آخرین اخبار

چگونه با مديران عجيب کنار بياييم؟ کار و زندگي

چگونه با مديران عجيب کنار بياييم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - چقدر وضعيت غمگيني است : يک کارمند معمولي حدود 19 ساعت را در هفته (شامل 6 ساعت در آخر هفته ها) به نگراني در مورد حرف ها و کارهايي که مديرش مي گويد و انجام مي دهد، اختصاص مي دهد. اما خوشبختانه حتي براي تحمل کردن مديرهاي بسيار فتنه انگيز نيز همچون مديراني که قابليت مديريت ندارد، راه هايي وجود دارد. براي اين منظور با ما همراه باشيد.
1 - بزرگ کننده مسايل کوچکچنين مديرهايي تمايل بسياري به هدر دادن وقت براي دوباره کاري و نوشتن گزارش کاري دارند. اين افراد کمال گرا، حس عدم اعتماد را به کارمند منتقل مي کنند و مانع از پيشرفت او مي شوند. براي تحمل اين شرايط بهترين کار اين است که با اين نوع مديران ارتباط زيادي برقرار کنيد و بيش از حد نرمال براي او گزارش کار بنويسيد.
2 - مداخله نکنندهکارمندان اين مديرها با آزادي عمل بيشتر کار مي کنند اما عدم راهنمايي او مي تواند هزينه زيادي براي شما در پي داشته باشد. اين نوع مديران به شما اجازه مي دهند تا بهترين کار خود را انجام دهيد اما هنگام مواجهه با مسايلي که درست پيش نمي روند، به شما هيچ کمکي نمي کنند. چنين سياستي چندان هم خوب نيست زيرا کارمند به بازخورد و واکنش در مورد کارهاي خود نياز دارد. بنابراين، براي تحمل چنين شرايطي جلسات منظم تشکيل دهيد و در مورد مسايل مهم و بحراني شرکت با هم صحبت کنيد.
3 - معتاد کاراينگونه مديرها مرزي بين کار و زندگي شخصي قائل نيستند. آنها تصور مي کنند زندگي استاندارد و نرمال آدم ها در ادغام با کار زياد در شرکت معنا پيدا مي کند. اما چون مدير شما بدون خستگي کار مي کند دليل نمي شود شما هم پابه پاي او زحمت بکشيد. اگر مديرتان شما را نيز تحت فشار قرار داد تا بي وقفه و نامتعادل کار کنيد، به او بفهمانيد کارهاي شما به خوبي پيش مي روند و براي مرحله بعد برنامه ريزي کنيد. اگر در روزهاي تعطيل و غيرکاري اين باکس ايميل شما پر از ايميل هاي مديرتان مي شود، به او بفهمانيد تعهدات زندگي شخصي شما باعث مي شوند تا نتوانيد در آخر هفته ها ايميل هاي کاري را چک کنيد. اگر اين ايميل ها بحث طولاني به دنبال داشت، در پاسخ يک مکالمه در طول ساعت کاري را برنامه ريزي کنيد.
4 - دوستاينگونه مديرها بيشتر شبيه همکار هستند تا مدير. آنها به شخصيت خود بيشتر از حرفه شان اهميت مي دهند و اين رفاقت تا زماني که شما هم رفتار دوستانه اي داشته باشيد ادامه دارد. اما سعي کنيد خيلي با هم دوست نباشيد. منظور اين است که، با هم ناهار بخوريد يا با هم بيرون برويد ولي هرگز در مورد مسايل جدي، مشکلات شخصي همچون ازدواج يا خانواده با هم صحبت نکنيد. مدير صميمي و مهربان کار را براي کارمند بسيار راحت مي کند اما به ياد داشته باشيد شغل و درآمد مدير شما به انجام وظايف شما بستگي دارد. بنابراين، هنگامي که مشکلي در کار پيش مي آيد منتظر تغيير رويه و رفتار او باشيد.
5 - ناکارآمدمدير جديد شما به اندازه سال هايي که شما در اين شرکت بوده ايد تجربه کار در اينجا را ندارد پس چرا بايد به او گزارش کار بدهيد؟ برخي از مديرها بدون اينکه لايق باشند به اين سمت برگزيده مي شوند. اما به جاي دلخوري از او به دنبال يافتن نقاط مثبت باشيد. سعي کنيد با ذهني باز به ايده هاي او فکر کنيد و هرجا که برايتان واضح نيست از او سوال بپرسيد. هميشه منتظر اتفاق هاي خوب و پيشرفت در شغل خود باشيد.
6 - فرياد زنندهبعضي از مديرها هميشه صداي بالايي دارند و با داد و فرياد دستورات خود را مطرح مي کنند. وقتي کاري را خراب مي کنيد او داد مي زند و تصور مي کند با اين کار مي تواند مشکل ايجاد شده را از بين برد. در مقابل فريادهاي او چه بايد کرد؟ تصور کنيد در تيم فوتبال هستيد و مدير شما در واقع مربي فوتبال شماست. يا مثلا مي توانيد با صدايي خيلي آرام پاسخ او را بدهيد تا فاصله صداي خود و شما را ببيند شايد متوجه بالا بودن صداي خودش بشود.
7 - ريزبينبرخي از مديرها بسيار به جزئيات مسايل اهميت مي دهند و بسيار نکته سنج هستند. حتي وقتي کاري را درست انجام مي دهيد چيزي براي انتقاد پيدا مي کنند. يا تغييرات بي مورد ايجاد مي کنند، مثلا خطوط اطراف فايل پاورپوينتي که شما طراحي کرده ايد را از قرمز به آبي تغيير رنگ مي دهند. شما با اين افراد هيچ کاري نمي توانيد انجام دهيد زيرا ذاتا ريزبين هستند و جزئيات برايشان مهم است. با اين افراد بايد کاملا منطقي روبه رو شويد. هنگامي که از کار خود دفاع مي کنيد، ترکيبي از سوال ها و محرک هايي را آماده کنيد که باعث شود تا حدس و گمانه زني هايي در مورد کار شما داشته باشد.
به طور مثال، « من کاري که شما انجام داديد را دوست داشتم اما ضرب الاجلي که براي ما تعيين شده بود باعث شد تا به جاي تمرکز روي X، روي Y تمرکز کنم.» يا «آيا دوست داريد از روشي ديگر براي انجام پروژه استفاده کنيم؟» اين حق انتخاب ها باعث مي شود تا هر دو طرف پيروز و خرسند باشيد.
8 - زود تسليمآيا مي خواهي زودتر بروي؟ مشکلي نيست! سازمان و ساختارهاي آن براي اين نوع مديرها اهميت ندارد. اين افراد بيشتر به حل درگيري ها علاقه دارند تا نتيجه کارها. اين مدير هيچ گاه شما را براي بهبود کارتان تشويق نمي کند و به همين دليل هيچ پيشرفتي در کار نخواهيد داشت و هميشه در وضعيتي ثابت خواهيد بود. براي کنار آمدن با اين مساله، بهتر است در کارهاي گروهي شرکت کنيد و از همکاران خود راهنمايي بگيريد. به اين ترتيب، به جاي هدر دادن ساعات کاري خود مي توانيد مفيد ظاهر شويد.

