آخرین اخبار

همه آنچه از موزه دورهمي نمي‌دانيد !! تلويزيون

همه آنچه از موزه دورهمي نمي‌دانيد !!

  بزرگنمايي:

چه خبر - موزه دورهمي به کجا رسيد؟

بارديگر برنامه دورهمي که چند ماهي است از آنتن شبکه نسيم رخت بربسته است، بر سر زبان‌ها افتاد. اين روزها همه پيگير وعده‌اي هستند که مديري در اين برنامه به مخاطبان و مهمانانش داده بود. او در هر قسمت برنامه از مهمانانش هديه‌اي طلب مي‌کرد و قول داده بود که اين هديه را تا فرارسيدن روز موعود در موزه‌اي به امانت نگه دارد و در نهايت به نفع زلزله‌زدگان کرمانشاه به حراج بگذارد. مدتي از اين وعده گذشت و همه از سرنوشت اين هدايا، محل نگهداري آنها و زمان برگزاري حراج بي‌اطلاع بودند تا اين‌که بالاخره روابط عمومي شبکه نسيم اعلام کرد مراسم حراج 25 آبان و همزمان با آغاز ولايت حضرت مهدي (عج) با اجراي مهران مديري در يکي از هتل‌هاي تهران برگزار مي‌شود.
جام‌جم پيگير اين موضوع شد و در اين مورد با سيد مصطفي احمدي، تهيه‌کننده سري آخر برنامه دورهمي و همچنين پيمان قانع،‌ طراح دکور و مدير هنري برنامه گفت‌وگو کرده است.

آيا موزه‎اي در کار هست؟

لابد تصور مي‌کنيد موزه دورهمي يک مکان مشخص دارد که شايد شما هم بتوانيد از آن بازديد کنيد اما از اين خبرها نيست! اصلا شايد بهتر بود که از ابتدا نام ديگري براي محل جمع‌آوري اين هدايا انتخاب مي‌شد تا اين شبهه ايجاد نشود. سيدمصطفي احمدي که تهيه‌کنندگي سري آخر برنامه را به عهده داشته است مي‌گويد مکاني براي بازديد اين مجموعه وجود ندارد. ظاهرا اين هدايا از مهمانان برنامه دريافت و مدتي در انبار اين برنامه نگهداري مي‌شده است و اين روزها براي بسته‌بندي به منظور حضور در حراج در حال آماده شدن هستند.
عوامل برنامه فهرست هداياي جمع‌آوري شده را حدودا تا بهمن ماه در يک کتاب نفيس منتشر کرده‌اند. ديگر هدايايي که سال 97 به اين مجموعه اضافه شده‌اند در ليست نيامده‌اند اما در کنار ساير اقلام در انبار اين مجموعه نگهداري مي‌شوند. در اين کتاب عکس و تاريخ حضور هر مهمان در برنامه همراه کد و کيو آرکد هر کالا نيز درج است که با اسکن آنها ويدئوي همان قسمت از برنامه قابل دسترس مي‌شود. دليل ارزشمندي اين هديه هم به صورت نوشتاري در کتاب آورده شده و هم با بارکد به صورت ويدئويي از زبان اهداکننده قابل ديدن و شنيدن است. به گفته احمدي قرار است اين کتاب براي شرکت‌کنندگان در مراسم ارسال شود و در نهايت روز حراج از هدايا به صورت بسته‌بندي رونمايي خواهد شد.

چه کساني مي توانند در مراسم حراج دورهمي شرکت کنند؟

اگر دوست داريد شما هم يکي از تماشاچيان اين مراسم باشيد بايد بدانيد که تا کنون براي حضور عموم در اين حراج، برنامه‌ريزي نشده است.
احمدي مي‌گويد:
همه نمي‌توانند در اين مراسم حضور داشته باشند چون اگر بخواهيم ورود عموم را آزادکنيم بايد يک استاديوم چندهزار نفري را تدارک ببينيم. البته اين مراسم در قالب دو ويژه‌برنامه از شبکه نسيم پخش خواهد شد.

احمدي حاشيه جالبي درباره نحوه شرکت صاحبان برند و صنايع مطرح مي‌کند و مي‌گويد:

شماره‌اي اعلام کرديم اما متاسفانه به آن شماره تماس‌هاي بي‌ربطي هم مي‌شود و برخي خارج از موضوع زنگ مي‌زنند، دنبال آقاي مديري مي‌گردند و يا نشاني خانه ايشان را مي‌خواهند!

