آخرین اخبار

«شب طولاني»؛ پيش‌درآمد سريال «بازي تاج و تخت» تلويزيون

«شب طولاني»؛ پيش‌درآمد سريال «بازي تاج و تخت»

  بزرگنمايي:

چه خبر - 10 نکته‌اي که در مورد پيش‌درآمد سريال «بازي تاج و تخت» بايد بدانيد

شبکه HBO و جورج آر آر مارتين دوست دارند ما را در تاريکي نگه دارند. آن ها اين کار را مي کنند زيرا اين موضوع ما را بيش از پيش نسبت به محصولات رسانه اي آن ها که قرار است در آينده منتشر شوند، مشتاق و هيجان زده مي کند. در اين ميان، جذاب ترين و مورد انتظارترين محصول اين شبکه فصل هشتم و پاياني سريال فانتزي و ديدني «بازي تاج و تخت» (Game of Thrones) است که تاريخ انتشار آن تقريباً مشخص شده است. در اين ميان پيش درآمد اين سريال که ساخت آن قطعي شده نيز در رتبه دوم مورد انتظارترين محصولات اين شبکه قرار دارد. هنوز چيزهاي بسيار کمي در مورد اين سريال مي دانيم اما اين بدان معنا نيست که هنوز چيزي در مورد آن نمي دانيم. در ادامه اين مطلب به به جزييات مهمي از اين سريال پيش درآمدي با عنوان احتمالي «شب طولاني» (The Long Night) اشاره خواهيم کرد که تاکنون قطعي شده است.

اين سريال در مورد «شب طولاني» خواهد بود

يکي از نکات جالب در مورد پيش درآمد سريال «بازي تاج و تخت» اين است که تا اين لحظه عنوان آن «شب طولاني» است و اين با صحبت هايي که جورج آر آر مارتين در آخرين صحبت هاي خود در چند ماه گذشته در مورد آن داشته همخواني دارد. داستان «شب طولاني» هزاران سال پيش از اتفاقات «بازي تاج و تخت» رخ مي دهد. طرفداران داستان هاي «ترانه اي از يخ و آتش» (A Song Of Ice And Fire) مي دانند که «شب طولاني» دوره اي تاريک بعد از عصر دوست داشتني قهرمانان است. در طي اين دوره، ساکنان وستروس زمستاني را تجربه کردند که به اندازه يک نسل ادامه يافت. در طي همين دوره بود که وايت واکرها با ارتششان از سمت شمال به سمت وستروس به راه افتادند. اتحاد بين بچه هاي جنگل و اولين مردمان براي مقابله با اين تهديد مرگبار شکل گرفته و در نهايت موفقيت آميز بود.

نائومي واتس و جاش وايت هوس در آن بازي خواهند کرد

همانطور که چيز زيادي در مورد اين سريال نمي دانيم، در مورد بازيگران آن نيز اطلاعات بسيار کمي در دست است اما در روز 30 اکتبر گذشته بود که به طور رسمي اعلام شد نائومي واتس نقش اصلي سريال «شب طولاني» را بر عهده دارد. البته در حال حاضر چيزي در مورد شخصيت او در سريال نمي دانيم. تنها چيزي که در مورد شخصيت او گفته شده اين است که او نقش يک «شخصيت اجتماعي کاريزماتيک با رازي تاريک» را بازي مي کند که با آنچه مي توان در دنيايي تاريک انتظار داشت تطابق دارد. علاوه بر واتس، جاش وايت هوس نيز نقش يکي از شخصيت هاي دوست داشتني داستان «ترانه از يخ و آتش» را بر عهده خواهد داشت که سابقه حضور در سريال «پولدارک» (Poldark) را دارد.

فيلم نامه سريال توسط جين گولدمن نوشته شده است

در ماه ژوئن گذشته بود که به طور رسمي اعلام شد شبکه HBO يک اپيزود پايلوت براي سريالي که احتمالاً «شب طولاني» نام دارد خواهد ساخت. ظاهراً مسئولان شبکه آنچنان از سناريو نوشته شده توسط جين گولدمن براي اين اپيزود پايلوت هيجان زده شده بودند که او را به عنوان شورانر پيش درآمد سريال «بازي تاج و تخت» انتخاب کردند. سابقه جذاب و قوي گولدمن باعث شده که او بهترين گزينه براي رهبري اين داستان افسانه اي باشد.او سابقه نوشتن فيلمنامه فيلم هاي شناخته شده اي مانند «کينگزمن» (Kingsmen)، «مردان ايکس» (X-Men) و «کيک-اس» (Kick-Ass) را در کارنامه دارد و به وضوح مي توان گفت که مي داند چگونه با داستان هاي اکشن در مقياس بزرگ و شخصيت هاي پيچيده کار کند. علاوه بر گولدمن، نويسندگان ديگري مانند کارلي ري (وست وورلد)، مکس بورنشتين (کونگ: جزيره جمجمه)، برايان هلگلند (42) و برايان کاگمن از نويسندگان سريال «بازي تاج و تخت» در اين پروژه حضور خواهند داشت.

