آخرین اخبار

معروف ترين فيلم هايي که از تلويزيون پخش مي شوند: از گور برگشته تا... تلويزيون

معروف ترين فيلم هايي که از تلويزيون پخش مي شوند: از گور برگشته تا...

  بزرگنمايي:

پخش معروف ترين فيلم ها در ايام نوروز

يکي از جذاب ترين بخش هاي کنداکتور تلويزيون در ايام نوروز، پخش فيلم هاي روز دنياست، بخشي که به يک رسم هر ساله تبديل شده و قبل از تعطيلات عيد، مديران تامين برنامه در تلاش اند تا با رصد فيلم هاي روز جهان آثار خوب و کمتر مشکل دار را انتخاب و خريداري کنند.

طي اين چند سال از شانس خوب مديران سيما، فيلم هاي مطرح و حتي اسکاري با کمترين مشکل مميزي براي پخش روبرو بودند و از همين رو طي سال هاي گذشته تعداد زيادي از فيلم هاي جايزه گرفته، در تعطيلات نوروز روي آنتن رفتند؛ اما امسال به نسبت سال گذشته تعداد فيلم هاي مطرح قابل پخش زيادند که مي توانند جزو گزينه هاي قرار گرفتن در جدول پخش شبکه هاي مختلف سيما باشند و به احتمال زياد در عيد امسال آثار شاخص زيادي را خواهيم ديد؛ آثاري که در چند ماه اخير در فستيوال هاي مختلف مورد تمجيد قرار گرفتند و حالا نوبت به تماشاگران ايراني رسيده که از ديدن آنها لذت ببرند.
در اينجا ليست فيلم هاي مطرحي را که احتمالا در تعطيلات نوروز روي آنتن تلويزيون مي روند با هم مرور مي کنيم؛ فيلم هايي که هر کدام حال و هواي خاص خودشان را دارند و طرفداران ژانر را راضي خواهند کرد.


ماجراي اول: فيلم هاي درام

در بين گزينه هايي که مي توانند در کنداکتور نوروز قرار بگيرند، فيلم هاي ژانر درام از ديگران بيشترند، فيلم هايي که هر کدام نکات جالب توجه زيادي دارند. يکي از فيلم هاي مهم اين ژانر «اتاق» است، اثري کانادايي – ايرلندي که لني آبراهامسون آن را کارگرداني کرده و بازيگران اصلي آن بري لارسون و جيکوب ترمبلي هستند.

نکته حائز اهميت فيلم «اتاق» اين است که لارسون، بازيگر 26 ساله اين فيلم در رقابت با چهره هاي مطرحي مثل کيت بلانشت و جنيفر لارنس توانست جايزه اسکار بازيگر نقش اول زن را از آن خود کند.

فيلم درام ديگري که احتمالا در ايام عيد روي آنتن مي رود «بروکلين» است، فيلمي که جان کرولي آن را ساخت و چهره هايي همچون سرشان رونان و اموري کوش در آن بازي کرده اند. قصه اين فيلم مربوط به يک مهاجر جوان است که در سال هاي دهه پنجاه ميلادي، ايرلند را به قصد نيويورک ترک مي کند و مجبور مي شود بين عشق تازه از راه رسيده و سرزمين مادري خود يکي را انتخاب کند.


«از گور برگشته» نيز جزو ديگر کارهاي شاخص تلويزيون در عيد خواهد بود، فيلمي که الخاندرو گونزالس ايناريتو آن را سات و مورد تحسين منتقدين و هنرمندان زيادي در سراسر دنيا شد.
ايناريتو با اين فيلم براي دومين سال پياپي اسکار بهترين کارگرداني را مال خود کرد که البته تنها اسکار «از گور برگشته» نبود، لئوناردو دي کاپريو بازيگر نقش اول اين فيلم هم توانست اولين اسکارش را دشت کند و در رقابت با برايان کرانستون، مت ديمون و مايکل فسبندر به پيروزي برسد. جز اين دو جايزه، اسکار بهترين فيلمبرداري سال هم به امانوئل لوبزکي فيلمبردار «از گور برگشته» رسيد. به خاطر همين جوايز اين فيلم را مي توان يکي از برگ برنده هاي تلويزيون دانست که احتمالا از شبکه 3 روي آنتن خواهد رفت.

