آخرین اخبار

5 انگيزه احساسي که مردم را وادار به خريد کردن مي کند کار و زندگي

5 انگيزه احساسي که مردم را وادار به خريد کردن مي کند

  بزرگنمايي:

چه خبر - پنج انگيزاننده احساسي اوليه باعث خريد مردم مي‌شوند. اگر در همه جنبه‌هاي آگهي‌ها و تبليغات خود به درستي از آن‌ها استفاده کنيد، مي‌توانيد يک سيستم بازاريابي ايجاد کنيد که فروش پايدار شما را براي سال‌ها تضمين کند. عوامل احساسي که منجر به خريد مي‌شوند عبارتند از:
1 - ترسترس اولين انگيزه احساسي است. اگر مردم بدانند برداشتن يک گام خاص، باعث التيام ‌ترسشان خواهد شد، انگيزه‌اي براي اقدام پيدا مي‌کنند. مثلاً، مي‌توانيد از‌ ترس مردم از عنکبوت، براي فروش بيشتر حشره‌کش‌ها استفاده کنيد. با اين وجود، سوء‌استفاده از ترس افراد، کار اشتباهي است. بنابراين، از «بازاريابي‌ ترس» با ملاحظه زياد استفاده کنيد.راه ديگر استفاده از‌ ترس، ترغيب مشتريان احتمالي با تذکر نتايج انجام يک سري کارهاي خاص و يا انجام ندادن بعضي ديگر از کارهاست. براي مثال، مردم از مرگ واهمه دارند، بنابراين، نشان ‌دادن عکس يک شُش ناسالم، يک تصويرسازي بسيار قدرتمند از نتايج مخرب مصرف دخانيات است.مبناي «بازاريابي موارد کمياب‌»، ‌ترس از دست دادن يک فرصت است. هر وقت يک آگهي را مي‌بينيد، مي‌شنويد يا مي‌خوانيد که مي‌گويد: «محصولات در حال اتمام هستند»، در حال تجربه عملي بازاريابي‌ ترس هستيد.
2 - عشقاين انگيزه قوي احساسي در سه سطح اتفاق مي‌افتد: « ارتباط، عشق و ازدواج.» مردم به عشق و ارتباط رودررو علاقه زيادي دارند. با اين‌ وجود، در بسياري موارد تکنولوژي جانشين ارتباط شده است. امروزه مردم از دستگاه‌هاي سخنگوي اتوماتيک، ايميل و نامه‌‌صوتي استفاده مي‌کنند. تفريحاتي مثل تماشاي تلويزيون، بازي‌هاي ويدئويي و تماشا کردن دي‌وي‌دي‌ها افراد را بيشتر از هم جدا مي‌کند. اگر راهي براي ايجاد ارتباط به مشتري احتمالي پيشنهاد کنيد، پيام شما اثر عميق‌تري خواهد داشت. از عباراتي مثل «به ما بپيونديد» استفاده کنيد و فرصت‌هاي ايجاد شبکه به‌ وجود آوريد.عشق يا قول دسترسي عاشقانه در انواع مختلفي از آگهي‌ها به‌چشم مي‌خورد. داشتن دندان‌هاي سفيدتر، پوشيدن لباس مناسب، راندن يک اتومبيل خاص و يا صرف غذا در يک رستوران خاص، همگي اين بار معنايي را دارند که اگر صاحب اين موارد بوده و يا اين پيشرفت‌ها را داشته باشيد، عشق به سراغتان مي‌آيد. تبليغ‌کنندگان با ظرافت اين نکته را انتقال مي‌دهند که استفاده از محصولات‌شان به‌شما کمک مي‌کند تا مرد يا زن روياهايتان را به‌دست آوريد.
