آخرین اخبار

20 وسيله در زندگي تان که ضرورتي ندارد حتما آنها را بخريد کار و زندگي

20 وسيله در زندگي تان که ضرورتي ندارد حتما آنها را بخريد

  بزرگنمايي:

صرفه جويي در هزينه ها و پس انداز پول ارزش زيادي دارد . در زير ، اشاره به هفت چيزي دارد که هرگز مورد استفاده قرار نمي گيرند و بايد از خريدن آنها اجتناب کنيم. سپس 13 مورد ديگر را هم بيان کرده که اينها هم جزء واجبات نيستند. من يکي ازخريداران مشتاق و هميشگي فروشگاه ها هستم . بسياري از وسايلي را که مي خرم مورد استفاده ام هستند ، اما چيزهايي هم هستند که هرگز مورد استفاده من قرار نمي گيرند ولي من آنها را خريده ام - به خصوص آنکه ممکن است سلامت يا ايمني من راهم در معرض خطر قرار داده باشند. بنيانگذار پول استيسي جانسون مي گويد : صرفه جويي در هزينه ها و پس انداز پول ارزش زيادي دارد .او در زير ، اشاره به هفت چيزي دارد که هرگز مورد استفاده قرار نمي گيرند و بايد از خريدن آنها اجتناب کنبم. سپس 13 مورد ديگر را هم بيان کرده که اينها هم جزء واجبات نيستند

1 - سرويس خواب بچه ايالات متحده در مورد محصولات مصرفي که جنبه امنيتي دارند مي گويد : خريدن تخت براي بچه هايي که تازه به دنيا آمده اند هيچ ضرورتي ندارد چرا که به دلايل مختلفي ممکن است اصلا مورد استفاده قرار نگيرد. از جمله آنکه بسياري از پدر مادرها بچه ها را در دوران نوزادي و مدتها بعد از آن در کنار خود مي خوابانند. همچنين احتمال افتادن بچه از روي آن و همچنين ايجاد يک فضاي بسته براي نوزاد و يا کودک نو پا را به وجود مي آورد ، که مي تواند منجر به ناراحتي و گريه آنها شود. بهتر است اجازه دهيد تا کودک شما کمي بزرگتر شود و بعد براي او تخت بخريد.هم چنين مي توانيد تختي را که از فرزند قبلي شما بوده را دومرتبه تعمير کرده و مورد استفاده فرزند بعدي خود قرار دهيد.

2 - صندلي ماشين اداره ايمني ترافيک بزرگراه مي گويد : صندلي ماشين اگر در يک تصادف آسيب ديد لزومي ندارد که حتما آن را عوض کنيد - در صورتي که کيسه هوا باز شده باشد که ديگر ، هيچ کس مجروح نخواهد شد ،فقط توصيه مي شود که قبل از استفاده مجدد از ماشين صندلي هاي ماشين را حتما درست کرده و آنها را نصب کنيد تا در معرض خطر قرار نگيريد .به اين ترتيب لزومي به عوض کردن دوباره آنها نمي باشد. پس چگونه مي توانيم بگوييم که بين صندلي ماشيني که در يک تصادف کوچک آسيب ديده، با يکي در يک تصادف بزرگ آسيب ديده ، و يکي که اصلا با آن تصادفي نشده تفاوت وجود دارد ؟ اين آسيب داخلي است و اصلا قابل رويت نيست. پس خريد مجدد آن کاملا بيهوده مي باشد.

3 - کلاه کاسکتدر يک تصادف ، فوم ضخيم که در داخل کلاه وجود دارد باعث محافظت از سر شما مي شود.اما پس از يک تصادف ، ممکن است کلاه آسيب ببيند و اغلب هم مي شکند و فوم آن از بين مي رود. آکادمي جراحان ارتوپدي آمريکا مي گويند : جايگزين کردن يک کلاه جديد پس از هر تصادف – کاري درست نمي باشد. بايد کلاه را تعمير کرده و از آن استفاده مجدد شود. ممکن است کلاه جديد هم در تصادف بعدي دو مرتبه از بين برود.

