آخرین اخبار

روش هاي کاهش وزن تا عيد نوروز علم و ورزش

روش هاي کاهش وزن تا عيد نوروز

  بزرگنمايي:

بهترين راه براي کاهش وزن تا عيد نوروز:

به گزارش سيمرغ، ويدا بيطرفان کارشناس ارشد علوم تغذيه و عضو انجمن تغذيه ايران درباره بهترين راه براي کاهش وزن تا عيد نوروز مي گويد: با توجه به نزديک شدن به تعطيلات نوروزي و شروع شدن ديد و بازديدها، بسياري از افراد سعي بر آن دارند که در فرصت کوتاه باقي مانده به اندام دلخواه خود برسند غافل از اينکه داشتن وزني متعادل و اندام متناسب از ضروريات هميشگي در زندگي تمامي افراد مي باشد و داشتن يک روش صحيح غذايي و حفظ وزن در محدوده سالم بايد سرلوحه تمامي ايام باشد.

از اين رو براي خود وزن خاصي را تا عيد نوروز هدف قرار ندهيد و با توجه به نظرات متخصص تغذيه خود يک رژيم غذايي مناسب را شروع کرده و با انگيزه ادامه دهيد و به آن مقدار کاهش وزن مناسب‌تان تا ايام عيد بسنده کنيد چرا که کاهش وزن بيش از مقدار استاندار منجر به عوارضي جبران ناپذير خواهد شد از جمله بازگشت مجدد وزن، حتي بيشتر از سابق، که کم کردن آن از دوره هاي رژيم درماني قبلي بسيار دشوارتر خواهد بود.

رژيم هاي غذايي سريع الاثر:

اگر تصميم داريد کاهش وزني چشم گير داشته باشيد لازم نيست حتما رژيم غذايي سر سختي را بگيريد که منجر به بروز قحطي و انواع کمبودها در بدن شما شود چرا که در کنار داشتن وزني مناسب، برخورداري از سلامت بدني بسيار حائز اهميت مي باشد. عدم دريافت مواد ضروري بدن منجر به بروز شرايط قحطي در بدن و آسيب به انواع بافت هاي بدن از جمله ذخاير کبدي، واکنش هاي گوارشي و اختلالات پوستي مي شود. قطعا داشتن موها و پوست سالم به اندازه داشتن اندام زيبا براي شما مهم مي باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : لطفا از رژيم هاي غذايي چند روزه خودداري کنيد!

ورزش در کنار رژيم درماني:

ورزش و رژيم غذايي دو عضو جداناپذير مي باشند و مکمل يکديگر هستند. انجام حرکات ورزشي هوازي همانند پياده روي تند به مدت 30 تا 45 دقيقه حداقل 3 تا 4 بار در هفته به تمامي افراد داراي شرايط فيزيکي مناسب توصيه مي شود. بدون انجام ورش روند کاهش وزن شما بسيار کند خواهد بود. چاقي هاي موضعي از بزرگترين دغدغه هاي طرفداران کاهش وزن مي باشد. لازم است بدانيد رژيم درماني صرفا منجر به کاهش وزن کلي شما مي شود از اين رو اگر از چاقي عضو خاصي از بدنتان ناراضي هستيد حتما در کنار رژيم غذايي، ورزش مناسب با آن ناحيه از بدن را نيز انجام دهيد.

ورزش در کنار رژيم درمانيورزش در کنار رژيم درماني

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سالم‌ترين راه براي کاهش وزن!

توقف رژيم درماني در طول ايام عيد:

متاسفانه توقف در رژيم غذايي يکي از مشکلات بارز در افرادي مي باشد که قبل از رسيدن عيد شروع به کاهش وزن چشم گير مي کنند. با توجه به ديد و بازديدهاي متعدد نوروزي و غذاهاي رنگارنگي که جهت پذيرايي در مهماني ها استفاده مي شوند معمولا ادامه دادن روند رژيم درماني در طي ايام نوروزي کاري بس دشوار مي باشد در حالي که استمرار در رژيم درماني و ادامه دادن آن بسيار مهم مي باشد. هر بار که در رژيم غذايي خود شکست بخوريد در دفعات بعدي کاهش وزن براي شما دشوارتر خواهد شد.

