آخرین اخبار

پيشگيري از خودکشي اطرافيان با 14 روش موثر سلامت روان

پيشگيري از خودکشي اطرافيان با 14 روش موثر

  بزرگنمايي:

چه خبر - 14 روش موثر براي پيشگيري از خودکشي عزيزان

اگر فکر مي کنيد يکي از اطرافيانتان قصد خودکشي دارد با اين 14 روش مي توانيد به او کمک کنيد
صحبت کردن در مورد احساس نااميدي. نداشتن برنامه براي آينده. صحبت کردن درباره اين که چطور به زندگي اش پايان دهد. اين سه نشانه هايي هستند که مي گويد عزيز شما به خودکشي فکر مي کند.
شايد ترسناک به نظر برسد ولي طبق آمار بنياد پيشگيري از خودکشي امريکا، خودکشي يکي از 10 دليل اول مرگ در ايالات متحده است بنابراين نبايد ناديده گرفته شود.
به گفته دکتر ميشل اف مايرز Michael F. Myers ، استاد روان پزشکي باليني، اکثر افرادي که به خودکشي فکر مي کنند تا زماني که دست به اقدام واقعي نزده اند مي توانند دوام بياورند. آن ها احساسات مختلفي از خواسته هاي متفاوت براي مرگ و زندگي دارند بنابراين هر گونه مداخله اي مي تواند جان آن ها را نجات دهد.
بايد بدانيد اگر يکي از عزيزانتان به فکر خودکشي است مي توانيد کارهاي زيادي براي منصرف کردن او انجام دهيد در اين مقاله راه کارهايي که براي کمک به او مي توانيد انجام دهيد را بيان مي کنيم.

در مورد خودکشي از آن ها سوال کنيد

يک باور غلط در پيشگيري از خودکشي اين است که صحبت در مورد آن باعث افزايش خطر خودکشي مي شود وليدرست نيست. واقعيت اين است افرادي که افسردگي قابل توجهي دارند به مرگ و خودکشي به عنوان راه حلي ساده براي پايان دادن به بدبختي فکر مي کنند.
به جاي اجتناب از اين موضوع با او همدردي کنيدو در مورد افکارش هر چقدر هم که بد باشد صحبت کنيد و متناسب با عکس العمل او سوالات بعدي را آماده کنيد مثلا سوالاتي مثل چرا و به چه دليل چنين فکري مي کند .

به او بگوييد چقدر دوستش داريد

ارتباط داشتن با شخصي که به او اهميت مي دهد مي تواند تاثير مهمي در محدود کردن انزوا، احساس بي کفايتي و افکار خودکشي يک فرد افسرده داشته باشد. اين که شخص بداند کسي هست که او را دوست داشته باشد و به او اهميت بدهد يک حفاظ مهم در مقابل افکار نااميدانه او مي سازد.

سعي کنيد او را از انزوا بيرون کشيده و مشغول کار هاي مختلف کنيد

افرادي که خودکشي مي کنند اغلب منزوي مي شوند و انجام کارهايي که دوست دارند را متوقف مي نمايند. به همين دلل بايد ان ها را تشويق کنيد به فعاليت هايي که علاقمند هستند و از آن ها لذت مي برند مشغول شوند. ايده اي خوب به آ« ها بدهيد و براي انجام فعاليت هاي جديد و تجربيات جديد تشويقشان کنيد.

آن ها را مجبور کنيد به دنبال کمک باشند

شما حتي مي توانيد براي انجام کارهاي خودتان از آن ها استفاده کنيد. تحقيقات روانشناسي نشان ميدهد کمک خواستن و درخواست لطف از اين افراد بسيار موثر است و در واقع بايد به گونه اي آن ها را با خود همراه کنيد. اگر تمايلي براي کمک نشان ندادند مي توانيد با گفتن همين يک بار، به من کمک کن يا به خاطر من يا تو چه جور دوستي هستي او را تشويق کنيد.
اگر دوست شما تجربه بدي با مشاور داشته است بسيار مهم است که براي ترتيب جلسه اي ديگر او را تشويق کنيد چون ممکن است او تصور کند ديگر از دست هيچ کسي کاري براي اوو بر نمي آيد و همه چيز بدتر شود و در صورتي که يک فرد به اين نتيجه برسد که ديگر هيچ کاري از او يا ديگران ساخته نيست دست به خودکشي مي زند.

اگر مي خواهد خودکشي کند فورا او را به بيمارستان برسانيد

اگر به نظر مي رسد که دوستتان برنامه اي براي خودکشي طراحي کرده و نگران اين هستيد که خود را از بين ببرد فورا او را در بيمارستان بستري کنيد. اين کار يک گام بزرگ در کمک به کسي است که به طور جدي تصميم به خودکشي گرفته است.

به او مسئوليت بدهيد

زماني که عزيزتان افسرده است غرايز شما مي گويد که خودتان همه مسئوليت ها را بر عهده بگيريد ولي در برخي مواقع بايد مسئوليت هايي را به او بسپاريد مثل مراقبت کردن از فرزندتان. اين کار به روند درمان فرد کمک مي کند. آگاهي به اين که ديگران به او وابسته هستند مي تواند به او کمک کند در مقابل انگيزه اش براي خودکشي مقاومت کند.
اين مسئوليت بايد قانع کننده باشد نا قاطعانه. مثلا چند بار در هفته مسئوليت شام را به او بسپاريد. اين که او ببيند براي کارهايي به او تکيه مي کنيم چيزهاي ارزشمند زيادي به زندگي او اضافه مي کند. هر زمان مشارکت معني داري از او ديديد به خوبي از اوو قدرداني کنيد.

