آخرین اخبار

بهترين اپيزودهاي سريال آينه سياه «Black Mirror» + عکس تلويزيون

بهترين اپيزودهاي سريال آينه سياه «Black Mirror» + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - از «سرود ملي» تا «خرس سفيد» در سريال «آينه سياه» Black Mirror

سريال «آينه سياه» (Black Mirror) يکي از بهترين و پرطرفدارترين سريال هاي معاصر تلويزيون است که فاصله اي اندک با دنياي امروزي داشته و موضوع اصلي آن تاثير منفي تکنولوژي هاي مدرن بر انسان است. هر اپيزود از اين سريال آنتالوژيک در دنيا و زماني خاص و منحصربفرد و با شخصيت هاي متفاوت روايت مي شود که بايد با عواقب انتخاب هاي خود مواجه شوند. اين سريال واقعيتي تلخ و ناراحت کننده را به تصوير مي کشد از اين رو نبايد انتظار داشت بعد از تماشاي آن حس خوبي داشته باشيد و شايد اصلاً از تماشاي آن نيز لذت نبريد. بهترين داستان هاي اين سريال در اپيزودهايي روايت مي شوند که تا روزها بعد در ذهن شما باقي مانده و با شما سخن مي گويند. اگر در حال تماشاي سريال «Black Mirror» نشسته باشيد بدون شک شاهد ويران شدن زندگي شخص يا اشخاصي در درون داستان خواهيد بود.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
سريال «آينه سياه» Black Mirror

هدف سريال اين است که در مورد برخي از تکنولوژي ها که همين الان نيز وجود دارند به شما هشدار داده شود.در روزهاي اخير، سرويس نتفليکس با انتشار يک فيلم در دنباله اين سري با عنوان «Black Mirror: Bandersnatch» بيش از پيش خبرساز شد، يک دنباله تلويزيوني پادآرمان شهري تاريک که چندين پايان متفاوت داشته و مي تواند سرآغاز دنياي تلويزيون تعاملي باشد. اين فيلم تلويزيوني متفاوت با خاصيت تعاملي (interactive) نويد فصل پنجمي بسيار مهيج را مي دهد که احتمالاً در اواخر سال 2019 ميلادي منتشر خواهد شد. سريال «Black Mirror» از زمان انتشار فصل اول در سال 2011 مورد توجه قرار گرفته و جوايز تلويزيوني متعددي را بدست آورده است. اگر چه هر يک از اپيزودهاي اين سريال مهيج و تاثيرگذار، کنايه ها و جذابيت هاي خاص خود را دارند اما در ادامه مطلب قصد داريم شما را با بهترين اپيزودهاي سريال محبوب و متفاوت «Black Mirror» آشنا کنيم.

اپيزود اول از فصل چهارم (USS Callister)

اين اپيزود داستان رابرت دالي با بازي جسي پلمونز را روايت مي کند، يک برنامه نويس گوشه گير اما با استعداد و موسس يک بازي آنلاين مشهور و چند لايه. بيننده خيلي زود متوجه مي شود که دالي از اين که همکارانش شايستگي هاي او را ناديده مي گيرند ناراحت شده و دلخوري خود را به شکلي عجيب نشان مي دهد. دالي با شبيه سازي ماجراجويي هاي خود در درون بازي و با استفاده از دي ان اي همکارانش براي ساخت نسخه هاي ديجيتالي داراي احساس از آن ها نارضايتي اش را بروز مي دهد.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
فصل چهارم سريال Black Mirror

او با ايفاي نقش فرمانده يک سفينه فضايي، همکارانش را تحت کنترل خود قرار داده و خواسته هايش را به آن ها تحميل مي کند، خواسته هايي که در برخي موارد با بدرفتاري و اذيت و آزار نسبت به همکارانش همراه مي شود. اين اپيزود با پرداختن به ماجراي جو سمي مردانه در محيط کار، به پاياني بسيار رضايت بخش منتهي مي شود.