از طرف ديگر بدن ما براي آماده شدن با شرايط جديد نياز به زمان دارد از اين رو روند رژيم درماني رفته رفته طي جلسات ويزيت متوالي(معمولا 10 روز يکبار) توسط متخصص تغذيه شما دشوارتر و محدود تر خواهد شد. حتي بعد از دسترسي به وزن مطلوب نيز رعايت رژيم غذايي تثبيت وزن ضروري مي باشد. با توجه به نکات ذکر شده کساني که اقدام به رژيم درماني قبل از شروع تعطيلات مي کنند ملزم به رعايت آن در طول دوران تعطيلات و تمامي مهماني ها نيز هستند از اين رو قبل از شروع رژيم درماني بايد اراده خود را براي طي کردن مسيري نسبتا طولاني تقويت کنيد و براي اين کار نيازمند برنامه ريزي طولاني مدت هستيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رژيم غذايي متعادل براي تناسب اندام

پيروي از رژيم غذايي تکراري در طول ايام عيد:

يکي از عوامل مهم در امر رژيم درماني داشتن تنوع در رژيم غذايي مي باشد چرا که بدن شما بعد از مدتي به رژيم غذايي تکراري پاسخ نخواهد داد و روند کاهش وزن مسدود خواهد شد. از طرفي طي دوره رژيم درماني ارزيابي فيزيکي و وضعيت سلامتي شما توسط متخصص تغذيه‌تان نيز بسيار ضروري مي باشد تا در صورت بروز کمبود درمان هايي تکميلي تجويز شوند. از اين رو حتما هر 10 الي 14 روز يکبار به همراه رژيم غذايي سابق خود با متخصص تغذيه‌تان ديداري داشته باشيد.

با توجه به تعطيلات طولاني مدت نوروزي حتما در آخرين روزهاي سال به آخرين ويزيت خود رفته و رژيم غذايي نوروزيتان را دريافت کنيد و بلافاصله بعد از اتمام تعطيلات نيز با وي ملاقات داشته باشيد.

از آنجا که بسياري از افراد در طي ايام تعطيل رژيم غذايي خود را ترک کرده و دچار افزايش وزن مي شوند بعد از اتمام تعطيلات انگيزه و روحيه خود را براي ادامه از دست مي دهد و براي مدتي نسبتا طولاني در کمال نااميدي رژيم درماني را فراموش کرده و يا در صورت ادامه متخصص تغذيه خود را تغيير مي دهند. توصيه مي شود در چنين وضعيتي با وجود سخت تر شدن شرايط براي شما، نه تنها متخصص خود را تغيير ندهيد بلکه با اراده اي هر چه محکم تر براي شروعي جديد اقدام کنيد.

روش هاي کاهش وزن تا عيد نوروزروش هاي کاهش وزن تا عيد نوروزروش هاي کاهش وزن تا عيد نوروز

روش هاي غير اصولي کاهش وزن:

به دنبال راه هاي فرعي و غير اصولي از جمله مصرف انواع داروها و ترکيبات شيميايي يا گياهي غير استاندارد، استفاده از انواع دستگاه هاي لاغري موضعي به صورت غير اصولي و انواع جراحي هاي لاغري غير استاندارد نباشيد چرا که بدن شما نمي تواند تمامي تغييرات را به يکباره تحمل کند.

به خود فرصت دهيد که با روند آرام کاهش وزني مناسب داشته باشيد و از هر روش در زمان مناسب و زير نظر متخصص مربوطه و به صورت اصولي استفاده کنيد چرا که صرفا رسيدن به وزن مورد نظر طي مدت کوتاه تا عيد مدنظر نمي باشد حفظ وزن و سلامتي از اهميت بيشتري برخوردار مي باشد.

