آخرین اخبار

با درآمد کم چگونه ثروتمند شويم؟ کار و زندگي

با درآمد کم چگونه ثروتمند شويم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - شکي نيست که همه مي خواهند پولدار شوند؛ کتاب هاي زيادي در اين باره نوشته شده، افراد بسياري با ادعاي اينکه مي توانند راه هاي ثروتمند شدن سريع را به شما بياموزند، کلاس هايي برگزار مي کنند. در روزنامه ها و اطراف شما، افراد ثروتمندي نکته هايي براي پولدار شدن بيان مي کنند و گروهي هم تضمين مي دهند که مي توانند شما را در مدت کوتاهي ثروتمند سازند. با وجود اين، بيشتر اين روش ها در دنياي واقعي جوابگو نيستند و دليلش اين است که مهم ترين جزء فرايند ثروتمند شدن شما، خودتان هستيد. بدون دانش عميق، ريسک پذيري، انعطاف پذيري، اراده، زمان و... اين توصيه ها و روش ها مسلما راه به جايي نمي برند. در هر صورت ما هم در اين مطلب قصد داريم چند نکته را براي ثروتمند شدن به شما گوشزد کنيم. اگر پولدار نشديد، بدانيد تقصير خودتان بوده است.
1 - ثروتمند شدن از طريق يک حرفهدانش آکادميک فرا بگيريدمهم نيست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصيل در مقطع دوره فوق ليسانس دانشگاه صنعتي شريف حاصل شده باشد يا اينکه از طريق ثبت نام در يک دوره آموزشي بدان دست يافته باشيد بلکه بايد دانش فيلد مطلوب کاري خود را در حد قابل قبولي داشته باشيد. حتي مواردي که رويکرد کاملا تئوريک دارند، در بعضي مواقع در پروژه هاي واقعي به کمک شما آمده و باعث تمايز شما از ساير همکاران تان مي شود. در ضمن، هنگام استخدام نيز رزومه علمي شما تاثير بهتري از سوابق نامعلوم و حتي غيرمعتبر کاري در نزد کار فرما خواهد داشت.
حرفه آينده تان را درست انتخاب کنيداگر اولويت اول شما کسب ثروت و زندگي راحت در آينده است، خيلي دنباله رو علاقه خود به رشته خاصي نباشيد. به نتايج تحقيقاتي که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنيد تا ببينيد در کدام رشته ها که به علايق شما نزديک ترند، احتمال ثروتمند شدن بيشتر است. به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش يک مهندس مالي بيشتر از يک استاد دانشگاه خواهد بود.
مکان درستي را براي فعاليت شغلي انتخاب کنيدبه جايي برويد که شغل هاي بهتر و بيشتري وجود دارد. مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالي و بورس، زمينه کاري بهتر و امکان رشد بيشتري در تهران براي شما وجود خواهد داشت تا در يک شهرستان کوچک.
ابتدا شغلي براي کسب تجربه پيدا کنيدتا مي توانيد براي جاهاي مختلف درخواست کار بفرستيد و مصاحبه برويد. هنگامي که کار مورد نظر را يافتيد آن را نگه داريد و سعي کنيد تجارب لازم براي موفقيت هاي آينده را کسب کنيد. تا پيدا شدن يک کار مناسب نيز مي توانيد در يک شرکت معتبر کارآموزي کنيد و تجربه کسب کنيد.
شغل و کارفرمايتان را تغيير دهيدبا اين کار مي توانيد دستمزد خود را افزايش داده، تجارب کاري و غيرکاري مختلف به دست آورده و ريسک بيکاري آينده به دليل تک بعدي بودن را کاهش دهيد. از اينکه اين کار را بارها انجام دهيد واهمه نداشته باشيد. اگر شما کارمند با ارزشي باشيد، حتي ممکن است کارفرماي فعلي تان براي نگه داشتن شما، افزايش حقوق و ساير مزايا را در نظر بگيرد. ممکن است وابستگي به شرايط فعلي، ترس از محيط و کار جديد يا وفاداري شغلي، شما را در اين اقدام سست کند، اما به ياد داشته باشيد براي پيشرفت بايد مدام در حرکت باشيد، بنابراين براي يافتن موقعيت هاي تازه گوش به زنگ باشيد.
تجارت شخصي راه اندازي کنيدبيشتر افراد موفق يک درآمد جانبي به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهي از اين کارهاي جانبي درآمد بيشتري عايدشان مي شود. اين کار تمرکز و وقت زيادي مي طلبد و استرس زيادي به شما وارد مي کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهي رسيد، شما مي توانيد نتيجه آن را ببينيد. علاوه بر درآمد بيشتر، شما اين مزيت را خواهيد داشت که رئيس خود باشيد و زمان هاي کاري خودتان را تنظيم کنيد. پيشنهاد مي کنيم پس از کسب تجربه در يک زمينه خاص و به دست آوردن دانش جنبه هاي مختلف آن، تجارت خود را شروع کنيد.