4 - لپ تاپ اگر شما از لپ تاپ خود به خوبي مراقبت کنيد و آن را در دسترس همه قرار ندهيد مطمئن باشيد که سالها مي توانيد از آن استفاده کنيد، چرا که حتما مي دانيد که ديگران به وسايل شخصي شما مثل خودتان نمي توانند اهميت دهند. مثلا ممکن است به راحتي روي آن چاي يا قهوه بريزند يا آن را از دستشان بياندازند. اين لپ تاپ در ابتدا مي تواند کارهاي بزرگي را براي شما انجام دهد اما ممکن است پس از آسيب ديدن ديگر به درد شما نخورد. من فقط با پرداخت مبلغ کمي توانستم هارد ديسک لپ تاپ خود را تعويض کرده و آن را به مانند اولش در بياورم.

5 - دوربين فيلمبرداري دوربين هاي ويدئويي و فيلم برداري به راحتي آسيب پذيرند و نگهداري از آنها بسيار سخت است. مخصوصا آنکه بيشتر، در معرض آب قرار مي گيرند ، و يا در غير اين صورت به درستي از آنها استفاده نمي شود. تعميرکردن دوربين فيلمبرداري کاري بسيار پرهزينه است ،در نهايت بايد گفت خريدن آنها آنچنان ارزشي ندارد.

6 - تشک سلول هاي پوست، باکتريها، مو، و هر چيز ديگري که شما بتوانيد تصور کنيد – با تشک يا تختي که استفاده مي کنيد رابطه اي مستقيم دارد. به اين ترتيب بايد تمام اشکالات تخت خود را رفع کنيد .در اينجا مشکلاتي را که يک تشک يا تخت بد مي تواند براي ما ايجاد کند را بازگو کرده ايم. وجود مشکل در بستر خواب در خونرساني بدن انسان تاثير زيادي دارد ، همچنين مي تواند باعث عفونتهاي پوستي شود.
7 - کفش من اعتقاد دارم که شما نياز به يک تشک خوب و يک جفت کفش خوب داريد - چرا که آنها رابطه اي مستقيم با پاي شما دارند. مشکل اين است که ، کفشي که شما استفاده مي کنيد ممکن است بزرگتر ازاندازه پاي شما باشد، اما شما به آن عادت کرده باشيد. بايد توجه داشته باشيد که حتما آن را تعمير کنيد تا دقيقا متناسب با اندازه ي پايتان شود تا منجر به درد در ساق پا و مشکلات پشت پا نشود.

8 - لوازم آرايشيتقريبا هر زمان که به خريد مي رويد حتما يک عدد لوازم آرايش هم مي خريد. اما خريد انواع لوازم آرايشي و بهداشتي که همگي در تماس با پوست هسنتند نمي توانند براي سلامتي بدن مناسب باشند. مثلا استفاده از انواع رژ لب ها که ممکن است به راحتي به ميزباني باکتريهاي مولد بيماري بروند. رفتن به فروشگاهها و مغازه هاي زيبايي که لوازم آرايشي مي فروشند، سلامت شما را به خطر مي اندازند.

9 - تلويزيون هاي ال سي دي و پلاسما تلويزيون هايي که جديدا آمده اند و صفحه نمايشهاي جالبي دارند نه تنها پرهزينه هستند بلکه اگر هم ايراد يا خرابي در آنها حاصل شود به طور متوسط 500 دلار براي ، هزينه هاي تعمير و اجراي مجدد آنها بايد پرداخت. استفاده از همان تلويزيون هايي که قبلا داسشته ايم هيچ ايرادي ندارد. حتي ، ممکن است مقرون به صرفه تر باشد که در خريد يک تلويزيون جديد حتما به دنبال گارانتي آن نباشيم چرا که نه تنها گارانتي در مدت زمان قابل مصرف مورد استفاده قرار نمي گيرد بلکه بدون گارانتي ارزان تر هم هستند.