فيلم برداري اين سريال از فوريه 2019 آغاز خواهد شد

در اوايل ماه سپتامبر گذشته، شايعاتي وجود داشت مبني بر اينکه که سريال «شب طولاني» در فوريه 2019 وارد مرحله فيلم برداري خواهد شد. اکنون که بازيگران اصلي سريال مشخص شده اند، به نظر مي رسد که شروع فيلم برداري ها در اين تاريخ قطعي خواهد بود. جداي از اين، سريال هاي تلويزيوني بازيگران اصلي خود را اعلام نمي کنند مگر اين که به اندازه کافي به مرحله توليد نزديک شده باشند در غير اين صورت با تاخيرها و تغييراتي مواجه مي شوند که به هيچ عنوان به سود سريال و شبکه سازنده نخواهد بود. با توجه به اين که کيسي بلويز، رييس بخش برنامه ريزي شبکه HBO در آخرين صحبت هاي خود اعلام کرده، ممکن است فيلم برداري ها حتي زودتر و در اوايل سال آينده ميلادي آغاز شود. در هر صورت قرار است فيلم برداري ها در بلفاست، ايرلند شمالي آغاز شود.

داستان سريال حاوي رازهايي از شرق خواهد بود

يکي از معماهاي بزرگ در مورد سريال «شب طولاني» که در توضيحات سازندگان آن مشخص شده اين است که داستان حاوي «رازهايي از شرق» خواهد بود. صادقانه بگوييم که اين توضيحات کوتاه و معماگونه مي تواند هر چيزي باشد. اما به نظر مي رسد منظور آن ها از شرق، قاره اسوس (Essos) باشد که ريشه در افسانه ها دارد. اين قسمت از سرزمين هاي داستان شامل مناطقي مانند سرزمين هاي سايه و آشاي است که در سريال اصلي به آن ها پرداخته نشده بود. همچنين ممکن است منظور از شرق ديگر قاره هايي باشد که در سريال يا کتاب ها به آن ها پرداخته نشده است. از ديگر قاره هاي موجود در دنياي داستاني جورج ار آر مارتين مي توان به اولثوس و سوثوريوس اشاره کرد که جزييات آن ها بسيار رازآلود است. جداي از معنايي که عبارت «رازهايي از شرق» خواهد داشت، هر چه باشد بايد منتظر چيزهايي خوب بود.

اين تنها پيش درآمد در حال ساخت است

در ابتدا اعلام شد که شبکه HBO قصد ساخت 5 پيش درآمد از سريال «بازي تاج و تخت» را دارد. صادقانه بگوييم که اين تعداد پيش درآمد از همان ابتدا نيز کمي غيرواقعي و بيش از حد به نظر مي رسيد. اگر چه دنياي داستان هاي جورج آر آر مارتين به آساني توان ارائه شدن در بيش از 6 سريال تلويزيوني را دارد اما تصور اين که همگي در يک دوره زماني تحقق يابند کمي دور از تصور به نظر مي رسد. اما موضوع قابل درک است زيرا هر کمپاني فيلم سازي مي خواهد که بيشترين درآمد را از ناحيه يک سريال تلويزيوني محبوب بدست آورد اما اين موضوع مي تواند به قيمت کاهش کيفيت محصول تبديل شود. با اين وجود، «شب طولاني» تنها پيش درآمدي بر سريال «بازي تاج و تخت» است که در مرحله توليد قرار دارد. بدين ترتيب به نظر مي رسد که مسئولان شبکه HBO کمي منطقي تر به ماجرا مي نگرند و شور و شوق غيرمنطقي گذشته را ندارند. خوشبختانه اين بدان معناست که تلاش هاي بيشتري براي ساخت يک سريال قوي ديگر انجام خواهد شد.

