آخرین اخبار

سالادتان را با اين مواد غذايي متفاوت و خوشمزه کنيد!! آشپزي

سالادتان را با اين مواد غذايي متفاوت و خوشمزه کنيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - اين مواد غذايي را به سالادتان اضافه کنيد

اگر سالادي که در کنار ناهار يا شام خود استفاده مي کنيد ديگر برايتان خسته کننده شده، شايد زمان آن رسيده کمي نو آوري کنيد. اضافه کردن سبزي هاي تازه، ميوه هاي خشک شده، آجيل ها و دانه ها ميتواند تغييري اساسي در شکل و مزه ي سالادي که استفاده ميکنيد ايجاد کند.

سالاد بايد رنگارنگ و، ترکيبي از مواد سالم و خوش طعم باشد. مثلا ترکيب سبزيجات و پروتئين و يا ترکيب مواد ترد و شيرين. اين مطلب را بخوانيد و با موادي که ميتوانيد به سالاد خود اضافه کنيد آشنا شويد، موادي که سالاد را از نظر طعم و مواد مغذي تقويت ميکند.

قطعات درشت کدو تنبل

کدوتنبل تنها براي فصل پاييز و زمستان استفاده نمي شود، از اين ماده ي شيرين و خوش طعم در تمام فصول سال لذت ببريد. براي درست کردن سالادي که همه خانواده دوست داشته باشند، خيلي ساده قطعات درشت کدو تنبل را با کاهو و آجيل کاج ( براي ترد کردن سالاد ) ترکيب کنيد. قطعات کدو تنبل سرشار از مواد مغذي سالم مانند آنتي اکسيدان بتا کاروتن است. همچنين کدو تنبل خواص ضد التهابي نيز دارد.

زغال اخته خشک شده

ميوه ي خشک شده را به سالاد اضافه کنيد تا علاوه بر مزه اي ترش و شيرين از خواص مواد مغذي سالم آن نيز بهره مند شويد. اضافه کردن زغال اخته ي خشک شده به برنامه غذايي ميتواند به پيشگيري و درمان بيماري هاي دهان و دندان، عفونت هاي دستگاه ادراري و بيماري هاي قلبي عروقي کمک کند. سالاد خود را با اضافه کردن زغال اخته به سبزيجات پنير فتا و گردوي خورد شده ارتقا دهيد. سس سالاد را نيز ميتوانيد با سرکه ي بالزاميک کمي عسل و خردل درست کنيد. اين ترکيبات سالادي بسيار خوش طعم و سالم را تشکيل ميدهند.

فندق

فندق حاوي پروتئين سالمي است که باعث بزرگ شدن شکم نيز نمي شود. بر اساس تحقيقاتي که در مجله ي تغذيه آمريکا در سال 2013 منتشر شد اضافه کردن فندق به برنامه غذايي باعث بالا رفتن کيفيت برنامه ميشود. فندق سرشار از منيزيم، مس و تيامين است. 28 گرم فندق حاوي 4 گرم پروتئين و 3 گرم فيبر است. اين ماده ي مغذي را توسط ترکيب کردن آن با کاهو، کشمش، پياز قرمز به سالاد خود اضافه کنيد ( فندق بايد خورد شده باشد ).

شاهدانه

براي اينکه دوزي سالم از آهن، فسفر، منيزيم و روي بگيريد، يک قشاق غذا خوري شاهدانه روي سالاد خود بريزيد. اين دانه هاي سالم علاوه بر پروتئين و اسيد چربهاي ضروري مزه اي عالي و ترد نيز به سالاد ميدهد. ميتوانيد سالادي با دو فنجان نخود 4 يا 6 ساقه ي بخارپز مارچوبه و 1 يا 2 قاشق غذاخوري شاهدانه درست کنيد و از آن لذت ببريد.

انبه ي تازه يا خشک

با اضافه کردن انبه ي تازه يا خشک شده سالاد خود را شيرين کنيد و به وعده ي غذايي خود رنگ بدهيد. اين ميوه ي گرمسيري دوز قابل توجهي از آنتي اکسيدان هاي قوي دارد، تحقيقات نشان ميدهد که انبه خواص ضد التهاب، ضد باکتري، ضد ويروسي و اثرات ضد ديابتي نيز دارد. انبه را ميتوانيد با اسفناج و بادام ترکيب کنيد و به عنوان سس نيز مي توانيد سرکه بالزاميک و روغن زيتون استفاده کنيد.

