آخرین اخبار

اين 5 مورد را مي توانيد دست دوم بخريد! کار و زندگي

اين 5 مورد را مي توانيد دست دوم بخريد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - اين لوازم را دست دوم بخريد

شايد زماني که نام وسايل دست‌دوم را مي‌شنويد کلماتي مثل زشت يا فرسوده‌بودن از ذهن‌تان بگذرد، اما اوضاع بازار دست‌دوم‌ها به اين بدي‌هايي که فکر مي‌کنيد، نيست، در اين بازار هم ممکن است بتوانيد کالا‌ها و اقلام سالم و بدون ايراد را با قيمت‌هاي بسيار پايين‌تر پيدا کنيد که شايد هيچ‌وقت فکر آن را نمي‌کرديد.
اين روزها که هربار با قيمت‌گرفتن اقلامي که موردنيازمان است، شوکه مي‌شويم و هربار به علت قيمت بالا خريد را به اميد پايين آمدن قيمت‌ها به آينده موکول مي‌کنيم، شايد پيشنهاد خريد دست‌دوم کالاي مورد‌نظرمان برايمان وسوسه‌انگيز باشد اما حتما دلهره خراب‌بودن آن را خواهيم داشت. ما در اينجا تصميم گرفتيم کالاهايي را که ريسک خريد دست‌دوم آنها پايين‌تر است به شما معرفي کنيم تا شايد کمي از دلهره‌تان بکاهيم.

کتاب

اغلب خوانندگان روزنامه ما دانشجويان هستند، مي‌خواهم با آنها روراست باشم. مطمئنا اغلب شما زماني سراغ خريد يک کتاب مي‌رويد که جناب استاد کتابي را به شما معرفي کرده باشد. حالا هم که اوايل مهر است و بازار معرفي منابع درسي و کتاب‌هاي ريز و درشت داغ. زماني هم که به راسته انقلاب مي‌رويد تا کتاب‌ها را بخريد، حتما قبلش يک ليوان گل‌گاوزبان ميل کنيد، چراکه قيمت کتاب‌ها بسيار سرسام‌آور است و ممکن است برق از سرتان بپرد. بنابراين به شما پيشنهاد مي‌کنيم براي مراعات جيب پدرتان هم که شده سراغ کتابفروشي‌هاي دست‌دوم برويد.
اگر بتوانيد نسخه ديجيتال آنها را تهيه کنيد که چه بهتر مي‌توانيد به راحتي آنها را روي تبلت و لپ‌تاپ‌تان مطالعه کنيد، به‌ويژه اينکه به برخي کتاب‌هاي درسي پس از پاس‌کردن آنها نيازي پيدا نخواهيد کرد و با اين کار مي‌توانيد بيش از 50درصد در هزينه‌ها صرفه‌جويي کنيد.

مبلمان

يکي از دلايلي که باعث مي‌شود هرکسي خانه خود را دوست داشته باشد، مبلمان دلخواهش است. مبلمان يکي از لوازم جانبي است که منزل شما را جمع و جور کرده و به شما کمک مي‌کند از امکانات رفاهي يک سبک زندگي راحت لذت ببريد. از طرفي وجود مبلمان تاثير بسيار زيادي در دکوراسيون و زيبايي منزل شما دارد.
مبلمان خانگي هم جزء محصولاتي است که ما به شما پيشنهاد مي‌کنيم تا براي نرفتن زير بار هزينه‌هاي زياد آن را به صورت دست‌دوم تهيه کنيد. با اين کار مطمئن باشيد چند ميليون توماني را نجات خواهيد داد. به‌ويژه آنکه طي دو ماه گذشته قيمت مبل‌هاي دست‌اول در خوشبينانه‌ترين حالت پنج‌ميليون تومان نسبت به قبل گران‌تر شده ‌است. البته قبل از خريد يک مبلمان دست‌دوم بايد خيلي محتاط عمل کرده و آن را به‌طور کامل چک کنيد تا شکستگي يا خرابي نداشته باشند.
موضوع ديگري که بايد به آن دقت کنيد بوي مبلمان است. برخي بوها مثل بوي حيوانات خانگي يا سيگار ممکن است در طول زمان از بين نرود. البته درمورد خريد تشک دست‌دوم ما به شما هشدار مي‌دهيم؛ چراکه اگرچه قيمت پايين آنها مي‌تواند وسوسه‌انگيز باشد اما توصيه نمي‌شود زيرا تشک‌ها مي‌توانند منابعي از انواع ميکروب‌ها و باکتري‌هاي خطرناک باشند.

جواهر

اين روزها شايد به دليل گراني‌هاي لحظه‌اي بازار طلا کساني که مي‌خواهند طلا بخرند بيشتر تحت‌فشار باشند، به‌ويژه زوج‌هايي که عروسي‌شان نزديک است و در اين آشفته‌بازار بايد سرويس طلا هم خريداري کنند. پيشنهاد ما به اين افراد خريد طلاي دست‌دوم است.
خبر بد براي کساني که طلا و جواهر مي‌خرند اين است که زماني که شما به هر دليل قرار است آن را به فروش برسانيد، به‌طور حتم خسارت زيادي را متحمل خواهيد شد، به‌ويژه اگر جواهري با استفاده از سنگ‌هاي قيمتي خريده باشيد، زيرا زماني که شما براي فروش آن اقدام مي‌کنيد آن سنگ‌هاي قيمتي تقريبا هيچ ارزشي نخواهند داشت، مگر اينکه آن را به همان طلافروشي که از آن خريديد، بفروشيد، در اين صورت باز 15 تا 20 درصد از قيمت خريد آن کمتر مي‌شود.
براي همين است که در اين زمينه هم ما به شما پيشنهاد مي‌کنيم براي ضرر نکردن طلا يا جواهر دست‌دوم بخريد، اين نوع خريد هم از نظر سرمايه‌گذاري و هم از نظر ميزان هزينه‌اي که براي خريد آن مي‌کنيد براي شما به‌صرفه‌تر است.
در اين ميان درمورد جواهراتي که در آنها الماس به کار مي‌رود، اوضاع به مراتب متفاوت‌تر است، چراکه بنا بر آمار جهاني قيمت دست‌دوم اين نوع از جواهر گاه تا سه برابر بيشتر است. بازار طلاهاي دست‌دوم هم مدت‌هاست که داغ است. معمولا قسمت قفل طلاي دست دوم نسبت به ساير قسمت‌ها درخشندگي کمتر دارد و شايد خش‌هايي هم در اطراف آن ديده شود.