2 - ثروتمند شدن از طريق سرمايه گذاريسرمايه گذاري کردن در تحصيلحتي اگر موفق نشديد از طريق کنکور وارد دانشگاه شويد، با هزينه شخصي به دانشگاه برويد. مطمئن باشيد با انتخاب رشته صحيح بعدها چند برابر هزينه سرمايه گذاري شده براي تحصيل خود را به دست خواهيد آورد. براي مثال اگر شخصي که به تجارت علاقه مند است، مدرک MBA بگيرد، هزينه تحصيل خود را بعدها در کمتر از يک سال به دست خواهد آورد.
در بازار هاي مالي سرمايه گذاري کنيدبازارهاي مالي محل مناسبي براي چند برابر کردن پول شما هستند. اگر خود را به دانش لازم مجهز کنيد و فرد فرصت​شناسي باشيد قادر خواهيد بود چند برابر درآمد سالانه خود را از اين طريق به دست آوريد. خريد سهام شرکت هاي معتبر و اوراق قرضه راهي مطمئن براي ايجاد درآمد فرعي است. براي افراد ريسک پذيرتر، سرمايه گذاري در بازار بورس، سود بيشتري به دنبال خواهد داشت. در کنار اينها نبايد از سرمايه گذاري روي طلا و ارز غافل شد. اين بازارها در شرايط بحران هاي اقتصادي داخلي يا جهاني، به طرز شگفت آوري سودآوري دارند.
در مستغـــلات سرمــايه گـــذاري کنيدخريداملاک استيجاري يا زمين در مکان هاي رو به رشد، سرمايه گذاري است که شما همواره برنده آن خواهيد بود. با توجه به افزايش جمعيت و در نتيجه بالا رفتن تقاضا براي مسکن و همچنين املاک تجاري، مي توانيد انتظار يک سود تضمين شده را داشته باشيد. اگر فرد ريسک پذيري نيستيد مي توانيد با خريد يک واحد استيجاري، نه تنها از افزايش سرمايه خود مطمئن شويد، بلکه از اجاره ماهانه آن استفاده کنيد. اگر هم وقت و انرژي کافي داريد و به دنبال سود بالا هستيد، پيشنهاد مي شود به صورت فردي يا مشارکتي اقدام به ساخت وساز کنيد.
وقت خود را سرمايه بدانيدبه جاي اينکه چند ساعت در روز را به بطالت صرف کنيد، سعي کنيد براي کل روزتان برنامه ريزي داشته باشيد. از هر زماني براي يادگيري مطالبي مانند ساز و کارهاي اقتصادي، عملکرد شرکت هاي بورس، مدل هاي رياضي ساده و پيشرفته تحليل مالي و ... استفاده کنيد.
از خريدهايي که ارزش آنها در آينده پايين خواهد آمد، اجتناب کنيدبه طور مثال خريد يک ماشين گران قيمت، اقدام جالبي از لحاظ اقتصادي به شمار نمي آيد، زيرا صرف نظر از ميزان کاري که از آن مي کشيد، بعد از 5 سال، ارزش آن به ميزان زيادي افول خواهد کرد.
ثروتمند بمانيدثروتمند شدن سخت است، اما ثروتمند ماندن حتي از آن هم سخت تر است. دارايي شما همواره از بازار تاثير مي پذيرد و بازار هم که پستي و بلندي هاي خود را دارد. اگر شما در زماني که بازار در شرايط خوبي به سر مي برد، بي خيال باشيد و استفاده حداکثر را نبريد، در زمان رکود محکوم به شکست و بازگشت به پله نخست خواهيد بود. اگر ارتقايي در حقوق خود داشتيد يا سهامتان سوددهي خوبي داشت، اين مبلغ اضافه را پس انداز يا سرمايه گذاري کنيد، زيرا قريب به يقين با روزهاي سخت مواجه خواهيد شد. 3 - ثروتمند شدن از طريق پس انداز روزانهچند حساب پس انداز باز کنيدبهتر است هر فردي بيش از يک حساب پس انداز داشته باشد تا با ريختن مقداري از درآمد ماهانه در حساب هاي ديگر از خرج هاي اضافي جلوگيري کند. به طور مثال، بهتر است هر زمان که حقوق خود را دريافت کرديد و همان ابتدا درصدي از پولتان را در حساب مخصوصي بريزيد و کارت آن را هميشه در منزل نگه داريد. يک حساب مخصوص خرج منزل و يک حساب هم براي تفريحات ماهانه داشته باشيد. بودجه بندي کنيديک بودجه ماهانه که تمامي هزينه هاي اوليه شما را پوشش دهد، مقرر کرده و مقدار کمي را هم براي تفريح و سرگرمي کنار بگذاريد. هيچگاه از اين مقدار در خرج کردن فراتر نرويد.
به ماشين و منزل سطح پايين رضايت دهيد اما قانع نباشيدمعمولا انتظاري را که از يک منزل ويلايي داريد، يک آپارتمان هم برآورده مي سازد. آپارتمان مسکوني را مي توان با يک نفر ديگر شريک شد و به يک ماشين دست دوم رضايت داد. در يک کلام تجمل گرا نباشيد. با اين کار ماهانه مقدار زيادي پول پس انداز خواهيد کرد تا اينکه روزي برسد که بتوانيد بهترين منزل و ماشين را بخريد بدون اينکه چيزي از درآمدزايي شما کم شود.




منبع : aftabir.com



مطالب پيشنهادي :
همه چيز درباره انتخاب هتل مناسب

چطور از حساب هاي بانکي مان محافظت کنيم؟

7 هديه ارزشمند با قيمت مناسب

با گران ترين کشورهاي اروپايي آشنا شويد

هزينه هاي عروسي تان را مديريت کنيد



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