آخرین اخبار

اين قوانين دکوراسيون را زيرپا بگذاريد!!! خانه و دکوراسيون

اين قوانين دکوراسيون را زيرپا بگذاريد!!!

  بزرگنمايي:

قوانيني که بايد در دکوراسيون داخلي زيرپا بگذاريم

به خيال خيلي از ما طراحان داخلي آدم‌هايي هستند که ياد گرفته‌اند خيلي بهتر از ما وسايل خانه را با هم متناسب و هماهنگ بچينند. ما هميشه بر اين باور هستيم که طراحان بيشتر از ما کتاب قوانين طراحي داخلي را خوانده و از بر کرده‌اند در حالي که داستان کاملا برخلاف اين قضيه است. ما کار طراحان داخلي را مي‌پسنديم براي اينکه آنها به‌ راحتي هر قانوني را زير پا مي‌گذارند ولي فقط صدايش را در نمي‌آورند. در واقع طراحان داخلي هيچ قانون خاصي ندارند. آنها فقط دنباله‌روي ذوق و سليقه خودشان هستند و بي‌توجه به کتاب قانون‌هايي که ما در همه اين سال‌ها درباره چيدمان خانه و زندگي‌مان تدارک ديده بوديم. اگر مي‌خواهيد مانند يک طراح حرفه‌اي خانه‌تان را زيبا کنيد لازم است گاهي بي‌خيال قانون‌ها شويد و کمي جسارت به خرج دهيد. نگران هم نباشيد؛ هر قانوني يک روزي نقض مي‌شود! با ما همراه باشيد تا 12 قانون نانوشته ي دکوراسيون داخلي را زير پا بگذاريم...

قانون اول : جاي کتابخانه در سالن غذاخوري نيست!قانون اول : جاي کتابخانه در سالن غذاخوري نيست!

قانون اول : جاي کتابخانه در سالن غذاخوري نيست!

هيچ جاي کتاب قانون‌هاي دکوراسيون داخلي نيامده که سالن غذاخوري خانه بايد آرام‌ترين و دنج‌ترين فضا را به خودش اختصاص دهد. اگر تا امروز اين مساله در زمان طراحي‌ها باب بوده فقط به خاطر باور اشتباه يا موج خاصي بوده که در دوراني به راه افتاده وگرنه برخلاف تصور همه مي‌توان اتاق غذاخوري را شلوغ هم جلوه داد؛ مثلا قرار دادن کتابخانه در سالن غذاخوري اين روزها يکي از ترفندهايي است که طراحان مدرن به آن دست مي‌زنند. پس بي‌خود و بي‌جهت دور تا دور ميز غذاخوري‌تان را خالي نکنيد و اجازه دهيد مهمان‌ها موقع غذاخوردن فرصتي براي کنجکاوي هم داشته باشند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : جديدترين مدلهاي کتابخانه براي دکوراسيون منزل تان

قانون دوم : هر اتاق نشيمن يک کاناپه مي‌خواهد!قانون دوم : هر اتاق نشيمن يک کاناپه مي‌خواهد!

قانون دوم : هر اتاق نشيمن يک کاناپه مي‌خواهد!

اينکه بايد حتما در اتاق نشيمن مبل راحتي وجود داشته باشد باز هم از آن قانون‌هايي است که اصلا خط و ربطش معلوم نيست. هيچ لزومي ندارد که در هر اتاق نشيمني يک يا دو کاناپه عريض و طويل وجود داشته باشد. در واقع در باور ما تا امروز مبل‌هاي نيم‌ست هم بدون کاناپه نبوده‌اند در حالي که امروز در طراحي مدرن قانون نانوشته عجيب را کنار گذاشته‌اند و خيلي وقت‌ها به داشتن چهار مبل ساده راحت اکتفا مي‌کنند. طراحان داخلي اين روزها کاناپه‌ها را بيشتر در اتاق خواب يا کنار کتابخانه‌هاي شخصي جا مي‌دهند. اگر هم خانه‌ها خيلي بزرگ باشند آنها را به اتاق ديدن تلويزيون و محل دور هم نشيني آنها منتقل مي‌کنند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 4 سبک مهم در دکوراسيون اتاق نشيمن

قانون سوم : طرح و رنگ‌هاي شلوغ در خانه‌هاي کوچک ممنوع است!قانون سوم : طرح و رنگ‌هاي شلوغ در خانه‌هاي کوچک ممنوع است!