جوانه برکسل

اگر ميخواهيد سالادي سرشار از ويتامين K، C و فولات ميل کنيد حتما بروکسل را در ليست خريد خود اضافه کنيد. اين سبزي همچنين داراي فيبر است که بعد از خوردن يک وعده کمک ميکند براي مدتي طولاني احساس سيري کنيد. براي استفاده در سالاد ميتوانيد از جوانه بخار پز شده ي بروکسل به عنوان پايه ي سالاد استفاده کنيد. به پايه ي سالاد ميتوانيد زغال اخته ي خشک شده ، بادام و پنير اضافه کنيد.

بادام

براي ترد کردن و اضافه شدن پروتئين به سالاد ميتوانيد قطعات بادام را با سالاد مورد علاقه ي خود ترکيب کنيد. اگر ميخواهيد يک سالاد خوش طعم درست کنيد اين مواد را با هم ترکيب کنيد: خلال بادام، ميکس سبزيجات، قطعات سيب، کشمش، پياز و خيار خورد شده به همراه پنير فتا. 28 گرم بادام حاوي 3.5 گرم فيبر و 6 گرم پروتئين است. بادام همچنين سرشار از آنتي اکسيدان هايي مانند ويتامين E است. خوردن بادام خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و ديابت را نيز کاهش ميدهد.

تربچه

تربچه خوش رنگ و خوش طعم است و ميتواند يکي از اجزاي اصلي سالاد باشد چون هم طعمي خوب به سالاد ميدهد و هم داراي مواد مغذي سالمي است. تربچه بسيار کم کالري است و آب بدن را نيز تامين ميکند_ 95% تربچه آب است. کريستي نز متخصص تغذيه ميگويد: تربچه داراي مواد مغذي ضروري از جمله پتاسيم، ويتامين C و فولات است که با اين خواص ميتواند قلب سالاد باشد. تربچه را ميتوانيد در انواع سالاد استفاده کنيد.

بذر کتان

اگر بدنبال سالادي ساده هستيد که سرشار از اسيد چرب امگا 3 باشد کافيست بذر کتان را به مواد سالاد خود اضافه کنيد. بذر کتان يکي از منابع غني امگا 3 است که به پيشگيري از بيماري هاي قلبي عروقي کمک ميکند. آمي والپون متخصص تغذيه در منهتن ميگويد: بذر کتان از موادي است که هر سالادي را از نظر مواد مغذي کامل ميکند و باعث پيشگيري از بسياري بيماري ها است.

کرفس

اگر رژيم ميگيريد اين را بدانيد که کرفس سبزي بدون چربي و کالري است. در واقع يک فنجان کرفس خرد شده تنها 8 کالري به برنامه روزانه شما اضافه ميکند. از آنجايي که کرفس ترد است ميتواند جايگزين مواد ترد و پرکالري شود. اگر ميخواهيد سالادي خامه اي و خوشمزه را تجربه کنيد اين مواد را ترکيب کنيد. کرفس خرد شده، نخود فرنگي، جعفري تازه خرد شده، قطعات گردو، سس مايونز و ماست کم چرب و آبليمو، سپس کمي نمک بزنيد و سالاد خود را ميل کنيد.

عدس

اگر مي خواهيد پروتئين به سالاد خود اضافه کنيد عدس گزينه ي مناسبي است. تحقيقات نشان ميدهد که غذاهاي حاوي عدس تاثير مفيد بلند مدتي بر کنترل قند خون ميکند. اين تاثير مثبت به دليل اين سات که عدس حاوي مقدار قابل توجهي فيبر و پروتئين است. عدس پخته را به سادگي ميتوانيد به مواد سالاد اضافه کنيد و علاوه بر تضمين سلامتي از طعم خوب آن لذت ببريد.

کلم

کلم از سبزيجات برگداريست که به راحتي ميتواند پايه ي سلاد باشد و يا به آن اضافه شود. اين سبزي باعث تقويت آنتي اکسيدان هاي پر قدرتي چون ويتامين A، C، B6 و K ميشود. همچنين کلم حاوي پتاسيم و کلسيم است و علاوه بر کم کالري بودن داراي فيبر نيز هست که به سيستم گوارش کمک ميکند. ميتوانيد کلم را با پياز و خلال بادام ترکيب کنيد و روي آن سرکه ي سيب بريزيد و ميل کنيد.

