آخرین اخبار

جهانگردان کوله پشتي دار بخوانند!! کار و زندگي

جهانگردان کوله پشتي دار بخوانند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - «بک پکرها » يا همان کوله پشتي دارها به مسافراني گفته مي شود که پياده يا با دوچرخه و حتي با موتورسيکلت سفر مي کنند و تمام وسايل همراهشان در يک کوله پشتي خلاصه مي شود و سعي مي کنند کليه مايحتاجشان را در طول مسير يا از مقصد تهيه کنند.اين نوع سفر چندي است در جهان رواج يافته و جوان ترها و عاشقان طبيعت را به خود جلب کرده است. البته نبايد فراموش کرد اين نوع سفر جزو سفرهاي ارزان قيمت طبقه بندي شده است، به اين ترتيب که کوله پشتي دارها در طول مسيرشان تا مقصد در صورت لزوم جايي اقامت مي کنند و حتي مشغول به کار مي شوند تا هزينه ادامه سفرشان را تامين کنند، يا اين که در ازاي کار کردن براي شخصي از وعده غذا و جاي خواب او استفاده مي کنند. اين نوع سفر در قاره سبز و بويژه استراليا بسيار معروف است.در اين کشورها اغلب در فصل تابستان، بسياري از دانش آموزان و دانشجويان در اوقات فراغت خود از شهري به شهر ديگر يا از کشوري به کشور ديگر سفر مي کنند.در طول مسير هم در مزارع يا دامداري ها مشغول به کار مي شوند و در ازاي کار روزانه سه وعده غذا و جاي خواب مي گيرند که باعث کاهش هزينه هاي سفر مي شود.اين نوع سفر ضمن مفرح بودن، خطراتي نيز در پي دارد که ناآشنايي با اين گونه خطرات ممکن است براي گردشگر مشکلاتي در پي داشته باشد بنابراين بد نيست در اين نوع سفر 14 توصيه طلايي را جدي بگيريد.
1 - هرگز در رستوران هاي بين راهي غذا نخوريد
طبق آمار سازمان بهداشت جهاني، بيشترين آمار مسموميت بين مسافران و گردشگران به دليل خوردن غذا در رستوران هاي بين راهي در کشورهاي مختلف ثبت شده است. هر چند امروزه در بسياري از کشورهاي پيشرفته مسائل بهداشتي در اغذيه فروشي ها و رستوران ها بشدت کنترل مي شود، اما بازهم شاهد اين گونه بيماري ها هستيم. دليل اين بيماري ها عدم کنترل مواد اوليه و ماندن طولاني مدت آنها در انبار اين رستوران هاست. بنابراين لقمه اي هرچند کوچک هميشه همراه داشته باشيد.
طبق گزارش هاي همين سازمان بيشترين آمار ابتلا به بيماري هاي عفوني و مسموميت در کشورهاي جنوب شرقي آسيا، هندوستان، سريلانکا و به طور کلي کشورهاي مرطوب و گرم به ثبت رسيده و گزارش شده است. 2 - هرگز مزه غذاهاي محلي را در کشورهاي ديگر امتحان نکنيد
شايد اين قانون هم کمي شبيه قانون قبلي باشد، اما با کمي دقت درمي يابيم که تفاوت هاي فاحشي در آن نهفته است. يکي از لذت هاي سفر و شايد دليل اصلي سفر چشيدن غذاهاي محلي است، اما هيچ وقت نبايد انتظار چشيدن مزه غذاي تايلندي را در ايتاليا داشته باشيم. به عنوان مثال هرگز نمي توان لازانياي ايتاليايي را در ترکيه پيدا کرد يا اين که نمي توان سوپ سوشي مناسبي در آفريقاي جنوبي يافت؛ بنابراين حتي اگر بهترين رستوران چيني را در ايتاليا سراغ داريد براي خوردن غذاي محلي چيني به اين رستوران وارد نشويد، چون نه مزه غذاي اصلي را متوجه مي شويد و نه اطميناني از درست تهيه شدن آن داريد. بهترين گزينه امتحان کردن غذاهاي محلي در همان کشور زادگاهش است، نه ديگر نقاط جهان.
3 - مواد شوينده اضافه داخل هتل را همراهتان برداريد
