آخرین اخبار

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن سلامت روان

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

  بزرگنمايي:

چه خبر - کاهش استرس روزانه با ماساژ درماني

اين روزهايي که براي همه پر از استرس و تنش است را در پايان روز با ماساژ چند نقطه مختلف از بدن، مي توانيد به راحتي و با آرامش پشت سر بگذاريد!
شما مي توانيد با ماساژ بدن استرس روزانه را از بين ببريد، کمردرد را کاهش دهيد، خود را از اضطراب رها کنيد و حتي احتباس مايع را کاهش دهيد و اين ها فقط برخي از مزاياي ماساژ دادن است.
با اين که که اين درست است که شما براي ماساژ دادن فرد ديگر به آموزش و تمرين نياز داريد، ولي حداقل مي توانيد کيفيت زندگي خودتان را با حرکات خاص بهبود دهيد.
براي اين که قادر به انجام يک ماساژ يک پارچه باشيد، اول از همه نياز داريد که راحت باشيد اين به اين معني است که هم اتاق شما و هم تخت يا صندلي که از آن استفاده مي کنيد، بايد مکان آرامش بخشي باشد؛ هم چنين مطمئن شويد که دما براي فردي که ماساژ مي گيرد مناسب است.

وسايل ضروري براي ماساژ بدن

شما مي توانيد فضا را با استفاده از شمع ها روشن کنيد (اگر فردي که ماساژ مي گيرد حساسيت ندارد و عطر و بوي قوي تر را احساس نمي کند.) هم چنين مي توانيد برخي از بخورها يا روغن هاي اسانس با رايحه آرامش بخش مانند اسطوخدوس انتخاب کنيد و موسيقي محيطي را فراموش نکنيد!
موسيقي ها را بدون کلام، از انواع مختلف سازها که براي آرامش يا مديتشن مناسب هستند، انتخاب کنيد؛ ممکن است سبک موسيقي که صداهاي طبيعت مانند (باران، امواج اقيانوس، آبشارها، پرندگان و غيره) را شبيه سازي کرده است ، دوست داشته باشيد.)

بيشتر بدانيد : آموزش ماساژ ژاپني براي صورت شما + فيلم

ماساژ بدن را چگونه و با چه وسايلي انجام دهيم؟

روغن مخصوص نيز لازم است، آن ها را به راحتي مي توانيد به دست آوريد زيرا در فروشگاه هاي تخصصي فروخته مي شوند.
بررسي کنيد که آيا پوست شخصي که ماساژ را مي گيرد حساس است، يا اينکه نياز به خريد يک نوع خاص از روغن داريد.
ملايم ترين گزينه روغن بادام يا جوجوبا است. (يا حتي مي توانيد از روغن بچه استفاده کنيد).
حوله ضروري است، به خصوص اگر گرم باشد؛ براي گرم کردن آن ها از بخاري مخصوص استفاده کنيد.
مهم ترين چيز اين است که آن ها براي پوشش دادن فردي که ماساژ را مي‌گيرد، استفاده مي شوند و هم چنين اگر دست هاي سردي داريد براي راحت نگه داشتن آنها نياز است.
در پايان درمان شما به آن ها نياز خواهيد داشت تا روغن اضافي را پاک کنيد.
طبق آنچه در اين بخش ميخوايند به غير از اين واقعيت که ممکن است به دلايل پزشکي به ماساژ نياز داشته باشيد، هم چنين مشکلي در مورد يک ماساژ 30 تا 45 دقيقه در آب گرم براي از بين بردن درد و رنج نيز وجود ندارد.
اما آيا مي دانيد که قسمت هايي از بدن وجود دارد که يک ماساژ معمولي انجام نمي شود و شما مي توانيد خودتان در خانه انجام دهيد؟
هنگامي که شما مي فهميد که آن ها چه هستند و بر روي آن ها کار مي کنيد، هرگز مثل قبل نخواهيد بود، احساس آرامش بيشتري خواهيد کرد و خوشحال خواهيد شد.

1- ماساژ بدن و بالاي سر براي کاهش استرس کاري

4portokeasuites-wellness-massage.jpg

بيش از نيمي از افرادي که امروزه کار مي کنند گلايه مي کنند که وقتي روز کاري به پايان مي رسد خسته مي شوند.
يک ماساژ بر روي سر (به طور خاص، فرق سر) حس لذت بخشي را ايجاد مي کند، زيرا ماهيچه هاي جمجمه شما را آرام مي کند و باعث جريان خون بيشتر مي شود.

2- ماساژ بدن و صورت براي جوان ماندن پوست

اين کار به شما کمک مي کند که جوان تر به نظر برسيد، زيرا پوست را سفت مي کند، و به شما کمک مي کند تا آرام باشيد.
اگر شما بسيار نگران هستيد يا اضطراب داريد، ماساژ صورت را توصيه مي کنيم و اين کار مي تواند براي کاهش خستگي، نگراني و تنش روزانه مفيد باشد.

3- ماساژ بدن و جمجمه براي کاهش استرس

ما قبلا اشاره کرديم که يک ماساژ تا فرق سرتان براي سلامتي شما مفيد است، با اين حال، اين تنها مکاني نيست که شما مي توانيد ماساژ دهيد تا حس خوبي داشته باشيد.
علاوه بر اين، اگر به خودتان يادآوري کنيد که استرس چقدر باعث ايجاد مشکلات سلامتي و افسردگي مي شود، ماساژ ارزش تلاش براي کاهش آن را دارد.
ماساژ بين پيشاني و فرق سر براي افرادي که کار آن ها تمرکز و برنامه ريزي زيادي دارد، ايده آل است.
ماساژ هم چنين براي افرادي که در حال امتحان دادن هستند و يا مشاغلي که نياز زيادي به تمرکز و زمان در مقابل صفحه کامپيوتر دارند، مناسب است و اين کار کمک خواهد کرد که تنش کاهش يابد، خلق و خوي بد را از بين ببرد و کيفيت خواب شما را بهبود بخشد.

