آخرین اخبار

افسردگي فصلي را با تغذيه درمان کنيد سلامت روان

افسردگي فصلي را با تغذيه درمان کنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - درمان افسردگي فصلي با ادويه

کاهش انرژي، بي تحرکي، پايين آمدن عملکرد از علائم افسردگي فصلي است. از نشانه هاي ديگر افسردگي فصلي، پرخوري، زيادشدن وزن، و علاقه به خوردن مواد قندي و شکلات است.
با اين حال گزينه هاي غذايي سالمي وجود دارد که روند افسردگي فصلي و علائم ناشي از آن را بهبود مي بخشد:

درمان افسردگي فصلي با زردچوبه

کورکومين موجود در زردچوبه يک عامل ضد التهابي قوي و يک ايبوپروفن طبيعي است که مي تواند منجر به کاهش علائم افسردگي و اضطراب شود.

بيشتر بدانيد : معجزه اي به نام زردچوبه

پيشگيري از افسردگي فصلي با سيب

سيب خاصيت آنتي اکسيداني بالايي دارد و مي تواند به جلوگيري از آسيب هاي ناشي از استرس اکسيداتيو و التهاب در بدن کمک کند. سيب همچنين سرشار از فيبرهاي محلول است که منجر به تنظيم نوسانات قند خون مي شود.

بادمجان

بادمجان علاوه بر اين که منبع خوبي از مس، ويتامين B1، فيبر و منگنز است، مواد شيميايي گياهي مهم از جمل ترکيبات فنلي و فلاونوئيدها را دارد که آنتي اکسيدان هاي قوي هستند. ماده شيميايي گياهي موجود در پوست بادمجان به نام ناسونين، منجر به محافظت غشاي سلولي مغز در برابر ضربه يا راديکال هاي آزاد مي شود.

سيب زميني شيرين

سرشار از آنتي اکسيدان است ضمن اين که ويتامين C و منگنز، ويتامين ب 6، بيوتين، اسيد پانتوتنيک، بيوتين، پتاسيم و ... آن را براي مبارزه با افسردگي و اضطراب نبايد ناديده گرفت. سيب زميني شيرين حاوي رنگدانه هاي آنتوسيانين و فلاونوئيدها است که منجر به کاهش التهاب در بدن مي شوند و خاصيت ضد ميکروبي دارند. آنتوسيانين نقش مهمي در پيشگيري از بيماري هاي مرتبط با شيوه زندگي از جمله سرطان، ديابت، بيماري هاي قلبي عروقي و بيماري هاي عصبي دارد.

چاي بابونه

بابونه به عنوان يک داروي قديمي براي درمان بسياري از شرايط پزشکي از جمله ترس و بي خوابي استفاده مي شده است. به گفته محققان آمريکايي استفاده از محصولات بابونه به هر شکل منجر به کاهش علائم در بيماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر مي شود.

موز

غني از پتاسيم است و به بهبود خلق و خوي کمک مي کند. ضمن اين که مطالعات انگليسي نيز نشان داده مصرف موز منجر به تسکين علائم افسردگي، تنظيم فشار خون و تعادل pH مي شود. موز همچنين حاوي تريپتوفان است که منجر به افزايش سروتونين مغز مي شود و مي تواند يک داروي ضد افسردگي براي افسردگي هاي خفيف تا متوسط باشد. ويتامين B6 موجود در موز منجر به تبديل تريپتوفان به سروتونين ميشود ضمن اينکه ملاتونين موجود در موز باعث تنظيم ريتم خواب و مبارزه با خستگي خواهد شد.

مصرف شکلات تلخ براي افسردگي
افسردگي,زن افسرده

شکلات تلخ سطح اندروفين مغز را تحت تاثير قرار مي دهد. اندروفين جزو آن دسته از ترکيبات شيميايي است که در بدن توليد و باعث مي شود احساس کنيد حال تان خوب است. مزاياي شکلات تلخ فقط به اين موضوع خلاصه نمي شود بلکه به نظر مي رسد شکلات تلخ خاصيتي دارد که از لخته شدن خون در رگ ها جلوگيري مي کند. نتايج يک بررسي که در هلند انجام شده نشان مي دهد آن دسته از مردان هلندي که روزانه يک سوم يک تخته شکلات را مي خوردند، فشارخون شان در سطح پايين تري قرار داشت و نرخ ابتلا به بيماري هاي قلبي در آنها کمتر بود.

دانه کدو تنبل

اين دانه يک داروي ضد افسردگي طبيعي است و مواد معدني موجود در آن توانايي مبارزه با التهاب که خود عامل بروز افسردگي و اضطراب است را دارد. علاوه بر اين، دانه کدو تنبل سرشار از منيزيم است که به عنوان يک ماده معدني آرامبخش شناخته شده، به طوري که کاهش ميزان منيزيم در بدن منجر به القاء اضطراب خواهد شد.