10 - کلاه گذاشتن کلاه بر سر مي تواند سرشار از مشکلات و بيماري ها شود. از بين رفتن پوست و موي سر، و يا حتي بدتر - شپش را در پي دارد. شپش سر باعث واکنش هاي خارش دار و دردناک در پوست سرمي شود. اشکالات تقريبا نامرئي که به سرعت به افراد ديگر هم منتقل مي شود. خلاص شدن از شپش نياز به دو درمان دارد.ابتدا بايد با آفت کش هاي مخصوص سر آنها را از بين برده سپس بايد ملافه ، ملحفه ، لباس، تشک، و هر گونه وسايل ديگر که مرتبط با سر بوده اند را تميز کرد.اين درمان مي تواند چندين ساعت يا چندين روززمان ببرد و چه ارزشي دارد که کلاه بخريم و از آن استفاده کنيم تا دچار چنين مشکلاتي شويم.

11 - لباس شنالباس شنا کاملا به تن مي چسبد واين تماس نزديک مي تواند باکتري ها و بيماري هاي ديگر را به راحتي به بدن انتقال دهد . اگرطبق دستورالعمل آن را نشوييم ممکن است بند هاي آن به راحتي پاره شوند يا لباس شنا ممکن است به راحتي شکل خود را از دست بدهد. بنابراين چه لزومي دارد چيزي بخريم که ممکن است تنها بعد از چند بار استفاده از بين برود وپاره شود.

12 - جاروبرقيجاروبرقي بسيار راحت آسيب پذير است. ( امروز صبح من در حدود سه بارازدست موهاي سگم که در گوشه گوشه هاي خانه ريخته شد بود سرم را به ديوار کوبيدم.) اگر دستگاه دچار مشکل شود تعميرات آن بسيار پرهزينه است. به اين ترتيب با کوچکترين صدمه به آن دوباره بايد يکي ديگر خريد.

13 - لاستيک يکي از خطرهايي که براي لاستيک مي تواند ايجاد شود داشتن سطح نازک آج آن است - اگر از لاستيک هاي قديمي استفاده مي شود آنگاه مي توان خطر نداشتن ايمني را مطرح کرد. لاستيک ها پس از مدتي استفاده ، خاصيت ارتجاعي خود را از دست مي دهد ، و باعث يک حادثه بزرگ مي شود. به هر حال اگر تاير شما قديمي نيست لزومي ندارد آن را عوض کنيم فقط به خاطر آنکه مي خواهيم آن را نو کنيم.

14 - نرم افزار نرم افزار به همراه کد محصول است، و اکثر توليد کنندگان نرم افزار محدوديتي در تعداد بارهايي که شما مي توانيد از آن براي بارگذاري مجدد استفاده کنيد قرار داده اند. هنگامي که شما نرم افزار مورد استفاده خود را مي خريد، شما به هيچ طريقي نمي توانيد بفهميد که چند بار از کد محصول استفاده شده است. به عنوان مثال اگر از يک نرم افزار بتوان سه بار براي بارگذاري استفاده کرد و دو بارآن قبلا استفاده شده باشد درنهايت آن را مي خريد و فقط قادر به بارگذاري نرم افزار بر روي کامپيوترخود براي يک بار مي باشيد بدون آنکه خودتان بدانيد.

15 - دستگاه دي وي دي غالبا هزينه هايي که براي تعميريک دي وي دي بايد پرداخت بيشتر از خريدن مجدد آن است به عنوان مثال ، يکي از دوستان من دستگاه دي وي دي خود را به يک تعميرگاه برد و مغازه تعميري به او گفت که او بايد يک سيني درايو DVD جديد روي آن بياندازد و اين کارحدود $ 55 هزينه برمي دارد. جايگزين کردن يک دي وي دي جديد به صرفه تر بوده است.

16 - حيوانات براي بازي کودکان دوست دارند حيوانات را به دهان و بدن خود بمالند و با آنها بازي کنند، درحاليکه مي دانيم کاملا کثيف هستند وباکتري ها و آلودگي ها را مي توانند به خود جذب کنند. آيا شما واقعا مي خواهيد فرزند خود را در معرض اينگونه بيماري ها قرار دهيد ، واگر شما اين را نمي خواهيد پس اصلا براي چه اين حيوانات را وارد کنيم.