4- ماساژ بدن و گوش

هيچ چيز مانند ماساژ گوش براي توليد آن حالت آرامش بخش مطلوب وجود ندارد، آيا مي دانستيد که يکي از علل اصلي استرس، صداهايي است که هر روز در شهرهاي بزرگ شنيده مي شود؟
بوق ها، فرياد ها و موسيقي بلند باعث خستگي و اضطراب اضافي مي شود در عوض سکوت، ذهن را آرام مي کند، به شما در جلوگيري از افکار منفي کمک مي کند و مصرف انرژي مغز را کاهش مي دهد.
اين باعث مي شود که شب راحت تر بخوابيد و روي چيز هاي خوب تمرکز کنيد. اين ماساژ بايد در پشت گوش انجام شود، با استفاده از حرکات دايره اي و حرکت در جهت عقربه هاي ساعت به سمت عقب.

5. ماساژ بدن و نوک انگشتان

مردم معمولا انگشتان دست خود را ماساژ نمي دهند مگر اين که درد داشته باشند، اين يک اشتباه بزرگ است در حالي که نوک انگشتان شما سخت ترين قسمت بدن شما هستند، ولي آن ها نيز بسيار حساس هستند و به مراقبت و توجه نياز دارند.
آن ها از اعصابي پر شده اند که در آن جا تمام مي شوند که مي توانند با استفاده از تکنيک هاي فشار آرام شوند، اين براي افرادي که کار تايپ کردن را انجام مي دهند ايده آل است.

6- ماساژ بدن و باسن

باسن يکي از مناطق ناديده گرفته شده است، زيرا بيشترين ماساژ ها در ران متوقف مي شوند، نه تنها لذت بخش است، بلکه مي تواند از ناراحتي هاي ناشي از نشستن در طولاني مدت جلوگيري کند.

بيشتر بدانيد : ماساژ تراپيست بعد از يک ساعت ماساژ درماني به 12 مشکل در بدن شما پي مي برد

بيشتر بدانيد : آيا ماساژ لاغر مي کند؟

بيشتر بدانيد : ماساژ کف پا را به اين دلايل هر شب داشته باشيد


منبع : behdasht.news



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!

بيماري اوتيسم چيست و چه علائمي دارد؟

پيشگيري از خودکشي اطرافيان با 14 روش موثر

کاهش سريع استرس با چند روش ساده و مهم

عوامل تشديد کننده افسردگي پس از زايمان در مادران امروزي

بيشترين اختلال رواني در دانشجويان ترم اولي

استرس رفتن به مدرسه را چطور کاهش دهيم؟

چرا خشمگين مي شويم+روش هاي کنترل خشم

افسردگي فصلي را با تغذيه درمان کنيد

استرس براي زنان خطرناک است يا مردان؟

وسواس چيست؟ + انواع وسواس

آسيب مغزي با اين عادت هاي روزانه

افسردگي در سالمندان و علائم افسردگي در آنها

فوبيا چه تفاوتي با ترس دارد؟ + انواع فوبيا

براي رفع استرس چه غذاهايي بخوريم؟

درمان افسردگي پس از زايمان در طب سنتي

رژيم غذايي سروتونين يک رژيم شادي آور شامل چه غذاهايي است؟

ونداليسم يعني چه؟ چطور مي توان با ونداليسم مقابله کرد؟

کنترل استرس و اضطراب با يک راه کار جالب و ساده

کاهش استرس با نوشتن احساسات مثبت

پيشگيري از افسردگي در سالمندان

افسردگي در پدران بعد از تولد نوزاد را جدي بگيريد

بيماري هاي روحي ناشي از بحران اقتصادي را بشناسيد

در خواب چه اتفاقاتي در بدن مي افتد؟

افراد مذهبي عمري طولاني تر دارند چرا؟

درمان وزوز گوش با روشي متفاوت

سندروم اردک چيست و چه کساني به آن مبتلا مي شوند؟

عصبانيت بي دليل چرا ايجاد مي شود

نشانه هاي ظاهري اضطراب بيمار گونه را بشناسيد

آزار جنسي زنان را جدي بگيريد، گفتگو با قربانيان گرگ خاکستري پايتخت

بيدار شدن مکرر شبانه چه دليلي دارد؟ + راه حل بيدار شدن شبانه

روانشناسي رنگ ها: 4 رنگ اصلي چه تاثيري بر شما مي گذارند؟

اختلال شخصيت اسکيزوتايپال Schizotypal personality disorder چيست؟

بيماري قلبي و مرگ زودرس بر اثر تنهايي

خودکشي در افرادي با اين نشانه ها زياد است

انحراف جنسي را مي توان با مصاحبه شغلي تشخيص داد؟

کاهش استرس با مصرف پروبيوتيک ها

خانواده پر استرس داراي چه نشانه هايي است؟

بهبود افسردگي با اين مکمل ها

نشانه هاي جسمي افسردگي را بشناسيد

براي درمان افسردگي چي بخوريم؟

سندروم سيندرلا را بشناسيد، خانم هاي عزيز مثل سيندرلا نباشيد

کاهش هورمون استرس در بدن با اين توصيه ها

کاهش استرس با اين خوراکي ها

اگر فرزند وسط هستيد اين مطلب را حتما بخوانيد

چرا بعضي موسيقي ها را بارها و بارها گوش مي دهيم؟

مصرف ماده مخدر گل چرا افزايش يافته است؟