آخرین اخبار

8 بازيگر سريال «بازي تاج و تخت» که قرار بود نقش شخص ديگري را بازي کنند تلويزيون

8 بازيگر سريال «بازي تاج و تخت» که قرار بود نقش شخص ديگري را بازي کنند

  بزرگنمايي:

چه خبر - «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

دلايل زيادي وجود دارد که سريال «بازي تاج و تخت» (Game of Thrones) به بزرگ ترين سريال يک دهه گذشته تبديل شده است: پيچيدگي، داستان وسيع، مانورها و توطئه هاي سياسي، نبردهاي حماسي، ارزش هاي توليدي بسيار بالا، معماهاي اخلاقي و خطوط مبهم بين خوب و بد و البته مقدار زيادي از صحنه هاي خونريزي و خشونت. با اين وجود بدون نقش آفريني هاي خيره کننده بازيگران، «بازي تاج و تخت» چيزي نمي شد که امروز شاهد آن هستيم. بازيگراني مانند پيتر دينکليج، لينا هيدي و شان بين، به شخصيت هاي رمان «ترانه يخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) نوشته جورج آر آر مارتين چنان زندگي بخشيدند که شايد کس ديگري توانايي انجام آن با اين ميزان از مهارت و زيبايي را نداشت؛ به نحوي که نمي توان بازيگر ديگري را در نقش تيريون، سرسي يا ند استارک تصور کرد اما برخي نقش ها مي توانستند بسيار متفاوت باشند.

سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال «بازي تاج و تخت» (Game of Thrones)

اول از همه يک اپيزود آزمايشي پخش نشده و افتضاح از اين سريال وجود دارد که در آن تمزين مرچنت نقش دينريس تارگرين و جنيفر الي نقش کاتلين استارک را بازي مي کند و خبري از اميليا کلارک و ميشله فيرلي در اين دو نقش نيست. اما تعدادي از بازيگران اين سريال براي نقش هاي متفاوتي در نظر گرفته شده و حتي براي آن نقش ها تست نيز داده بودند. بدون شک اگر اين تست ها موفق مي بود با حرام زاده هايي متفاوت مواجه شده، 2 بازي خارق العاده در نقش خانواده سلطنتي را از دست مي داديم و اتفاقات بسيار ديگري مي افتاد.

ايوان ريون در نقش جان اسنو

ايوان ريون در نقش رمزي بولتون اولين بار با ظاهر يک خدمتکار دوست داشتني و خوش قلب به تماشاگران معرفي شد اما خيلي زود به يک شخصيت شرور و بيرحم اما باهوش تبديل شد که در منفور بودن با جافري برثيون رقابت مي کرد. رمزي بولتون يکي از بي نظيرترين شخصيت هاي سريال «بازي تاج و تخت» بود که بر خشونت و هيجان سريال مي افزود و در 4 فصل حضور در داستان، بخش زيادي از اتفاقات داستان به او مربوط مي شد. وي رفته رفته از يک شخصيت جانبي و حاشيه اي در سرگذشت ثيون گريجوي به يکي از شخصيت هاي منفور اصلي داستان تبديل شد. ايوان ريون در نقش شخصيت رواني سرخوش و عياش داستان، رمزي بولتون، بي نقص عمل کرد که قربانيانش را قبل از مرگ دچار وحشت مي کرد.

سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
ايوان ريون در سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

بدين ترتيب بسيار سخت است که وي را در نقشي کاملاً متفاوت تصور کنيم اما بايد بدانيد که وي براي بازي در نقش جان اسنو تست بازيگري داد؛ مردي با شخصيت و محترم که از هيچ کار بدي لذتجويي نمي کند. ريون در مصاحبه اي گفته که براي نقش جان اسنو تست بازيگري داده اما بر اين باور است که تيم انتخاب بازيگران، تصميم درستي گرفته و نمي توان به تصميم آنان در اختصاص نقش رمزي بولتون به وي خرده گرفت. وي تصديق کرده که کيت هرينگتون انتخاب مناسب تري براي شخصيت معقول و دوست داشتني جان اسنو بوده و ريون نيز خود از اين که نقش يکي از بدترين شخصيت هاي شرور وستروس را بازي کرده راضي است.