بدقول‌ي در هداياي موزه دورهمي

ظاهرا برخي از مهمانان برنامه در رساندن هداياي‌شان به اين موزه بدقولي کرده‌اند. مدير هنري کتاب موزه دورهمي نامي از اين افراد نمي‌برد و مي‌گويد: کساني هستند که تنها حرفش را زدند و هنوز چيزي به ما تحويل نداده‌اند. پيگيري کرديم و به مرور که تيزرها در حال پخش است دارند کم‌کم تحويل مي‌دهند.
الان يک مجموعه خوب و بزرگ داريم و اگر بقيه کساني که قول داده‌اند هم هديه‌‌هاي خود را تحويل دهند مجموعه‌مان کامل مي‌شود. تا روز برگزاري اگر دوستاني که قول داده‌اند به قولشان عمل کنند، وارد حراج مي‌شوند و گرنه ما بدون حضور هداياي آنها سر موعد مراسم را برگزار مي‌کنيم.

يک حراج احساسي به منظور ايجاد انگيزه در مردم براي کمک به همنوعشان

عوامل اين برنامه ادعا مي‌کنند که اين حراج با ديگر حراج‌ها متفاوت خواهد بود و تمام تلاششان اين است که همه چيز هنرمندانه و متفاوت از يک حراج عادي که بر مدار پول مي‌گذرد، برگزار شود. قانع مي‌گويد اين يک حراج دراماتيک است که در آن بحث فقط فروش کالا نيست و شايد اصلا کسي از بيرون براي برگزاري آن وارد نشود. اين مراسم به منظور ايجاد انگيزه در مردم براي کمک به همنوعشان است و شايد بتوان گفت يک برنامه ترکيبي با موضوعيت حراج است. اسمش کمي غلط‌ انداز است و آدم را ياد جايي مي‌اندازد که دارند به يک کالا چوب حراج مي‌زنند و مي‌فروشند اما در واقع اين يک کار خير است که هنرمندان و مردم هم وارد آن شدند و ما هم به عنوان يک مجموعه احساس مسؤوليت مي‌کنيم که بخوبي انجامش دهيم.

قيمت گذاري آثار در حراج موزه دورهمي

قيمت‌گذاري در اين مورد هدايا دشوار به نظر مي‌رسد چون شما وقتي به قيمت پشت جلد يک جلد حافظ نگاه مي‌کني ممکن است نوشته شده باشد 15 هزار تومان اما ارزش افزوده اين هديه، اهدا‌کننده آن و يا دليل ارزشمندي کتاب براي اوست. قانع مي‌گويد حتما به اين موضوع در حراج اشاره مي‌کنيم چون بعضي از هدايا ارزش مادي چنداني ندارند اما تمام دارايي احساسي يک آدم هستند و اين براي ما بسيار ارزشمند است که يک شخص تمام دارايي احساسي‌اش را وسط گذاشته است. کساني هم که در اين مراسم شرکت مي‌کنند برندهاي شناخته شده هستند که نيازي به تبليغ ندارند اما همه ما مي‌خواهيم مسؤوليت اجتماعي‌مان را انجام دهيم. دوست دارم اين اتفاق بيفتد که وقتي کسي کاپ خداداد را بخرد آن را به خانه‌اش نبرد و البته احتمال مي‌دهم به خود آقاي عزيزي برمي‌گرداند.
احمدي هم در اين باره بيان مي‌کند:
نمي‌توانم درباره نتيجه حراج حدس بزنم و واقعا نمي‌دانم کداميک از آثار با رقم بالاتري به فروش مي‌رود چون تمام هدايا براي اهداکننده آن بسيار عزيز و باارزش است و براي ما هم همانقدر ارزش دارد و براي همين تلاش مي‌کنيم که به بيشترين قيمت به فروش برسانيم تا به هموطنانمان در غرب کشور کمک خوبي کنيم.

از صفر تا 100 يک ايده

پيمان قانع از سري آخر برنامه به عنوان طراح صحنه، همکاري‌اش را با گروه دورهمي آغاز کرده است. او تاکنون طراحي صحنه ماه عسل، کودک‌شو، خندوانه و ... را بر عهده داشته است و به گفته خودش معمولا آن قدر دلي با يک کار همراه مي‌شود که وظايفي بيش از سمت اصلي‌اش در کار را مي‌پذيرد. قانع مي‌گويد معمولا به عنوان طراح صحنه وارد مي‌شوم اما کم‌کم بيش از آن خود را با ابعاد مختلف کار درگير مي‌کنم. در اين برنامه هم به گفته احمدي و اذعان خودش صفر تا صد موزه دورهمي وايده طراحي کتاب و... را بر عهده داشته است و در واقع مدير هنري طرح موزه دورهمي است.
قانع درباره اين‌که تا به حال تصويري از اين موزه منتشر نشده است، مي‌گويد:
الان نمي‌توانيم عکسي از همه موزه به صورت يکجا تهيه‌ کنيم چون مثلا يکي از هدايا انگشتر و ديگري موتورسيکلت است و با توجه به اندازه‌شان در کنار هم قرار دادن آنها براي عکسبرداري کمي دشوار به نظر مي‌رسد، اما همه اينها در روز حراج با آرايش منظم و با کد مشخص کنار هم قرار مي‌گيرند و به نمايش گذاشته مي‌شوند.