اپيزود دوم فصل چهارم (Arkangel)

براي حمايت از کودکانتان تا کجا حاضريد پيش برويد؟ اصلاً معناي واقعي و حقيقي «حمايت» و «محافظت» چيست؟ اين ها برخي از سوالاتي است که يک مادر مجرد به نام ماري با بازي رُزماري دويت در بزرگ کردن دختر 3 ساله اش، سارا، با آن ها مواجه مي شود.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
فصل چهارم سريال «آينه سياه» Black Mirror

يک روز ماري دخترش را براي مدتي کوتاه گم مي کند و به همين دليل تصميم مي گيرد از يک سيستم مانتيورينگ استفاده کند که در درون بدن سارا نصب شده و ماري مي تواند به کمک يک تبلت از تمامي حرکات، احساسات و شرايط جسمي و روحي دخترش مطلع شود. اين اپيزود از سريال «Black Mirror» داستاني ساده را روايت مي کند که به يک سوال اخلاقي بسيار پيچيده مي پردازد و مورد توجه بسياري از والدين قرار گرفت.

اپيزود اول از فصل اول (The National Anthem)

در اولين اپيزود از فصل اول سريال «Black Mirror»، نخست وزير بريتانيا با نام مايکل کالو از خواب بيدار شده و وزير کشور به او مي گويد که پرنسس سوزانا، محبوب ترين عضو خانواده سلطنتي ربوده شده است. در يک اتفاق بسيار عجيب و غيرانساني، از نخست وزير خواسته مي شود که در برنامه زنده يک عمل جنسي شنيع انجام دهد، در غير اين صورت پرنسس سوزانا کشته خواهد شد.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
فصل اول سريال «آينه سياه» Black Mirror

اين اپيزود که داستانش ارتباطي نزديک به دنياي معاصر دارد خيلي سريع و بي پرده از پوچي هاي دنياي رياليتي شوها سخن مي گويد و ما را با بي ارزشي وسواس و علاقه مفرط خود به اين برنامه ها روبرو مي سازد. در اوج ماجراي اين اپيزود، نخست وزير در حالي که بيش از 1٫3 ميليارد نفر در سراسر جهان به تماشاي تلويزيون ملي کشور نشسته اند، خواسته ربايندگان را با بي ميلي اجابت مي کند. در حالي که بسياري خبر ندارند، پرنسس سوزانا 30 دقيقه قبل از اين ماجرا آزاد شده و در خيابان هاي خالي از سکنه شهر لندن که همه به تماشاي برنامه مذکور رفته اند پرسه مي زند.

اپيزود سوم از فصل چهارم (Crocodile)

براي پنهان نگه داشتن يک راز تا کجا پيش خواهيم رفت؟ اين اپيزود از سريال «Black Mirror» در مورد شخصيتي به نام مايا با بازي آندرا رايزنبرو است که در يک تعقيب و گريز به دوستش راب در کشتن شخصي ديگر کمک مي کند. 15 سال بعد، راب که ديگر به مواد مخدر و مشروبات الکلي اعتياد ندارد مي خواهد به گناهش اعتراف نمايد اما مايا صاحب خانواده شده و شغل موفقي براي خود ساخته است. بين اين دو درگيري لفظي رخ مي دهد و مايا باعث مرگ راب مي شود.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
آندرا رايزنبرو در سريال «آينه سياه» Black Mirror

در ادامه مايا شاهد تصادف جاده اي بين يک ماشين خودران و يک عابر پياده مي شود. در دنياي مايا، کمپاني هاي بيمه تکنولوژي پيشرفته اي در اختيار دارند که با استفاده از آن مي توانند خاطرات شاهدان را براي اثبات ادعاهاي آن ها اسکن نمايند. آن ها مايا را پيدا کرده و قصد اسکن خاطرات او را دارند. بار ديگر اوضاع از کنترل خارج مي شود و مخاطب با همان ابهام اخلاقي مواجه مي شود و از خود مي پرسد که اگر او بود تا کجا پيش مي رفت؟