هنگام خروج از هتل حتما مواد شوينده اي را که هر روز صبح خدمتکار در حمام اتاق شما مي گذارد همراهتان برداريد. با توجه به تحقيقات گسترده اي که سازمان جهاني گردشگري انجام داده بيشتر گردشگران و ماجراجويان و بک پکرها شکلات يا کيک يا حتي مدادپاکني همراه دارند تا در طول مسيرشان به کودکان و نوجوانان محلي هديه بدهند، اما اين مواد شوينده که در حمام هتل شماست با توجه به بسته بندي بسيار زيبايشان نظر بيشتر کودکان را به خود جلب مي کند. بنابراين هميشه آنها را از داخل هتل برداريد و همراه داشته باشيد و اگر به کشورهاي کمتر توسعه يافته يا فقير سفر مي کنيد به عنوان بهترين هديه به کودکان آنها بدهيد، چون با اين کار هم به گسترش فرهنگ آنها کمک کرده ايد و هم بهداشت را ترويج کرده ايد.
4 - پول و زمان را هميشه کنترل کنيد
پول و زمان دو مسأله بسيار مهم براي هر مسافر و ماجراجو در طول سفر است. بنابراين با تمام توان اين دو موضوع را مديريت کنيد تا دچار مشکل نشويد. زمان حرکت قطار، کشتي، هواپيما و اتوبوس تان را هميشه به خاطر داشته باشيد و در عين حال دائم باقيمانده پولتان را چک کنيد و از ميزان دقيق آن آگاه باشيد، چون بي خبري از اين دو موضوع هنگام سفر واقعا برايتان مشکل ساز مي شود.
5 - هميشه روزنامه محلي را مطالعه کنيد
به ياد داشته باشيد که معمولا در شهرهاي بزرگ سراسر جهان حتما روزنامه اي محلي اما انگليسي زبان خواهيد يافت. پس مقداري هزينه کنيد و اين روزنامه را کامل مطالعه کنيد. اهميت اين موضوع در کشورها به اين صورت است که مسافران بي شک به اخبار محلي شهر محل اقامتشان دسترسي ندارند، پس از اين طريق مي توانند حوادث يک يا دو هفته آينده را پيش بيني کنند و سفري بي خطر را براي خودشان برنامه ريزي کنند؛ مسائلي چون انتخابات، تجمع هاي اعتراضي، اعتصاب ها و به طور کلي ناآرامي هاي سياسي و حتي اخبار مربوط به آب و هوا که مي تواند برنامه سفر آنها را تحت تاثير قرار دهد.
6 - هرگز توصيه افراد ناشناس براي بازديد از اماکن تاريخي يا مذهبي محلي را نپذيريد
در بيشتر کشورهاي جهان براي اين کار بايد به افراد يا دفاتر مخصوص گردشگري معتبر مراجعه کنيد و با استخدام تورليدرها براي بازديد اماکن تاريخي مهم اقدام کنيد. بنابراين هرگز به توصيه افراد معمولي توجه نکنيد، چون در برخي کشورهاي جهان آدم ربايي و باجگيري هنوز هم اتفاق مي افتد. بنابراين فقط با افراد صلاحيت دار و تائيد شده براي تورهاي کوتاه مدت سفر کنيد.
7 - از سفر کردن با افراد ناشناس خودداري کنيد
به ياد داشته باشيد با گروهي که از مبدا حرکت کرده ايد و آنهايي که مي شناسيد طبق برنامه سفرتان حرکت کنيد، و هرگز به خاطر افراد ناشناس راه و مقصد خودتان را تغيير ندهيد. بنابراين با دوستاني که در رستوران يا کنار ساحل مي يابيد صرفا چند عکس يادگاري و يک آدرس ايميل به اشتراک بگذاريد و طبق برنامه خود سفرتان را ادامه دهيد.
8 - از پرسيدن خجالت نکشيد
هميشه قرار نيست از تمام قوانين و اطلاعات جهان آگاهي داشته باشيد، بنابراين به دانسته هاي خود تکيه کنيد و ندانسته ها را براحتي بپذيريد و از افراد آگاه و مطمئن بپرسيد. سعي کنيد از اظهار نظر بي موقع جداً خودداري کنيد، چون گاهي اوقات به دليل تفاوت هاي فرهنگي و آداب و رسوم منظور شما درست درک نمي شود و بي شک دچار دردسري بزرگ مي شويد، بخصوص در اداره گمرک يا ايستگاه هاي مرزي صرفا شنونده باشيد و فقط به سوالات بسيار خلاصه و جامع پاسخ دهيد و از حاشيه روي بپرهيزيد.