کتاب دورهمي

آنچنان که تهيه‌کننده و مدير هنري برنامه مي‌گويند کتاب تهيه شده يک کتاب عادي و شبيه کاتالوگ نيست بلکه بسيار نفيس است و طراحي ويژه‌اي دارد. قرار است يک نسخه از کتاب به‌علاوه دعوتنامه براي همه صاحبان برند ارسال شود تا با آگاهي در اين حراج شرکت کنند و از محتويات موزه آگاه باشند. اين کتاب حدود 200 تا 225 صفحه است و طبق آماري که بدست جام‎جم رسيده، در سري آخر برنامه در مجموع حدود صد نفر مهمان شرکت کردند و با احتساب دوره‌هاي پيشين احتمالا تعداد هداياي دريافتي حدود 200 تا 300 است.
قانع مي‌گويد که ويژه‌برنامه نوروز امسال به خاطر حضور مهمانان چهره، براي موزه دورهمي به لحاظ هديه بسيار پربار بوده است اما تصويري از اين هداياي دريافتي در کتاب موجود نيست، چون کتاب قبل از نوروز آماده شده است و براي همين آنها ناچارند يک ضميمه به کتاب اضافه کنند که شامل موارد جديدتري مثل کتاب عادل فردوسي‌پور يا لوح خندوانه با آرم دورهمي است که رامبد جوان به موزه اهدا کرده است.

صداوسيما امانت‌دار مي‌شود

اين مدت حواشي بسياري براي سلبريتي‌هايي که براي کمک به زلزله‌زدگان سرپل‌زهاب کمک جمع کرده بودند پيش آمد و حتي پاي عده‌اي از آنان به دادسرا نيز باز شد. منتقدان مي‌گفتند که چهره‌ها بايد گزارش کاملي از نحوه هزينه کردن اين مبالغ ارائه دهند. تهيه‌کننده دورهمي مي‌گويد براي دوري از جنجال مبالغ بدست آمده از حراج را در اختيار سازمان صداوسيما قرار مي‌دهند و سازوکار رساندن پول به دست نيازمندان بر عهده اين سازمان است.

از انگشتر تا موتور، در موزه دورهمي

اگر دورهمي را دنبال کرده باشيد ديده‌ايد به صورت تصادفي هديه بعضي از مهمانان با يکديگر مشابه مي‌شد. مثلا چند نفري بودند که انگشتر هديه دادند، عده‌اي کتاب حافظ يا تسبيح و اقلامي از اين دست. اما در اين ميان اجناسي هم هستند که يک نمونه‌اند و شايد بتوان آنها را به لحاظ مادي ارزشمندتر قلمداد کرد. مثلا کاپ آقاي گلي فرشاد پيوس، کاپ بازيکن سال شدن خداداد عزيزي، ‌موتور سيکلت شخصي فرهاد آييش، کاپ جام‌جهاني عليرضا فغاني، مدال پرستاري پيرترين پرستار ايران يا دوربين محمود کلاري که به گفته قانع قرار است از آمريکا به دست اين گروه برسد.

بيشتر بدانيد : هديه فروتنانه و غافلگير کننده فرشاد پيوس به موزه دورهمي

جذاب‌ها

در ميان فهرست بلندبالاي هديه‌هايي که در کتاب درج شده است مي‌توان، به چند مورد جالب و جذاب اشاره کرد:
مثلا يکي از آنها که احتمالا ارزش مادي آنچناني ندارد ميکروفون احسان خواجه اميري است. ميکروفوني که او نخستين کارهايش را با آن خوانده و يادگار روزهايي است که او ستاره نبود.
يکي ديگر از جذاب‌ترين‌ها قالب دست رشيد اصلاني يا همان بازيگر نقش سمندون است که جلال معيريان، گريمور در سال 76 سر صحنه سريال سمندون از دست‌هاي کوچک او درست کرده است.
ديگري مجسمه مادر است که سفارت کره به مينو غزنوي براي دوبله سريال يانگوم اهدا کرده است.
کفش‌هاي خسرو حيدري هديه جذاب ديگري است، کفش‌هايي که او با آنها در جام‌جهاني و بازي ايران با آرژانتين حضور داشته است.

بيشتر بدانيد : سرنوشت هداياي دورهمي چه شد؟

بيشتر بدانيد : از متلک سنگين مهران مديري به افشاگري چهره هاي سياسي تا کادوي عجيب محمد سلوکي در دورهمي


منبع: روزنامه جام جم



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)