آخرین اخبار

روش هايي براي صرفه جويي در پوشک بچه کار و زندگي

روش هايي براي صرفه جويي در پوشک بچه

  بزرگنمايي:

چه خبر - چگونه در پوشک بچه صرفه جويي کنيم؟

صرفه جويي در پوشک بچه اين روزها به دغدغه بسياري از مادران تبديل شده است؛ دليلش را هم تقريباً همه مي‌دانند؛ احتمال سهميه‌بندي شدن آن و گراني پوشک بچه. در چنين شرايطي تصميم گرفتيم تعدادي از روش‌هاي صرفه جويي در پوشک کودکان را به شما معرفي کنيم تا بتوانيد کمي از هزينه‌هاي زياد اين روزها کم کنيد.

بيشتر بدانيد : آموزش درست کردن پوشک بچه در خانه

راهکار مقابله با گراني پوشک؛ زود سايز عوض نکنيد

همه مادران با سايزبندي پوشک‌ها آشنا هستند. براي صرفه جويي در پوشک بچه لازم نيست خيلي زود سايز آن را عوض کنيد؛ چون گاهي اوقات هزينه پوشک سايز بزرگ بيشتر است و تعداد کمتري دارد(البته نه هميشه و در همه برندها) به همين دليل به جاي اينکه صرفاً به سايز مرتبط با وزن کودکتان دقت کنيد، ببينيد آيا سايز قبلي هنوز هم به درد او مي‌خورد يا نه؟ رشد بچه‌ها با هم متفاوت است و همين مسئله مي‌تواند منجر به صرفه جويي در هزينه‌هاي شما شود.

پوشک را درست بپوشانيد

پس دادن باعث مي‌شود مجبور شويد زودبه‌زود دست‌به‌کار شويد و بچه را عوض کنيد؛ اما يک ترفند ساده وجود دارد که به شما امکان صرفه جويي در پوشک بچه را مي‌دهد؛ دقت کنيد ادرار يا مدفوع فرزندتان بيشتر از کدام بخش پس مي‌دهد. اگر بخش جلوي پوشک بيشتر پس مي‌دهد، بهتر است پوشک را جلوتر بکشيد. اگر بخش پشتي دچار اين مشکل است، پوشک را بيشتر به سمت عقب قرار دهيد و اگر هر دو بخش پس مي‌دهند؛ وقت تعويض پوشک فرزندتان به سايز بزرگ‌تر رسيده است.

هر پوشک چند در مي‌آيد؟

به‌جاي اينکه ببينيد براي هر بسته پوشک چقدر هزينه مي‌پردازيد، به قيمتي که درنهايت براي هر عدد پوشک خرج مي‌کنيد توجه کنيد. براي مثال ممکن است قيمت دو نمونه پوشک يکي باشد؛ اما يکي هفت تا هشت پوشک بيشتر در خودش جا داده باشد که در نهايت به صرفه جويي منجر خواهد شد.

پوشک را به صورت عمده يا حراج بخريد

چاره اي نيست هر وقت متوجه يک حراج خوب شديد، حتي اگر هم به پوشک جديد براي فرزندتان احتياج نداشتيد،دست‌به‌کار شويد و خريد کنيد. البته منظورمان احتکار نيست ولي يک محاسبه ساده براي تعداد مورد نياز در هفته مي تواند شما را به تعداد بسته پوشک مورد نياز در ماه هدايت کند. دليلش هم ساده است؛ چرا بايد هزينه بيشتري براي کالايي بپردازيد که مي‌توانيد آن را ارزان‌تر بخريد؟

در مصرف پوشک اسراف نکنيد

براي محاسبه تعداد و سايز مورد نياز فرزندتان دقت بيشتري کنيد تا اين دورانديشي براي خريد به انبار بسته هاي پوشک هاي کوچک‌تر از سايز فرزندتان منجر نشود. به اين صورت در واقع شما متضرر شده‌ايد چون هم پول بيشتري داده‌ايد هم دوباره بايد پوشک بزرگتر بخريد.

پوشک ها را با هم مقايسه کنيد

در شرايط فعلي کشور بهتر است قيمت فروشگاه‌هاي مختلف را با هم مقايسه کنيد. بعضي فروشگاه‌ها پوشک را هنوز به قيمت خريد قبلي ارائه مي‌کنند؛ در حالي که در مرکز فروش اين اقلام معمولا به خاطر به روز بودن خريد و فروش، قيمت‌ها را زودتر بالا مي‌برند.

