آخرین اخبار

45 حقيقت جالب درمورد سريال وايکينگ ها که نمي‌دانستيد! تلويزيون

45 حقيقت جالب درمورد سريال وايکينگ ها که نمي‌دانستيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - بررسي سريال وايکينگ ها Vikings

“مردم طوري درباره او حرف مي‌زدند انگار که او خداست. او خدا نبود، يک انسان بود؛ انساني با رؤياهاي بزرگ و شکست هاي بزرگ‌تر. از وقتي که ما را ترک کرد اين را فهميدم. اگر من جاي او بودم، هيچ‌گاه بازنمي‌گشتم. عليرغم آن همه شکست، هنوز هم او محبوب‌ترين مرد روي زمين براي من است.” – “بيورن” (Bjorn)، وايکينگ ها
سريال تلويزيوني وايکينگ ها (The Vikings)، که پخش آن در ماه مارس سال 2013 شروع شد، بر اساس زندگي که وايکينگ قهرمان و افسانه‌اي به نام “رگنار لادبروک” که به پادشاهي قبايل وايکينگ ها رسيد، ساخته شده است. در ادامه مي‌توانيد 45 حقيقت شگفت‌انگيز درباره‌ي اين سريال محبوب تلويزيوني بخوانيد.

توليد دوگانه

وايکينگ ها حاصل همکاري ايرلند و کانادا است. جزيره امرالد (لقب کشور ايرلند) بخاطر شباهت زيادش به اسکانديناوي، به عنوان محل فيلمبرداري انتخاب شد. اين سريال در شبکه تاريخ کانادا پخش مي‌شود.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
فيلمبرداري سريال وايکينگ ها Vikings

نُه دختر “ران” (Ran)

زن‌هايي که در تيتراژ سريال ديده مي‌شوند اشاره به 9 دختر “ران” دارند که در قالب موج‌ها نشان داده شده‌اند.

از همان ابتدا با 9 سريال وايکينگ ها Vikings

در ابتدا وايکينگ ها به عنوان يک ميني سريال 9 قسمتي در شبکه تاريخ پخش شد اما با ديدن واکنش مثبت تماشاگران و منتقدين، اين سريال براي فصل هاي بعد نيز تمديد شد.

نيمه افسانه‌اي

در حالي که وايکينگ ها و شخصيت اصلي آن يني رگنار لادبروک بر اساس زندگي يک وايکينگ افسانه‌اي ايسلندي ساخته شده‌اند، اما هنوز وجود يا عدم وجود اين شخصيت در دنياي واقعي تأييد نشده است.

نمايش طرف ديگر ماجرا

نويسنده و خالق اين سريال، “مايکل هيرست“، اعلام کرده است که مي‌خواهد تصوير دقيقي از زندگي وايکينگ ها را نشان دهد؛ او مي‌خواهد بگويد بر خلاف تفکر عوام، وايکينگ ها تنها غارتگر و جنگجوياني بيرحم نبوده‌اند.

زني با مهارت هاي قابل توجه

جالب است بدانيد که “کاترين وينيک“، بازيگر زن نقش جنگجوي خشن، “لاگارتا“، به خوبي با هنر هاي رزمي آشناست. او کمربند مشکي درجه 3 در رشته تکواندو و کمربند مشکي درجه 2 در رشته کاراته دارد. او همچنين داراي مجوز رسمي باديگاري است.

کسب درآمد

در‌واقع “وايکينگ” به يک قوم يا مليت اشاره ندارد. وايکينگ بودن نوعي شغل است و معناي آن نيز غارت‌گري است.

شلوار پُرز دار

اسم رگنار به معناي نگهبان قلعه است. لادبروک هم به معناي شلوار پرز دار است؛ شايد اين اسم‌گذاري به‌خاطر شلوار هايي است که وايکينگ ها در سرماي زمستان مي‌پوشند.

