آخرین اخبار

خريد اينترنتي اشتباه، در اين 10 مورد خريد اينترنتي انجام ندهيد!! کار و زندگي

خريد اينترنتي اشتباه، در اين 10 مورد خريد اينترنتي انجام ندهيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - چه چيزهايي را نبايد اينترنتي نخريم؟

سفارش اينترنتي پوشک بچه، تلويزيون و تشک مي تواند از نظر اقتصادي کاملا به صرفه باشد اما در مورد لوازم خانگي بزرگ، کت و شلوار يا جواهرات اوضاع کاملا فرق مي کند. چيزي را در ذهن تان تصور کنيد و براي خريد آن به سراغ اينترنت برويد. به احتمال بالاي 90 درصد يک فروشگاه ايراني پيدا خواهيد کرد که با ادعاي اولين فروشگاه تخصصي فلان در حال فروش مجموعه اي از اجناس مد نظر شماست. حتي اگر در اينترنت عميق شويد فرم هايي براي فروش کليه هم پيدا خواهيد کرد. خارج از اينها جايي مثل سايت «ديوار» را در نظر بگيريد که به معناي واقعي کلمه از شير مرغ تا جان آدميزاد را در بر گرفته است.
همه اين چيزها هم با تخفيف هاي فوق العاده و شرايط خاص به فروش مي رسند طي حدود 10 سال گذشته تجربه خريداران اينترنتي يک نکته مهم را ثابت کرده است؛ اينکه بعضي چيزها را از هر سايت معتبري هم بگيريد، در نهايت تجربه خريد خوبي نخواهيد داشت. در مقابل بعضي چيزها را بايد حتما به صورت آنلاين خريداري کنيد و مراجعه کردن به فروشگاه فيزيکي براي خريد آنها اشتباه است. براي اينکه تجربه خريد اينترنتي بهتري داشته باشيد و بتوانيد بهترين محصول را با بهترين شرايط و کمترين ريسک خريداري کنيد به سراغ ليستي 10 تايي از بايد و نبايدهاي خريد آنلاين رفته ايم.

خريد اينترنتي در فصل حراجي ها

وقتي زمان حراج و با فروش جنس هاي باقي مانده با تخفيف مي شود شما بي خيال همه فروشگاه هاي آنلاين شويد و به سراغ فروشگاه هاي فيزيکي برويد. البته معمولا در اين مواقع انتخاب هاي شما محدود است. ولي با اين حال اگر خيلي سخت پسند نباشيد مي توانيد با هزينه بسيار کمي، از برندهاي معتبر خريد خوبي داشته باشيد.

خريد اينترنتي اسباب و اثاثيه خانه

خريد اسباب و اثاثيه و به خصوص چيزهايي مثل مبل و ميز به صورت آنلاين بسيار ريسکي است. مهمترين دليل اين است که رنگ ها و جنس محصول از روي عکس آنلاين اصلا قابل بررسي نبوده و وقتي در منزل به شما تحويل داده مي شود به نظر چيزي کاملا متفاوت با واقعيت است. همچنين تشخيص سايزها در عکس سخت است و ممکن است بعدا در چيدن وسايل در خانه دچار مشکل شويد.

خريد اينترنتي لوازم خانگي بزرگ

بسياري از لوازم خانگي بزرگ مثل لباسشويي، يخچال و غيره در تصوير آن چيزي نيستند که در واقعيت مي بينيد. چه از لحاظ سايز و چه از لحاظ فضاي داخلي آنها. به خصوص در مورد يخچال و ظرفشويي ديدن داخل محصول از نزديک و خريد آن به صورت فيزيکي گزينه بهتري محسوب مي شود. البته نمي توان منکر تخفيف هاي آنلاين شد. ولي حتي اگر تصميم گرفتيد که آنلاين خريد کنيد حداقل يکبار محصول را در فروشگاه ببينيد.

خريد اينترنتي خودرو

به تازگي بعضي فروشگاه هاي آنلاين ايراني در روشي جديد اقدام به فروش خودرو به صورت آنلاين کرده اند. هر چند بررسي خودرو به صورت آنلاين و بررسي قيمت هاي آنها به صورت آنلاين بسيار لازم است. ولي خريد خودرو با اين روش ايده بدي است. در خريد خودرو شما بهتر است اول پشت فرمان بنشينيد و کمي سواري وسيله را تجربه کنيد. همچنين تخفيف خاصي هم در اين مورد وجود ندارد که بخواهيد بي خيال خريد فيزيکي شويد.