ناتالي دورمر در نقشي ديگر

شخصيت مارجري تايرل يکي از موفقيت هاي بزرگ سازندگان سريال «بازي تاج و تخت» است که يکي از شخصيت هاي ساده و کم اهميت داستان هاي جورج آر آر مارتين را به يک شخصيت کاريزماتيک اما هوسباز و توطئه گر در نسخه تلويزيوني تبديل کرده اند. يکي از دلايل برجسته شدن اين نقش بازي بي نقص ناتالي دورمر است اما وي در مصاحبه اي در سال 2015 فاش کرد که براي نقش ديگري در نظر گرفته شده بود زيرا شخصيت مارجري شباهت بسياري به شخصيت او در سريال «تودورها» (The Tudors)، آن بولين، داشت. البته او نگفت که براي چه شخصيت ديگري از سريال تست بازيگري داده بود.

سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

تنها چيزي که مي دانيم اين است که اين اتفاق بعد از فصل اول رخ داده پس مي توان با قطعيت گرفت که آن نقش، دينريس يا سرسي نبوده است. بزرگترين شخصيت هايي که در فصل دوم وارد داستان شدند و ناتالي دورمر مي توانست نقش آن ها را بازي کند، مليساندر، ييگريت و تاليسا بود. در اين ميان مي توان احتمال بيشتر را به نقش جادوگر سرخ داد که نقشي بسيار متفاوت از آن بولين در «تودورها» است. مي توان ادعا کرد که بازي او در نقش مليساندر نيز مي توانست خيره کننده باشد اما نه به اندازه ايفاي نقش شخصيت مارجري.

کونان استيونس در نقش کال دروگو

اگر چه نقش شخصيت گرگور کليگين از فصل دوم به بعد توسط يان وايت (فصل دوم) و هافبور جوليون بيورنسون (فصل 4 به بعد) بازي شده است اما کونان استيونسون اولين بازيگري بود که نقش «کوه» را بازي کرد. با وجود اين که انتخاب اول اين بازيگر استراليايي همان نقش گرگور کليگين بود اما وي براي نقش ديگري نيز تست بازيگري داد تا به «کوه» رسيد.

سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

شخصيت گرگور کليگين در اپيزود آزمايشي سريال وجود نداشت، از اين رو وي قرار بود ابتدا نقش کال دروگو (خال دروگو) را بازي کند که البته در نهايت اين نقش به جيسون موموآ رسيد. بدون شک اين بهترين انتخاب بود زيرا تست استيونس در نقش کال دروگو نتوانست توليد کنندگان سريال را راضي کند. او بهترين «کوه» ي است که در سريال «بازي تاج و تخت» وجود دارد اما مطمئنا کال دروگوي خوبي از آب در نمي آمد!

يوجين سيمون در نقش جافري برثيون

اگر چه شخصيت بزرگ و کليدي نبود اما يوجين سيمون در ايفاي نقش لنسل لنيستر بازي قابل قبول و خوبي از خود ارايه داد که او را از يکي از ملازمان رابرت برثيون به معشوق سرسي و در نهايت عضوي متدين و پرهيزکار از شبه نظاميان گنجشک اعظم تبديل کرد. در اواخر دوران حضورش در سريال «بازي تاج و تخت» او يکي از منفورترين و بيرحم ترين شخصيت هاي داستان بود اما در مقابل نقشي که در ابتدا براي او در نظر گرفته شده بود اين ميزان از نفرت انگيز بودن قابل چشم پوشي است. بله باور مي کنيد يا نه، سيمون ابتدا قرار بود نقش جافري برثيون را بازي کند.

سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

سيمون که در انتها به طرفدار گنجشک اعظم تبديل مي شود با توجه به ويژگي هايي که در کتاب هاي مارتين براي شخصيت جافري برشمرده شده بود، انتخاب مناسب تري براي اين شخصيت بود: بلند قامت، لاغر، موهاي بلند و با ويژگي هاي زنانه بسيار بيشتر. با اين وجود جک گليسون از نقطه نظر مهارت بازيگري بهترين انتخاب براي نقش جافري برثيون بود. او با مهارت تمام شخصيت ساديستي، بدذات و البته نابالغ جافري را بازي کرد که نه تنها به منفورترين شخصيت سريال «بازي تاج و تخت» تبديل شد بلکه به دليل واقعي بودن بازي او در اين نقش، باعث اذيت و آزار و صدمه رسيدن به زندگي او در واقعيت نيز شد. به سختي مي توان باور کرد بازيگر ديگري غير از گليسون مي توانست اين نقش را با اين زيبايي و باورپذيري بازي کند.

ليام کانينگام در نقشي ديگر

شخصيت داووس سي وورث به عنوان شخصيت اخلاق مدار سريال «بازي تاج و تخت»، به خاطر روابطش با شخصيت هاي کليدي داستان مانند جان اسنو و استنيس برثيون، حس شوخ طبعي و لهجه بسيار خاصي که ساخته پرداخته خود کانينگام بوده و با هيچ لهجه ديگري در سريال قابل مقايسه نيست، به يکي از شخصيت هاي پرطرفدار و دوست داشتني اين مجموعه تلويزيوني تبديل شده است. اما ممکن بود لهجه بسيار متفاوتي در اين نقش داشته باشيم زيرا کانينگام فاش کرده که براي نقش ديگري غير از داووس سي وورث تست بازيگري داده بود هر چند به اين شخصيت اشاره اي نکرده است.

سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

البته او فاش کرده که قرار بوده در همان فصل اول نقش شخصيت ديگري را بازي کند. به همين دليل مي توان او را در نقش شخصيت هاي متعددي فرض کرد. شايد او قرار بوده نقش سِر بريستن سلمي يا فرمانده ژور مورمونت را بازي کند هر چند براي اين نقش ها کمي جوان به نظر مي رسد. البته وي مي توانست نقش پسر ژور مورمونت، جوراه، را نيز بازي کند که در نهايت اين نقش به لين گلن سپرده شد. گلن در نقش جوراه فوق العاده ظاهر شده و کانينگام نيز بهترين انتخاب براي نقش داووس بوده است. از اين رو مي توان بار ديگر به تيم انتخاب بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» تبريک گفت که بهترين انتخاب ها را براي شخصيت هاي داستان داشته اند.

الفي آلن در نقش جان اسنو

اگر چه هر دو غريبه هايي بودند که توسط ند استارک در وينترفل تربيت شده و بزرگ شده بودند اما ثيون گريجوي و جان اسنو مي توانستند از همان ملاقتمان شخصيت هايي کاملاً متفاوت باشند. در حالي که جان اسنو شخصتي محتاط و آرام دارد، ثيون گريجوي گستاخ و عجول است. جايي که اسنو شرافتمندانه رفتار مي کند، ثيون مغرور و احمق است. الفي آلن در به تصوير کشيدن چنين شخصيتي از ثيون گريجوي بسيار بي نقص عمل کرده است و در طول سال ها وي بر زيبايي و باورپذيري اين نقش افزوده است اما شايد او مي توانست نقش جان اسنو محترم و آرام را نيز با همين زيبايي بازي کند.

سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

مانند ايوان ريون، آلن نيز ابتدا براي ايفاي نقش حرامزاده وينترفل تست داد. به گفته شورانرهاي سريال «بازي تاج و تخت»، دن ويز و ديويد بنيوف، بعد از تست دادن الفي آلن، آن ها به شدت از بازي او راضي بودند اما به اين نتيجه رسيدند که او بهترين انتخاب براي نقش جا اسنو نيست و بايد نقش ثيون گريجوي به وي سپرده شود. بدين ترتيب بود که الفي آلن به يکي از بهترين بازيگران سريال تبديل شد که هنرنمايي خيره کننده اي در نقش ثيون گريجوي داشته است.