آرايش هاي کهن

به نظر شما حاصل ترکيب اين مواد چه خواهد شد ؟ سرمه آسياب شده، بادوم سوخته، سرب، مس اکسيد شده، خاک سرخ، خاکستر، مرمر سبز و کريزوکل. وايکينگ ها با استفاده از اين مواد، پودري سياه مي‌ساختند که به عنوان خط چشم‌ (به نام “کول“) استفاده مي‌شد. جنگجويان براي جلوگيري از آسيب نور خورشيد به چشم‌هايشان از اين خط چشم‌ها استفاده مي‌کردند.

طرح خالکوبي “رالو” چيست؟

خالکوبي رالو طرحي از اساطير اسکانديناوي مي‌باشد که در آن گرگ‌هاي “هاتي” و “اسکال” به دنبال خورشيد و ماه هستند.

زاغي به نام “کوت” (Quoth)

زاغ ها نقش بسيار مهمي در اين سريال تلويزيوني ايفا مي‌کنند. در اساطير اسکانديناوي، خداي “اودين” به داشتن دو زاغ به نام هاي “هاگين” و “مانين” براي پيام‌رساني‌هايش شناخته شده بود.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
زاغ کوت در سريال وايکينگ ها Vikings

جمعي از مردم اسکانديناوي

شخصيت‌هايي که در اين سريال حضور دارند لزوماً از يک مليت نيستند اما سازندگان تصميم گرفتنند که آن‌ها را در قالب “جمعي از مردم اسکانديناوي” نشان دهند؛ در حقيقت، محلي که آن‌ها براي زندگي خود انتخاب کرده‌اند (کاتگات)، دريايي است که کشور هاي نروژ، سوئد و دانمارک را بهم متصل مي‌کند.

طراحي مو به بهترين شکل

به غير از موي دم‌اسبي براي زنها و ريش بلند براي مردان، هيچ شواهد تاريخي ديگري براي ترسيم شکل يک وايکينگ واقعي وجود ندارد. به احتمال زياد، مدل موهاي وايکينگ‌ها به نوعي بوده است که از زير کلاه‌خود آن‌ها بيرون نيايد؛‌ چون در اين صورت دشمنان مي‌توانستند آن‌ها را از پشت گرفته و بر زمين بزنند.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
طراحي مو در سريال وايکينگ ها Vikings

دانش جغرافيايي خود را بهبود ببخشيد !

در ابتدا قرار بود که شخصيت “جارل بورگ” اهل سوئد باشد اما “گوستاف اسکارزگارد“، که اهل سوئد است، پس از خواندن فيلمنامه به کارگردان اين اثر،‌ مايکل هيرست، اطلاع داد که کشور سوئد در آن زمان هنوز وجود نداشته است.

خارج از حماسه هاي کهن

“لاگرتا” در داستان‌هاي حماسي رگنار يا پسر هاي رگنار وجود ندارد. او در کتاب “گستا دانوروم” از “ساکسو گراماتيکوس” حضور داشته و شايد شخصيتي کاملاً خيالي باشد

ازدحامي از صدا ها

هرگاه که صحنه‌اي از گردهمايي هاي مردم اسکانديناويايي را مي‌بينيم، سر و صداي پس‌زمينه به زبان‌هاي ايسلندي، دانمارکي، نروژي و سوئدي شنيده مي‌شود.

رنگ‌هاي سلطنتي

رنگ‌هاي زرد و قرمزي که روي پرچم ها و سپر هاي “هارالد فاين‌هير” استفاده شده‌اند، رنگ‌هاي خاندان سلطنتي نروژ هستند.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
سريال زيباي وايکينگ ها Vikings

وايکينگ‌هاي واقعي از ديدن لباس‌هايشان در اين سريال ناراحت خواهند شد!

اگرچه لباس‌هاي توليد شده براي وايکينگ ها بسيار گيرا و جذاب هستند اما تاريخ‌نگاران عموما معتقند که وايکينگ هاي واقعي اينگونه لباس نمي‌پوشيدند؛ حداقل اينکه جنگجويان از زره ها و لباس‌هاي محافظ بيشتري استفاده مي‌کردند.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
سريال پرطرفدار وايکينگ ها Vikings

يک کشورگشاي بزرگ سريال وايکينگ ها - وايکينگز -Vikings

شخصيت رالو از روي يک وايکينگ واقعي به نام “هرولف” که توانست بخش‌هايي از فرانسه معروف به “نورماندي” (به معناي سرزمين مردم اسکانديناوي) را تسخير کند، ساخته شده است. هرولف در‌واقع پدرِ پدرِ پدرِ پدربزرگ ويليام کبير است.

