آخرین اخبار

صرفه جويي در ميهماني ها با 7 روش پيشنهادي!! کار و زندگي

صرفه جويي در ميهماني ها با 7 روش پيشنهادي!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - هفت روش صرفه جويي براي ميهماني ها

وضعيت اقتصادي فعلي با کسي شوخي ندارد. زماني که تغييري اتفاق مي‌افتد، مي‌توان دو روش در پيش گرفت؛ اولين روش انکار تغيير و چسبيدن به سبک زندگي قديم است؛ روش دوم اما پذيرفتن و تغيير سبک زندگي است. يکي از زيرمجموعه‌هاي سبک زندگي هم برگزار کردن مهماني است.
در اين شرايط اقتصادي خيلي‌ها ممکن است به فکر کم کردن رفت‌وآمدهايشان بيفتند؛ در حالي که رفت‌و‌آمد در شرايطي که استرس زيادي وجود دارد، مي‌تواند حال روحي افراد را بهتر کند. در اين مقاله به بررسي بعضي از راهکارهايي مي‌پردازيم که از طريق آن‌ها مي‌توانيد در هزينه مهماني‌ها صرفه‌جويي کنيد و به جاي حذف کامل، جشن‌هايتان را طور ديگري برگزار کنيد و چند ساعتي در کنار عزيزانتان از فکر و خيال فارغ شويد.

بيشتر بدانيد : چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

صرف نظر از ظروف يک‌ بار‌ مصرف

تا همين چند وقت پيش، وقتي مهماني دوستانه‌ کوچکي برگزار مي‌شد، اولين گزينه براي ظرف و ظروف، استفاده از ظروف يک بار مصرف بود؛ چون هم ارزان بودند و هم نيازي به شستن نداشتند و لازم نبود براي تميز کردن‌شان وقت گذاشت؛ استفاده از انواع ليوان، پيش دستي، بشقاب و حتي قاشق و چنگال يک بار مصرف متاسفانه بسيار رايج بود و خيلي‌ها به فکر عواقب زيست محيطي آن‌ها نبودند. اين روزها اما قيمت ظروف يک بار مصرف چند برابر شده است و استفاده از آن‌ها ديگر به صرفه نيست. به همين دليل بهتر است اين بخش از پذيرايي را با استفاده از ظروف معمولي تغيير دهيد و در هزينه‌هايتان صرفه جويي کنيد. براي شستن ظرف‌ها هم يا از وضعيت اکونومي ماشين ظرفشويي کمک بگيريد يا خودتان آستين بالا بزنيد و آن‌ها را تميز کنيد.

بخارپز کنيد

خريد روغن مايع، زيتون و کنجد را براي موقعيت‌هاي ضروري بگذاريد و در ساير شرايط از بخارپز و گريل کردن مواد غذايي کمک بگيريد. مزاياي بخارپز کردن غذا براي سلامت شما و مهمانانتان بسيار زياد است، هزينه کمتري دارد و نيازي به استفاده از روغن سرخ‌کردني نخواهد داشت. با استفاده از بخارپز مي‌توانيد مواد مفيد غذاها را تا 50 درصد بيشتر نگه داريد و از طعم بهتر خوراکي‌ها لذت ببريد.

قيد غذاهاي گران را بزنيد

براي پذيرايي از مهمانان در مهماني‌هاي رسمي يا بايد به روش قديم رفتار کنيد و سراغ مرصع پلو و خورش فسنجان برويد يا سعي کنيد غذاهايي با مواد اوليه ارزان‌تر را جايگزين کنيد. گزينه اول باعث مي‌شود هزينه زيادي بابت مواردي مثل پسته و گردو بپردازيد که در اين شرايط اقتصادي گزينه عاقلانه‌اي نيست. شايد فکر کنيد در ازاي اين هزينه جلوي آشناها حفظ ظاهر مي‌کنيد؛ اما سوال اصلي اين است که چرا بايد اين کار را انجام دهيد و به چه قيمتي؟ پيشنهاد مي‌کنيم به جاي صرف انرژي و هزينه براي تعارفات معمول، پول‌تان را براي مايحتاج ضروري زندگي روزمره مثل خريد انواع برنج ايراني، هندي و دودي، مرغ، لبنيات و سبزيجات اختصاص دهيد. هيچ ايرادي ندارد اگر براي پذيرايي از مهمانانتان يک برنج ساده بگذاريد و آن را با خوراک مرغ همراه کنيد.