قانون سوم : طرح و رنگ‌هاي شلوغ در خانه‌هاي کوچک ممنوع است!

خانه‌هاي امروز ديگر همه کوچک شده‌اند اما اين مساله دليل نمي‌شود که کسي ديگر سراغ ايده‌هاي ناب طراحي نرود و به خاطر يک قانون عجيب در طراحي داخلي کلي از زيبايي‌هاي خانه را کم کند. قانوني که مي‌گفت در خانه‌هاي کوچک بايد کمتر ريسک به خرج داد و از به کار بردن رنگ‌هاي برجسته و طرح‌هاي شلوغ خودداري کرد اين روزها ديگر خريداري ندارد. پس هر قدر هم که خانه‌تان کوچک باشد باز هم مي‌توانيد طرح کاغذديواري شلوغ برايش انتخاب کنيد يا در و ديوار آن را پر از رنگ و طراوت کنيد. فقط اين وسط يک ايراد کوچک هست؛ اينکه ممکن است شلوغي زود دل‌تان را بزند يا فضا آن‌قدر براي‌تان خسته‌کننده شود که ديگر مايل نباشيد مدت زيادي در آن بمانيد که البته اين مشکل را هم مي‌توان با انتخاب مناسب لوازم محيط درست کرد.

قانون چهارم : هر اتاقي يک فرش مي‌خواهد!قانون چهارم : هر اتاقي يک فرش مي‌خواهد!

قانون چهارم : هر اتاقي يک فرش مي‌خواهد!

باوري که در بين ما ايراني‌ها رواج زيادي دارد اين است که بعد از چيدن وسايل هر کدام از اتاق‌ها بايد وسط هر فضاي خالي يک قالي يا قاليچه پهن کنيم. فرقي هم براي‌مان ندارد که طراح ساختمان با چه زحمت و ظرافتي براي انتخاب نوع و جنس کفپوش‌ها وقت گذاشته است. سراميک يا سنگ، لمينت يا پارکت فرقي ندارد؛ تا امروز قانون اين بوده که اتاق بايد با فرش پوشيده باشد در حالي که ديگر اين‌طور نيست. حالا طراحان داخلي دارند به سمت خداحافظي با فرش‌ها پيش مي‌روند. به عقيده خيلي از اين طراحان ترکيب سنگ و چوب روي کف خانه زيباترين نمايي است که مي‌توان خلق کرد.

decoration05.JPGdecoration05.JPG

قانون پنجم : وسايل بايد با هم هماهنگ باشند!

اين روزها اگر به کارهاي هر طراح معروفي نگاهي بيندازيد، متوجه نکته عجيبي مي‌شويد؛ اينکه ديگر در کارهاي طراحان بزرگ خبري از ست بودن همه وسايل خانه با هم نيست. يک قانون قديمي هميشه مي‌گفت وسايل خانه بايد از هر لحاظ مانند جنس، رنگ، استيل و. . . هماهنگ باشند در حالي که ديگر اين روزها کسي به اين قانون توجهي ندارد. اگر مبل‌هاي چوبي بزرگي داريد، حتما نبايد يک ميز چوبي جلويش قرار دهيد. فرفورژه‌ها هم مي‌توانند کارساز باشند يا اگر پرده‌هاي‌تان آبي و راه‌راه هستند ديگر دليلي ندارد که مبل‌ها را همرنگ و هم‌طرح آنها انتخاب کنيد. اين روزها زيبايي در ناهمگون بودن خلاصه شده است!

قانون ششم : هر دست مبل يک ميز لازم دارد!قانون ششم : هر دست مبل يک ميز لازم دارد!