حکاکي‌هاي “روني” (The Runic Inscription)

نوشته‌هاي که روي بدنه شمشير “شاه هوريک” مشاهده مي‌کنيد، به زبان‌هاي “فوتارک قديم” (سيستم نوشتاري بسيار قديمي در اسکانديناوي) و “فوتارک نو” نوشته شده است و معناي آن “پاره‌اي از پادشاهان” است.

زبان‌هاي احيا شده

براي اينکه مخاطبان بيشتر با دنياي وايکينگ ها آشنا شوند، از 4 زبان منقرض شده در اين سريال استفاده شده است. بخش‌هايي از فيلمنامه به زبان‌هاي اسکانديناويايي قديم، آنگلو ساکسون، لاتين و سوئيسي قديم ترجمه شده است.

مشکل فقدان منابع معتبر

با توجه به اينکه وايکينگ ها از زندگي روزمره يا جنگ‌ها و اتفاقات زندگي خود آثاري به صورت نوشته نگه نمي‌داشتند، هيچ منبع معتبر و مناسبي براي ساخت داستاني واقعي‌تر وجود ندارد. سازندگان سريال براي رفع نسبي اين مشکل کار جالبي کردند؛ آن‌ها داستان را از روي نوشته‌هاي افرادي که با وايکينگ ها در ارتباط بوده‌اند، تطابق داده‌اند.

حرفه‌ي خانوادگي

گوستاو اسکارزگارد که نقش “فلوکي” را در اين سريال بازي مي‌کند، برادر جوان‌تر “الکساندر اسکارزگارد” است. دو برادر ديگر اسکارزگارد هم بازيگر هستند، درست به مانند پدرشان “استلان اسکارزگارد“.

همه چيز واقعي است!

در يکي از قسمت‌هاي اين برنامه، رگنار و سربازانش قايق هاي خود را به بالاي يک صخره مي‌کشند؛ اين صحنه به هيچ وجه کامپيوتري نيست و آن‌ها اين را با زور بازوي خود انجام دادند.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها Vikings

زنها هم واقعاً اينگونه هستند

تصوير سريال Vikings از زن به عنوان انساني آزاد و جنگجو کاملاً با واقعيت تطابق دارد؛ زن‌ها در عصر وايکينگ‌ها از آزادي غيرمنتظره‌اي(!) شامل حق طلاق و ازدواج دوباره برخوردار بودند.

گامي در دنياي کاميک

“زنسکوپ” (ناشر مجلات کاميک) و شبکه تاريخ با همکاري هم يک مجله کاميک رايگان بر اساس اين سريال ساخته‌اند. اين مجله در مراسم کاميک کان سال 2013 رونمايي شد و داستان آن مربوط به دنياي قبل از فصل اول اين سريال است.

نامي شايسته‌ي يک قهرمان !

فلاکي يک نام اسکانديناويايي به معناي “قهرمان وايکينگ ها” است اما اگر آن را از ريشه سوئدي در نظر بگيريم، معناي آن کاملاً فرق مي‌کند؛ اين کلمه در زبان سوئدي به معناي انساني عجيب و غريب و تقريباً ديوانه است.

تشابه ظاهري با يک کودک

دليل اصلي استخدام الکساندر لودويگ که نقش بزرگترين پسر رگنار به نام بيورن را بازي مي‌کند، شباهت ظاهري زياد او به بازيگري است که نقش کودکي هاي اين شخصيت را بازي مي‌کند.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
واقعياتي درباره سريال وايکينگ ها Vikings

بدون تقلب

تمامي صحنه‌هاي مبارزه با کمک رقص‌پردازي و هنرمندي بازيگر هاي آموزش ديده و با استفاده از اسلحه هاي واقعي ساخته شده است. قبل از فيلمبرداري، بازيگران مدت 3 هفته را صرف تمرين اين حرکات رزمي مي‌کنند.

