آخرین اخبار

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد تلويزيون

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد

  بزرگنمايي:

چه خبر - بزرگ ترين نبرد سريال «بازي تاج و تخت» Game Of Thrones

اخطار اسپويل: در اين مطلب قصد داريم در مورد نبرد موسوم به «نبرد وينترفل» (The Battle of Winterfell) صحبت کنيم که بزرگ ترين نبرد سريال «بازي تاج و تخت» و فصل هشتم و پاياني آن خواهد بود. ناگزير لازم است که برخي از ماجراهاي فصل پاياني اين سريال بازگو شود که پيشاپيش به خاطر اسپويل کردن جزيياتي از داستان از شما خواننده گرامي عذرخواهي مي کنيم.

 فصل هشتم و بزرگ ترين نبرد سريال «بازي تاج و تخت» Game Of Thrones
فصل هشتم و بزرگ ترين نبرد سريال «بازي تاج و تخت» Game Of Thrones

تنها 10 هفته ديگر تا پخش اولين اپيزود از فصل هشتم و پاياني سريال «بازي تاج و تخت» (Game Of Thrones) باقي مانده و در حالي که طرفداران اين سريال تاريخي-فانتزي از همين حالا خود را براي سوگواري پس از پايان فصل 6 اپيزودي پاياني آماده مي کنند، از تئوري پردازي و گمانه زني در مورد اتفاقاتي که در فصل هشتم سريال رخ خواهد داد نيز غافل نمانده اند. صحبت هاي بسياري که از جانب بازيگران و سازندگان سريال شده، نقش مهمي در اين تئوري پردازي ها داشته اند به نحوي که همه مي دانند فصل پاياني «بازي تاج و تخت» بزرگ ترين و شوکه کننده ترين و البته هيجان انگيز ترين فصل سريال خواهد بود که پاياني «تلخ و شيرين» خواهد داشت. هر يک از 6 اپيزود اين فصل خود به اندازه يک فيلم مستقل طول داشته و هيجان انگيز و کامل خواهند بود و لحظات و سکانس هاي خيره کننده اي در اين فصل رخ خواهد داد که طرفداران سريال سال هاست براي تماشاي آن ها لحظه شماري مي کنند.

آخرين فصل سريال «بازي تاج و تخت» Game Of Thrones
آخرين فصل سريال «بازي تاج و تخت» Game Of Thrones

براي مثال در کينگز لندينگ نبردي بسيار سخت در پيش است که شايد پايان کار سرسي لنيستر در آن رقم بخورد و البته رويارويي برادران کليگين که از آن با عنوان «Cleganebowl» ياد مي شود نيز دور از ذهن نخواهد بود. اگر چه فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» حاوي نبردها و درگيري هاي تن به تن و مرگبار بسياري خواهد بود اما دست اندرکاران سريال تاييد کرده اند که بزرگ ترين نبرد داستان در شمال رخ داده و «نبرد وينترفل» نام دارد که در مقايسه با اولين نبردي که در اين منطقه رخ داده بسيار بزرگ تر، خونين تر و شوکه کننده تر خواهد بود. در فصل هشتم، داستان سريال از کتاب هاي جرج آر آر مارتين پيشي مي گيرد و به همين دليل است که هنوز کسي از اتفاقاتي که در اين نبرد رخ مي دهد خبر ندارد. اما به لطف چندين مورد درز اطلاعات، گزارش هاي رسمي و ديگر جزيياتي که از جانب سازندگان و بازيگران مطرح شده، به نظر مي رسد که در مورد اتفاقاتي که در اين نبرد رخ خواهند داد نيز حدس هايي مي توانيم بزنيم.

بزرگ ترين نبرد سريال «بازي تاج و تخت» (Game Of Thrones)

نه تنها وقوع «نبرد وينترفل» در فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» تاييد شده بلکه گفته شده که اين نبرد بزرگ ترين نبردي است که در کل سريال رخ داده و به احتمال فراوان يک اپيزود کامل بيش از يک ساعته از فصل پاياني سريال را به خود اختصاص خواهد داد. فيلم برداري صحنه هاي اين نبرد بيش از 55 روز به طول انجاميده که بي سابقه بوده است به نحوي که بازيگران سريال تجربه اي متفاوت را در طي اين مدت در هواي سرد طي کرده و به گفته آن ها سخت ترين دوره بازي شان در اين سريال بوده است. اين 55 شب سرد شامل صدها نفر سياهي لشکر بوده و علاوه بر سکانس هايي که در فضاي باز فيلمبرداري شده، سکانس هاي متعددي ديگري در فضاي بسته گرفته شده اند.