توصيه هاي غلط اطرافيان:

ديد و بازديد هاي نوروزي منجر به تبادل اطلاعات متعدد بين افراد مي شود. گاهي اوقات تجربيات و اطلاعات غير علمي ديگران مي توانند شما را از مسير صحيح رژيم درماني‌تان دور کند از اين رو قبل از انجام هر يک از اين تغييرات حتما با متخصص تغذيه خود مشورت کنيد. فراموش نکنيد رژيم غذايي هرکس متناسب با نيازهاي بدني وي مي باشد از اين رو از توصيه کردن رژيم غذاييتان به ديگران يا استفاده از رژيم غذايي آنها اکيدا خودداري کنيد.



منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

زنان و مردان مراقب سارکوپنيا باشند

بهترين ورزش براي کاهش وزن

مناسبت ترين ورزش ها براي زنان باردار

بهترين روش چربي سوزي: ورزش استقامتي يا قدرتي؟

ساده ترين راه براي درمان گرفتگي عضلات

اين ورزش ها استرس شما از بين مي برند

با فوايدي که شنا کردن براي شما دارد آشنا شويد

5 حرکت ورزشي که چربي سوزي بالايي دارند

8 راه براي ورزش کردن در زمان افسردگي

چرا تنيسورها هنگام ضربه زدن فرياد مي زنند؟

بهترين ورزش براي لاغري و کاهش وزن

زنان واليباليست چه چيزهايي بايد بخورند؟

4 فايده عرق کردن در زمان ورزش!

با بيماري که الکس فرگوسن را به زانو درآورد آشنا شويد

پاسخ به يک سوال مهم: پياده روي به تنهايي مفيد است؟!

فايده ورزش حتي براي مدت کوتاه

7 اشتباه مهم در برنامه ورزشي

منظور قلعه نويي از دستگاه منفي 100 درجه چه بود؟

در يک روز ورزش قدرتي و هوازي انجام ندهيد

اثر مثبت ورزش برروي زوال عقلي زنان

5 نشانه اعتياد به ورزش کردن در باشگاه

سوال مهم ورزشي: ژيمناستيک باعث کوتاهي قد در بزرگسالي مي شود؟

اگر اين 5 مشکل را داريد بايد بيشتر ورزش کنيد

گرما از يخ براي ريکاوري بهتر است!

دوپينگ خوني؛ خطرناک ترين روش دوپينگ کردن!

6 ميوه که آبرساني به بدن ورزشکاران را افزايش مي دهند

همه چيزهايي که بايد درباره بيماري عجيب کيميا عليزاده بدانيد

شناخت کامل زانو + تصاوير

15 توصيه رونالدو براي سلامتي

هر روز وقت ورزش نداريد؟ روزهاي تعطيل براي سلامتي‌تان دوپينگ کنيد!

بدنسازي و ورزش با استفاده از واقعيت مجازي

روز تولد شاعر فتح دروازه ها/ چرا پيوس آقاي گل‌ترين است؟

روايت‌هاي شگفت‌انگيز از قلياني‌هاي ليگ برتر

سيگار و قليان محبوبِ فوتباليست هاي دودي

از دي کارمو پرسپوليس تا ليام ردي استقلال / خريدهاي بد فقط اکرايني نيستند

رازهاي فني مسابقه اي که به تاريخ پيوست+ عکس

روز پنجم ليگ قهرمانان اروپا؛/ به سردار آزمون نگاه کنيد

تاج سخنران ويژه کارگاه آموزشي TMS

عجيب اما واقعي : پسري که در 28 سالگي، سرمربي شد

کي روش معروف ترين عمو سيبيلوي فوتبال دنيا

نکونام و دايي در ميان 10 بازيکن برتر تاريخ آسيا

دوپينگ عجيب روس‌ها در بازي‌هاي المپيک

رفتارهاي خاص و عجيب منصوريان در استقلال

نشانه‌هاي دلگرم‌کننده‌اي از بهبودي مايکل شوماخر

فقط 30 دقيقه اين ورزش ها را انجام دهيد+ عکس

دو اسطوره و سيگاري که ما را کشت

بدون زانودرد و کمردرد حرکت اسکات انجام دهيد

مهم‌ترين عامل در تناسب اندام

رژيم غذايي موفق ستاره‌هاي ورزش چيست؟

زنان بعد از زايمان ورزش نکنند