قانون ششم : هر دست مبل يک ميز لازم دارد!

محال است به خانه‌اي وارد شويد و جلوي کاناپه بزرگي که در وسط هال و پذيرايي‌اش قرار گرفته يک ميز چوبي بزرگ همراه چند عسلي نبينيد. اين تصويري است که قانون‌هاي طراحي قديمي در خانه‌هاي ما شکل داده‌اند؛ اينکه بايد جلوي هر دست مبل راحتي حتما يک ميز باشد. در حالي که اين روزها ديگر خبري از اين قانون عجيب نيست. اين روزها يا ديگر جلوي کاناپه‌هاي روبه‌روي تلويزيون ميزي نمي‌گذارند يا اگر به آن نياز داشته باشند به يک صندلي عثماني اکتفا مي‌کنند. روي اين صندلي‌هاي عثماني که ما تا امروز به چشم مزاحم به آنها نگاه مي‌کرديم مي‌توان يک سيني چوبي گذاشت و لوازم دم‌دستي را جا داد.

قانون هفتم : وسايل چوبي همه قهوه‌اي هستند!قانون هفتم : وسايل چوبي همه قهوه‌اي هستند!

قانون هفتم : وسايل چوبي همه قهوه‌اي هستند!

معلوم نيست از آن لحظه‌اي که بشر ساخت وسايل چوبي را آغاز کرد چه کسي اين قانون را هم سر زبان‌ها انداخت که چوب بايد رنگ خودش را داشته باشد؛ اينکه بايد قهوه‌اي باشد حالا در هر طيف و درجه‌اي. اين باور ساليان سال است که بين مردم رايج شده؛ طوري که همه به يک دست مبل و صندلي چوبي زرد يا آبي‌رنگ مدت‌ها خيره مي‌مانند يا وقتي کسي صحبت از داشتن يک تخت و کمد قرمزرنگ مي‌کند انگار که از سياره‌اي ديگر آمده است. در حالي که اين روزها خيلي از طراحان براي متفاوت جلوه دادن کارهاي‌شان سراغ رنگ‌ها مي‌روند. آن هم پاشيدن رنگ روي چوب‌هايي که ما هميشه به قهوه‌اي ديدن آنها عادت کرده‌ايم.

قانون هشتم : خانه کوچک بايد لوازم کوچک داشته باشد!قانون هشتم : خانه کوچک بايد لوازم کوچک داشته باشد!

قانون هشتم : خانه کوچک بايد لوازم کوچک داشته باشد!

کوچک‌ترين اتاق‌ها در خانه‌هاي ما هميشه کوچک‌ترين وسايل را داشته‌اند. ما بيشتر ترجيح مي‌دهيم براي يک خانه با فضاي کوچک همه وسايل را داشته باشيم اما در حد و اندازه‌هايي کوچک. به عنوان مثال ما هيچ‌وقت در خانه بي‌خيال ميز ناهارخوري نمي‌شويم که به جايش يک دست مبل راحت بزرگ داشته باشيم. ما هر دو دست را مي‌خريم اما کوچک و تقريبا بي‌استفاده. اين در حالي است که به عقيده کارشناسان هر اتاق کوچکي با وسايل کوچک، از چيزي که هست کوچک‌تر هم به نظر مي‌رسد. پس ترس به خودتان راه ندهيد و همين امروز براي اتاق خواب‌تان يک تخت بزرگ با پشتي چوبي مجلل انتخاب کنيد؛ آن وقت به تفاوت‌ها پي مي‌بريد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اصول دکوراسيون خانه هاي کوچک

قانون نهم : نقاشي بچه‌ها روي يخچال نصب شود!قانون نهم : نقاشي بچه‌ها روي يخچال نصب شود!

قانون نهم : نقاشي بچه‌ها روي يخچال نصب شود!