برندهاي متفاوت پوشک بچه را امتحان کنيد

سري به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بزنيد و ببينيد کدام برندهاي پوشک بهداشتي تخفيف خورده‌اند؛ ممکن است اين هفته يک برند پوشک حراج داشته باشد و هفته بعد برند ديگري. براي اينکه بتوانيد هزينه‌ها را کم کنيد بهتر است به يک برند محدود نشويد و از تخفيف برندهاي مختلف استفاده کنيد.البته اگر کودکتان پوست حساسي ندارد که مجبور باشيد فقط از يک برند خاص استفاده کنيد .

پوشک آنلاين بخريد

گاهي فروشگاه‌هاي اينترنتي تخفيف‌هاي خوبي روي لوازم مختلف دارند.اين روزها پوشک هم در ستون پر فروش‌هاي روز قرار گرفته است اين امکان را از دست ندهيد. اگر هم فروشگاه مورد نظر هنوز تخفيف براي فروش پوشک ندارد، در سايت ثبت نام کنيد و پوشک را هم به ليست کالاهاي موردعلاقه‌تان اضافه کنيد تا جزو اولين کساني باشيد که از تخفيف‌ها باخبر مي‌شود.

از محافظ پوشک استفاده کنيد

سري به داروخانه بزنيد و سراغ محافظ پوشک را بگيريد. محافظ پوشک لايه اي ضد حساسيت است که قدرت جذب کنندگي بالايي دارد. اين محافظ ها هم براي پوشک قابل استفاده هستند هم کهنه. يک يا دو لايه از اين محافظ ها را روي پوشک پهن کنيد و بچه را پوشک کنيد. با اين راهکار به جاي تعويض زود به زود پوشک شما مي‌توانيد محافظ را عوض کنيد؛ به‌خصوص براي زماني که فرزندتان عادت دارد درست وسط عمليات تعويض پوشک دستشويي کند آن هم دستشويي شماره دو!

بچه را بيشتر سرپا بگيريد

اگر خانه دار هستيد و فرزندتان هم به سني رسيده است که مي‌شود او را سرپا گرفت يا روي لگن نشاند، براي صرفه جويي در پوشک از اين کار دريغ نکنيد و استفاده از پوشک را به بيرون از خانه موکول کنيد. در مورد بچه‌هاي کوچک‌تر استفاده از کهنه راهکار جايگزين بهتري است.

از خشک بودن بچه مطمئن شويد

يکي از کارهايي که ممکن است باعث شود مجبور به تعويض سريع تر پوشک شويد خشک و تميز نبودن پاي بچه است؛ بنابراين قبل از استفاده از پوشک جديد اگر او را شسته‌ايد حتما خوب خشکش کنيد تا پوشک جديد خيس نشود.

از کهنه به جاي پوشک استفاده کنيد

مي دانيم براي شما مادراني که سرکار مي رويد و سرتان شلوغ است شستشوي کهنه يعني يک دردسر جديد ولي خب چاره اي نيست اگر مي خواهيم در اين شرايط اقتصادي صرفه جويي کنيد به هر حال کهنه يکي از به صرفه ترين راهکارهاست البته اگر روي کهنه از محافظ پوشک هم استفاده کنيد، فاصله زماني تعويض کهنه را طولاني تر مي کند.

باز نگه داريد

مشکل بسياري از مادرها اينست که پوست پاي بچه ها در اثر استفاده طولاني مدت از پوشک قرمز و سوزناک مي‌شود. حالا اگر شاغل نيستيد و مي‌توانيد فرزندتان را روزي يکي دوساعت باز نگه داريد، اين کار را بکنيد هم پوست پاي بچه‌تان هوا مي‌خورد و ديگر دچار بثورات نمي‌شود هم لااقل يک پوشک کمتر استفاده کرده‌ايد. البته توصيه مي‌کنيم بچه را جلوي آفتاب باز بگذاريد تا ويتامين دي هم به بدنش برسد.

بيشتر بدانيد : چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

بيشتر بدانيد : 20 راه عالي براي صرفه جويي در مصرف انرژي و کاهش هزينه ها !

بيشتر بدانيد : 11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي


منبع : ninisite.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