آخرین اخبار

بازگشت باران کوثري به سينما با يک فيلم پر سروصداي ديگر اخبار فرهنگي و هنري

بازگشت باران کوثري به سينما با يک فيلم پر سروصداي ديگر

  بزرگنمايي:

چه خبر - مروري بر رويدادهاي هنري هفته

هفته نخست آذر بهترين فرصت براي رهايي از روزمرگي و دود و دم شهر است تا با فراغ بال و رها از هر مسئله تنش‌زايي دقايقي را براي خود سپري کنيم و حال و هواي‎مان را براي شروع دوباره يک هفته کاري تازه کنيم. در کنار تمامي گزينه‌ها، گشت و گذار فرهنگي شايد يکي از بهترين انتخاب‌ها براي سپري کردن روزهاي تعطيل باشد. گشت و گذاري که مي‌تواند تماشاي يک فيلم در سينما، گالري‌گردي، حضور در کنسرت خواننده مورد علاقه يا تماشاي يک تئاتر باشد. در ادامه بر جزييات رويدادهاي مهم هنري اين هفته مروري خواهيم کرد.

فيلمي که يک سال با حاشيه همراه بود: «آستيگمات» با بازي باران کوثري، روي پرده سينما رفت

در هفته‌هاي اخير فيلم‌هاي در حال اکران آنطور که انتظار مي‌رفت در جلب نظر مخاطبان موفق نبودند و بيشتر تماشاگران ناراضي سالن‌هاي سينما را ترک کردند، با اين حال سينماهاي کشور ميزبان دو فيلم جديد با موضوعاتي متفاوت هستند. «آستيگمات» ساخته مجيدرضا مصطفوي با محوريت موضوعات اجتماعي و با بازي باران کوثري، محسن کيايي، هادي حجازي فر و مهتاب نصيرپور اين روزها روي پرده سينما رفته است. فيلمي که پس از شش ماه توانست از پروسه صدور مجوز نمايش سربلند بيرون بيايد و رنگ پرده را ببيند، اما ماجراي حساسيت‌هايي که روي اين فيلم وجود داشت به حدود يک سال پيش و در آستانه سي و ششمين جشنواره ملي فيلم فجر بر مي‌گردد که در نهايت مانع راهيابي «آستيگمات» به اين رويداد هنري شد.
مسايل مميزي و محتوايي از جمله موضوعاتي بودند که به عنوان دليل کنار گذاشتن اين فيلم از جشنواره مطرح شد، در حالي‌که مصطفوي کارگردان اين اثر معتقد است بازخورد نظرات هيات انتخاب آثار چيزي جز انتخاب سليقه‌اي نبوده و برخي از اعضاي اين هيات نيز به او اعلام کردند که نام فيلمش در ليست منتخب‌شان بوده است اما در نهايت نتيجه چيز ديگري شد. محسن کيايي بازيگر اين فيلم نيز اين اتفاقات را ناشي از برخورد سليقه‌اي دانسته بود که به فيلمسازان جوان لطمه وارد مي‌کند. با اين حال اين فيلم نتوانست رنگ جشنواره ملي فجر را به خود ببيند و در اقدامي جالب توجه چند ماه بعد در جشنواره جهاني فجر انتخاب و به نمايش درآمد و توانست نظر منتقدان و اهالي سينما را نيز جلب کند و اين تفاوت نظر در بين دو جشنواره اتفاقي است که پاسخ آن را بايد از مديرانشان جويا شويم. حال بايد ديد که «آستيگمات» که اين چنين با حاشيه به مخاطبان سينما معرفي شده است، در اکران عمومي چگونه سرنوشتي خواهد داشت.