نقاشي بچه‌ها را کمي جدي بگيريد؛ البته نه از لحاظ روانشناختي و اين حرف‌ها. نقاشي بچه‌ها مي‌تواند يکي از مهم‌ترين و زيباترين وسايل تزييني خانه‌تان باشد؛ به‌طوري که حتي جاي تابلوهاي گران‌قيمت هنري را در خانه بگيريد. قانون نانوشته‌اي تا امروز مي‌گفت نقاشي بچه‌ها فقط براي چسباندن روي در يخچال است يا روي در و ديوار اتاق خودشان در حالي که اين روزها طراحان داخلي از کوچک‌ترين خط‌خطي‌هاي خردسالان خانه براي زيباتر کردن فضا استفاده مي‌کنند. فقط کافي است يکي از بهترين‌هاي آنها را يک قاب چوبي ساده بگيريد و جلوي ديد نصب کنيد. قاب‌هاي رنگي ساده با زمينه سفيد نقاشي بچه‌ها جريان انرژي زيادي به خانه مي‌دهند.

قانون دهم : کاغذ‌ديواري مخصوص ديوار است نه سقفقانون دهم : کاغذ‌ديواري مخصوص ديوار است نه سقف

قانون دهم : کاغذ‌ ديواري مخصوص ديوار است نه سقف

کاغذ‌ديواري فقط مخصوص ديوارهاي خانه نيست. بياييد به کاغذ کردن سقف خانه هم فکر کنيد. اين روزها بين طراحان داخلي رنگ کردن سقف‌ها متفاوت از رنگ سفيد هميشگي رواج زيادي پيدا کرده. اما اينکه کسي بخواهد سقف خانه را کاغذديواري کند کمي جسارت مي‌خواهد. براي اينکه در کتاب قانون دکوراسيون سقف‌ها هميشه يا سفيد و نباتي بوده‌اند يا حداکثر به رنگ نيلي و صورتي و. . . . اما اينکه سقف خانه‌اي گلدار باشد با طرح و نقشه‌اي متفاوت کاري است که فقط از يک قانون‌گريز جسور برمي‌آيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 9 نکته که به شما کمک مي کند کاغذ ديواري مناسب دکوراسيون منزل تان را بخريد

قانون يازدهم : کاغذ ديواري مخصوص ديوار است نه در

باز هم جمله عجيب‌مان را تکرار مي‌کنيم؛ اينکه کاغذ ديواري‌ها فقط مخصوص ديوارهاي خانه نيستند. بعد از اينکه جسارت کاغذ کردن سقف خانه را به خرج داديد اين بار مي‌توانيد از کاغذ‌ ديواري‌ها براي تزيين درهاي کمد يا در اتاق‌ها استفاده کنيد. فقط کافي است متناسب با رنگ اتاق‌ها چند طرح کاغذديواري انتخاب کنيد و آن وقت روي درهاي کابينت‌ها، دراور اتاق، کمد يا حتي پشتي چوبي تخت‌تان بچسبانيد. به اين ترتيب ساده‌ترين اشياي خانه که هيچ‌وقت به چشم نمي‌آيند زيبا و ديدني مي‌شوند.

قانون دوازدهم : پرده‌ها براي پنجره‌ها هستند!قانون دوازدهم : پرده‌ها براي پنجره‌ها هستند!

قانون دوازدهم : پرده‌ها براي پنجره‌ها هستند!

پرده‌ها فقط براي جلوي پنجره‌ها نيستند. اين شايد عجيب‌ترين جمله‌اي باشد که تا امروز در دنياي دکوراسيون داخلي شنيده‌ايد. اما قضيه اين است که واقعا اين روزها ديگر طراحان داخلي از پرده‌ها و دراپه‌ها فقط براي تزيين و پوشش پنجره‌هاي خانه استفاده نمي‌کنند. آنها براي ديوارهايي که زياد از حد طولاني و بزرگ هستند از پرده استفاده مي‌کنند. نصب يک چوب پرده و دراپه‌هايي که از دوطرف آويزان شده‌اند بعد زياد ديوار را از بين مي‌برد. اين تازه‌ترين قانون‌شکني طراحان است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پرده آشپزخانه را چگونه زيبا و متناسب انتخاب کنيم ؟



منبع : chidaneh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نکاتي مهم و خواندني درباره مايع نرم کننده حوله و لباس

14 مورد استفاده از مايکروويو که تا به حال نمي دانستيد

ضد عفوني کردن سبزيجات، نکته هايي که بايد بدانيد!