دارچين

در مصر باستان، اين ادويه پرطرفدار براي درمان انواع شرايط سلامت استفاده مي شده است. محققان آمريکايي در اين ميان به اين نتيجه رسيده اند که حتي بوي دارچين مي تواند منجر به بهبود عملکرد شناختي شود. اين ادويه براي بهبود سطح اضطراب و افسردگي نيز مفيد است چون مي تواند باعث تنظيم قند خون شود. 1 قاشق چاي خوري دارچين حاوي 22 درصد منگنز است؛ يک ماده معدني کمياب که مي تواند منجر به بهبود عملکرد سيستم عصبي مرکزي و خنثي سازي راديکال هاي آزاد شود.

بيشتر بدانيد : افسردگي فصلي چيست؟ علت، علائم و درمان افسردگي فصلي

بيشتر بدانيد : پاييز آمد و افسردگي فصلي در کمين است

بيشتر بدانيد : نشانه هاي افسردگي زمستاني چيست و چگونه با آن مبارزه کنيم؟

بيشتر بدانيد : خواص ادويه ها

گرد آوري :
منبع : avayesalamati.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کاهش سريع استرس با چند روش ساده و مهم

عوامل تشديد کننده افسردگي پس از زايمان در مادران امروزي

بيشترين اختلال رواني در دانشجويان ترم اولي

استرس رفتن به مدرسه را چطور کاهش دهيم؟

چرا خشمگين مي شويم+روش هاي کنترل خشم

افسردگي فصلي را با تغذيه درمان کنيد

استرس براي زنان خطرناک است يا مردان؟

وسواس چيست؟ + انواع وسواس

آسيب مغزي با اين عادت هاي روزانه

افسردگي در سالمندان و علائم افسردگي در آنها

فوبيا چه تفاوتي با ترس دارد؟ + انواع فوبيا

براي رفع استرس چه غذاهايي بخوريم؟

درمان افسردگي پس از زايمان در طب سنتي

رژيم غذايي سروتونين يک رژيم شادي آور شامل چه غذاهايي است؟

ونداليسم يعني چه؟ چطور مي توان با ونداليسم مقابله کرد؟

کنترل استرس و اضطراب با يک راه کار جالب و ساده

کاهش استرس با نوشتن احساسات مثبت

پيشگيري از افسردگي در سالمندان

افسردگي در پدران بعد از تولد نوزاد را جدي بگيريد

بيماري هاي روحي ناشي از بحران اقتصادي را بشناسيد

در خواب چه اتفاقاتي در بدن مي افتد؟

افراد مذهبي عمري طولاني تر دارند چرا؟

درمان وزوز گوش با روشي متفاوت

سندروم اردک چيست و چه کساني به آن مبتلا مي شوند؟

عصبانيت بي دليل چرا ايجاد مي شود

نشانه هاي ظاهري اضطراب بيمار گونه را بشناسيد

آزار جنسي زنان را جدي بگيريد، گفتگو با قربانيان گرگ خاکستري پايتخت

بيدار شدن مکرر شبانه چه دليلي دارد؟ + راه حل بيدار شدن شبانه

روانشناسي رنگ ها: 4 رنگ اصلي چه تاثيري بر شما مي گذارند؟

اختلال شخصيت اسکيزوتايپال Schizotypal personality disorder چيست؟

بيماري قلبي و مرگ زودرس بر اثر تنهايي

خودکشي در افرادي با اين نشانه ها زياد است

انحراف جنسي را مي توان با مصاحبه شغلي تشخيص داد؟

کاهش استرس با مصرف پروبيوتيک ها

خانواده پر استرس داراي چه نشانه هايي است؟

بهبود افسردگي با اين مکمل ها

نشانه هاي جسمي افسردگي را بشناسيد

براي درمان افسردگي چي بخوريم؟

سندروم سيندرلا را بشناسيد، خانم هاي عزيز مثل سيندرلا نباشيد

کاهش هورمون استرس در بدن با اين توصيه ها

کاهش استرس با اين خوراکي ها

اگر فرزند وسط هستيد اين مطلب را حتما بخوانيد

چرا بعضي موسيقي ها را بارها و بارها گوش مي دهيم؟

مصرف ماده مخدر گل چرا افزايش يافته است؟

چطور با استرس هاي سال سگ مقابله کنيم؟

چرا بي دليل گريه مي کنيم؟

کاهش افسردگي با پياده روي روزانه

گرفتن عکس سلفي به عنوان اختلال رواني شناخته شد

سم زدايي روحتان از افکار منفي با اين روش ها

تشخيص اوتيسم در کودکان با آزمايش خون