بيشتر بدانيد : دو چهره متفاوت از بهنوش بختياري: با گريم و بدون گريم! + عکس

مروري بر ساير فيلم‌هاي در حال اکران

«سرو زير آب» به کارگرداني محمدعلي باشه آهنگر ديگر فيلمي است که اين روزها روي پرده رفته است، فيلمي متفاوت در حوزه دفاع مقدس که از بازي بابک حميديان، مينا ساداتي، هومن برق نورد، مسعود رايگان و شهرام حقيقت دوست بهره مي‌برد. اين فيلم نيز همچون ساخته قبلي اين کارگردان «ملکه»، سعي دارد تا تصويري متفاوت و نو را از هشت سال دفاع مقدس به تصوير بکشد.
فيلم‌هايي چون «واي آمپول»، «خانم يايا»، «لس آنجلس تهران»، «پيشوني سفيد 2» و «گرگ بازي» ديگر آثار شاخص روي پرده هستند.

بيشتر بدانيد : ترلان پروانه و ليلا اوتادي و ...با گريم حيوانات در آهوي پيشوني سفيد + عکس

بيشتر بدانيد : گريم جالب و ديدني حسام نواب صفوي در فيلم آهوي پيشوني سفيد

کنسرت‌هاي متوالي خوانندگان پاپ: از محمد عليزاده و ماکان بند تا محسن ابراهيم زاده و بهنام باني

در آذر ماه نيز همچون دو هفته پاياني آبان بازار کنسرت ها حسابي داغ است و خوانندگان مشغول برنامه ريزي هستند تا بتوانند در نقاط مختلف کشور و جهان با طرفداران خود ديدار کنند.
اين هفته محمد عليزاده، روزهاي دوم و سوم آذر در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي روي صحنه خواهد رفت. اين کنسرت در دو سانس 19:30 و 22:45 برگزار مي‌شود.
سالن ميلاد روزهاي پنجم و ششم آذر نيز پذيراي گروهماکان بند در ساعت هاي 19:15 و 22:30 است.
محسن ابراهيم زاده که تجربه اجرا در فينال ليگ قهرمانان آسيا را نيز دارد، سوم و چهارم آذر در دو سانس 18:30 و 22 با هوادارانش ديدار تازه مي‌کند.
بهنام باني نيز ششم آذر در دو سانس 18:30 و 22 در سالن همايش هاي برج ميلاد با حضور روي صحنه به اجراي موسيقي مي‌پردازد. همچنين هفتم آذر عليرضا طليسچي در اين سالن کنسرت برگزار مي‌کند.
گروه آواي موج نيز هفتم آذر در تالار وحدت به اجراي زنده مي‌پردازد و هشتم اين ماه نيز مهدي جهاني در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي روي صحنه مي‌رود.

نمايش آثار هنرمندان خارجي در گالري‌ها

گالري‌ها و نگارخانه‌هاي تهران طبق رسم هر هفته خود، اين جمعه با برپايي نمايشگاه‌هاي متعددي به استقبال علاقه‌مندان به هنرهاي تجسمي مي‌روند. اين هفته شاهد برپايي مراسم بزرگداشت سيزدهمين سالگرد مرتضي مميز از سوي بنياد مميز با همکاري خانه هنرمندان ايران هستيم، اين مراسم روز جمعه دوم آذر ساعت 17 در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ايران برگزار مي‌شود. پس از برگزاري اين مراسم، نمايشگاهي از اتودها و طراحي‌هاي مرتضي مميز و نمايشگاهي از آثار (تايپ ديزاين و پوسترهاي) توماس مارشاند طراح گرافيک فرانسه در خانه هنرمندان ايران برپا خواهد شد و تا هشتم آذر ادامه خواهد داشت. همچنين نمايشگاه عکس‌هاي آلن سکارولي، عکاس فرانسوي با عنوان «ميان سرگرداني و جاودانگي» در گالري تابستان خانه هنرمندان ايران برگزار مي‌شود. نمايشگاه عکس‌هاي آلن سکارولي که شامل 21 اثر است، پنجشنبه اول آذر ساعت 17در گالري تابستان خانه هنرمندان ايران افتتاح مي‌شود و تا 9 آذر ادامه دارد.
در ادامه نمايشگاه‌ها، مروري بر آثار ابراهيم فرجي با نمايش سلف‌پرتره‌هاي اين نقاش معاصر به کيوريتوري امير يگانه جمعه دوم آذرماه در گالري کاما روي ديوار مي‌رود. در اين نمايشگاه 23 اثر نقاشي سلف‌پرتره از ابراهيم فرجي عکاس و فيلمساز معاصر که از سال 1338 تا 1346 خلق شده‌اند، به نمايش درمي‌آيد. نمايشگاه بزرگ خيريه آثار نقاشي و حجم جمعي از نقاشان بزرگ ايران، روز جمعه 9 آذرماه در گالري سرزمين هنر افتتاح مي شود. آثاري از چهره هاي نام آشناي هنر ايران چون نصرالله افجه اي، هانيبال الخاص، ژازه تباتبايي، صادق تبريزي، محمدعلي ترقي جاه، ايران درودي، پرويز کلانتري، حسين کاشيان و ... در اين نمايشگاه عرضه خواهد شد و بخشي از مبالغ فروش در اختيار مرکز توانبخشي بچه هاي آسمان قرار مي‌گيرد.
نمايشگاه نقاشي هاي اليزابت هولتهاوس مشايخي با عنوان «گذشته در آينده» روز جمعه دوم آذرماه در گالري آ گشايش مي يابد. اليزابت هولتهاوس مشايخي که همسر عليرضا مشايخي آهنگساز کشورمان است پيش از اين نمايشگاه‌هاي بسياري در اروپا و آمريکا و البته ايران داشته و اين بار آثار خود را در گالري آ به نمايش خواهد گذاشت.

