آخرین اخبار

10 صحنه غيرمنتظره و غم انگيز در سريال «بازي تاج و تخت» تلويزيون

10 صحنه غيرمنتظره و غم انگيز در سريال «بازي تاج و تخت»

  بزرگنمايي:

چه خبر - صحنه هايي که نشان داد که سريال «بازي تاج و تخت» سريالي براي افراد ترسو و دل نازک نيست

بارها و بارها در مورد سريال محبوب و پرطرفدار «بازي تاج و تخت» (Game of Thrones) سخن گفتيم. تماشاگران و طرفدران آن بي صبرانه منتظر اتفاقات فصل جديد هستند مي خواهيم مطلب ديگري در مورد اين سريال داشته باشيم. سريال «بازي تاج و تخت» همه چيز براي جلب نظر بيننده دارد از اژدها و شمشير و پيشگويي گفته تا دسيسه هاي خاندان سلطنتي و صحنه هاي نبرد بسيار جذاب اما شايد با قاطعيت بتوان گفت که هر قسمت از اين سريال داراي صحنه هاي احساسي متعددي است که به شدت بيننده را تحت تاثير قرار مي دهد.
تماشاگران اين سريال بدون شک در طول تماشاي سريال به وضوح غم، نااميدي، درماندگي و بالاتر از همه ي آن ها خشم را در واکنش به بعضي از صحنه هاي غيرمترقبه حس خواهند کرد و البته عصبانيت آن ها نيز قابل درک است زيرا در اين سريال اتفاقاتي مي افتد که تماشاگر نه انتظار آن را داشته و نه خوشايند اوست. در ادامه ي اين مطلب قصد داريم 10 صحنه ي سريال که به وضوح تماشاگران را غافلگير کرده، متاثر ساخته و به خشم مي آورد به شما نشان دهيم. با ما همراه باشيد.

شب عروسي سانسا استارک با رمزي بولتون

بگذاريد در همين ابتدا با يکي از وحشيانه ترين و متاثر کننده ترين صحنه هاي سريال شروع کنيم. بدون شک تماشاگران سريال «بازي تاج و تخت» از ديدن رفتار ناشايست و بسيار خشن رمزي بولتون با نوعروسش، سانسا استارک بسيار خشمگين و متاثر شده بودند. تا زماني که اين صحنه در سريال رخ داد بسياري از تماشاگران از تغييرات شخصيت سانسا استارک در فيلم نسبت به آن چه که در کتاب آمده بود خرسند و راضي بودند زيرا ترسيم جديد از شخصيت سانسا به آن عمق و اهميت بيشتري در سير داستان داده بود.

 «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
«بازي تاج و تخت» Game of Thrones

اما در اپيزود موسوم به «تعظيم نکرده، خم نشده، خرد نشده» (Unbowed, Unbent, Unbroken) در فصل پنجم تماشاگران بار ديگر با همان شخصيتي از سانسا آشنا مي شوند که در تمامي بخش هاي کتاب مانند يک کيسه بوکس از اين طرف به آن طرف پرتاب مي شد هر کسي هر جور که دلش مي خواست از او سوء استفاده کرده و او را آزار مي داد.

مرگ جان اسنو

همه مي دانيم که جان اسنو يکي از معدود شخصيت هاي کاملاً مثبت و دوست داشتني سريال «بازي تاج و تخت» و شايد تنها قهرمان داستان است بنابراين وقتي که او در اپيزود «مهرباني مادر» (Mother’s Mercy) توسط نيروهاي خودش به قتل رسيد طبيعي بود که تماشاگران دچار خشم و ناراحتي شديدي شوند. بلافاصله پس از پايان اين اپيزود مي شد ناراحتي و خشم طرفداران سريال را در شبکه هاي اجتماعي مشاهده کرد و همه نوميدانه به دنبال ارائه سناريوهايي براي بازگشت شخصيت جان اسنو به سريال بودند و دوست داشند به هر طريق ممکن اين شخصيت به نحوي به داستان بازگردانده شود.

 سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

اين سناريو و احساساتي ترکيبي از نااميدي و اميد به بازگشت جان اسنو تا پخش فصل بعد همچنان ادامه داشت حتي بعد از اين که شخصيت «زن سرخ» مرگ او را تاييد کرد. تا کنون کسي نمي داند که در فصل بعدي و در نهايت چه اتفاقي براي جان اسنو خواهد افتاد اما اين سريال «بازي تاج و تخت» نام دارد و تجربه نشان داده که حتي اگر اسنو بار ديگر زنده شود به اين معنا نخواهد بود که عاقبت خوب و خوشي در نهايت در انتظار اوست.