9 - آنچه مي خواهيد انجام دهيد
سفر، لذت آزادي را به شما هديه مي دهد بنابراين آنچه معقول و صحيح است و علاقه داريد را انجام دهيد و هرگز اجازه ندهيد کتابچه راهنما يا فرد ديگري براي شما تصميم بگيرد. اگر به اين خواسته ها توجه نداشته باشيد، ممکن است هرگز تجربه آن را به دست نياوريد. اما به ياد داشته باشيد عرف جامعه محل اقامت خودتان و فرهنگ آنها را در اين تصميم گيري درنظر بگيريد تا دچار دردسر نشويد.
10 - هميشه و هرجا يک دوربين کوچک همراه داشته باشيد
اولين مورد استفاده از اين دوربين ها ثبت خاطرات شيرين براي شماست، اما اگر دوربين شما دست و پاگير يا نحوه استفاده آن نيز نيازمند دانش و تجربه زيادي باشد شما تقريبا موفق به استفاده از آن نخواهيد بود. اين دوربين هاي کوچک هميشه در دسترس شماست و کار با آنها ساده است، بنابراين مي توانيد خاطرات شيرين خود را ثبت کنيد.
11 - از محل اقامت خودتان کارت پستال ارسال کنيد
اين يک عادت قديمي، اما مفيد براي گردشگران بوده که با توجه به تکنولوژي هاي قرن حاضر شايد به فراموشي سپرده شده باشد، ولي شما هرگز اين عادت خوب را فراموش نکنيد، چون علاوه بر تقسيم خاطرات شيرين خود با دوستان و بستگان آخرين نقطه محل اقامت خودتان را به اطلاع آنها مي رسانيد و در صورت بروز هر گونه مشکل آنها براحتي به شما دسترسي خواهند داشت. پس علاوه بر تماس تلفني در صورت امکان حتما کارت پستال زيبايي از شهر محل اقامتتان براي دوستان يا خانوادتان ارسال کنيد.
12 - جعبه کمک هاي اوليه کوچکي همراه داشته باشيد
همان طور که مي دانيد هزينه درمان در بيشتر کشورها بسيار بالاست. بنابراين سعي کنيد قبل از آغاز سفرتان حتما آزمايش هاي لازم پزشکي را انجام دهيد تا از سلامت بدن خود کاملا مطمئن باشيد. اما به ياد داشته باشيد جعبه کوچکي از کمک هاي اوليه و پمادهاي ضد حشرات موذي را همراه داشته باشيد تا در صورت لزوم بتوانيد از امکانات اوليه آن استفاده کنيد.
13 - از واحد پول مقصد مورد نظرتان قبل از سفر آگاهي داشته باشيد
شما مي توانيد با مراجعه به دنياي مجازي يا سفارتخانه کشور مورد نظرتان از نوع واحد پول آنجا کاملا مطلع شويد و از ميزان تبديل آن به واحدهاي ارزهاي معتبر نيز مطلع شويد که در زمينه کنترل هزينه هاي سفرتان اين موضوع بسيار حياتي است.
14 - اما آخرين و مهم ترين قانون سفرهاي ماجراجويان با کوله پشتي، اطلا ع از نزديک ترين سفارتخانه يا دفتر حافظ منافع کشورتان در مقاصد شماست
به ياد داشته باشيد اين اداره ها مسوول حمايت شما در صورت بروز مشکلات احتمالي هستند و يقين داشته باشيد که با تمام توان به اتباع کشورشان خدمات ارائه مي دهند. بنابراين سعي کنيد نشاني، شماره تلفن و وب سايت آنها را پيش از آغاز سفرتان از دنياي مجازي به دست آوريد و همراه داشته باشيد تا در صورت لزوم بسادگي به آنها دسترسي داشته باشيد.


منبع : jamejamonline.ir



مطالب پيشنهادي :
در استفاده از کارتهاي اعتباري اين نکات را جدي بگيريد!

با گران ترين کشورهاي اروپايي آشنا شويد

هزينه هاي عروسي تان را مديريت کنيد

با چند راه ساده برق مصرفي خود را کاهش دهيد

زوج هاي جوان، اينگونه مديريت مالي داشته باشيد!




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