آخرین اخبار

فقط مديران بخوانند ! کار و زندگي

فقط مديران بخوانند !

  بزرگنمايي:

چه خبر - برخي مديران و کارفرمايان، ‌از راضي و خشنود کردن کارکنان خود فراري هستند، چون تصور مي‌کنند براي خوشحال کردن کارکنان خود بايد زير بار پاداش‌هاي سنگين، ‌ارتقا و لابد مرخصي‌هاي طولاني بروند، اما مطالعات محققان نشان مي‌دهد که اصلا لازم نيست روش‌هايي اين‌قدر پرهزينه داشته باشند. براي شاد کردن کارکنان، روش‌هاي خيلي ساده‌تر و ارزان‌تر هم وجود دارد.
در واقع، با ارائه کمي امکانات و قدري انعطاف‌پذيري و خلاقيت، مي‌توان به راهکارهايي براي شاد نگه داشتن کارکنان رسيد؛ البته اين شاد نگه داشتن با افزايش رضايت از کار و بهره‌وري هم همراه خواهد بود.
1 - فضايي براي رشد بگذاريداگر کارکنان براي هميشه شغلي داشته باشند که در آن امکان رشد و پيشرفت نداشته باشند، به احتمال زياد شاد نخواهند بود. مطالعه جديدي نشان مي‌دهند کارکناني که احساس مي‌کنند شانسي براي پيشرفت در کار ندارند،‌ در شغل خود احساس شادي و رضايت ندارند. در نتيجه اين کارکنان با احتمال بالاتري ممکن است به دنبال يک شغل جديد بگردند.همچنين داشتن امکان پيشرفت کاري، باعث مي‌شود کارکنان علاقه بيشتري به ماندن در محل کار خود داشته باشند و براي اين پيشرفت تلاش کنند.
2 - ارائه برنامه آموزشي خوبکارفرمايان نبايد تاثير آموزش را بر کارکنان جديد و نيز شادي آن‌ها در آينده دست‌کم بگيرند. مطالعات جديد نشان مي‌دهند که جلسات آموزشي آشنايي يا راهبري که توسط شرکت برگزار مي‌شوند، باعث مي‌شوند بين کارکنان ارتباط بهتري به وجود بيايد.وقتي کارکنان جديد را فوري سر کارشان بفرستيم،‌ باعث مي‌شويم که جايگيري آن‌ها در ارتباطات اجتماعي بر پايه پيش‌فرض‌هاي قبلي باشد، نه اين که بتواند به آن شکل بدهد. شرکت‌ها از تامين احساس سلامت کارکنانشان و اين که به کارکنان جديد کمک کنند تا از پتانسيل‌هاي خود استفاده کنند، سود خواهند برد.
3 - پاداش‌هاي کوچک بدهيدارائه پاداش يکي ديگر از راه‌هاي شاد نگه داشتن کارکنان است. 60 درصد از کارکناني که در يک مطالعه جديد شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که اگر تنها به درآمد سالانه‌شان پاداش 25 دلاري (کمتر از 60 هزار تومان!) افزوده شود،‌ شادتر خواهند بود. آن‌ها گفته‌اند که دريافت پاداش، برايشان ‌بدين معناست که آن‌ها باارزشند، ‌اين کار وفاداري آن‌ها به يک شرکت را بالا مي‌برد و باعث مي‌شود سخت‌تر کار کنند.جولي اسپاتيسوود، مدير اجرايي پاراگو، يک شرکت مشاور که در اين زمينه مطالعه‌اي نيز انجام داده، مي‌گويد: «براي کارفرماياني که با شرايط بد اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌کنند،‌ اين خبر خوبي است، چون نشان مي‌دهد که با روشي ساده مي‌توانند کارکنان خود را حفظ کنند و تجارتي سودآور داشته باشند که با رقبا به رقابت بپردازد.»
4 - قدري خودمختاري به کارکنان خود بدهيدبه گفته مينارد بروسمن، روانشناس و مدير اجرايي منابع کاري در سان‌فرانسيسکو که در اين زمينه به مطالعه پرداخته، ‌مردم زماني در کار خود شادترند که براي آن انگيزه هم داشته باشند. وي مي‌گويد: «اگر کاري که افراد انجام مي‌دهند،‌ از هسته دروني خودشان نشات بگيرد، آن‌ها عملکرد بهتري دارند،‌ بيشتر با کار درگير مي‌شوند و متحدتر هم عمل مي‌کنند.»
اگر به کارکنان اجازه داده شود کارهايي را که از آن‌ها انتظار مي‌رود به شيوه خودشان انجام دهند، نه تنها خوشحال‌تر مي‌شوند، بلکه به اين دليل که ديگر لازم نيست وقت خود را براي گرفتن تاييد افرادي که در رتبه‌هاي بالاتر قرار دارند، تلف کنند، کارايي بالاتري هم خواهند داشت.»