راهپيمايي شرمندگي سرسي

در طول فصل پنجم سريال «بازي تاج و تخت»، شخصيت سرسي لنيستر دو بار موجب خشم تماشاگران شد و باعث گرديد که برخي واقعاً از کوره در بروند. در ابتدا بسياري براي او و بيرحمي که در طول راهپيمايي شرمندگي در حالت عريان از ميان جمعيت شلوغ شهر براي وي رخ داد احساس دلسوزي کرده و خشمگين شدند.

 سريال محبوب «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال محبوب «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

اما تماشاگران ريزبين نکته ي ديگري را نيز در اين راهپيمايي متوجه شدند و آن استفاده از شخصي ديگر غير از لينا هيدي براي ايفاي نقش سرسي در اين صحنه ي شرم آور بود که شايد بتوان آن را يکي از جنايت هاي سريال «بازي تاج و تخت» دانست و به اعتقاد بسياري از تماشاگران اگر قرار بود چنين صحنه اي ساخته شود بايد خود بازيگر اصلي آن را بازي مي کرد نه کس ديگري به جاي او.

مرگ شاهزاده اوبرين

مرگ شاهزاده اوبرين در اپيزود «صخره و افعي» (The Mountain and the Viper) در فصل چهارم بسياري از طرفداران سريال را شوکه و وحشت زده کرد. مارتل تقريباً دوئل خود با کوه (Mountain) را برده بود و تنها در تمام کردن کار درنگ کرد. او به جاي تمام کردن کار کوه شروع به حرف زدن بيش از حد نمود و همين موضوع مرگ وحشيانه اش را در پي داشت.

 سريال جذاب «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
سريال جذاب «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

بعد از اين اپيزود نيز سر و صداي بسياري در رسانه هاي اجتماعي آنلاين به پا شد و هم به غيرمنتظره بودن مرگ مارتل اشاره کرده بودند. يکي از کاربران توييتر در حساب شخصي خود نوشته بود:” اوه، بايد از دوست داشتن شخصيت هاي سريال بازي تاج و تخت دست بردارم زيرا همه ي آن ها دارند مي ميرند”.

عروسي سرخ

اين صحنه يکي از صحنه هايي بود که جورج آر آر مارتين مي توانست بگويد:” همه را مي کشم”.عروسي سرخ هم در کتاب و هم در سريال نه تنها به خاطر شخصيت هايي که کشته شدند بلکه به خاطر وحشيانه بودن قتل ها و مقدار خوبي که ريخته شد باعث رنجاندن خاطر تماشاگران شد.

 عروسي سرخ در «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
عروسي سرخ در «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

شدت کشتار و تعداد زياد کساني که در اين صحنه قتل عام شدند به حدي بود که يکي در حساب توييتري خود نوشته بود :” من به آ؛وش نياز دارم تا حالا تا اين حد توسط يک سريال تلويزيوني شوکه نشده و احساساتم جريحه دار نشده بود”. علي رغم ناراحتي شديد تماشاگران از صحنه ي عروسي سرخ، اين صحنه بار ديگر بر نااميدي تماشاگران سريال افزود.

نبود بانوي سنگدل

کاتلين استارک دوست داشتني ترين شخصيت سريال «بازي تاج و تخت» نبود اما مرگ او با توجه به داستان کتاب پايان کار نبود و تماشاگران منتظر بودند بر اساس چيزي که در کتاب آمده بود وي زنده مي شد و با تبديل شدن به يک زن سنگدل و بيرحم به نام ليدي استون هارت انتقام خون پسرش را بگيرد. اما در اپيزود پاياني فصل چهارم با نام «فرزندان» (The Children) هيچ نام و نشاني از او ديده نمي شد.

نبرد بانوي سنگدل در «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
نبرد بانوي سنگدل در «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

همين موضوع باعث شد بسياري از بينندگان سريال که قبلاً کتاب جورج آر آر مارتين را خوانده بودند در توييتر به اين موضوع عکس العمل نشان دهند. براي مثال يکي از کاربران توييتر نوشته بود:” مي خواهم هر چيزي که دارم را آتش بزنم و سپس بر روي خاکسترشان زار زار گري کنم”. بدتر از اين آن که هنوز هم مشخص نيست که شاهد زنده شدن و حضور او به نحوي در دو فصل پاياني خواهيم بود يا نه.

مرگ شيرين برثيون

در يکي از فصل هاي سريال که به اندازه ي کافي صحنه ي تلخ و غم انگيز ديده بوديم، مرگ شيرين برثيون بيش از پيش دل تماشاگران را به درد آورد. در يکي ديگر از صحنه هايي که سريال «بازي تاج و تخت» با احساسات تماشاگران بازي مي کرد و در اپيزود موسوم به «رقص اژدهايان» (The Dance of Dragons)، شيرين برثيون توس پدرش استنيس برثيون به دستور زن سرخ براي خوش شانسي در نبرد پيش رو در مقابل ارتش بولتون ها زنده زنده دز اتش سوزانده مي شود.