اپيزود سوم از فصل اول (The Entire History of You)

در هر برهه از زندگي، بسياري از ما آرزو کرده ايم که اي کاش يک ذهن بي نقص فتوگرافيک مي داشتيم. اين اپيزود از سريال «Black Mirror» داستان ليام و ففيون را روايت مي کند، زوج جواني که به گروهي از جامعه تعلق دارند که تراشه اي در پشت گوش هايشان کار گذاشته شده است. اين تراشه تمامي چيزهايي که آن ها مي بينند، مي شنوند و انجام مي دهند را ثبت مي کند و به آن ها اجازه مي دهد که اين تجربيات را جلوي چشم هايشان و روي يک صفحه نمايشگر مرور کنند.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
سريال «آينه سياه» Black Mirror

بعد از ديدن اينکه ففيون در حال خنديدن با مردي است که ليام او را نمي شناسد، شوهر بسيار حساس و وسواسي مي شود. او شروع به جستجو و مرور خاطرات خود و مجادله با ففيون مي کند. وقتي که ليام سطح بيروني شک و ترديد خود را مي خراشد، با واقعياتي ناخوشايند در مورد همسر و دختر 18 ماه اش مواجه مي شود.

اپيزود سوم از فصل سوم (Shut Up and Dance)

يکي ديگر از اپيزودهاي ملموس و اين زماني «Black Mirror» داستان کني را روايت مي کند، يک نوجوان معمولي که بعد از بازگشت از سر کار متوجه مي شود که خواهر کوچکترش بدون اينکه بداند لپ تاپ وي را به يک بدافزار آلوده کرده است. کني در ادامه يک نرم افزار ظاهراً بي ضرر براي حذف بدافزار را دانلود مي کند که در واقع به يک هکر پنهان اجازه مي دهد که از دوربين لپ تاپ کني براي ضبط تمامي حرکات او استفاده نمايد.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
فصل سوم سريال «آينه سياه» Black Mirror

در نهايت هکر از طريق ايميل با کني تماس گرفته و به او هشدار مي دهد در صورتي که طبق خواسته او عمل نکند ويديو ضبط شده از خودارضايي او را براي ليست تماس هايش خواهد فرستاد. در طي اجراي اين دستورالعمل هاي درخواستي، کني با يکي ديگر از قربانيان اينگونه اخاذي ها به نام هکتور آشنا مي شود. در مسير اجراي خواسته ها، ناگهان هکر ويديو مورد نظر را منتشر کرده و مخاطب در مي يابد که کني در حال تماشاي ويديوهاي مستهجن مربوط به کودکان بوده است.

اپيزود ششم از فصل سوم (Hated In the Nation)

همه ما ممکن است در مورد اشخاصي که هميشه در فضاي ديجيتال آنلاين هستند چيزهاي بدي گفته باشيم بدون اين که منظور خاصي داشته باشيم. اين اپيزود طولاني و آينده نگرانه از سريال «Black Mirror» اين ايده را دنبال مي کند که کامنت هاي نفرت انگيز در فضاي اينترنت مي توانند عواقبي براي افراد دريافت کننده اين کامنت ها داشته باشند.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
سريال آينه سياه Black Mirror

با پيشرفت داستان متوجه مي شويم کساني که عواقب بيشتري براي تمام افراد حاضر در اين چرخه وجود دارد. در پايان داستان مشخص مي شود که اينچنين اتفاقات دردناکي به وفور رخ داده و بايد هر چه زودتر براي متوقف کردن آن ها راه حلي پيدا کرد و گرنه بسيار دير مي شود.