چند مدل غذا درست کنم؟

تا همين چند وقت پيش هم مرسوم بود در مهماني‌هاي رسمي چندين مدل غذاي اصلي، دسر و پيش غذا سرو شود. اين روزها اما هيچ ايرادي ندارد اگر قيد درست کردن اين همه غذا را که احتمالا نيمي از آن‌ها حيف و ميل مي‌شود، بزنيد و به درست کردن تنها يک مدل پيش غذا، نهايتا دو مدل غذاي اصلي و يک دسر بپردازيد. قرار نيست هزينه مهماني يک شب، بخش بزرگي از درآمد شما را از بين ببرد. اگر هم احساس مي‌کنيد به اين روش ادامه خواهيد داد حتما باقي‌مانده غذاها را به دست افراد نيازمند برسانيد.

شيريني‌پزي در خانه

يکي از واقعيت‌هاي دنياي آشپزي اين است که پخت شيريني نسبت به خريد آن از قنادي، هزينه بسيار کمتري مي‌برد. در حقيقت با نيمي از هزينه خريد شيريني مي‌توانيد ميزان بيشتري شيريني در خانه درست کنيد. اگر فکر مي‌کنيد وقت کافي براي درست کردن شيريني قبل از هر مهماني را نداريد، يک بار که وقت داشتيد مقدار زيادي شيريني درست کنيد و آن را داخل فريزر بگذاريد. اينطوري مي‌توانيد هر بار که مهمان داريد مقداري از آن را بيرون بياوريد و در مايکروفر گرم کنيد. اين کار باعث مي‌شود شيريني‌ها طوري به نظر برسند که انگار همين الان پخته شده‌اند. سراغ شيريني‌هاي سخت هم نرويد؛ دستور پخت چند شيريني آسان را پيدا کنيد و سعي کنيد در درست کردنشان تبحر پيدا کنيد. سرو شيريني‌هاي خوشمزه در کنار چاي يا قهوه پذيرايي شما را زيباتر مي‌کند.

کمتر از گوشت استفاده کنيد

ممکن است در ذهنتان نسبت به مصرف کمتر گوشت گارد بگيريد؛ اما واقعيت اين است که تحقيقات نشان داده‌اند ميزان ضروري استفاده از گوشت قرمز براي بدن هر فرد فرمول خاصي دارد که به دست آوردنش ساده است؛ براي مثال اين ميزان براي فردي با 70 کيلوگرم وزن، 56 گرم گوشت قرمز خواهد بود؛ مگر اينکه از سو تغذيه رنج ببرد و متخصص تغذيه برايش مصرف ميزان بيشتري گوشت قرمز را تجويز کرده باشد. استفاده بيشتر از اين ميزان براي افراد عادي مي‌تواند باعث بروز مشکلاتي در مورد سلامت‌شان شود. به همين دليل توصيه مي‌کنيم طرز تهيه غذاهاي خوشمزه گياهي را هم ياد بگيريد و براي پيش غذا يا حتي غذاي رسمي سراغ دستور پخت اين موارد برويد.

خودتان درست کنيد

چه در مورد غذاهايي که مي‌خواهيد در مهمان‌ها سرو کنيد و چه در مورد نوشيدني‌ها سعي کنيد کنترل امور را در دست بگيريد. به جاي سفارش غذا از بيرون، خودتان غذا درست کنيد. حتي مي‌توانيد با کمترين هزينه نوشيدني‌هاي خوشمزه‌اي درست کنيد که طبيعي هستند و آن‌ها را جايگزين نوشابه و دلستر کنيد. حتي مي‌توانيد با ترکيب نعنا، آويشن، ماست، نمک و آب دوغ‌هاي خوشمزه‌اي درست کنيد و به عنوان نوشيدني در کنار غذاهاي ايراني سرو کنيد.

بيشتر بدانيد : راههاي صرفه جويي در مصرف آب

بيشتر بدانيد : چگونه در مصرف گاز صرفه جويي کنيم؟

بيشتر بدانيد : روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق


منبع : salamatnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