آخرین اخبار

چگونه دخل و خرج خانه را مديريت کنيم؟ کار و زندگي

چگونه دخل و خرج خانه را مديريت کنيم؟

  بزرگنمايي:

در اين نوشتار راهکارهايي ارائه مي‌شود که با استفاده از آنها مي‌توانيد مخارج خانواده را مديريت کنيد. شرايط اقتصادي بسيار سخت شده است؛ فارغ از هر دليل و برهاني، گراني اقلام و کالاهاي اساسي حقيقت اين روزهاست، بخصوص با نزديک شدن به روزهاي پاياني سال و آمدن نوروز، قيمت اجناس در نوسان است. به همين دليل، بسياري از خانواده‌ها در اين چرخه گردش سهمگين اقتصادي دچار مشکلات عديده‌اي شده‌اند و در پايان ماه جيب‌هايشان پر از خالي مي‌شود.در اين شرايط چاره‌اي نيست جز مديريت اقتصادي. آگاهي از فوت و فن‌هاي دخل و خرج به کمک ما مي‌آيند تا با استفاده از آنها بتوانيم خرج و برج بهتري داشته باشيم و در آخر ماه کفگيرمان ته ديگ نخورد.
در اين نوشتار راهکارهايي ارائه مي‌شود که با استفاده از آنها مي‌توانيد مخارج خانواده را مديريت کنيد.
به سر چشمه برويدشايد شنيده يا ديده باشيد که بعضي​ افراد براي خريدهاي خود​ به اصطلاح به سرچشمه مي‌روند و از توليدکنندگان محصول موردنظر، خريدهاي خود را انجام مي‌دهند؛ آنها در اصطلاح بازاري خريد عمده مي‌کنند. شما نيز به صورت عمده خريد کنيد. زيرا بسياري از توليدکنندگان و فروشندگان براي خريدهاي عمده، ارزش‌گذاري‌هاي ويژه‌اي همچون تخفيف قائل مي‌شوند، بهتر است از اين امتياز استفاده بهينه کنيد و از مراکز عمده‌فروشي‌ها يا فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي خريدهاي عمده داشته باشيد، اين کار نه‌تنها باعث مي‌شود پول کمتري بابت خريد خود بپردازيد، بلکه در هزينه‌هاي شما صرفه‌جويي نيز مي‌شود.
خريد از فروشگاه‌هاي زنجيره‌ايبه دو دليل خريد از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي را به شما توصيه مي‌کنيم؛ اول آن که اين فروشگاه‌ها​ براي کالاهاي خريداري شما تخفيف‌هايي را در نظر مي‌گيرند که در سر جمع حسابتان بسيار موثر خواهد بود و از سوي ديگر با خريد از اين مراکز، ديگر لازم نيست به فروشگاه‌هاي متعدد و به صورت مکرر مراجعه کنيد و به اين ترتيب شما مي‌توانيد در وقت و هزينه حمل و نقل خود صرفه‌جويي کنيد. پس حتي اگر قصد خريدهاي جزئي داريد به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي برويد.
از تعاوني‌ها خريد کنيديکي ديگر از بهترين مراکز خريد، تعاوني‌هاي دولتي است. تعاوني‌ها جنس‌شان جور است و اجناس‌شان را با يارانه به دست کارکنان دولتي مي‌رسانند، به همين دليل تخفيف‌هاي خوبي مي‌دهند، اما بسياري از مردم، با اين طرز تفکر که اجناس اين مراکز، قديمي و بي‌کيفيت است، چندان تمايلي به خريد از آنها ندارند، اما ما توصيه مي‌کنيم در درجه اول اين انديشه غلط خود را اصلاح کنيد و دوم آن که تعاوني‌هايي را که به سازمان‌هاي پولدار وابسته است براي خريد انتخاب کنيد که اجناس بهتري براي کارکنان خود فراهم مي‌آورند.
خريد اينترنتي داشته باشيددرست است خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي در ايران جانيفتاده است و اين فروشگاه‌ها تامين‌کننده تمام نيازهاي خانواده‌ها نيست، اما خريد از اين فروشگاه‌ها هميشه هم خالي از لطف نيست. شما با خريد اينترنتي برخي از اجناس که قيمت روي آنها حک شده است، نه‌تنها پول اضافي نمي‌پردازيد بلکه مي‌توانيد از هزينه‌هاي حمل و نقل خود نيز بکاهيد و از تخفيف‌هاي قابل توجهي که برخي از اين فروشگاه‌هاي اينترنتي به مشتريان خود مي‌دهند نيز بهره‌مند شويد.
