آخرین اخبار

همه چيز درباره انتخاب هتل مناسب کار و زندگي

همه چيز درباره انتخاب هتل مناسب

  بزرگنمايي:

چه خبر - حتما آيا بايد هتل گرفت؟در يک کلام خير! يکي از رايج‌ترين انواع اقامت در سفرها و خصوصا سفرهاي طولاني يا دسته‌جمعي، اقامت در ويلا، آپارتمان، يا هتل- آپارتمان است. در اين محل‌ها معمولاً امکانات پخت و پز و لباسشويي و ... ديده شده و مي‌تواند در مقرون به صرفه کردن هزينه‌ کلي سفرتان کمک شاياني نمايد. با کمي تحقيق و وسواس مي‌توانيد جايي را رزرو کنيد که کاملاً تميز و مرتب و منظم باشد و از اقامت در آن جا واقعاً لذت ببريد.
هتل هاي گران معمولاً هتل‌هايي که به مرکز شهر نزديکند گران‌تر از هتل‌هاي اطراف شهر هستند. منظور از اين «مرکز شهر » در جاهاي مختلف متفاوت است. مثلاً در يک شهر باستاني هتل‌هايي که به محل‌هاي باستاني شهر و جاهاي ديدني نزديک‌ترند از اين دست محسوب مي‌شوند. و يا در شهر‌هايي که قالب نمايشگاهي دارند هتل‌هاي نزديک محل‌هاي برگزاري نمايشگاه‌ها اين چنين‌اند. همين طور شهر‌هاي تجاري و مراکز تجاري و بيزنسي آن شهرها. در مقابل، هتل‌هايي که در اطراف شهر واقع شده‌اند از يک سو امکانات بيشتري به مسافر مي‌دهند و از سوي ديگر ارزان‌ترند.
موقعيت مکاني هتل :در سفرهاي تفريحي يا زماني که به هواي ديدني‌هاي يک شهر به آن سفر مي‌کنيد، اگر موقعيت هتل دور از مراکز خريد يا جاهاي ديدني شهر باشد، مجبور خواهيد بود براي تردد در شهر از تاکسي استفاده کنيد. تاکسي در بعضي شهرها واقعا گران است. انتخاب نادرست محل هتل مي‌تواند تمام صرفه‌جويي شما در انتخاب هتل با قيمت مناسب‌تر را بر باد دهد! خلاصه در عمده‌ موارد انتخاب جا و موقعيت هتل مهم است.
حالا در اين جا براي ما دو سوال پيش مي آيند :