بزرگ ترين نبرد سريال «بازي تاج و تخت» (Game Of Thrones)
بزرگ ترين نبرد سريال «بازي تاج و تخت» (Game Of Thrones)

براي درک بهتر بزرگي اين نبرد بايد بدانيد که فيلم برداري سکانس هاي نبرد خاطره انگيز حرامزاده ها (Battle of the Bastards) تنها 25 روز به طول انجاميد. همچنين ديويد بنيوف گفته است که اين نبرد بزرگ ترين نبرد سريال بوده و در مورد حمله ارتش پادشاه مردگان به وينترفل و شمال قلمرو کينگز لندينگ خواهد بود و از زمان آغاز سريال، سازندگان براي آن برنامه ريزي کرده اند. اين نبرد شامل تلاش هاي چندين شخصيت اصلي داستان براي زنده ماندن خواهد بود و با توجه به تعدد شخصيت هاي باقيمانده در داستان، انتظار مي رود که در اين نبرد شاهد مرگ برخي از شخصيت هاي اصلي و دوست داشتني سريال باشيم. پيتر دينکليج، بازيگر نقش تيريون لنيستر، کوتوله دوست داشتني نيز اين نبرد را خونين و بيرحمانه دانسته و باعث خواهد شد که نبرد حرامزاده ها برايتان تنها به يک «پارک سرگرمي» شبيه باشد.

بازگشت کارگردان اپيزود «نبرد حرامزاده ها»

نبرده حرامزاده ها، تا به اينجاي سريال «بازي تاج و تخت»، بزرگ ترين سکانس درگيري و نبرد در سريال و بدون شک يکي از جذاب ترين و نفسگيرترين آن ها بوده است. اين اپيزود توسط ميگل ساپوشنيک کارگرداني شده که کارگرداني اپيزود نبرد وينترفل را نيز بر عهده خواهد داشت.

بازگشت کارگردان اپيزود «نبرد حرامزاده ها» در بازي تاج و تخت
بازگشت کارگردان اپيزود «نبرد حرامزاده ها» در بازي تاج و تخت

اگر چه او اپيزودهاي بياد ماندني ديگري در اين سريال مانند اپيزود «بادهاي زمستان» (The Winds Of Winter) که نبردي در آن ها ديده نمي شد را کارگرداني کرده اما تجربه موفق ساخت اپيزود نبرد حرامزاده ها بدين معني است که نبرد وينترفل نيز يک اپيزود فراموش نشدني و هيجان انگيز از آب در خواهد آمد.

نبرد وينترفل در اپيزود سوم يا پنجم

از آنجايي که مي دانيم چه کسي اپيزود نبرد وينترفل را کارگرداني مي کند، مي توانيم با اطمينان بگوييم که اين نبرد در اپيزود سوم يا پنجم رخ خواهد داد. در واقع ساپوشنيک تنها اين دو اپيزود را از فصل هشتم و پاياني سريال «بازي تاج و تخت» کارگرداني مي کند و بدين ترتيب يکي از اين دو اپيزود حاوي نبرد وينترفل خواهد بود. ديويد نوتر کارگرداني اپيزودهاي اول، دوم و چهارم را بر عهده داشته و اپيزود پاياني نيز توسط ديويد بنيوف و دن ويز، خالقان سريال کارگرداني مي شود. اينکه با اطمينان بگوييم نبرد وينترفل در کدام يک از اپيزودها رخ مي دهد کار بسيار سختي است.

نبرد وينترفل در اپيزود سوم يا پنجم
نبرد وينترفل در اپيزود سوم يا پنجم

از آنجايي که فصل هفتم با نابودي بخشي از ديوار بزرگ توسط ارتش وايت واکرها به پايان رسيد، مي توان گفت که آن ها خيلي زود به وينترفل خواهند رسيد که اين موضوع مي تواند باعث رقم خوردن نبرد وينترفل در اپيزود سوم شود. از طرف ديگر، از آنجايي که اين نبرد شاکله اصلي فصل هشتم را تشکيل داده و کليت داستان و هيجان فصل پاياني به آن مربوط مي شود، امکان دارد که کمي ديرتر شاهد اين نبرد باشيم تا جذابيت سريال تا اپيزودهاي آخر آن حفظ شود. بدين ترتيب مي توان گفت که شايد 4 اپيزود ابتدايي فصل پاياني شرايط را براي اين نبرد فراهم ساخته و پس از رخ دادن نبرد وينترفل در اپيزود پنجم، در اپيزود ششم و پاياني نيز ماجراهاي پس از پايان نبرد به تصوير کشيده شوند.