به حراجي‌ها هم سري بزنيدشما گاهي مجبوريد براي خريد برخي​ اجناس بخصوص پوشاک در فصل مد، قيمت‌هاي هنگفت و حتي ناعادلانه‌اي ​پرداخت کنيد؛ اما پرسش اساسي اينجاست که آيا چنين خريدهايي الزامي است؟ يا اين که چرا مي‌خواهيد براي خريد اجناس مورد علاقه‌تان، پول اضافي​ يا مازاد بر ارزش آن بپردازيد؟ عقل سليم حکم مي‌کند چنين عمل نکنيد و مدبرانه وارد عمل شويد.بهتر است اندکي صبر کنيد و اجازه دهيد بازار از تب و تاب خريد و فروش‌هاي فصلي بيفتد و به روال عادي يا در جهت تهيه تدارک مايحتاج فصل بعدي حرکت کند، آن وقت است که بازار حراجي‌ها داغ مي‌شود و قيمت‌ها نزول پيدا مي‌کند و واقعي‌تر مي‌شود و اين زمان، فرصت مغتنمي براي خريد شماست. مثلا، شما مي‌توانيد بوت خود را ​ انتهاي زمستان يا لباس‌هاي تابستاني خود را اوايل پاييز خريداري کنيد.اگر​چه ممکن است برخي ​ افراد، اين پيشنهاد ما را​ به دليل عقب‌افتادن از مد نپذيرند و قبول نکنند. ما به آنان توصيه مي‌کنيم ​ اندکي حس جستجوگرانه خود را فعال​ کنند و دور و برشان را خوب نگاه کنند و به دنبال حراجي‌ها باشند و از فروشگاه‌هايي که در فصل مد هم حراج‌ها​ي خوبي دارند باخبر شده و ديدن کنند.
هزينه‌هاي غير ضروري را کاهش دهيددر شرايط سخت اقتصادي، بهتر است سهم هزينه‌هاي غيرضروري را که بيشتر از گروه خدمات هستند از هزينه‌هاي اصلي بکاهيد. مثلا، کمتر سفارش غذا دهيد يا به رستوران برويد، به جاي اين کار، با اندکي زحمت، مواد لازم براي تهيه يک غذاي خانگي مثل ساندويچ خانگي را فراهم کنيد و در خانه، غذاي خود را آماده کنيد يا ماشين‌تان را به جاي بردن به کارواش، خودتان تميز کنيد. با حذف هزينه‌هاي غيرضروري اين چنيني نه‌تنها صرفه‌جويي کرده‌ايد بلکه پول زيادي را نيز بابت آنها نپرداخته‌ايد.
از کالاهاي جايگزين استفاده کنيددر گراني مقطعي برخي از کالا​ها، مي‌توان از کالاهاي جايگزين آنها، براي رفع برخي از نيازها استفاده کرد، مثلا در گراني گوجه‌فرنگي، مي‌توانيد از رب گوجه‌فرنگي استفاده کنيد. اين روش را مي‌توانيد در مورد کالاهايي که گراني مقطعي هم ندارند به کار گيريد مثلا صابون‌ها را به جاي مايع‌هاي گران‌قيمت، مصرف کنيد.
پس‌انداز کنيدبي‌گمان در پاسخ به اين پيشنهاد، از خرج زياد مي‌ناليد و خواهيد گفت​ با اين خرج و مخارج، چه پولي براي پس انداز باقي مي‌ماند؟​حق با شماست، اما پس‌انداز پول، هر چند به ميزان اندک هم، مي‌تواند در فرصتي طولاني سرمايه خوبي براي روز مبادايي باشد که از آن مفري نيست و اين همان نکته مهمي است که در بطن ​ توصيه ما نهفته است. کنار گذاشتن روزي هزار تومان، باعث مي‌شود ​ ماهانه 30 هزار تومان و سالانه 365 هزار تومان پس‌انداز ​ داشته باشيد که اين رقم ناچيز و جزئي، در مواقع ضرورت به کمکتان مي‌آيد.



www.
منبع : چهارديواري جام جم



مطالب پيشنهادي :
چگونه از خريد کردن احساسي براي سال نو جلوگيري کنيم؟پيشنهادهايي عالي براي خريد با جيب خالياشتباهات پولي که خانم ها هنگام خريد مرتکب مي شوند10 روش براي کاهش هزينه خريد مواد غذايي تان7 مورد مهم در زندگي مان که بايد براي آنها هزينه کنيم



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