3 - کالاهاي رايگان و فروش‌هاي فوق‌العادهذات انسان متمايل به تملک چيزي، بدون از دست دادن چيز ديگري در ازاي آن است. به‌عنوان بازارياب مي‌توانيد براي جذب مشتريان از پيشنهادات رايگان استفاده کنيد. نکته جالب در اين رويکرد اين است که صرف‌نظر از نوع محصولتان، هميشه مي‌توانيد چيزي را به‌طور رايگان عرضه کنيد و اگر هوشمندانه عمل کنيد، اين‌کار هيچ هزينه‌اي براي شما در پي نخواهد داشت. فقط مطمئن شويد که مشتريان براي کالاهاي رايگان شما ارزش قائلند.براي مثال، مي‌توانيد امکان دانلود رايگان کتابي الکترونيکي يا يک سي‌دي صوتي در حوزه تخصصي خود را براي مشتريان احتمالي فراهم کنيد. سپس مي‌توانيد افرادي که به پيشنهاد رايگان شما جواب داده‌اند را به فهرست مشتريان احتمالي خود اضافه کرده يا با ارائه محصولي مکمل به آن‌ها، شرايط برنده‌‌برنده ايجاد کنيد. مي‌توانيد مثال برجسته اين رويکرد را در صنعت هواپيمايي ببينيد. خطوط ‌هواپيمايي براي جلدهاي کاغذي کارت‌هاي عبور، هيچ مبلغي نمي‌پردازند. آگهي‌دهندگاني که دوست دارند با خطوط هوايي در ارتباط باشند و به مشتريان آن‌ها دسترسي پيدا کنند، هزينه تهيه و توليد اين جلدها را برعهده مي‌گيرند.
حراجي‌ها و فروش‌هاي فوق‌العاده نيز انگيزاننده‌اي بسيار قوي هستند. موفقيت فروشگاه‌هاي بسيار بزرگ زنجيره‌اي را درنظر بگيريد. خريداران آگاه امروزي به‌دنبال يافتن بهترين قيمت هستند و ابزار آن‌را نيز در اختيار دارند. زماني پيشنهاد فروش فوق‌العاده به مشتريان موثر واقع مي‌شود که ارزش محصول و خدمت شما شناخته‌شده باشد. در اين‌صورت، مي‌توانيد براي هدايت خريد، تخفيف بدهيد و فروش را کنترل کنيد.
4 - کسب درآمد آسانبراي استفاده از اين انگيزاننده قوي، به مشتريان احتمالي نشان دهيد که محصول شما مي‌تواند در کسب درآمد يا پس‌انداز و صرفه‌جويي پول به آن‌ها کمک کند. امروزه، مردم به‌دنبال راه‌‌هاي آسان و سريع براي حل مشکلات کسب‌وکار خود هستند. بنابراين، اگر نشان دهيد که مي‌توانند با استفاده از محصول شما درآمد بيشتري کسب کنند يا پس‌انداز کنند، فروش‌تان افزايش مي‌يابد. مثلا، ممکن است به‌عنوان يک مشاور فروش از آن‌ها بپرسيد: اگر ميزان فروش سالانه شما را يک ميليون دلار افزايش دهم، آيا حاضريد 100.000 دلار به من بدهيد؟
5 - تحقق بخشيدن روياهاروياي مشتريان شما چيست؟ اگر بتوانيد محصولات خود را به‌عنوان ابزاري براي کمک به دستيابي به اين روياها معرفي کنيد، يک انگيزاننده احساسي قوي را شعله‌ور کرده‌ايد. درباره روياي مشترک مشتريان‌ تحقيق کنيد. تهيه يک پرسشنامه ساده، نقطه شروع بسيار خوبي است. به‌ياد داشته باشيد که بعضي روياها جهاني هستند. همه آرزو دارند در يک خانه زيبا زندگي کنند، از سلامتي کافي و ثبات مالي بهره‌مند بوده و زندگي بدون استرسي داشته باشند. براي داشتن بازاريابي موثرتر، بين پيشنهادات خود و روياهاي مشتريانتان ارتباط ايجاد کنيد.
در همه فعاليت‌هاي بازاريابي خود از اين پنج انگيزاننده احساسي استفاده کنيد و نتيجه را ارزيابي کنيد.



منبع : modiresabz.net



مطالب پيشنهادي :
چگونه با بكار بردن «عبارت‌هاى قدرتمند» فروش بيشترى داشته باشيم؟بازارياب ها براي افزايش فروش شان اين مطلب را بخوانند!چگونه براي سال نو خريدي اقتصادي داشته باشيم؟با نکات زير يک خريد اينترنتي ايمن داشته باشيداول بخريد بعد بفروشيد!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