مرگ نابهنگام و شوکه‌کننده

مرگ شخصيت “سيگي” با بازي “جسالين گيلسيگ” در پايان فصل سوم اين سريال براي طرفداران بسيار شوکه‌کننده و عجيب بود اما جالب است بدانيد که مرگ او حتي براي سازندگان سريال نيز برنامه‌ريزي نشده بود ! بازيگر اين شخصيت به‌دلايل شخصي مجبور به ترک اين سريال شد و هيرست براي جلوگيري از مشکلات بيشتر تصميم گرفت اين شخصيت را به قتل برساند.

مرگي سخت و دردناک

“آتلستن” با مشکلات روحي و بحران‌هاي دروني زيادي مواجه بود و مايکل هيرست تنها راه براي آزاد کردن او از اين مشکلات را در کشتن او ديد. البته او اعتراف مي‌کند که نوشتن فيلمنامه مرگ او بسيار دشوار بوده است.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
سريال جذاب وايکينگ ها Vikings

آن اتفاق واقعاً بي‌رحمانه بود

معمولاً وقتي بحث بيرحمي فيلمنامه آثار مختلف مي‌شود، همه از سريال بازي و تخت سخن مي‌گويند اما در سال 2014، جايزه بي‌رحم‌ترين قسمت يک سريال بايد به وايکينگ ها داده مي‌شد. براي نمايش سختي‌هاي زندگي به عنوان يک وايکينگ و شرايط زندگي آنها، در قسمت “عقاب خوني” (Blood Eagle) شاهد مرگ آرام، دردناک و بي‌رحمانه‌ي يکي از شخصيت‌هاي مثبت به نام “جارل بورگ” هستيم.

تيم بازيگري همدل !

براساس گفته‌ي “دي کورکوران“، نابغه‌ي طراحي مدل موي شخصيت هاي اين سريال، بازيگران وايکينگ ها وقت آزاد خود را به سر به سر هم گذاشتن، تماشاي فيلم و يا پرسه زدن در محل فيلمبرداري مي‌گذرانند.

هيچ‌کس از شمشير سرنوشت جان سالم به‌در نمي‌برد

هيچ رابطه‌اي در قلمروي پادشاهي دانمارکي ها قابل اعتماد نيست؛ آن‌ها هميشه به دنبال سلطنت هستند و در اين راه به هيچ خانداني رحم نخواهند کرد، حتي خاندان رگنار.

اماکن طبيعي

بيشتر صحنه‌هاي اين سريال در محيط هاي طبيعي فيلم‌برداري شده است. محل مورد علاقه توليدکنندگان نيز روستاي “ويکلو” در 100 کيلومتري دابلين، پايتخت ايرلند، است.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
اماکن طبيعي در سريال وايکينگ ها Vikings

گرماي بيش‌از حد در پاريس

سازندگان براي فيلمبرداري صحنه‌اي که فتح پاريس شرح داده مي‌شود، فضاسازي و محيط مصنوعي خاصي در نظر گرفته بودند. در طول فيلمبرداري، صدها بدلکار آتش گرفته بودند تا فروپاشي يک قصر با شکوه هرچه تمام‌تر به ديد مخاطب برسد.

اول از همه، شخصيت‌هاي ثانويه !

شخصيت‌هايي که پس از شخصيت‌هاي اصلي وجود دارند، پيش از آن‌ها بايد نقش خود را مقابل دوربين ايفا کنند. تمام بازيگران بايد قبل از هرگونه ايفاي نقش، تمرين‌هاي شمشيربازي خود را انجام داده باشند.

از آورنده‌ي باران تا وايکينگ سريال وايکينگ ها Vikings

“جاش دونالدسون“، بازيکن تيم بيسبال “تورنتو بلو جيز” در سال 2017 به عنوان بازيگر مهمان در Vikings حضور داشت؛ “يک وايکينگ مبارز با مهارت‌هاي خيره‌کننده“. دونالدسون يکي از طرفداران پروپا قرص اين سريال است و ظاهراً در حرفه‌ي بازيگري نيز استعداد دارد.