يکي ديگر از درام هاي نوروز امسال به احتمال فراوان «کمپ ايکس ري» خواهد بود، فيلمي که تا همين چند وقت پيش در چند سينماي تهران روي پرده بود و براي ايراني ها يک نکته خيلي مهم دارد؛ پيمان معادي يکي از بازيگران اصلي اين فيلم است. جز معادي بازيگراني همچون کريستن استوارت و جان کرول لينچ هم در اين فيلم حضور پيدا کرده اند.


ماجراي دوم: زيرشاخه هاي درام

فيلم «افشاگر» هم جزو آثار خاص سال 2015 است که به احتمال فراوان شاهد پخش شدن آن از تلويزيون خواهيم بود. اين درام سياسي جزو کارهايي بود که هم در گلدن گلاب و هم در اسکار در 9 رشته نامزد شد که از بين آنها توانست دو اسکار مهم به دست بياورد، جايزه بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه غيراقتباسي.

جز افشاگر، يک درام سياسي ديگر هم در ليست فيلم هاي نوروز قرار دارد، فيلم «حقيقت» که دو بازيگر دانه درشت و قديمي هاليود، رابرت ردفورد و کيت بلانشت در آن بازي کرده اند. داستان اين فيلم به زندگي شغلي و کناره گيري دان راتر روزنامه نگار و مجري سي بي اس نيوز مي پردازد.

«جوي» هم يک درام کمدي است که ديويد ا. راسل آن را ساخته و جنيفر لارنس براي بازي در آن توانست جايزه گلدن گلاب بهترين بازيگر زن را از آن خود کند. رابرت دنيرو و بردلي کوپر هم از ديگر بازيگران اين فيلم خوش ساخت و حال خوب کن هستند.
عيدديدني با آقاي دي کاپريو و خانم لارسون

جز «جوي» يک فيلم ديگر در ژانر درام کمدي در گزينه هاي عيد امسال هست، فيلم «رکورد بزرگ» که اسکار بهترين فيلمنامه اقتباسي را هم از آن خود کرد و نظر بسياري از منتقدان را هم به سمت خود جلب کرد. برد پيت، کريستن بيل و استيو کارل جزو بازيگران اين فيلم هستند.


يکي از درام هاي جنايي کنداکتور امسال هم فيلم «کودک 44» است، فيلمي که دنيل اسپينوزا آن را ساخته و بازيگران مطرحي مثل تام هاردي، گري اولدمن و جوئل کينامان در آن بازي کرده اند.

در ليست بلندبالاي فيلم هاي درام يک فيلم جاسوسي هم وجود دارد، فيلم «پل جاسوس ها» که پشت و جلوي دوربين آن چهره هاي شناخته شده زيادي قرار دارد. استيون اسپيلبرگ تهيه کننده و کارگردان اين فيلم است، برادران کوئن به همراه مت چارمن فيلمنامه آن را نوشته اند و بازيگرانش هم تام هنکس، امي رايان و الن آلدا هستند. قصه اين فيلم در آمريکاي دهه 50 رخ مي دهد و ماجرا مربوط به شخصيتي به نام مارک رايلنس است که به جرم جاسوسي براي شوروي دستگير شده است.


ماجراي سوم: ژانر فانتزي

در طول اين سال ها فيلم هاي فانتزي زيادي در ايام عيد روي آنتن رفته و اين نشان مي دهد مديران سينما به اين ژانر علاقه وافري دارند. مهمترين فيلم اين ژانر که احتمالا امسال از تلويزيون پخش مي شود فصل هفتم فيلم جنگ هاي ستاره اي است که با نام «جنگ هاي ستاره اي؛ نيرو برمي خيزد» روانه پرده هاي سينما شد و توانست در رده سوم فهرست پرفروش ترين فيلم هاي تاريخ هاليوود قرار بگيرد. اين فيلم در پنج رشته نامزد دريافت اسکار شد و چهار نامزدي هم در جوايز فيلم بفتا داشت.

