آخرین اخبار

اگر مدير شما هم زورگو است، اينگونه با او رفتار کنيد!! کار و زندگي

اگر مدير شما هم زورگو است، اينگونه با او رفتار کنيد!!

  بزرگنمايي:

با مدير زورگو چه کنيم؟

بعضي از مديران تا دير وقت در دفتر خود مشغول به کار مي‌شوند و انتظار رفتاري مشابه را از زيردستان خود دارند. در بسياري از موارد هم اين رفتار به چالشي مهم بين کارمنداني که حاضر به اضافه کاري نيستند و مديران تبديل مي‌‌شود. با ما همراه باشيد تا نحوه‌ مقابله با اينگونه رفتارها را در محيط کاري ياد بگيريم.

احتمالا در محيط کار خود با مديراني روبه‌رو شده‌ايد که تا ديروقت به کارهاي خود مي‌پردازند. همين مديران با ديدن کارمندي که با پايان وقت اداري از اداره خارج مي‌شود با کلي غرولند تقاضاي ماندن در ساعت‌هاي بيشتر، سر کار رفتن در روزهاي تعطيل يا بدتر از آن کوتاه کردن زمان ناهار خوردن را مي‌کنند. اين چالش‌ها بين مدير و کارمند مسلما تاثير بسيار منفي بر روي بهره‌وري کلي کار خواهد گذاشت. همچنين اين رابطه نمودهاي فيزيکي هم بر طرفين خواهد داشت. نتايج يک پژوهش نشان مي‌دهد که 77 درصد کارمنداني که در اين شرايط قرار دارند نشانه‌هاي ضعف جسماني را در خود بروز داده‌اند.

از طرفي ديگر استرس‌هاي سر کار تاثير مثبتي بر روي زندگي شخصي افراد نخواهد داشت. فشارهاي سر کار و کار کردن‌هاي زياد زندگي شما را در معرض شکست قرار مي‌دهد. در نتيجه عدم تعادل بين زندگي کاري و شخصي وضعيتي نامناسب براي خيلي از افراد است.

اعتياد به کار يا به عبارتي Workaholic در ادبيات عامه ويژگي مثبتي براي افراد در نظر گرفته مي‌شود. با اين حال در ادبيات علوم مديريتي، از اعتياد به کار به نوعي سندروم کار کردن افراد در ساعات طولاني ياد مي‌شود. اين افراد لذت و خوشي خود را در کار جست‌و‌جو مي‌کنند.
مديران معتاد به کار معمولا از کارمندان خود توقعات بالايي دارند و کارهاي زيادي را در طول روز به آن‌ها محول مي‌کنند. بنابراين فشار کاري اين دسته از کارمندان به شدت بالاست و چون واکنش مديران به انجام ندادن درست کار معمولا غيرمنتظره است، اين افراد در معرض بيماري‌هاي روحي و شايد روان تني قرار مي‌گيرند.
کارمندان بايد در مقابل خواسته‌هاي پشت سرهم و غيرمنطقي مدير خود مقابله کنند. اگر هميشه به خاطر از دست دادن کار يا واکنش‌هاي گاه عصبي مدير در برابر خواسته‌هاي وي کوتاه مي‌آييد، وقت تغيير فرا رسيده است.

در ادامه با 4 توصيه‌ي معمول در دنياي مديريت آشنا مي‌شويم که مي‌توانند رفتار مديران workaholic را تغيير دهند.به دنبال تشويق رفتارهاي مدير خود نباشيد

جداي از رفتارهاي آزاردهنده‌ مدير فراموش نکنيد او نيز همچون شما يک انسان است. هر فردي در زندگي خود يک سري ويژگي‌هاي شخصيتي دارد که مبدا شکل‌گيري اين رفتارها در زندگي گذشته‌ي وي قرار دارند. بعضي رفتارها در فرد شرطي شده و با تحسين يا تنبيه شدت رفتار تغيير مي‌کند.
بنابراين اگر هدف اهميت دادن به زندگي خارج از اداره است، نبايد رفتارهاي کاري مدير خود را تحسين کنيد. معمولا در محيط اداري افرادي حضور دارند که براي نزديک‌تر شدن به مدير دست به هر کاري مي‌زنند و تمام رفتار‌هاي مدير را مورد ستايش قرار مي‌دهند. حقيقت آن است که فرد با تحسين شدن به رفتار خود ادامه مي‌دهد و احتمالا آن را تشديد مي‌کند. در نتيجه اگر خواهان توقف وضع موجود هستيد از خودشيريني پرهيز کنيد.