به او کمک کنيد وجهه روحاني خود را پيدا کند

افسردگي

حس معنويت مي تواند در برابر افکار خودکشي از شخص محافظت نمايد. معناي معنويت متناسب با شخصيت هر فرد متفاوت است بنابراين بايد در اين مورد با او صحبت کنيد و او را تشويق کنيد در فعاليت هاي معنوي و داوطلبانه که حس اتصال او به خدا و انسان ها را افزايش مي دهد فعاليت کند.

براي آينده با هم برنامه ريزي کنيد

اگر شخص براي چگونگي آسيب رساندن به خود برنامه ريزي کرده بايد اين علامت را بسيار جدي بگيريد و بلافاصله به او کمک کنيد. مهم ترين نکته اي که يک فرد براي دور کردن افکار خودکشي از خود نياز دارد اميد است. بايد به او نشان دهيد که در ادامه مي توانيد چگونه به او کمک کنيد او بايد چه کاري انجام دهد.

بازي " چه ميشد اگر " را انجام دهيد

گفتن حرفهايي مثل اين که " اگر من نبودم براي همه بهتر بود " يا " من اينقدر به زندگي ام گند زده ام که درست بشو نيست " براي افرادي که فکر خودکشي دارند، رايج است. سر و کله زدن با اين احساسات مي تواند احساسات ناراحت کننده نامحدودي را رقم بزند.
در عوض بايد او را به چالش بکشيد و از او بپرسيد اگر به تو بگويم زندگي ام بي ارزش است و تبديل به يک فاجعه شده چه پاسخي به شما خواهد دارد. او راتشويق کنيد همان همدردي و همراهي اي که نياز دارد را به شما نشان دهد.

رفتارها و سخناني که باعث آسيب رساندن به خودش مي شود را محدود نکنيد

قابل درک است که بخواهيد رفتارها و سخناني که باعث آسيب رساندن به عزيزنان مي شود را ناديده بگيرد يا سرکوب کنيد ولي اين کار فقط اوضاع را بدتر مي کند. وقتي در مورد آسيب رساندن به خودش صحبت مي کند سخنش را قطع نکنيد يا اگر علايمي مثل جاي تيزي روي پوست سا مصرف دارو در او مشاهده کرديد رفتار سرکوب گرانه اي با او نداشته باشيد فقط آشکارا با او صحبت کنيد تا بداند رفتارش را کاملا جدي گرفته ايد.

يک تيم پشتيباني براي زمان هايي که کنارش نيستيد جمع کنيد

زماني که يک فرد تنها باشد دست به خودکشي مي زند بنابراين نبايد بگذاريد تنها بماند ولي يک نفري نمي توانيد چنين مسئوليتي را انجام دهيد بنابراين بايد تيمي پشتيبان از دوستان و انواده داشته باشيد. يک شبکه حمايتي که عشق و علاقه خود را به او نشان دهند.ولي بيد دقت داشته باشيد که تمام صحبت هاي شما در اين جمع کاملا بايد خصوصي باشد تا احساس شرم و ناراحتي براي عزيزتان فراهم نکند.

درگير بازي آن ها براي جلب توجه نشويد

همه افراد نياز به توجه دارند. افرادي که فکر خودکشي دارند اغلب تجربيات دشوار و دردناکي را پشت سر گذاشته اند و ممکن است به هر شيوه اي که ميدانسته اند به دنبال کمک گشته اند.
اجازه ندهيد تصميم بدي بگيرند يا شما را بازيچه کنند. بهترين کاري که مي توانيد انجام دهيد اين است که به او نشان دهيد حرفهايش را ميفهميد و از يک روان درمان گر حرفه اي براي کمک به او استفاده کنيد.

شماره خود را جزو تماس هاي اضطراري او قرار دهد

افراد افسرده اغلب احساس مي کنند هيچ کس واقعا اهميتي به آن ها نمي دهد و يک راه ساده براي اين که نشان دهيد برايتان مهم است اين است که از او بخواهيد شماره تماس شما را در ليست تماس هاي اضطراري خود قرار دهد.

حواستان به نشانه هايي که نشان دهنده آماده شدنشان براي مرگ است باشد

يک فرد قبل از اين که تصميم به اتمام زندگي خود بگيرد آماده مي شود، برخي افراد با عزيزانشان تماس مي گيرند، اموالشان را مي بخشند، نامه مي نويسند يا يکي از خواسته هاي هميشگيشان را انجام مي دهند. برخي نشانه ها ممکن است بسيار ظريف باشد بنابراين هر گونه تغييري مي تواند نشان دهنده تصميم فرد براي پايان دادن به زندگي اش باشد. در مورد رفتار هايي که باعث نگرانيتان مي شود با او صحبت کنيد و دليلش را از او بپرسيد.

بيشتر بدانيد : اين اختلال انگيزه خودکشي را افزايش مي دهد!!

بيشتر بدانيد : خودکشي در افرادي با اين نشانه ها زياد است

بيشتر بدانيد : علايم هشدار دهنده خودکشي را جدي بگيريد

تهيه و ترجمه
منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!