کلم پيچ

کلم پيچ از سبزيجات کم کالري است که خواص بسيار دارد، وجودش در هر سالاد بسيار مهم است و اين اهميت دليل دارد، چون کلم سرشار از ويتامين C، A، K و فولات است همچنين داراي کاروتنوئيدها و فلاونوئيدها نيز است که دو نوع مختلف از آنتي اکسيدان ها هستند و به بدن براي پيشگيري از سرطان کمک ميکنند. کلم پيچ در خانواده ي کلم و بروکلي قرار دارد به همين دليل حاوي آهن، فسفر و پتاسيم نيز هست. خوردن کلم پيچ به صورت خام باعث بالا رفتن سلامت غذا و سالاد ميشود در يک وعده مي شود.



منبع : sooran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

گراتن ماکاروني، پيش غذايي شيک، خوشمزه و آسان

خودتان آرد سوخاري درست کنيد

اصول آشپزي با آرام پز

فوت هاي اصلي يک کيک خانگي تمام عيار

طرز تهيه سوپ کلم بروکلي

5 اشتباه رايج در آشپزي

پخت دست پيچ يا رولت گوشت با روشي ويژه و خاص

پيتزا سفيد، آسان ترين پيتزا خانگي که مي توانيد درست کنيد

کاربرد 9 پنير معروف دنيا در آشپزي

7 ترفند که آشپزهاي حرفه اي فقط مي دانند!!

ترتيلاي قارچ، يک پيش غذاي خوشمزه و رژيمي

ساندويچ مرغ پنيري، يک شام سريع براي شب هاي نوروز

گراتن مرغ، يک شام خوش طعم و آسان

سبزي پلو با ماهي ويژه، مخصوص روز عيد

پخت ماهي شب عيد با چند پيشنهاد سالم و ساده!

طرز تهيه شيرازي پلو

طرز تهيه خورش سيب و آلو

طرز تهيه برياني مرغ، يک خوراک خوشمزه و متفاوت

پاستا با مرغ و سس آلفردو

غذاهاي ساده در 20 دقيقه + طرز تهيه

گراتن بادمجان، بهترين پيش غذا براي ميهماني

چگونه بوي سوختگي برنج را از بين ببريم؟

طرز تهيه مرغ کنتاکي خانگي

طرز تهيه سس گوجه فرنگي مخصوص افراد ديابتي

مافين انگليسي، يک صبحانه خوشمزه و مقوي

ترشي هاي پاييزي را با اين نکته ها خوشمزه تر کنيد!!

شامي تن ماهي، يک شام سبک، يک پيش غذاي شيک

کوکو سيب زميني قالبي، يک پيش غذاي خوشمزه 15 دقيقه اي

کوفته پنيري ايتاليايي، يک شام سبک و خوشمزه

خوراک مرغ و مايونز فرانسوي

بادمجان سوخاري، پيش غذايي خوشمزه و آسان

کاسترول مکزيکي، يک پيش غذاي خوشمزه، سريع و راحت

مافين سوسيس و پنير، يک پيش غذاي شيک و خوشمزه

پنکيک سيب زميني پنيري، يک پيش غذاي خوشمزه و آسان

سوسيس شکم پر، يک صبحانه خوشمزه، شيک و آسان!

کاپ کيک پاستا، پيش غذايي جديد و باکلاس

سوپ کرمي مرغ، يک پيش غذاي پاييزي خوش طعم

آش شلغم، يک شام عالي براي سرماخوردگي پاييزي

شام شب يلدا امسال، سوپ انار، سوپي با طعمي متفاوت

کيک مرغ و گردو، يک پيش غذاي مقوي و سالم

رولت مرغ، يک پيش غذاي خوشمزه و آسان مخصوص خانم هاي شاغل!

توپک مرغ، پيش غذايي خوشمزه و آسان

سالاد پاستا و مرغ ايتاليايي، يک شام پاييزي خوش طعم و ساده

رول سوسيس و تخم مرغ يک صبحانه لاکچري و ارزان قيمت!!

کوفته کدو سبز، يک کوفته رژيمي و خوشمزه

ساندويچ تن ماهي و کرفس، يک ناهار مقوي براي بچه هاي مدرسه اي

سوپ پنيري مرغ و پاستا، يک سوپ مقوي و خوش طعم پاييزي

اسپاگتي اسکواش شکم پر، شک شام پاييزي خوشمزه

ساندويچ کلاب خانگي، يک تغذيه عالي براي دانش آموزان

سينه مرغ سيردار، يک پيش غذاي رژيمي و خوش طعم