از «بينوايان» تا «شيرواني داغ»

اين روزها همچون هفته‌هاي گذشته شاهد اجراي نمايش‌هاي متعددي در تماشاخانه‌ها و سالن‌هاي تئاتر هستيم، آثاري که هر کدام از بازي ستاره‌ها و چهره‌هاي مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.
نمايش «شاه لير» به کارگرداني مسعود دلخواه و با بازي مهدي سلطاني، بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد ديگر اثر مهم اين روزهاي تئاتر است که هر شب ساعت 18 در سالن اصلي تئاتر شهر روي صحنه مي‌رود.

بيشتر بدانيد : «شاه لير» از پنج مهر به تئاترشهر مي‌آيد

نمايش «بينوايان» به کارگرداني حسين پارسايي و با بازي پارسا پيروزفر، نويد محمدزاده، سحر دولتشاهي، پريناز ايزديار و اشکان خطيبي هر شب ساعت 19:30 در هتل اسپيناس پالاس روي صحنه مي‌رود.
ديگر اثر روي صحنه، نمايش «خاموشخانه» به نويسندگي و کارگرداني مهدي مشهور و با بازي شيوا مکي‌نيان و بنيامين اثباتي تا اول آذر هر شب ساعت 18 در سالن سايه تئاتر شهر روي صحنه مي‌رود.
ديگر اثر پرمخاطب اين هفته، «نقاشي اشر» به کارگرداني فريبرز کريمي و نويسندگي محمدحسين معارف است که تا اول آذر هر شب ساعت 19:15 در سالن قشقايي تئاتر شهر ميزبان علاقه‌مندان است.
نمايش «شيرواني داغ» نيز به کارگرداني ايوب آقاخاني و با بازي نسيم ادبي، اميرعلي دانايي، ليلا بلوکات، فريبا متخصص و فريد سجادي حسيني هر شب ساعت 2:30 در تماشاخانه ايرانشهر به صحنه مي‌رود.

بيشتر بدانيد : الهام پاوه نژاد؛ دختري که خشن و قدرت‌طلب است! + عکس


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فرزاد حسني، نيما شاهرخ شاهي، متين ستوده در اکران رالي ايراني 2