گياه آپارتماني تان را بر اساس فنگ شويي انتخاب کنيد

چگونه لکه وايتکس را از روي لباس پاک کنيم؟

بهترين روش انتخاب و نگهداري از پياز

3 اشتباه ساده در دکوراسيون داخلي که خانه تان را دلگير مي کند

آموزش درست کردن عروسک با جوراب هاي قديمي + عکس

9 گل آپارتماني کم نور که به خانه تان انرژي مي دهند!

يک خانه تکاني اصولي با چند فوت و فن ساده!!

روش هايي براي يک خانه تکاني آسان و سريع به روش مارتا استوارت

با چند مواد پاک کننده طبيعي آشنا شويد !

سبزه عيد امسال تان را با تخم کدو درست کنيد

سبزه عيد : مدلهاي مختلف سبزه عيد را چگونه درست کنيم؟

نکاتي درباره نحوه صحيح استفاده از شامپو فرش

خانه تکاني نوروز با شوينده هاي طبيعي!!

در خانه تکاني اين قسمت هاي فراموش شده را فراموش نکنيد!!

آموزش تصويري تنگ کردن شلوار جين

خانه تکاني، شيشه ها را اينگونه برق بياندازيد!

ترفندهاي خانه تکاني، اين بار قسمت هاي سخت خانه!!

اگر در منزلتان باغچه داريد به اين توصيه ها توجه کنيد!

با کدو تنبل يک گلدان زيبا درست کنيد

در استفاده از ماشين لباسشويي اين اشتباهات را انجام ندهيد!

جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني با يک روش ساده!

از بين بردن بوي سوختگي غذا با راهکارهايي موثر و ساده

9 ادويه پرکاربرد را بشناسيد، از خواص، کاربرد تا شرايط نگهداري

ادويه اصل را با اين ترفندها به راحتي تشخيص دهيد

اين رنگ ها تاثير منفي روي احساسات تان مي گذارند!!

تخت خواب ارزان با پالت هاي چوبي، ايده هايي نو با سبک روستيک

تزيين کاغذ ديواري با ايده هايي جالب و زيبا

مدل کابينت سفيد 2018، جديدترين مدل هاي کابينت آشپزخانه

در دکوراسيون اتاق کودک سايبان ها را چگونه نصب کنيم؟

کاغذ ديواري با 10 طرح شگفت انگيز

جديدترين کاغذ ديواري 2018 که اتاق خواب تان را رويايي مي کند!

پرده ريسه ايي، جديدترين مدل پرده که مي توانيد در خانه درست کنيد + آموزش

ليمو عماني خانگي را با اين دستور درست کنيد و لذت ببريد

دکوراسيون داخلي ويلاي مجلل التون جان در بورلي هيلز

از بين بردن لکه مبل با چند نکته ساده

نگاهي به 8 خانه حيرت انگيز تيلور سويفت Taylor Swift

دکوراسيون پاييزي با 7 رنگ که عاشقش مي شويد!!

گل هاي آپارتماني را با اين ايده ها زيبا و متفاوت بچينيد!!

طراحي دکوراسيون حمام کوچک با وسايل ارزان قيمت

دکوراسيون اتاق پسرانه با 11 ايده خلاقانه

چيدمان لوازم آرايش در منزل با چند ايده شيک و کم هزينه

جديدترين تم هاي تولد و بادکنک آرايي 2018

از بين بردن لکه هاي عرق از روي لباس

چطور بادمجان شيرين و بي دانه انتخاب کنيم؟

معجزه سنگ هاي رودخانه اي در دکوراسيون داخلي!!

آبغوره هاي خانگي را چگونه نگهداري کنيم که کپک نزند؟

تميز کردن مايکروفر در عرض چند دقيقه با يک روش آسان و ساده