5 - محيطي دلپذير در محل کار به وجود بياوريداگر کارکنان محل کار خود را دوست داشته باشند،‌ شادتر خواهند بود. اقدامات ساده،‌ مانند کوتاه‌تر کردن طول جلسات يا اجازه پخش موسيقي در محل کار، روحيه کارکنان را بالا مي‌برد. شرکت‌ها مي‌توانند با کارهاي متفاوتي مانند تامين غذا و خوراکي براي کارکنان در محل کار، کارکنان شادتري داشته باشند.همچنين ارتباط برقرار کردن با کارکنان، ‌از نگراني‌هاي احتمالي آن‌ها در مورد کارشان کم و کمک مي‌کند احساس شادي و امنيت بيشتري داشته باشند. اين برقراري ارتباط مي‌تواند حضوري، از طريق اي‌ميل يا حتي با يادداشت‌هاي دست‌نويس باشد.
6 - ارائه امکان کار کردن در خانهبا وجود اين که تامين يک محيط کاري خوب، يکي از راه‌هاي شادکردن کارکنان است،‌ اما باز برخي ترجيح مي‌دهند در خانه کار کنند. مطالعات نشان مي‌دهند افراد اگر بتوانند در خانه کار کنند، خريد، شکلات و گوشي‌هاي هوشمند را کنار مي‌گذارند. در مقابل، برخي گفته‌اند که اگر در خانه کار کنند، ممکن است نتوانند براي خانواده خود به اندازه کافي وقت بگذارند و حتي به کارهاي شخصي مانند دوش گرفتن هم نرسند!
7 - به کارکنان اجازه دهيد روي کار خود تمرکز کننداگر مي‌خواهيد کارکنانتان شادتر باشند و البته کاراتر هم کار کنند، به آن‌ها اجازه بدهيد بدون اين که دائم حواسشان پرت شود،‌ روي کار خود تمرکز داشته باشند. يکي از راه‌ها براي رسيدن به اين هدف، حذف اي‌ميل‌هاي بي‌مصرف است. مطالعه‌اي اخيرا تخمين زده است که کارکنان به طور متوسط سالانه 100 ساعت را صرف اي‌ميل‌هاي بي‌محتوا و بي‌مصرف مي‌کنند.
8 - به کارکنان تعادل در زندگي بدهيدبا اين که ايجاد تعادل بين زندگي کاري و زندگي فردي و خانوادگي براي بسياري از کارکنان چالشي بزرگ است، اما مي‌تواند براي شرکت‌ها، فرصتي خوب براي شاد کردن کارکنانشان باشد. در واقع، شرکت‌هايي که در اين کار موفق مي‌شوند، مي‌توانند کارکنان خود را در کار فعلي راضي‌تر نگه دارند.
9 - يک بسته منحصر به فرد به کارکنان خود ارائه کنيدبه طور خاص، Care.com، راه‌کارهايي را براي شاد و کارآمد نگه داشتن کارکنان در محل کار ارائه مي‌دهد. برخي از اين خدمات شامل نگهداري از کودک و بزرگسالان و سالمندان، همچنين نگهداري از حيوانات خانگي است. به علاوه، تدريس خصوصي، رسيدگي به خانه و سرويس‌هايي که راحتي فردي را تامين مي‌کنند، از جمله خدمات چنين شرکت‌هايي است. شرکت‌هايي که چنين خدماتي را در بسته‌اي که به کارکنان خود ارائه مي‌کنند، جاي مي‌دهند،‌ شاهد رشد چشمگيري در کار خود هستند.
10 - به کارکنان کمک کنيد سبک زندگي سالم‌تري داشته باشندمطالعه جديدي نشان مي‌دهد که کارکناني که در شرکت‌هايي کار مي‌کنند که برنامه‌هايي مانند غربالگري بيومتريک، ارزيابي خطرات سلامتي، کلينيک‌ها و داروخانه‌هاي در محل کار و نيز برنامه‌هاي کمک به کارکنان را ارائه مي‌کنند،‌ شادترند.کارکناني که در چنين برنامه‌هايي شرکت مي‌کنند، استرس کم‌تري دارند و در محل کار خود شادتر و سالم‌ترند. با وجود اين که بسياري از چنين برنامه‌هايي هنوز نوپا به حساب مي‌آيند، اما کارکنان به آن‌ها به عنوان گزينه‌اي جذاب براي حفظ سلامتي خود مي‌نگرند.
11 - براي فعاليت‌هاي کوچک وقت استراحتي بگذاريدمطالعات جديد نشان مي‌دهند که اگر به کارکنان خود اجازه بدهيد سري به اينترنت بزنند، نه تنها روي کارشان تاثير منفي ندارد،‌ بلکه کارايي آن‌ها را بالاتر هم مي‌برد. نتيجه جالب اين مطالعه نشان مي‌دهد که ايجاد چنين فرصتي، باعث مي‌شود کارکنان بعد از ساعت‌ها کار، مجددا تمرکز خود روي کار را به دست بياورند.البته اين فرصت‌ها نبايد آن‌قدر طولاني شوند که کارکنان در آن‌ها غرق شوند. پيشنهاد ما فرصت‌هاي 10 دقيقه‌اي است.


منبع : isna.ir


مطالب پيشنهادي :
دروغ نگوييد‌، حتي در‌ محل‌ كار

رتبه سايت تان را با اين روش ها بالا ببريد
5 مهارت براي داشتن موفقيت شغلي
چگونه يک برند موفق شويم؟؟؟؟
آيا مي دانيد ثروتمندترين مرد اروپا کيست؟



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