آتش گرفتن قلعه وينترفل

حالا که در مورد بزرگي نبرد وينترفل، کارگردان آن و اپيزود مربوط به آن صحبت کرديم، نوبت به اتفاقاتي مي رسد که در اين نبرد رخ خواهد داد. يکي از اتفاقاتي که وقوع آن تاييد شده اين است که در قلعه وينترفل آتش سوزي بزرگي رخ خواهد داد. تصاوير و ويديوهاي منتشر شده از پشت صحنه و لوکيشن فصل هشتم سريال «بازي تاج و تخت» نشان مي دهد که قلعه وينترفل به آتش کشيده مي شود و تغييراتي که پس از اين آتش سوزي در پشت صحنه ديده شده بر اين تاکيد دارد که چنين آتش سوزي در جريان نبرد وينترفل رخ خواهد داد. جالب اين که براي فصل هشتم سريال يک قلعه در ابعاد واقعي ساخته شده و از جلوه هاي ويژه استفاده نشده زيرا سازندگان فصل هشتم مي خواهند تا جايي که امکان دارد آتش سوزي قلعه واقعي به نظر برسد.

آتش گرفتن قلعه وينترفل در سريال «بازي تاج و تخت»
آتش گرفتن قلعه وينترفل در سريال «بازي تاج و تخت»

اما اين پايان قلعه وينترفل نخواهد بود زيرا اگر چه اين قلعه در جريان نبرد وينترفل به آتش کشيده مي شود اما شواهدي وجود دارد که اين آتش سوزي باعث از بين رفتن قلعه وينترفل نخواهد شد. در واقع بعد از فيلم برداري سکانس هاي مربوط به آتش سوزي نيز فيلم برداري در اين قلعه ادامه داشته است که نشان مي دهد وينترفل از اين آتش سوزي جان سالم به در مي برد. اگر اين موضوع صحت داشته باشد پس بايد انتظار داشت که نبرد وينترفل در اپيزود سوم رخ دهد و سکانس هاي بيشتري در وينترفل پس از حمله وايت واکرها رخ دهد. اما محتمل ترين سناريو اين است که برخي از ساکنان قلعه وينترفل از آتش سوزي و نبرد وينترفل جان سالم به در برده و در اپيزود پاياني شاهد بازسازي قصر توسط بازماندگان خاندان استارک (اگر کسي از آن ها زنده بماند) باشيم.

جيمي لنيستر و برين اهل تارث در وينترفل

حضور برخي از شخصيت هاي اصلي سريال «بازي تاج و تخت» در نبرد وينترفل قطعي است؛ براي مثال جان اسنو، دينريس تارگرين، وايت واکرها و هر کسي که از حمله آن ها به کاسل بلک (قلعه سياه) که در روي ديوار قرار داشت زنده مانده باشد. اما در اين نبرد شخصيت هاي ديگري نيز حضور دارند که شايد انتظارش را نداشتيد، از جمله جيمي لنيستر و برين اهل تارث. البته حضور برين چندان غيرمنتظره نيست اما دوستداران رابطه برين و جيمي از اين که بفهمند آن ها نيز در حال سفر به شمال و پيوستن به ارتش جان اسنو هستند خواهند ترسيد.

جيمي لنيستر و برين اهل تارث در وينترفل
جيمي لنيستر و برين اهل تارث در وينترفل

اين موضوع را مي توان به چندين دليل تاييد کرد: يکي اين که نيکولاي کاستر والدائو که نقش جيمي لنيستر را بازي مي کند گفته است که براي فصل پاياني موهايش را بلندتر خواهد کرد زيرا او يک «سفر طولاني» را در فصل هشتم تجربه خواهد کرد که مي تواند اشاره به سفر به شمال باشد. دوم اين که وي همکاري خود در فصل پاياني «بازي تاج و تخت» با ليام کانينگام (سِر داووس سي وورث) را تاييد کرده که اکنون در کنار جان اسنو در راه وينترفل است. چه قصد جيمي از سفر به شمال، شرکت در نبرد وينترفل باشد و چه هدف ديگري از سفر به قلمرو استارک ها داشته باشد، وي را در قصر وينترفل خواهيم ديد.

بيشتر بدانيد : 31 سوال مهم در مورد فصل هشتم و پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

بيشتر بدانيد : اولين عکس ها و جزئيات منتشر شده از فصل آخر «بازي تاج و تخت»

بيشتر بدانيد : گمانه زني ها براي پايان سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

بيشتر بدانيد : نکات جالب تريلر فصل هشتم Game of Thrones؛ از پَر مرموز تا رازهاي استارک ها


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)