9 - سوءاستفاده چياين مديرهاي حيله گر از اينکه وعده هاي دروغين به کارمندان بدهند تا کارشان پيش برود هيچ ترسي ندارند. فعاليت هاي آنها همچون شخصيتشان سوال برانگيز است و مي تواند به شما درس اخلاق و توانايي نه گفتن با دلايل منطقي و انتخاب هاي جايگزين بدهد. براي کنار آمدن با اين شرايط، سوال هاي او را به طرز ديگري بيان و مکالمات خود را مکتوب کنيد. در نتيجه کار شما افزايش نمي يابد و قول هايي که به شما داده نيز فراموش نمي شوند.
10 - نامتعادلبه طور مثال، هفته گذشته هر روز با هم چاي مي خورديد. اما اين هفته همه ميزهايشان را دايره وار گذاشته اند چون مدير شما مقاله اي خوانده که اين کار باعث افزايش بازدهي کار مي شود. از اين افراد چيزهاي زيادي مي توان آموخت اما به خود اجازه ندهيد به هر ساز او برقصيد. اگر همه تغييراتي که مي خواهد را انجام دهيد، خود و ديگران را ديوانه مي کنيد. سعي کنيد فقط مواردي را اعمال کنيد که واقعا در بهبود کار شما موثر هستند و بيشتر از معايب مزايا دارند.





منبع : زندگي ايده آل



مطالب پيشنهادي :
يک مدير انگيزه ساز باشيدنحوه برخورد با همکاران در محيط کار!چگونه يک کارمند خوب استخدام کنيم؟چطور در شرايط بد کاري به اوج برسيم؟6 فايده رويکرد مناسب در محل کار



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