استخدام شما را بتوان زمان مناسبي براي طرح اين درخواست با کمترين نگراني در نظر گرفت.

زماني که مسئوليت هاي شما افزايش يافته اند

افراد بسيار زيادي وجود دارند که مسئوليت هاي بيشتري بر عهده شان گذاشته مي شود بي آنکه افزايشي در حقوقشان منظور شود. و يا اينکه رو در رو به خاطر مسئوليت جديد به آنها تبريک گفته مي شود اما با ايميل يک افزايش حداقلي به اطلاعشان رسانده مي شود. حقيقت اين است که اگر از اين به بعد قرار است کار بيشتر، سخت تر يا پر مسئوليت تري انجام دهيد، بايد درخواست افزايش حقوق داشته باشيد.

زماني که به شما پيشنهاد ترفيع مي شود

باور کنيد يا نه، خيلي ها پيشنهاد ترفيع دريافت مي کنند، بدون آنکه حقوقشان ذره اي افزايش يابد. معمولاً در چنين مواقعي فرد آنقدر خوشحال مي شود که فراموش مي کند درباره افزايش حقوق با رئيس خود مذاکره کند.

زماني که سازمان شما عملکرد فوق العاده مثبتي دارد

يک ضرب المثل قديمي مي گويد يک موج خروشان تمام قايق ها را نيز با خود بالا مي برد. اما اغلب مواقع بايد به موج خروشان مورد نظر يادآوري کرد کدام قايق ها را بايد بالا برد. اگر شرکت شما عملکرد خيلي خوبي داشته است و همه در مورد آينده آن نظر مثبتي دارند و مشتاق هستند، مي توان مطمئن بود اغلب کساني که در جمع خود مي شناسيد، يا درخواست افزايش حقوق داده اند يا حقوقشان افزايش پيدا کرده است. شما نيز بايد همين کار را بکنيد.

زماني که پيشنهاد ديگري به شما داده مي شود

هيچ اتفاقي مثل يک پيشنهاد ديگر با حقوق بيشتر نمي تواند باعث افزايش حقوق شما شود.اگر سازماني که در آن کار مي کنيد را دوست داريد و نمي خواهيد آنجا را ترک کنيد، 20 درصد بالاتر از پيشنهاد جديدتان درخواست کنيد. از طرف ديگر اگر قصد داريد پيشنهاد رقيب را بپذيريد، از آنها نيز 20 درصد بيشتر از حقوقي که پيشنهاد داده اند درخواست کنيد. اين يکي از دلايل مهمي است که باعث مي شود با تغيير شغل حقوقتان افزايش پيدا کند.

زماني که حقوق همکارتان افزايش مي يابد

وقتي حقوق همکار شما به يکباره افزايش قابل توجهي پيدا مي کند و شما نيز مي دانيد کارش بهتر از شما نيست، زمان آن است که با رئيس خود صحبت کنيد. به هيچ وجه درباره افزايش حقوق همکارتان و اينکه از اين موضوع اطلاع داريد صحبتي نکنيد. فقط روي اين موضوع متمرکز باشيد که به رئيستان نشان دهيد چرا کاري که انجام مي دهيد ارزش حقوق بالاتري را دارد.

زماني که همکاران کليدي يا رئيس شما شرکت را ترک مي کنند

اين نيز يکي ديگر از مواقعي است که احتمال پذيرش پيشنهاد افزايش حقوق شما در آن زياد است. حالا که دست شرکت شما کوتاه شده و صحبت ترک شرکت بين همه کارمندان پيچيده، مي توانيد به بالادستي هاي خود يادآوري کنيد اگر شما هم شرکت را ترک کنيد چه اتفاقي ممکن است بيافتد. شايد براي شما هم تعجب آور باشد اما نتايج يک نظرسنجي در سال 2014 نشان مي دهد 56 درصد از کارکنان سازمان ها هيچگاه درخواست افزايش حقوق نکرده اند. معمولاً اگر درخواست افزايش حقوق شما به جا و منطقي باشد احترامي که مديران براي شما قائل مي شوند بيشتر خواهد شد و اگر کار شما را دوست داشته باشند و بخواهند در شرکتشان باقي بمانيد با درخواست شما موافقت خواهند کرد.



منبع : digiato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