آخرین اخبار

9 نکته براي افزايش امنيت موبايل بانک کار و زندگي

9 نکته براي افزايش امنيت موبايل بانک

  بزرگنمايي:

چه خبر -
بانکداري موبايلي يا Mobile Banking در واقع سامانه اي است که از طريق تلفن همراه و به صورت سيار به کاربران خدمات بانکي ارائه مي دهد . در اين روش معمولا با نصب يک نرم افزار روي گوشي موبايل مي توانيد از خدمات بانکي مثل ميزان موجودي حساب ، انتقال وجه و پرداخت قبوض استفاده کنيد . البته خدمات متنوع ديگري نيز به کاربران ارائه مي شود که بستگي به بانک مورد نظر شما دارد . از اين موارد مي توان به مشاهده چند گردش مالي اخير ، درخواست دسته چک و … اشاره کرد .
هيچ کس دوست ندارد حساب بانکي اش خالي شود و براي پيدا کردن پولش ماه ها وقت هدر بدهد و بين شعب دادگاه و کلانتري ها سرگردان شود. ازسوي ديگر مزاياي اين سرويس هم چنان زياد است که نمي توان از آن گذشت پس اگر مي خواهيد در امنيت کامل از موبايل بانکينگ استفاده کنيد رعايت اين نکات ضروري به نظر مي رسد.
اولين توصيه ، مراقب تلفن همراه خود باشيد :اين بار نه به خاطر اينکه گوشي شما با ارزش است بلکه به اين خاطر که سرقت موبايل شما به معني سرقت تمام اطلاعات بانکي شما و درنتيجه خالي شدن حسابتان است.
اما براي اطمينان بيشتر براي اينکه اگر خداي ناکرده موبايل شما به سرقت رفت لازم است به اين نکات توجه کنيد.
براي گوشي تان رمز بگذاريد.
قابليت پاکسازي اطلاعات که معمولا با نام Remote Wipe شناخته مي شود به شما کمک مي کند که تمام اطلاعات گوشي خود را به صورت از راه دور پاک کنيد . مسلما اگر گوشي شما گم يا دزديده شود ، قابليت Remote Wipe به کمک شما خواهد آمد . در اکثر گوشي هاي هوشمند مي توانيد از اين قابليت استفاده کنيد . البته براي فعال سازي آن ممکن است که نياز به برنامه هاي جانبي داشته باشيد . مثلا برنامه هاي امنيتي مثل آنتي ويروس ها به شما اين امکان را مي دهند . آنتي ويروس رايگان آواست يکي از اين موارد است که علاوه بر قابليت Remote Wipe به شما امکان مشاهده موقعيت مکاني گوشي را نيز خواهد داد .
کد IMEI واقعا مهم است و براي هر دستگاه موبايل نيز يک کد منحصر به فرد توسط شرکت سازنده توليد مي شود . اما اين کد به چه دردي ميخورد ؟ فرض کنيد گوشي شما به سرقت رفته است . شما هم براي گزارش اين موضوع به پليس مراجعه مي کنيد و پليس هم اين مورد را پيگيري خواهد کرد . اما پليس براي اينکه بتوانيد موقعيت مکاني گوشي شما را تشخيص دهد و براي دستگيري سارق اقدام کند ، نياز به کد IMEI دارد . اين کد معمولا روي جعبه گوشي و در قسمت داخلي بدنه گوشي نوشته مي شود . اما روش هاي ديگري نيز براي دستيابي به اين کد وجود دارد . کافيست کد دستوري *06# را از همان گوشي شماره گيري کنيد تا کد مذکور نمايش داده شود . همچنين از طريق بخش تنظيمات آندرويد و مراجعه به قسمت About Phone نيز مي توان اين کد را مشاهده کرد . پس در اولين فرصت اين کد را يادداشت کنيد تا علاوه بر باز پس گيري گوشي ، بتوانيد مانع از سو استفاده هاي احتمالي نيز بشويد .اما بنابر هر دليلي گوشي خود را از دست داديد ، سريعا به يکي از شعب بانک مذکور مراجعه کرده و موضوع را گزارش دهيد تا ضمن مسدود کردن فعلي حساب ، اطلاعاتي نظير کلمات عبور خود را نيز تغيير دهيد .
2 - مراقب دانلودهاي تان باشيدبرخي تصور مي کنند بد افزار ها مخصوص کامپيوتر هاهستند و موبايل آنها از اين امر مصون است در صورتي که اين تصور کاملا اشتباه است و اگر موقع دانلود کردن اطلاعات برروي موبايلتان دقت نکنيد ممکن است موردهجوم قرار بگيريد.
3 - تنها از نرم افزار بانک خودتان استفاده کنيدتنها و تنها از نرم افزار هايي که بانکتان طراحي کرده استفاده کنيد و از نرم افزار هاي ديگري که به هر طريق براي شما ارسال مي شود و ادعا مي کنند که براي بانکداري الکترونيک مفيد هستند استفاده نکنيد.
4 - استفاده از شبکه هاي امن اينترنتياز سيستم هاي عمومي اينترنت که در فضاهاي مختلف موجوداند براي انجام عمليات بانکي استفاده نکنيد. ايترنت هاي غريبه فضاي مناسبي براي انتقال اطلاعات بانکي شما نيست.
5 - سطوح دسترسي اپليکيشن ها را بررسي کنيد :يکي از امکانات خوبي که سيستم عامل هاي موبايلي در اختيار کاربران خود مي گذارند اين است که به هنگام نصب يک برنامه ، سطوح دسترسي آن را به شما نشان مي دهند . مثلا اينکه اين برنامه به چه اطلاعاتي دسترسي خواهد داشت . پس همين طور الله بختکي هيچ برنامه اي را نصب نکنيد. ممکن است به قيمت از دست دادن موجودي حساب بانکي تان تمام شود .
6 - اطلاعات بانکي خود را در برنامه نوت برداري گوشي يادداشت نکنيد :برنامه نوت گوشي شما جاي مناسبي براي ذخيره اطلاعات نيست. مثل نوشتن رمز کارت بر روي کارت راه را براي سوء استفاده سود جويان باز مي کند.
7 - فروش يا امانت دادن گوشي به ديگراناگر قصد داريد گوشي خود را بفروشيد يا اينکه به کسي امانت بدهيد ، ابتدا بايد سعي کنيد که هرگونه اطلاعات بانکي که در گوشي ذخيره شده است را پاکسازي کنيد .
8 - آنتي ويروس فراموش نشودبراي گوشي تان يک آنتي ويروس خوب و مناسب قرار دهيد.
9 - لينک ها خطرناکندموقع استفاده از اينترنت موبايلتان اين نکته را ازياد نبريد که روي هر لينکي کليک نکنيد ممکن است در پي سرقت اطلاعات شما باشند.





منبع : banki.ir



مطالب پيشنهادي :
چگونه ولخرج نباشيم؟10 دليل براي اين که خسيس نباشيم!مردان بيشتر فکر پس انداز هستند يا زنان؟2 عادت پرهزينه در زندگي تان!چطور براي زندگي مشترک مان برنامه ريزي مالي کنيم؟



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