اپيزود چهارم از فصل دوم (White Christmas)

در اين اپيزود، شخصيت جو پوتر در روز کريسمس خود را در داخل يک کلبه مي بيند. با ورود به آشپزخانه، پوتر با مت ترنت روبرو مي شود که مي خواهد با جو صحبت کرده و ادعا مي کند که اين دو در 5 سال گذشته به ندرت با هم حرف زده اند. براي وادار کردن جو به حرف زدن، مت داستان خود که منجر به آمدن به اين کلبه شده را براي وي روايت مي کند. بعد از آن شاهد سه داستان کوتاه هستيم که در نهايت به وضعيت کنوني شخصيت هاي داستان مربوط مي شود.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
سريال «آينه سياه» Black Mirror

اين اپيزود به بررسي موضوعات پيچيده و مهمي مانند مسئوليت جنايي اشتراکي، ايجاد مانع در زندگي افراد و معناي واقعي زنده بودن مي پردازد. به مانند ديگر اپيزودهاي سريال «Black Mirror»، در پايان اين اپيزود نيز پرده از ماجرا برداشته شده و مخاطب مي فهمد که در تمام طول داستان در اشتباه بوده است.

اپيزود ششم از فصل چهارم (Black Museum)

نيش زني است که در طول مدت انتظار براي شارژ شدن باتري ماشينش در يک ايستگاه شارژ، با ساختماني به نام «موزه سياه» روبرو مي شود که گفته مي شود اشياء دست ساز اصلي عرصه جرم و جنايت را در خود دارد. وي در اين ساختمان با مردي روبرو مي شود که داستان هر يک از اين آثار و چگونگي بدست آوردن آن ها را براي نيش به شکل فلش بک شرح مي دهد.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
سريال «آينه سياه» Black Mirror

اين اپيزود نه تنها شاهکاري منحصربفرد با ارجاعات متوالي به اپيزودهاي قبلي سريال «Black Mirror» است بلکه سه داستان در مورد اشخاصي مي گويد که دست به کارهاي شنيع مي زنند و ديدن اين که هر يک به مکافات متناسب خود مي رسند براي مخاطب لذت بخش است.

اپيزود دوم از فصل دوم (White Bear)

اين اپيزود از سريال «Black Mirror» داستان ويکتوريا را روايت مي کند که نمي داند کيست و خود را در مکاني مي يابد که ظاهراً تمامي اطرافيانش توسط يک سيگنال تلويزيوني کنترل مي شوند. وي همراه با تعداد معدودي ديگر که هنوز تحت تاثير اين ماجرا قرار نگرفته اند، بايد انتقال دهنده موسوم به «خرس سفيد» را متوقف کرده و همزمان از دست کساني که او را تعقيب مي کنند جان سالم به در ببرد. بعد از چندين ملاقات و اتفاق عجيب و غريب، مشخص مي شود که همه ماجراي يک کابوس وحشتناک بوده است. در واقع ويکتوريا و نامزدش يک کودک را ربوده، شکنجه کرده و به قتل رسانده اند.

سريال آينه سياه,سريال خارجي,بهترين اپيزود سريال آينه سياه,Black Mirror
سريال «آينه سياه» Black Mirror

در حالي که نامزدش در زندان خودکشي کرده، ويکتوريا به زندگي در «پارک عدالت خرس سفيد» محکوم مي شود، جايي که وي اتفاقاتي را بارها و بارها براي لذت و سرگرمي کساني که قصد اجراي عدالت را دارند تجربه مي کند. با بالا رفتن تيتراژ پاياني ما شاهد داستان اپيزودها از ديدگاه عموم مردم هستيم، در حالي که حافظه ويکتوريا بار ديگر پاک شده و براي مرحله بعدي بينندگان و مشتريان پارک آماده مي شود. اين اپيزود مثالي است از علاقه انسان ها به مجازات «چشم در برابر چشم» که در دنياي کنوني وجود دارد. در واقع، اين اپيزود فرهنگ جاري ما در اين موضوع را به انتقاد مي گيرد که استهزا و اذيت و آزار ديگران را با لباس مبدل سرگرمي به نمايش مي گذارد.

بيشتر بدانيد : سريال جديد پرطرفدار مي خواهيد؟ اينها را ببينيد!

بيشتر بدانيد : سريال هايي که نفستان را بند مي آورند/ از قاتل هنرمند تا قدم زدم با مردگان!


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)