ارتباط صريح و مستقيم با مدير داشته باشيد

حرف زدن با مديران زورگو به دليل ترس از واکنش‌هاي غير قابل پيش‌بيني مدير در سطح کارمند و رئيس مي‌ماند. به اين معني که کارمند از سر ضعف با مدير خود صحبت مي‌کند و مدير با نگاهي از بالا به پايين سعي در به کرسي نشاندن حرف خود دارد.
با اين حال مکالمه‌ بين مدير و کارمند بايد به صورت مکالمات باز، هدفمند و کارآمد دنبال شود. به عنوان مثال اگر مدير از شما مي‌خواهد تا دير وقت در اداره حضور داشته باشيد و به انجام پروژه‌هاي شرکت بپردازيد، به جاي پذيرفتن مي‌توان به او يادآور شد که فعاليت‌هاي مهم‌تري در بيرون از محيط کاري داريد.

ترس نداشته باشيد

شايد در طول پروژه وقايع مهم، Milestone، را رد کرده باشيد ولي هنوز به ضرب الاجل نهايي، Deadline، نرسيده‌ايد؛ اين اتفاق نبايد به شما استرسي وارد کند. اينکه مدام درگير پروژه‌هاي مختلف هستيد مدير را از دادن کارهاي بيشتر منصرف نخواهد کرد، فقط حس ترس در وجود شما بيشتر مي‌شود.
اتمام موفقيت آميز و انجام فعاليت‌ها در بهينه‌ترين حالت با کارآمدي بالا هدف اصلي پروژه است. متاسفانه بعضي از اوقات براي راضي کردن مدير هدف اصلي تغيير مي‌کند و صرفا ميزان زمان صرف شده در محيط کاري را ملاک قرار مي‌دهيم.
بنابراين مهم نيست مدير شما چه فکري مي‌کند، شما بايد به بهترين نحو کار خود را تحويل دهيد. پس بايد براي هر روز خود برنامه‌ريزي کنيد، ليست کارهاي روزانه را تهيه کنيد و براي آن‌ها زمان تعيين کنيد.

به دنبال تغيير باشيد

يکي از استراتژي‌هاي مهم براي تغيير روند‌هاي موجود در محيط کاري تاکيد بر روي بهره‌وري و بهبود فرآيندهاي سيستم است. صحبت و مکالمه مداوم با مدير در اين موضوع مي‌تواند راه گشا باشد. استفاده از سوالاتي مثل "چگونه بايد فرآيندهاي موجود در کار را بهبود داد؟" يا سوالاتي از اين دست که نيازمند فکر و توضيح مدير است راهکار خوبي به نظر مي‌رسد.
با اين حال تنها سوال پرسيدن دردي را دوا نمي‌کند. بايد براي مشکلات خود راه حل عملي پيدا کنيد، شايد براي اجرايي شدن اين راه نيازمند مشارکت تمامي کارکنان بخش باشيد. به عنوان مثال به جاي ايميل‌هاي شبانه و تماس‌هاي آخر هفته، محدوديت زماني براي تماس‌هاي کاري بگذاريد که هر تماسي بعد از آن زمان به فردا موکول خواهد شد. اين عمل تغيير رفتار مدير را در پي خواهد داشت و به او ميزان تعهد شما به برنامه‌ريزي شخصي را مي‌رساند.
با تمام اين تفاسير اگر نتواستيد رفتار مدير خود را تغيير دهيد يا اگر تحمل آن براي شما سخت است، دنبال يک شغل ديگر باشيد؛ چرا که سلامت روحي و فيزيکي شما در گرو خوشحالي شما است. زندگي شخصي را نبايد فداي رسيدن به حقوق کرد. اگرچه اين حرف کمي ايده‌آل و از واقعيت‌هاي بازار کار دور است، ولي شغل متناسب با نيازها و علائق مي‌تواند اهداف شما را در زندگي تامين کند.



منبع : zoomit.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