انتقاد صريح رضا کيانيان از زيرآب زني ها در جشنواره جهاني فجر 98

فيلمي که داريوش فرهنگ به همسر اولش، سوسن تسليمي تقديم کرد

پوريا پورسرخ، مهراوه شريفي نيا، شبنم قليخاني در جشنواره فجر

چهره خاص هديه تهراني روي پوستر بين المللي فيلم + عکس

فروش آلبوم شجريان به نفع سيل زدگان + عکس و آدرس مراسم امضا

روز چهارم جشنواره و استقبال پرشور مردم از نيکي کريمي! + عکس

شوخي پيمان قاسم خاني با ليگ 2 در جشنواره فيلم فجر

ژست خودماني مهران مديري و پيمان قاسم خاني + عکس

تصوير پارسا پيروزفر و باران کوثري در پوستر بي حسي موضعي + عکس

زيبا کرمعلي، الميرا دهقاني، فرشته حسيني و... در جشنواره فجر

منير فرمانفرماييان درگذشت

چهره جديد و متفاوت پارسا پيروزفر در جشنواره جهاني فجر

علي مصفا روي پوستر انگليسي فيلم سروش صحت + عکس

اميليا کلارک، دواين جانسون/ هنرمندان در بين 100 چهره تاثيرگذار 2019 + عکس

ريحانه پارسا، نويد محمدزاده، رضا داودنژاد و همسرش در جشنواره فجر

ماجراي شهاب حسيني و فيلم اولي هاي مهجور در جشنواره جهاني فجر

ديدگاه عباس کيارستمي درباره فيلمسازي درباره زندانيان

مهتاب کرامتي، فاطمه معتمد آريا و مريم معصومي در روز سوم جشنواره

رونمايي از پوستر «مصائب شيرين 2» فيلم خانوادگي داوودنژاد

عکس ترسناک شهاب حسيني روي پوستر يک فيلم

سوء استفاده دوباره ترامپ از سريال «بازي تاج و تخت»! + عکس

فيلم هاي جشنواره کن 2019 اعلام شد

مهناز افشار بر روي پوستر فيلم کارگردان ژاپني + عکس

ترلان پروانه، نگار جواهريان و بازيگران ديگر در جشنواره جهاني فجر

نويد محمدزاده پاي چوبه دار روي پوستر خارجي فيلم + عکس

اکران 2.5 ميليارد توماني «غلامرضا تختي» ويژه سيل زدگان + عکس

افتتاحيه سي و هفتمين جشنواره جهاني فيلم فجر با کنايه به حاتمي کيا + عکس

تگزاس 2 با چه شرطي جايگزين فيلم توقيفي رحمان 1400 شد؟

نامگذاري خياباني به نام محمدرضا شجريان در تهران + عکس

نويد محمدزاده پس از يک سال نظرش را عوض کرد!

مريم اميرجلالي: عطاران تلفنم را جواب نمي دهد! + عکس

تصوير جالب از ستاره درگذشته بر روي پوستر جشنواره کن 2019 + عکس

هزينه جشنواره فجر 6.3 ميليارد تومان! +عکس

معرفي 6 نفر از مهمانان ويژه جشنواره جهاني فجر

داوران جشنواره جهاني فيلم فجر معرفي شدند + عکس

نارضايتي خالق بازي تاج و تخت Game of Thrones از پايان سريال

احمد اقتداري درگذشت + عکس وصيت نامه

براي سينماي ايران که فقط 15 بازيگر آقا و خانم دارد، متاسفم!

تاثير قيمت دلار بر زندگي سوپراستارهاي سينماي ايران!!

ستاره فيلم‌هاي «اينگمار برگمن» در 83 سالگي درگذشت

سازندگان GOT همزمان با پخش قسمت آخر به مکان نامعلوم مي روند!!

توقف اکران فيلم «رحمان 1400» به دليل تخلف در نمايش

امين حيايي، مهتاب کرامتي و ... در حال جمع آوري کمک هاي مردمي به سيل زدگان + عکس

جزئيات کنسرت خيريه شهرام ناظري براي سيل زدگان

معرفي چهار فيلم بخش جام جهان نما جشنواره‌ جهاني فجر

اين نقش انگ الناز شاکردوست بود!! + عکس

نقاشي اي که 30 سال پيش جمشيد مشايخي با عشق از چهره همسرش کشيد + عکس

جديدترين عکس ها از «ترميناتور» منتشر شد + عکس

مرگ بازيگر بريتانيايي حين اجرا روي صحنه!