آخرین اخبار

چگونه سفري مقرون به صرفه و ارزان داشته باشيم؟ کار و زندگي

چگونه سفري مقرون به صرفه و ارزان داشته باشيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر -
تابستان است و فصل سفر. خيلي ها وقتي به سفر در اين روزها فکر مي کنند، دچار احساسي دوگانه مي شوند. از يک طرف، مي دانند که اگر قصدشان به سفر باشد پس بايد منتظر ايامي خوش باشند و از طرف ديگر، وقتي ياد مخارج احتمالي سفر مي افتند، تصميم براي سفر رو به کمرنگي مي گذارد.

بايد به آنهايي که در مسير کاميابي مالي هستند حق داد که با هر بار سفر، نگران خرج و مخارج آن شوند. به هر حال چه بسيار سفرها که حمله اي شبيخون وار به پس اندازهاي ما زده است و آخر سفر، احساس افسوسي به جا گذاشته است که فراموش کردن آن خيلي سخت است. اما اگر مثل بقيه امور زندگي، با برنامه ريزي حرکت کنيد، همه مراحل سفر و حتي امور مالي آن مي تواند خوشايند و خاطره انگيز باشد.

مي خواهيم مفهوم تعطيلات باصرفه را پيگيري کنيم اما تعطيلات با صرفه، صرفا به امورات مالي سفر نمي پردازد بلکه با صرفه بودن را در تمام مراحل سفر، برمي شمارد و پيشنهادهايي مي دهد که منطقي و عقلايي هستند و باعث مي شوند که از نظر احساسي، سفر خوبي را در تعطيلات تابستان و هر تعطيلات ديگري تجربه کنيد. اگر براي رفتن به سفر در اين گرماي تابستان جدي هستيد پيشنهاد مي کنيم خواندن اين پرونده ويژه تعطيلات تابستاني را از دست ندهيد.

انتظارات خود را کاهش دهيد
سفرها خاطره ساز هستند اما اين خاطره ها لزوما شباهتي به آنچه در تبليغات مجلات ديده مي شود، ندارند. گاهي يک هتل دار با چهره اي کمي ترسناک مي تواند به خاطره انگيزترين بخش سفر تبديل شود. اگر انتظارات خود از سفر را پايين بياوريد، آن گاه موارد بسياري را براي لذت بردن خواهيد يافت؛ مواردي که به شيرين ترين بخش سفر تبديل خواهند شد.

همراه بردن غذا
بسته بندي کمي مواد خوراکي و با خود به سفر بردن آنها مي تواند در طول سفر بسيار به کار بيايد. نخست اينکه هزينه ها را تا حدي کاهش خواهد داد و ديگر اينکه مي تواند باعث شود تا به فرزندانتان نيز بيشتر خوش بگذرد. چند ميوه اي که محبوب آنهاست به همراه کمي شکلات مي تواند به ميزان زيادي از بدخلقي کودکان بکاهد. همچنين اگر فرزندتان به برخي خوراکي ها حساسيت دارد، حتما پيش از سفر در ميان وسايلي که با خودت به همراه مي بريد، بخشي را به خوراکي ها اختصاص دهيد.

سفر در دوران گراني
وضعيت اقتصاد به صورتي که بيشتر افراد از گراني ها گلايه دارند و به همين خاطر نيز شايد بسياري از خانواده ها از پس هزينه هاي سفر برنيايند. بسياري نيز از سفر کردن پرهيز مي کنند چرا که آن را فعاليتي لوکس و بسيار پرهزينه مي دانند.
با اين حال، سفر، لزوما يک فعاليت پرهزينه نيست. مي توان در کنار اعضاي خانواده از يک سفر لذت برد آن هم بدون اينکه بار سنگيني بر بودجه خانواده تحميل کرد. البته ارزان سفر کردن به معني تحميل شرايطي غيراستاندارد به سفر نيست، بلکه تنها کافي است که با توجه به نکات زير، ديد اقتصادي تري به سفر داشت.

1 - مبلغي که مي خواهيد به سفر اختصاص دهيد را تعيين کنيد
بودجه يکي از مهمترين مسائلي است که در مورد سفر بايد به آن توجه کنيد. بهتر است در ابتدا کل مبلغي که مي خواهيد در سفر خرج کنيد را تخمين بزنيد و سپس روي جزييات متمرکز شويد و تعيين کنيد که از مبلغ اختصاص داده شده، چقدر را مي خواهيد براي اقامت هزينه کنيد و چقدر را براي رسيدن به مقصد. داشتن يک بودجه باعث خواهد شد تا هنگامي که از سفر بازمي گرديد، حسرت پول هايي که ناخواسته خرج کرده ايد را نخوريد.