1 - چطور جاي مناسب را تشخيص دهيم براي پاسخ به اولي بايد گفت جاي مناسب به هدف شما از سفر برمي گردد. وقتي به استانبول سفر مي‌کنيد اگر قصد ديدن جاهاي تاريخي را داريد بهتر است هتل شما در منطقه‌ي «سلطان احمد» واقع شده باشد. اما اگر قصد خريد داريد يا براي کار اداري به استانبول مي‌رويد منطقه‌ي «تقسيم» انتخاب مناسب‌تري است.
2 - چطور هتلي نزديک به آن‌جا بگيريم؟
تک تک هتل‌هاي شهرها و کشورهاي مختلف در سايت هايي که مخصوص سفر و توريسم هستند وججود دارند. شما به يک جستجوي کوتاه مي توانيد هتل هاي مورد نظرتان را پيدا کنيد .
درجه بندي هتل هاچيزي که در اين جا مهم است آن است که تعداد ستاره براي هتل لازم هست اما کافي نيست. پارامترهاي ديگري در مورد هتل وجود دارد که آن‌ها را هم بايد در کنار تعداد ستاره‌هاي هتل گذاشت و بر اساس مجموع آن‌ها اقدام به انتخاب نمود. کيفيت غذا و سرويس هتل، امکانات پذيرايي و برنامه‌هاي خاص - خصوصا براي بچه‌ها - ، چشم انداز هتل، تنوع اتاق‌ها و اندازه و امکانات داخل آن‌ها، امکانات رايگان هتل نظير استخر - سرپوشيده و روباز - و ماساژ و محل ورزش، سهولت دسترسي به اطراف و موقعيت، آشنا بودن کارمندان هتل به زبان انگليسي و مفيد بودن ايشان در زماني که از آنها راهنمايي مي‌خواهيد و نکاتي از اين دست، در کنار تعداد ستاره‌هاي هتل تعيين‌کننده‌ درجه و کيفيت واقعي هتل هستند. همين طور ممکن است براي شما نکات خاصي مهم باشد. فضاي هتل و طراحي دکوراسيون که مي‌تواند محلي يا مدرن باشد، اتاق بالکن داشته باشد ، اينترنت بي سيم حتما درون اتاق قابل دسترسي باشد - حتي اگر رايگان نباشد - و يا مواردي ديگر از اين گونه که در نگاه اول ممکن است اصلا به چشم نيايد اما روز شما را بسازد.
از طرف ديگر کاملا ممکن است براي کسي که به يک سفر کاري رفته يا براي ديدن جاهاي ديدني به اروپا سفر کرده، هتل، تنها نقش خوابگاه را بازي کند که در اين صورت بسياري از پارامترهاي فوق اصلا مهم نخواهد بود! به همين خاطر براي چنين سفرهايي گرفتن يک هتل ٥ ستاره و حتي ٤ ستاره احتمالا فقط هدر دادن پول است! به شرط آن که اگر هم هتل ٣ ستاره گرفتيد، پيشاپيش مطمئن شويد که هتل خوبي انتخاب مي‌کنيد.
حتما پيش از رزرو هتل مطمئن شويد که چه امکاناتي همراه اين رزرواسيون به شما تعلق مي‌گيرد و آن‌ها را در هتل بخواهيد. ممکن است کسي اين وسط فراموش کرده باشد که اتاق شما با صبحانه رزرو شده!
و دست آخر اما شايد مهم‌تر از همه ببينيد ديگراني که قبل از شما به اين هتل رفته‌اند چه نظري دارند.
توصيه هاي آخر 1 - اگر مي‌توانيد هتل خود را حدود دو - سه ماه پيش از سفر رزرو کنيد، معمولاً تخفيف خوبي به شما تعلق خواهد گرفت و اگر هم بخواهيد آن را کنسل کنيد هزينه‌ي ناچيزي از پرداخت شما کسر و مابقي به شما بازگردانده مي‌شود. معمولاً اين کار ارزشش را دارد. از طرف ديگر هر چه به روزهاي آخر نزديک شويد علاوه بر اين که انتخاب‌هاي‌تان محدود مي‌شود قيمت نيز بي رحمانه بالا مي‌رود!
2 - اگر شهر مقصد، سرويس مترو يا اتوبوس درون‌شهري خوبي دارد سعي کنيد هتل خود را در نزديکي ايستگاه بگيريد. حمل و نقل درون‌شهري خصوصاً در يک شهر غريب مي‌تواند معضلي باشد.
3 - اگر براي مناسبتي خاص سفر مي‌کنيد، مثلا سفر ماه عسل يا سالگرد ازدواج، اين را به هتل بگوييد. معمولاً سعي مي‌کنند کارهايي خاص براي شما بکنند که از اين سفر هميشه به خوشي ياد کنيد. حتي ديده شده که اتاق نسبتاً معمولي زوج خوشبخت را به بهترين اتاق هتل ارتقاء داده‌اند.
4 - صبحانه‌ هتل خصوصاً اگر هتل لوکسي رزرو کرده‌ايد مي‌تواند حدود ٢٠ تا ٤٠ يورو برايتان هزينه داشته باشد. براي سفر کاري و تجاري گزينه‌ بسيار خوبي است. اما اگر براي ديدن جاهاي ديدني رفته‌ايد احتمالاً ماجراجويي پيدا کردن کافه‌اي در شهر و خوردن صبحانه‌اي مخصوص آن شهر، هم خاطره‌ بهتري برايتان مي‌سازد و هم ارزان‌تر تمام مي‌شود.
5 - فهرست امکانات و شرايط اتاق را حتما پيش از رزرو، کامل و دقيق مطالعه کنيد. شرايط تعريف شده براي فرزند و سن و سالش و وضعيت تخت براي او، شرايط کنسل کردن رزرواسيون، ساعت Check-in به هتل و ساعت Check-out از هتل و هر گونه شرط و شروط ريز و درشت که دانستن آن‌ها مي‌تواند به شما کمک کند.
6 - يکي از مواردي که لازم است بدان دقت کنيد آن است که آيا قيمت اعلام شده براي هتل دربرگيرنده‌ ماليات‌ها و هزينه‌هاي جانبي نيز هست يا خير. سايت‌ها يا مراکز رزرواسيون گاهي از اين امر براي بهتر نشان دادن قيمت‌هاي خود استفاده مي‌کنند اما زماني که مي‌خواهيد هتل را رزرو کنيد ١٠ تا ٢٠ درصد هزينه‌ي اضافه بر روي صورتحساب خود مشاهده مي‌کنيد!
7 - نکته‌ ديگري که در مطالعه شرايط اتاق بايد بررسي کنيد آن است که کدام‌يک از امکانات هتل براي شما رايگان است و کدام يک مستوجب هزينه. مثلاً در بسياري از هتل‌ها استفاده از باشگاه ورزشي هتل رايگان است اما در مقابل استفاده از وسايل داخل يخچال خود اتاق هزينه در بر دارد، آن هم بسيار بالاتر از قيمت همان خوردني يا آشاميدني اگر آن را از فروشگاه بخريد! فهرست اين هزينه‌ها معمولاً در پايان مدت اقامت شما و در زمان تسويه‌حساب و ترک هتل در قالب صورتحساب در اختيار شما قرار مي‌گيرد و بايد آن را بپردازيد.
8 - اگر سن فرزند شما بيش از ٦ سال است ديگر از نظر هتل خردسال محسوب نمي شود و بايد او را فردي بزرگسال فرض کنيد. در مورد کودکان زير 6 سال هم شرايط هتل‌ها با هم فرق مي‌کند که بايد پيش از سفر حتماً بررسي کنيد.
9 - ضمناً اگر با فرزند خود سفر مي‌کنيد بهتر است پيش از سفر جست و جويي بکنيد. هتل‌هايي هستند که از صبح تا شب کلي برنامه براي فرزندان شما دارند و تمام روز آن‌ها را سرگرم مي‌کنند. فرصت بسيار خوبي است. غنيمت شمريدش.



منبع : zoraq.com مطالب پيشنهادي :

پر درآمد ترين شغل هاي ايران را بشناسيد

ثروتمندترين مرد استراليا کيست؟

10 بانک قدرتمند دنيا

با چند راه ساده برق مصرفي خود را کاهش دهيد

در پرداخت هاي الکترونيکي 18 نکته مهم را رعايت کنيد






ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