جز اين فيلم خوش ساخت و پرفروش، چند فانتزي ديگر هم از تلويزيون پخش خواهد شد، «مرد مورچه اي» يکي از آنهاست که پيتون ريد آن را ساخته و در زمان اکرانش بيشتر از 500 ميليون دلار فرش داشت. پل راد، اوا تجلين ليلي و کوري استول بازيگران اصلي «مرد مورچه اي» هستند و در کنار يکديگر قصه اسکات لنگ (همان مرد مورچه اي) را مي سازند.

فيلم بعدي اين ژانر «دنياي ژوراسيک» است، فيلمي که يکي از پرفروش ترين فيلم هاي سال بود و مخاطبان زيادي را به سالن هاي سينما در سراسر دنيا کشاند. «دنياي ژوراسيک» با بودجه اي 150 ميليون دلاري ساخته شده اما فروش آن بيشتر از يک و نيم ميليارد دلار بود، فروشي استثنايي که نشان دهنده خوش ساخت بودن آن است و به احتمال فراوان مخاطبان تلويزيون خودمان هم از آن استقبال خواهند کرد.

«پيسکل ها» هم يکي ديگر از فيلم هاي اين ژانر است که البته در بين مابقي آنها با اقبال کمتري در اکران مواجه شد اما با اين وجود آن هم جزو فيلم هاي مهم سال 2015 بود. کريس کلمبوس اين فيلم را ساخته و حال و هواي کمدي آن با بازي خوب آدام سندلر جزو برگ برنده هاي فيلم است.


ماجراي چهارم: اکشن – حادثه اي

فيلم هاي هيجاني و اکشن هم جزو آثاري هستند که معمولا در تمام طول سال و در ايام تعطيل سر از تلويزيون درمي آورنتد ولي کنداکتور نوروز هم جايگاه ويژه اي براي آنها دارد و هر سال چندين فيلم به روز از اين ژانر روي آنتن مي رود.

«سيکاريو» يکي از فيلم هاي اصلي اين ژانر است که تيلور شريدان آن را نوشته و دني ويلتو آن را ساخته است و اميلي بلانت، بنيسيو دل تورو و جاش برولين هم جزو بازيگران اين فيلم هستند. سيکاريو در جشنواره اسکار امسال در سه رشته بهترين فيلمبرداري، بهترين موسيقي فيلم و بهترين تدوين صدا کانديداي دريافت جايزه شده بود که البته در هيچ کدام از آنها موفق نشد.


هفتمين قسمت از سري فيلم هاي «سريع و خشمگين» هم جزو فيلم هايي است که احتمال پخش شدنش در ايام نوروز از تلويزيون خودمان بسيار زياد است و با توجه به اين که قسمت هاي قبلي اين فيلم بدون دشواري خاصي پخش شده است، اين اپيزود هم با همان کيفيت روي آنتن مي رود. ون ديزل و جيسون استاتهام بازيگران اصلي اين فصل هستند که در کنار ديگر عوامل اين فيلم توانستند فروشي بيش از يک و نيم ميليارد دلار به دست آورند.


«اورست» هم يکي ديگر از فيلم هاي موفق اين ژانر در سال 2015 بود که احتمال پخش آن هم خيلي زياد است، اين فيلم را بالتاسار کورماکور ساخته و بازيگراني مثل جيسون کلارک، جاش برولين و جان هاکس هم در آن بازي کرده اند. يک ياز نکات جالب اين فيلم حادثه اي اين بود که در زمان اکران به صورت سه بعدي روي پرده هاي سينما رفت.


ماجراي پنجم: ژانر بيوگرافيک

فيلم هاي قهرمان محوري که کاراکترهاي اصلي آن برگرفته از شخصيت هاي واقعي هستند هم جزو فيلم هايي هستند که در سال 2015 اکران بين المللي داشته اند و تا حدود زيادي هم موفق عمل کردند. يکي از آثار خوب اين ژانر، فيلم «راه رفتن» است، فيلمي که رابرت زميکس آن را ساخته و بازيگراني مثل جوزف گوردون لويت، بن کينگزلي و بن شوارتز هم در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.
قصه اصلي اين فيلم خوش ساخت ماجراي واقعي راه رفتن غيرقانوني شخصي به نام فليپ پتي بر روي طناب متصل بين برج هاي مرکز تجارت جهاني در سال 1974 را به تصوير مي کشد. نکته جالب توجه در خصوص اين جوان بندباز اين است که پيش از اين در سال 2008 جيمز مارش فيلم مستند مردي روي سيم را درباره اين حرکت او ساخت که «جايزه اسکار بهترين فيلم مستند» را برايش به ارمغان آورد اما فيلم بندباز در زمينه گرفتن اسکار ناموفق بود.