2 - تا آنجا که امکان دارد، اطلاعات مورد نياز را جمع آوري کنيد
بسياري از هزينه هاي غيرضروري مربوط به سفر به اين خاطر پيش مي آيند که ما از اطلاعات کافي در مورد سفر آگاهي نداريم. براي مثال با کمي پرس و جو مي توان براي برخي شهرها بليت هاي ارزان تري را يافت و براي اقامت هتل هايي را در نظر گرفت که قيمت و امکانات مناسبي دارند. تورهايي که هزينه کمتري دريافت مي کنند و يا تخفيف هايي که از آنها بي خبريد، همگي مي توانند هزينه هاي سفر را کاهش دهند. به همين خاطر زماني که قصد سفر داريد، سعي کنيد اطلاعات کافي در مورد مقصد و مقاصدي که در نظر داريد را جمع آوري و سپس تصميم گيري کنيد.
به خصوص اگر چند خانواده با هم به سفر مي رويد، مي توانيد با جمع آوري اطلاعات، هزينه ها را کنترل کنيد.براي مثال به جاي رزرو دو اتاق در يک اتاق، پرس و جو کنيد که آيا هتل سوئيت هاي خانوادگي دارد و يا خير. به احتمال زياد اقامت در سوئيت هاي خانوادگي مي تواند به صرفه تر باشد. البته جمع آوري اطلاعات معمولا با کمي زحمت همراه است اما تاثيري که بر کاهش هزينه ها مي گذارد باعث خواهد شد تا ارزش زحمتي که برايش مي کشيد را داشته باشد.

5 راهکار براي کاهش هزينه هاي سفر
سفر با خانواده اهميت بسياري دارد چرا که در سفر، فرزندانتان مي توانند با کسب تجربيات جديد و متفاوت، در مورد دنياي پيرامون خود بيشتر بياموزند و همچنين والدين هم گاهي احتياج دارند که چند روز را دور از خانه سپري کنند اما هنگامي که هزينه هاي مسافرت خانوادگي را محاسبه مي کنيد، ممکن است با مبلغ بسيار هنگفتي مواجه شويد اما با کمي خلاق بودن و البته انعطاف پذير بودن مي توان نه تنها از لذت يک سفر خانوادگي نکاست بلکه هزينه هاي آن را نيز تا حد زيادي کاهش داد. راهکارهاي زير مي توانند باعث شوند که در فصل تابستان سفر کم هزينه تري را تجربه کنيد.

1 - در انتخاب مقصد دقت کنيد
سعي کنيد مقصدي را برگزينيدکه دسترسي به آن ارزانتر باشد، براي مثال شهري که با ماشين شخصي بتوانيد به آن سفر کنيد. اگر براي رسيدن به مقصد بايد از هواپيما استفاده کنيد، بهتر است بدانيد که از همان ابتدا وارد يک سفر پرخرج شده ايد.

2 - به ياد داشته باشيد که هتل تنها جايي نيست که مي توانيد در آن اقامت کنيد
ويلاهاي ساحلي، اقامتگاه هاي مربوط به سازمان ها، خوابيدن در چادر طبيعت يا خانه اقوام همگي گزينه هايي هستند که مي توانند اقامتي کم هزينه تر را براي شما رقم بزنند.

3 - مقصدي را انتخاب کنيد که گردشگري در آن کم هزينه باشد
براي مثال برخي از شهرها مکان هاي تفريحي، توريستي يا حتي باستاني دارند که با هزينه نه چندان زياد مي توان از آنها بهره برد. چنين شهرهايي هدف خوبي براي سفر محسوب مي شوند چرا که مي توانيد در آنها برنامه سرگرم کننده اي را براي خود تدارک ببينيد آن هم بدون اينکه خيلي هزينه کنيد.

4 - از مسافرت در فصل هاي شلوغ پرهيز کنيد
اگر قصد سفر به همراه خانواده را داريد، برنامه سفر شما بايد با تعطيلات مدارس هماهنگ باشد و به همين خاطر خواه ناخواه مجبوريد در فصل سفر کنيد که معمولا بازار گردشگري پررونق تر است. با اين حال مي توانيد با کمي برنامه ريزي از سفر کردن در روزهاي شلوغ تر پرهيز کنيد تا بدين طريق هزينه هاي خود را کاهش دهيد. براي مثال هتل ها ممکن است در روزهاي وسط هفته برخي تخفيف ها را در نظر بگيرند. همچنين بهاي بسياري از تورها نيز براي روزهاي غيرتعطيل کمتر است. به همين خاطر اگر در فصل تعطيلات به سفر مي رويد، با کمي انعطاف پذيري در تعيين روزهاي سفر خواهيد توانست از بار هزينه ها بکاهيد.

5 - کمي ريخت و پاش ايرادي ندارد
بزرگترين اشتباهي که در مورد برنامه ريزي براي يک سفر نه چندان گران خانوادگي ممکن است مرتکب شويد، اين است که بيش از حد بر کنترل هزينه ها تاکيد کنيد تا جايي که از لذت سفر کردن محروم شويد. فراموش نکنيد که اگر قصد داريد پول زيادي را در يک سفر صرفه جويي کنيد، مبلغ کمي را نيز به ريخت و پاش هاي مالي هنگام سفر اختصاص دهيد، شک نکنيدکه در اين صورت لذت خانواده شما از سفر چندين برابر خواهد شد.




منبع : aftabir.com



مطالب پيشنهادي :




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