17 - لامپ هاي هالوژن اگرچه آن دسته از لامپ هاي هالوژن قديمي ممکن است نور کمتري داشته باشند، اما خطر آتش سوزي و درواقع سوختن آن کمتر است. آن ديوسي ، بازارياب معروف در بازار لامپ ، گفت : استفاده از لامپ هالوژن هاي امروزي حداقل 350 آتش سوزي، 2 ميليون دلار صدمه به اموال ، 114 صدمه ديده و 29 مورد مرگ و مير در سراسر ايالات متحده را باعث شده است. به جاي خريد لامپ هالوژن که اين مشکلات را هم در پي دارد، مي توان به دنبال خريد لامپ هايي رفت که علاوه بر امنيت بيشتر ارزان تر هم مي باشند .مي توان از لامپ هاي CFL و يا لامپ هاي LED استفاده کرد.

18 - مخلوط کن دستگاه هاي مخلوط کن که در آشپزخانه استفاده مي شوند به راحتي مي توانند آسيب ببينند.به عنوان مثال ( من به زور توت فرنگي منجمد و يخ را در آن ريختم و به اين ترتيب پره هاي آن آسيب ديد) اگر دستگاه قديمي باشد مواد غذايي به سطح زيرين تيغه گير کرده و به آن آسيب مي رساند. من بايد $ 25 براي تعمير آن بپردازيم- از آنجا که شما مي توانيد يک مخلوط کن جديد که خيلي ارزان تر هم است بخريد و صرفه جويي کنيد .مهم آن است که اصلا از ابتدا براي چه اين دستگاه هاي پر آسيب را بخريم.

19 - جواهرات بدلي کودکان و بيشتر جوانان علاقه زيادي به استفاده از بدليجات دارند که بيشتر هم از مواد نامناسب از جمله نيکل، کادميوم، سرب و...درست شده اند. اين مشکل آنقدر شايع است که آزمايشات فراواني را روي آن انجام داده اند و پس از آن اقدام قانوني توسط مرکز بهداشت محيط زيست در سال 2004 منجر به فراخوان بيش از 150 ميليون قطعه از طلا و جواهرات اصلي براي بچه ها و نوجوانان شد. تا ديگر اين بدليجات که از مواد شيميايي هم درست شده اند را نخرند و با اين کار نه تنها به خود آسيب نميرسانند بلکه صرفه جويي هم به عمل مي آيد.

20 - غذاي حيوانات خانگي اخيرا شيوع حيوانات خانگي در خانه ها بسيار نگران کننده شده است .چرا که ، باعث مشکلات بهداشتي جدي براي غذاي حيوانات خانگي به وجود آمده است. جايي که ما زندگي مي کنيم، غيرعادي نيست که براي مواد غذايي حيوانات خانگي هيچ بهداشتي در نظر گرفته نشده و کاملا آلوده هستند. احتمال مسموميت با مواد غذايي وجود دارد و با اين اتفاقات و مشکلات اصلا چه ضرورتي به نگهداري حيوانات خانگي است ؟ اينها 20 چيزي هستند که از تظر من هرگز ضرورتي براي خريد آنها وجود ندارد. آياشما هم مي توانيد فکر کنيد وچيزهاي ديگري را هم به اين ليست اضافه کنيد؟ اگر خواستيد مي توانيد آن را در فيس بوک قرار داده و ما را در جريان آن بگذاريد .


تهيه و ترجمه : گروه سبک زندگي سيمرغ
www.
اختصاصي سيمرغ



مطالب پيشنهادي :
چگونه از خريد کردن احساسي براي سال نو جلوگيري کنيم؟4 روش براي مسدود کردن عابربانک به سرقت رفتهچگونه براي بچه دار شدن مان برنامه ريزي مالي داشته باشيم؟حساب پس انداز مخفي از همسرمان داشته باشيم يا نه؟10 راه عالي براي برخورد با استرس مالي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