اين پيش درآمد سرنوشت ديگر پيش درآمدها را تعيين خواهد کرد

از آنجايي که شبکه HBO اعلام کرده که قصد ساخت 5 پيش درآمد از سريال «بازي تاج و تخت» را دارد و سپس تنها يک مورد را وارد مرحله توليد کرد، مي توان انتظار داشت که اين پيش درآمد براي مسئولان شبکه از اهميت بسيار بالايي برخوردار باشد. به گفته کيسي بلويز، او انتظار ندارد که تا کامل شدن اپيزود پايلوت سريال «شب طولاني» در مورد ديگر پيش درآمدها تصميم خاصي گرفته شود. اگر شبکه HBO به اين نتيجه برسد که سريال «شب طولاني» پتانسيل موفقيت را داشته و مخاطبان سريال اصلي را به خود جلب مي کند، به سراغ ديگر پيش درآمدها نيز خواهند رفت. اين موضوع شامل سناريو مکس بورنشتين نيز خواهد شد که ظاهراً مورد توجه مسئولان شبکه قرار گرفته است. در صورت موفق نبودن سريال «شب طولاني» به نظر نمي رسد که ساخت ديگر پيسش درآمدها در دستور کار قرار گيرد.

شايد داستان اين سريال با کتاب جديد جورج آر آر مارتين ارتباط داشته باشد

اگر چه جزييات بسيار کمي در مورد پيش درآمد سريال «بازي تاج و تخت» منتشر شده اما ممکن است بخشي از جزييات داستان در جديدترين کتاب جورج آر آر مارتين آمده باشد. جديدترين کتاب مارتين با عنوان «آتش و خون» (Fire & Blood)، تاريخچه اي از وستروس است. از اين رو بسيار محتمل است که سناريو گولدمن حاوي برخي از جزييات موجود در اين کتاب باشد. «آتش و خون» که در 20 نوامبر (3 روز ديگر) منتشر خواهد شد يکي از چندين کتابي خواهد بود که به گذشته وستروس مي پردازد. اين کتاب به طور ويژه بر دودمان تارگرين ها متمرکز است که به هزاران سال پس از عصر قهرمانان و شب طولاني مي پردازد. اما اين بدان معنا نيست که در اين کتاب هيچ اشاره اي به جزييات عصر تاريک وستروس نشده باشد.

ساخت ديوار به احتمال فراوان در اين پيش درآمد به تصوير کشيده خواهد شد

با توجه به دوره زماني «شب طولاني»، محتمل است که در اين سريال شاهد نحوه شکل گيري ديوار بزرگ باشيم. در دوران «شب طولاني» مردم وستروس يک زمستان بسيار طولاني را تجربه کردند، زماني که وايت واکرها براي اولين بار از سمت شمال وارد شده و نبردي را عليه بچه هاي جنگل و اولين مردان آغاز کردند. در پاسخ به اين حمله، برَن سازنده، يک ديوار يخي بسيار بلند را طراحي و ساخت که آن ها را از سرزمين وستروس دور نگه دارد. اگر چه هنوز کسي نمي داند اين کار به چه صورت انجام گرفته اما به احتمال فراوان در سريال «شب طولاني» از اين موضوع آگاه خواهيم شد.

اين سريال احتمالاً در سال 2020 منتشر خواهد شد

با توجه به برنامه انتشاراتي شبکه HBO انتظار مي رود که سريال «شب طولاني» در سال 2020 منتشر شود. فيلم برداري سريال در اوايل سال 2019 آغاز مي شود و تکميل آن حدود يک سال يا بيشتر به طول خواهد انجاميد. علاوه بر اين، HBO مي خواهد دستکم يک سال پس از پايان سريال «بازي تاج و تخت» صبر کند و پس از آن سريال جديد را منتشر نمايد. اين که سريال پيش درآمد در چه ماهي از سال 2020 منتشر مي شود هنوز مشخص نيست. با اين وجود فصل سوم سريال «وست وورلد» (Westworld) نيز قرار است در همين سال عرضه شود. از اين رو مي توان انتظار داشت که «شب طولاني» در تاريخي متفاوت از زمان پخش سريال «وست وورلد» پخش خواهد شد. بدون توجه به تاريخ انتشار اين سريال، همه ما بي صبرانه انتظار يک دنياي فانتزي جذاب ديگر را مي کشيم.

بيشتر بدانيد : حقايق جالب درباره سريال «بازي تاج و تخت» که نمي دانستيد!!

بيشتر بدانيد : ستاره هاي پرطرفدار «بازي تاج و تخت» اکنون چه مي کنند؟

بيشتر بدانيد : تصاوير جالب و ديده نشده از پشت‌صحنه «بازي تاج و تخت» game of thrones


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)