يکي ديگر از فيلم هاي اين ژانر، فيلم «ترامبو» است، فيلمي که جي روچ آن را ساخته و بازيگر نقش اصلي آن هم برايان کرانستون سات، کسي که بازي درخشانش در سريال «بريکينگ بد» در ذهن بسياري از مخاطبان اين سريال خوش ساخت مانده و به خاطر بازي در ترامبو نامزد دريافت اسکار بهترين بازيگر مرد هم شد اما آن را به دست نياورد. قصه اصلي فيلم ترامبو درباره زندگي فيلمنامه نويس هاليوودي، دالتون ترامبو است که بر اساس زندگينامه اش توسط بروس الکساندر کوک ساخته شده است.


ماجراي ششم: علمي - تخيلي

فيلم هاي علمي –تخيلي هم در بين مخاطبان تلويزيون ما طرفداران زيادي دارند و در طول اين سال ها، آثار زيادي از اين ژانر در شبکه هاي مختلف سيماي پخش شده است. امسال هم دو فيلم مهم سال 2015 از اين ژانر به احتمال فراوان در کنداکتور وجود خواهد داشت، فيلم هايي که هر کدام در زمان اکران شان در خارج از کشور مخاطبان زيادي را به سينماها کشاند و احتمالا مورد اقبال مخاطبان ايراني هم قرار خواهند گرفت.

مي توان گفت «مريخي» يکي از آثار علمي – تخيلي امسال عيد است، فيلمي که ريدلي اسکات يکي از سرشناس ترين کارگردان هاي هاليوود آن را ساخته و منتقدان زيادي از آن تعريف کردند. مت ديمون و جسيکا چستن بازيگران اصلي اين فيلم هستند که البته ديمون براي بازي در اين فيلم خيلي ديده شد و حتي نامزد دريافت بهترين بازيگر مرد اسکار هم شد اما نهايتا ميدان را به دي کاپريو واگذار کرد.

يکي ديگر از فيلم هاي مهم اين ژانر «چپي» است، فيلمي که مربوط به سرگذشت يک روبات تجربي است که توانايي آموختن و احساس کردن براي آن طراحي شده اما در جريان تولد توسط يک باند جنايتکار و با هدف به کارگيري در اقدامات مجرمانه ربوده مي شود.
عيدديدني با آقاي دي کاپريو و خانم لارسون
نيل بلومکمپ اين فيلم را ساخته و شارلتو کوپلي و هيو جکمن نيز در آن بازي کرده اند. چپي از آن روبات هايي است که احتمال دارد به يکي از روبات هاي محبوب تاريخ سينما تبديل شود.


ماجراي هفتم: وسترن

در بين گزينه هاي امسال يک فيلم وسترن هم هست که به احتمال زياد آن هم در ليست فيلم هاي نوروزي سيما قرار خواهد گرفت، فيلم سينمايي «هشت نفرت انگيز» که کلي چهره معروف و محبوب در بين عوامل آن وجود دارد.
کوئينتين تارانتينو نويسنده و کارگردان اين فيلم است و بازيگران دانه درشتي همچون ساموئل ال. جکسون، کرت رسال و جنيفر جيسن لي هم در آن بازي کرده اند. يکي از نقاط قوت اين فيلم موسيقي متن آن است که چهره مشهوري مثل انيوموريکونه آن را ساخت و البته به خاطر ساختش توانست اسکار بهترين موسيقي فيلم را نيز به دست بيارود.
«هشت نفرت انگيز» از آن دست فيلم هايي است که اگر بخواهد مميزي بخورد، در رابطه با صحنه هاي خشونت آميز آن است. قصه اين فيلم که حال و هوايي شبيه به «جانگو آزاد شده» دارد، مربوط به هشت کاراکتر منفي است که مي خواهند از هم انتقام بگيرند.




منبع : روزنامه سينما




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)