از صحنه تا بازي

طبق اخبار مختلفي که پيرامون اين سريال محبوب وجود دارد، ظاهراً قرار است يک بازي موبايل در سال 2018 براي آن ساخته شود. گفته شده که اين بازي در سبک استراتژي و نفر در مقابل نفر است. منتظر حضور شخصيت‌هاي محبوب خود در قالب کارتوني باشيد !

به‌روز اما باستاني

“آينار سلويک“، يکي از آهنگسازان نروژي که به ساخت موسيقي متن اين سريال کمک مي‌کند، از تعدادي از آلات موسيقي باستاني اسکانديناوي براي اصالت بخشيدن به اين مجموعه استفاده مي‌کند. چندتا از اين ابزار موسيقي را مي‌خوانيد: “باک‌هورن” (ساخته شده از شاخ بز)، “تاگل‌هارپا” (نوعي آلت موسيقي خميده در اسکانديناوي) و “لاير” (نوعي چنگ).

کانگوروي عجيب و غريب

“تراويس فيمل“، از بازيگران اين مجموعه، در مراسم کاميک کان سال 2017 تصميم گرفت با پوشيدن لباس کانگورو يکي از پنل هاي وايکينگ ها را خراب کند. فيمل به سمت ميکروفون رفت، از مسئولان پنل خواست تا شمشير او را امضا کنند و از آن‌ها خواست تا او را بغل کنند. در ابتدا همه فکر مي‌کردند او يکي از طرفداران ديوانه اين سريال است اما هويت او پس از برداشتن ماسک صورتش مشخص شد.

بازيگراني متناقض

چندين تن از بازيگران براي نقش‌هاي ديگري مورد مصاحبه کاري قرار گرفته بودند ولي در نهايت نقش ديگري به آن‌ها رسيد. گوستاو اسکارزگارد (در نقش فلوکي) و “کليو استندن” (رالو) براي نقش رگنار و تراويس فيمل نيز براي نقش فلوکي در نظر گرفته شده بودند.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
بازيگران سريال وايکينگ ها Vikings

نقش مذهب

دين و مذهب نقش بسيار بزرگي در خط داستاني وايکينگ ها بازي مي‌کند. ايمان رگنار تأثير به‌سزايي در شکل‌گيري شخصيت او داشته است و ارتباط با يک راهب مسيحي و زير سؤال قرار دادن عقايد مردم اسکانديناوي از دلايل مخالفت بعضي از افراد با اوست.

پز دادن با “کالوين کلين“

تراويس فيمل، بازيگري که نقش رگنار لادبروک را بازي مي‌کند، در دهه 90 مدل لباس زير مردانه بود و اولين مدل مردي بود که توانست با “کالوين کلين” قراردادي بين 100 تا 999 هزار دلاري ببندد. حتي بعضي‌ها مي‌گويند او دليل بعضي از تصادفات خودرو هاست؛ زيرا رانندگان زن با نگاه به تبليغ هاي او در سطح شهر، حواسشان پرت مي‌شده است.

قدرت در دست خانم‌هاست !

کاراکتر هاي زني که در اين سريال وجود دارند به اندازه مرد هايشان قوي و تنومند هستند. آن‌ها در غارت‌هاي قبيله‌شان در خط مقدم ديده مي‌شوند و زنان نگهبان نيز بر اساس افسانه‌هاي کهن اسکانديناوي ساخته شده‌اند.

سريال وايکينگ ها,Vikings,مجموعه تلويزيوني وايکينگ ها
نقش زنان در سريال وايکينگ ها Vikings

بيشتر بدانيد : اين افراد مشهور واقعا وجود داشتند يا افسانه اي بيش نيستند!؟ (قسمت 1)

بيشتر بدانيد : قديمي‌ترين کشتي تدفيني وايکينگ‌ها کشف شد


منبع: albalou.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)