خريد اينترنتي کت و شلوار

خريد پوشاک به صورت آنلاين مي تواند ريسک بزرگي باشد. البته به تازگي استانداردهاي مناسبي در سايت هاي خريد آنلاين تعريف شده که مشکل اندازه بودن پوشاک را برطرف مي کنند. بسياري از لباس ها مثل تيشرت، شلوار با کمي تفاوت در نهايت اندازه شما مي شوند، ولي در مورد کت و شلوار همه چيز درباره فيت بودن و اندازه است و حتي کوچکترين، تنگي و گشادي هم به چشم مي آيد. به همين خاطر خريد آنلاين آن چندان منطقي نيست.

خريد اينترنتي ماهي آکواريومي

معمولا همه افراد موجودات زنده را از فروشگاه هاي فيزيکي مي خرند. ولي کساني که اهل تکميل کلکسيون ماهي هاي آکواريوم خود هستند ممکن است در اينترنت به دنبال ماهي هايي بگردند که در فروشگاه محلي آنها نيست. ولي بسياري از ماهي هايي که به صورت آنلاين خريداري مي شوند به خاطر حمل نامناسب و حساس بودنشان سالم به دست شما نخواهند رسيد.

خريد اينترنتي محصولات هنري

در فروشگاه هاي آنلاين بزرگ ايران بخش هايي براي فروش محصولات هنري ايجاد شده است. در اين بخش ها، نقاشي و آثاري را مي بينيد که شايد چشم تان را بگيرد، ولي سعي کنيد اين وسايل را خريد نکنيد. معمولا عنصر رنگ در وسايل هنري نقش بسيار بزرگي ايفا مي کند و در خريد آنلاين کمترين چيزي که مي توان روي آن حساب باز کرد اين است که رنگ عکس با رنگ واقعي محصول يکي باشد.

خريد اينترنتي محصولات تازه

نسل جديد فروشگاه هاي ايراني به سرغ محصولات تازه آمده اند. چيزهايي مثل ميوه و سبزي و گوشت و غيره که بايد در شرايط خاص نگهداري شده و مدت زمان مصرف پاييني دارند. خريد اين چيزها از فروشگاه هاي آنلاين واقعا چالش بزرگي است. شما نه ميوه واقعي را مي بينيد و نه مي دانيد در چه شرايطي نگهداري شده و وقتي به دست شما مي رسد در چه وضعيت و کيفيتي است. به همين خاطر به فروشگاه محلي خود متکي باشيد بهتر است.

خريد اينترنتي گيتار

گيتار و ديگر ابزار آلات چوبي نوازندگي از بدترين چيزهايي است که بخواهيد آنلاين بخريد. نوع چوب به کار رفته در اينگونه وسايل بسيار مهم است؛ چيزي که تاثير زيادي روي صداي توليد شده دارد. البته اگر در ابتداي راه باشيد خيلي اين مسئله براي شما مهم نبوده و احتمالا متوجه آن نيز نخواهيد شد. ولي وقتي حرفه اي باشيد ديگر تا صداي خود وسيله را نشنيده و با آن آهنگي نزنيد به خريد آن فکر نمي کنيد.

خريد اينترنتي جواهرات

هر چند به صورت کلي خريد و فروش جواهر به صورت اينترنتي در ايران ممنوعيت هاي خاصي دارد ولي باز هم در سطح اينترنت فروشگاه هايي براي اين محصول ديده مي شود. در مورد خريد جواهر خارج از بحث از نزديک ديدن محصول و امتحان کردن آن، نظر کارشناس هم مهم است. منظورمان همان فروشنده است که اگر فرد مورد اعتماد شما باشد مي تواند کمک زيادي در خريد کرده و کاري کند تا با بهترين قيمت، به چيزي که مي خواهيد برسيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : يک خريد امن اينترنتي با نکات زير

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چند نکته مهم در خريد آنلاين که بهتر است بدانيد!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : فروشگاه آنلاين خود را راه اندازي کنيد !

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : فروش آنلاين محصولات تان را رونق دهيد


منبع: 7sobh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