جو دمپسي در نقش جان اسنو، پيپ و گرِن

شايد جو دمپسي از اين که نتوانست نقش جان اسنو را بدست آورد بسيار ناراحت است. در حالي که شخصيت گندري، که در نهايت براي آن انتخاب شد، در فصل اول تا سوم نقش قابل توجهي داشت اما در فصل سوم توسط داووس از دراگون استون خارج شد و تا فصل هفتم به داستان برنگشت، جايي که حضوري کم در اپيزودهاي پاياني داشت. اما در همين مدت، جان اسنو به اصلي ترين و محبوب ترين شخصيت سريال «بازي تاج و تخت» تبديل شده است. برخلاف مورد ريون و آلن، تصور دمپسي در نقش جان اسنو کمي راحت تر است زيرا طبيعت و شخصيت نزديک تري به جان اسنو دارد و از کاريزماي کافي براي افزودن بر قدرت شخصيت او برخوردار است.

سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

البته اگر وي در نقشي غير از گندري و شايد جان اسنو به کار گرفته مي شد، بدون شک استعداد بازيگري اش تلف مي شد. او براي بازي در نقش پيپ و گرن (دو تن از نگهبانان شب) نيز تست بازيگري داده بود اما در نهايت براي نقش گندري انتخاب شده و باعث گرديد که اين شخصيت به يکي از شخصيت هاي دوست داشتني و پرطرفدار سريال تبديل شود که رابطه نزديکي نيز با مايسي ويليامز (آريا) دارد. البته دمپسي در ابتدا اعتقاد داشت که انتخاب مناسبي براي نقش گندري نيست زيرا نه موهاي مشکي دارد و نه فيزيک مناسب براي فرزند نامشروع شاه رابرت را. در نهايت شوررانرهاي سريال به او گفتند که موهايش را رنگ کرده و او را به باشگاه خواهند فرستاد تا تناسب اندام بيشتري داشته باشد.

کونلث هيل در نقش رابرت برثيون

” برخي درها براي هميشه بسته مي شوند، درهاي ديگري در جاهايي که انتظارش را نداريد باز مي شوند”.-واريس
شايد باورنکردني ترين تغيير شخصيتي که مي توانست در سريال «بازي تاج و تخت» رخ دهد، ايفاي نقش شاه رابرت برثيون توسط بازيگر نقش واريس است. کونلث هيل که بدون شک يکي از بهترين نقش آفريني هاي اين سريال را در نقش واريس داشته، در مصاحبه اي فاش کرده است که وي ابتدا قرار بوده نقش رابرت برثيون را بازي کند اما در نهايت اين نقش به مارک اَدي سپرده شده و البت اين اتفاق براي هيل بسيار خوش يمن بوده است. هيل نيز خود از اين اتفاق خوشحال به نظر مي رسد.

سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

شخصيت رابرت برثيون در فصل اول از شخصيت هاي اصلي داستان است و شايد يکي از بهترين انتخاب ها در زمينه بازيگران در مورد شخصيت او رخ داده است. اما انتخاب کونلث هيل براي بازي در نقش واريس نيز کاملاً بي نقص بوده است. شخصيت بابي برثيون تنها 7 اپيزود در سريال «بازي تاج و تخت» حضور داشت اما واريس پس از 7 فصل هنوز در سريال نقش پررنگي دارد. البته تنها بعد از قبول نقش شخصيت واريس بود که به وي گفته شد بايد موهايش را از ته بزند!.

بيشتر بدانيد : بازيگران بدشانسي که بازي در سريال بازي تاج و تخت را رد کردند! + عکس

بيشتر بدانيد : با شخصيت‎هاي سريال بازي تاج و تخت آشنا شويد!

بيشتر بدانيد : تفاوت هاي عجيب چهره بازيگران بازي تاج و تخت در کتاب و فيلم

بيشتر بدانيد : حقايق جالب از زندگي سرسي لنيستر بازيگر «بازي تاج و تخت »


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)