لباس‌عروس

اگر جزء افرادي هستيد که خودتان را براي مراسم ازدواج در دو ماه آينده آماده مي‌کنيد و بايد لباس عروس تهيه کنيد، پيشنهاد ما به شما خريد يا اجاره دست‌دوم يا تن‌پوش دوم آن است. درحال حاضر اگر بخواهيد لباس عروس دست‌اول تهيه کنيد يا بايد سفارش دوخت آن را بدهيد که قيمت آن در خوشبينانه‌ترين حالت و با نازل‌ترين قيمت از دو ميليون تومان شروع مي‌شود يا بايد از مزون‌هايي که لباس‌هاي وارداتي مي‌فروشند، خريد کنيد که با توجه به قيمت بالاي دلار معمولا کمترين قيمت آنها از هفت‌ميليون تومان شروع مي‌شود.
زماني بود که هر وقت صحبت از مراسم ازدواج و عروسي مي‌شد براي اينکه مي‌خواستيم همه‌چيز خوب برگزار شد پيش خودمان مي‌گفتيم حالا 400، 500 تومان اين‌ور و آن‌ورتر آنقدرها هم تفاوتي نمي‌کند اما اين روزها صحبت از تفاوت‌هاي چندميليوني شده است، به همين دليل از آنجا که مراسم ازدواج چند ساعت بيشتر طول نمي‌کشد، ما به شما پيشنهاد مي‌کنيم براي چند ساعت لزومي ندارد تا بيش از هفت‌ميليون تومان هزينه کنيد.

لوازم‌خانگي برقي

کافي است سري به سايت‌هاي فروش دست‌دوم بزنيد تا ببينيد نوسانات قيمت دلار تا چه حد باعث داغ‌شدن بازار فروش لوازم خانگي برقي شده است. با بالارفتن بيش از پنج‌ميليون تومان لوازم خانگي مثل يخچال، ماشين‌لباسشويي، ماشين ظرفشويي با برندهاي شناخته‌شده بسياري براي اينکه هزينه کمتري براي اين اقلام پرداخت کنند، دست به دامان بازار دست‌دوم شده‌اند، البته اين اقلام جزء آنهايي است که ما پيشنهاد خريد دست‌دوم آن را به شما مي‌دهيم.
از آنجايي که برندهاي خارجي طرفداران زيادي بين ما ايراني‌ها دارد، مي‌توانيد با خريد دست‌دوم آنها تا 40 درصد در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي کنيد. لوازم برقي خانگي برخلاف کالاهاي ديجيتال مثل موبايل و تبلت کمتر داراي عيب و ايرادهاي پنهان هستند که شما با گرفتن مهلت عودت کالا در صورت خراب بودن طي چند روز مي‌توانيد از سالم بودن آنها مطمئن شويد.

دست‌دوم نخريد

مواردي که در بالا پيشنهاد خريد دست‌دوم آنها داده شد، کالاها و اقلامي هستند که خريد آنها به لحاظ استانداردهاي جهاني هم ريسک کمتري دارد و به معناي واقعي کلمه مي‌تواند هزينه‌هاي کمتري براي شما داشته باشد اما ما درباره برخي اقلام و کالاها به هيچ وجه به شما پيشنهاد خريد دست‌دوم نمي‌دهيم. يکي از اين اقلام کالاي ديجيتال مثل گوشي موبايل، تبلت و لپ‌تاپ است.
البته اگر شما خداي وسايل ديجيتال هستيد هيچ منعي برايتان به‌منظور خريد اين کالا وجود ندارد اما اگر جزء افراد با آگاهي متوسط در اين حوزه هستيد و گوشي موبايل را براي انجام کارهاي روزمره‌تان مي‌خواهيد و دل‌تان مي‌خواهد تا سال‌ها از آن استفاده کنيد بهتر است کمي بيشتر هزينه کنيد و يک کالاي دست‌اول بخريد. ما چنين پيشنهادي را براي وسايلي که به‌طور مستقيم با جان شما در ارتباط هستند هم داريم، وسايلي مثل کلاه ايمني يا لاستيک خودرو.
البته شايد بتوان گفت اين يک اصل در خريد کالاي دست‌دوم است که خريد آن هيچ خطر جاني‌اي براي شما نداشته باشد. در وسيله‌اي مثل کلاه ايمني که قبلا استفاده شده ممکن است ترک يا شکستگي داخلي وجود داشته باشد که هنگام خريد قابل‌تشخيص نباشد، درمورد لاستيک هم همين‌طور. معمولا احتمال وجود عيب‌هاي پنهان در چنين وسايلي بسيار بالاست.


منبع : روزنامه فرهيختگان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