 مرگ برثيون در «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
مرگ برثيون در «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

هر چند در نهايت استنيس جنگ را نيز مي بازد و کشته مي شود و البته بيش از پيش تماشاگران سريال را از خود متنفر کرد. اما اين مرگ هاي دلخراش ديگر براي تماشاگران سريال عادي شده بود و بسياري از آن ها ادعا کردند که از ديدن اين صحنه متعجب نشده اند.

مراسم تدفين جافري

هيچ کسي از مرگ جافري ناراحت يا عصباني نشد و بسياري حتي بر اين باور بودند که مرگش به اندازه ي کافي دردناک نبوده است. اما در اين جا هدف ما پرداختن به عکس العمل و حرکات پدر/دايي اش جيمي لنيستر در اين مراسم است. در اپيزود «پاره کننده زنجيرها» (Breaker of Chains) جيمي لنيستر به زور خود را به سرسي تحميل مي کند اما اين موضوع اصلي که باعث تاثر و خشم تماشاگران شد تغييري است که بار ديگر در داستان کتاب رخ داد. در کتاب، سرسي بعد از کمي تامل و ترديد در ادامه به سرعت به تلاش هاي جيمي جواب مثبت مي دهد.

 تدفين جافري در «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
تدفين جافري در «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

اما در نسخه ي سريالي اين موضوع ديده نمي شود که بار ديگر صحنه اي دردناک و تامل برانگيز سرشار از خشونت را به سريال اضافه مي کند. اين صحنه چنان جنجالي و دردسرساز شد که جورج آر آر مارتين مورد نکوهش قرار گرفت. اما در نهايت خشم و درماندگي هيچ کس اهميتي نمي داد که سرسي و جيمي در واقع برادر و خواهر بودند و جنازه ي پسرشان در چند قدمي آن ها افتاده بود.

هُل دادن برن توسط جيمي لنيستر از پنجره ي قلعه

در اولين اپيزود سريال «بازي تاج و تخت» با نام «زمستان نزديک است» (Winter is Coming) در يک صحنه ي بحث برانگيز نمايي کلي از اتفاقات عجيب و غريب بعدي سريال به بيننده نشان داده مي شود. اگر چه اين صحنه در مقايسه با صحنه هاي دلخراش و ناراحت کننده ديگر فيلم از ناراحت کنندگي کمتري برخوردار است اما وقتي جيمي لنيستر با دست خود برن خردسال را از پنجره ي قلعه به بيرون هل داد بسياري از تماشاگران سريال شوکه شدند و بسياري را در همان ابتدا از تماشاي ادامه ي سريال منصرف کرد.

 «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
«بازي تاج و تخت» Game of Thrones

اين حقيقت که برن در آن زمان تنها حدود هفت سال سن داشت همراه با به تصوير کشيده شدن رابطه ي شنيع جيمي و سرسي براي بسياري از تماشاگران خارج از تحمل بود. البته اين صحنه در مقايسه با صحنه هاي غيرمنتظره ديگر فصل اول در اپيزودهاي بعدي بسيار نيز قابل تحمل تر بود.

مرگ ند استارک

همه فکر مي کردند که شخصيت ند استارک که مشهورترين شخصيت سريال با بازي يک بازيگر بسيار معروف بود به اين زودي ها از سريال حذف نشده و اتفاق ناگواري او را تهديد نمي کند.

 مرگ ناگوار ند استارک «بازي تاج و تخت» Game of Thrones
مرگ ناگوار ند استارک «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

اما در ادامه مشخص شد که اين سريال به هيچ شخصيتي رحم نخواهد کرد. گردن زدن ند استارک به دستور جافري برثيون صحنه اي دلخراش بود که از لحاظ دردناک بودن و غير منتظره بودن تنها مي توان آن را با مرگ جان اسنو مقايسه کرد. اين صحنه نشان داد که سريال «بازي تاج و تخت» سريالي براي افراد ترسو و دل نازک نيست.

بيشتر بدانيد : حقايق جالب درباره سريال «بازي تاج و تخت» که نمي دانستيد!!

بيشتر بدانيد : خبر بد براي طرافداران بازي تاج و تخت Game of Thrones

بيشتر بدانيد : حقايق جالب از زندگي سرسي لنيستر بازيگر «بازي تاج و تخت »

بيشتر بدانيد : تصاوير جالب و ديده نشده از پشت‌صحنه «بازي تاج و تخت» game of thrones


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)