آخرین اخبار

بيل گيتس با اين روش ها ثروتمند شد!!! کار و زندگي

بيل گيتس با اين روش ها ثروتمند شد!!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - عادتهايي که باعث ثروتمند شدن بيل گيتس شد

تا به حال به اين فکر کرده ايد که بيل گيتس با ارزش خالص 80 ميليارد دلار چگونه به جايگاه ثروتمندترين فرد دنيا دست پيدا کرد؟ حضور با محصول درست در مکان درست در آستانه ظهور عصر رايانه هاي شخصي، به طور قطع نقش بسيار برجسته اي در اين زمينه داشته است. اما رويکرد هاي هوشمندانه اي نسبت به کار و زندگي نيز وجود دارند که در موفقيت گيتس نقش بزرگي ايفا کرده اند و همه ما نيز مي توانيم از آنها درس بگيريم.

اخيراً فهرستي منتشر شده است از 10 عادت و تجربه اي که گيتس را به چنين موفقيتي رسانده و به او کمک کرده به چنين جايگاهي برسد. در ادامه 8 مورد از اين فهرست را از نظر خواهيد گذراند:

گيتس هميشه در حال يادگيري است

گيتس به ترک کردن هاروارد معروف است، اما تنها دليلي که باعث شد هاروارد را ترک کند اين بود که او و الن شاهد فرصت محدودي براي راه انداختن شرکت نرم افزاري خودشان بودند. در واقع گيتس عاشق يادگيري است و اغلب در کلاس هايي شرکت مي کرد که در آنها ثبت نام نکرده بود. اين ويژگي او در جابز نيز وجود داشت. جابز هم از Reed College انصراف داد تا بتواند در کلاس هاي مورد علاقه اش شرکت کند.

او هر نوع کتابي که فکرش را بکنيد مي خواند

پدر گيتس در مصاحبه اي گفته بود: «تقريباً هر نوع کتابي توجه او را به خود جلب مي کرد؛ دائرة المعارف، علمي تخيلي، هرچه فکرش را بکنيد». والدين گيتس از علاقه بسيار فرزندشان به خواندن کتاب به وجد مي آمدند، اما بايد پاي ميز شام قانون «مطالعه ممنوع» وضع مي کردند. آن عشق به مطالعه هنوز هم در وي ادامه دارد، و گيتس هنوز هر سال فهرستي از کتاب هاي مورد علاقه اش منتشر مي کند. مطالعه عادت فوق العاده اي است که مي توانيد در خود پرورش دهيد. فقط حواستان باشد زمان مناسبي براي آن در نظر بگيريد.

براي ديگران اعتبار قائل مي شود

وقتي در مصاحبه اي از گيتس خواسته شد بهترين تصميم کسب و کاري اش را نام ببرد او گفت: «به نظرم بهترين تصميم کسب و کاري من واقعاً در انتخاب افراد است. او و الن رابطه پيچيده اي با يکديگر داشته اند، اما گيتس تا جايي پيش رفت که گفت انتخاب الن به عنوان شريک کاري ام در صدر اين فهرست قرار مي گيرد. همه ما بايد در معرفي و تبليغ خودمان مهارت داشته باشيم، اما اعتبار بخشيدن به کساني که با آنها کار مي کنيد در فرصت مناسب، تصميم هوشمندانه اي است.

به قضاوت خودش اعتماد دارد

اگر هميشه به توصيه ها و پيش بيني هاي ديگران گوش دهيد مي توانيد زندگي حرفه اي خوبي براي خود رقم بزنيد. اما براي داشتن يک زندگي شغلي عالي مثل گيتس و جابز، بايد اول از همه و بيشتر از همه به خودتان گوش دهيد؛ حتي اگر کل دنيا بگويند در اشتباه هستيد. اين همان چيزي است که وقتي گيتس و الن مايکروسافت را به راه انداختند اتفاق افتاد. گيتس در مصاحبه اي گفت: «اين شرکت بر اساس ايده ديوانه واري شکل گرفت که هيچ کس ديگري با آن موافق نبود. اينکه چيپ هاي رايانه اي آنقدر قدرتمند مي شوند که رايانه ها و نرم افزار ها به ابزاري روي تمام ميزها و در همه خانه ها بدل خواهند شد». همه مي گفتند آنها در اشتباه اند. اما گيتس و الن کار خودشان را کردند و باقي قضايا ديگر اهميتي نداشت.

در قبال پول محافظه کار است

گيتس در مصاحبه اي در سال 1998 گفت: «مي خواستم آنقدر پول در حساب بانکي ام داشته باشم که بتوانم يک سال حقوق شرکت را بدون داشتن کوچکترين درآمدي بپردازم، و تقريباً هميشه هم به اين خواسته ام پايبند هستم. ما در حال حاضر چيزي حدود 10 ميليارد دلار داريم که براي سال آينده نيز کفايت مي کند». در صورتي که اتفاق ناگواري بيافتد، چقدر پول براي پرداخت حقوق تيم خود کنار گذاشته ايد؟

از اشتباهات خود درس مي گيرد

او در مصاحبه اي در سال 2008، بخشي از موفقيت مايکروسافت را حاصل توانايي خود و تيم رهبري اش در شناسايي زودهنگام اشتباه، و اتخاذ رويکردي متفاوت دانست. او به طور قطع طي اين سال ها اشتباهات زيادي مرتکب شده است که مي تواند از آنها درس گرفته باشد؛ حتماً شما هم ويندوز ويستا را به خاطر داريد.

خواب کافي دارد

همه ما از اهميت خواب آگاهي داريم. او به جاي گله کردن از کار کردن تا ديرهنگام و کمبود خواب، از 7 ساعت خواب شبانه خود اطمينان حاصل مي کند، چون در غير اين صورت نمي تواند خلاق باشد. اين به طور قطع عادت خوبي است و هر کسي مي تواند آن را در خود پرورش دهد.

واقعا روي کاري که انجام مي دهد تمرکز مي کند

تعداد بسيار زيادي از ما به راحتي تمرکز خود را از دست مي دهيم و حتي با اينکه مي دانيم اين کار چقدر ناکارآمد است قرباني انجام چند کار در آن واحد مي شويم. گيتس نه تنها در برابر اين وسوسه مقاومت مي کند، بلکه هنگام کار روي موضوعات مختلف تمرکز بسيار زيادي روي آنها از خود نشان مي دهد. او آنقدر خود را وقف انجام کار مي کرد که ممکن بود هنگام کد نوشتن خوابش ببرد، بعد از يک ساعت بيدار شود و درست از همان جايي که خوابش برده بود کارش را ادامه دهد. شما لازم نيست تا اين حد به خودتان فشار بياوريد. اما به جاي سر زدن هاي مداوم به فيسبوک و قيمت هاي سهام، هرچه بيشتر روي کاري که انجام مي دهيد متمرکز شويد، کار بهتري انجام خواهيد داد و اثربخش تر خواهيد بود.



منبع : digiato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