آخرین اخبار

پژمان بازغي محبت بين زوج ها را ترويج مي دهد تلويزيون

پژمان بازغي محبت بين زوج ها را ترويج مي دهد

  بزرگنمايي:

چه خبر - گزارشي از پشت صحنه «کودک شو»

اينجا لوکيشني براي نزديک شدن به کودکان است تا آنها را بيشتر درک کنيد، بازي ها و دنياي شان را بشناسيد و حتي شبيه شان شويد، اينها را به تدريج در پشت صحنه برنامه «کودک شو» مي فهميد از خانواده هايي که وارد يک برنامه بزرگسال درباره کودکان مي شوند و همه با کودکان شان مي آيند؛ از اتاق گريم پژمان بازغي مجري برنامه که در لحظه اول تابلوي عکس او و دختر کوچکش خودنمايي مي کند و همچنين از عوامل برنامه که در پايان هر برنامه خودشان هم قرار است کودکي کنند.
ساعت 17 عصر است و ما در ابتداي در ورودي فرهنگسراي بهمن قرار داريم تا وارد لوکيشن برنامه «کودک شو» شويم که از شبکه نسيم روي آنتن مي رود. همان ابتدا خانواده هايي را مي بينم که در مقابل در تجمع کرده اند و منتظرند اسامي شان خوانده شود تا وارد استوديو شوند. تقريبا اسم هر خانواده را که مي خوانند يک يا دو کودک همراه شان است. بعد از اينکه گوشي هاي همراه خود را تحويل مي دهند وارد استوديوي برنامه مي شوند؛ جايي که پژمان بازغي از آنجا برنامه را روي آنتن مي برد. استوديو اما بخش ها و اتاق هاي مختلفي از جمله اتاق بازي کودک، اتاق سوال و جواب و... دارد و برنامه با جمعي از عوامل در حدود 60 نفر ضبط مي شود.
رضا مهرانفر کارگردان برنامه اولين کسي است که با او مواجه مي شوم و بخش هاي مختلف سوله را نشان مي دهد. به سمت استوديو مي رويم که به تيتراژ برنامه با صداي هومن گامنو اشاره مي کند و با بيان بعضي از مصرع هاي شعر تيتراژ مي گويد اينجا قرار است کودک درون تان بيدار شود. ابتدا به استوديو که براي جشن عيد غدير آذين شده است و بعد اتاق رژِي مي رويم جايي که کارگردان هدايت اصلي عوامل و مجري را از آنجا بر عهده دارد و اتفاقات را از مانيتورهاي مقابل خود رصد مي کند. علاوه بر کارگردان، محمد خداوردي نويسنده، رضا نصيري و ابوذر پورمحمدي تهيه کنندگان و چند تن از عوامل ديگر نيز حضور دارند و گاهي اين اتاق به پيش بيني ميان عوامل براي خانواده هاي برنده و يا تشويق ها و هيجانات آنها تبديل مي شود.

کودک شو,پژمان بازغي
برنامه کودک شو

رضا مهرانفر ابتدا چند دقيقه اي درباره حضور کودکان در اين برنامه توضيح مي دهد و اينکه غيرقابل پيش بيني ترين بخش برنامه همين کودکان هستند و مي گويد:

بارها شده است کودک يک شرکت کننده خوابيده است و ما مثلا 40 دقيقه صبر کرده ايم تا بيدار شود و مسابقه را ادامه دهيم و يا پيش آمده که کودکي مريض شده است و ما او را به بيمارستان برده ايم و اينجا هميشه بايد مراقب يک سري از اتفاقات برنامه ريزي نشده باشيم و من بايد بتوانم اين اتفاقات را مديريت کنم.
هنوز تا ساعت 18 دقايقي باقي مانده و پژمان بازغي در حال گريم است که به اتاق وي وارد مي شويم تا قبل از شروع برنامه با او هم صحبت کنيم و اولين چيزي که در اتاق خلوت گريم به چشم مي خورد تابلويي از عکس وي با دختر کوچکش است.

بازغي با اشاره به پدرانگي خود و دغدغه هايي که نسبت به کودکان دارد، مي گويد:

دختر من به تازگي 10 سالش تمام مي شود و من اتفاقاتي را در ارتباط با او تجربه کردم از بيماري و مشکلاتش تا علايق و افکاري که دارد که توانستم از آنها در اين برنامه استفاده کنم و چون خودم اين مسايل را لمس کرده ام بهتر توانسته ام در برنامه نسبت به آنها واکنش داشته باشم.

مجري «کودک شو» از خلاء نبود برنامه براي کودکان در تلويزيون مي گويد و توضيح مي دهد:

در حال حاضر انتخاب هاي اشتباه در ازدواج و سنت هاي غلط باعث مي شود که اتفاقات ناگواري براي بچه ها رخ دهد و بايد در اين زمينه فرهنگسازي کرد. من اينجا مي خواهم با صداي بلند بگويم که تلويزيون ما براي کودکان برنامه نمي سازد و ما بايد برنامه سازي براي بچه ها را يک اولويت قرار دهيم. ما در دهه 60 برنامه هاي کودکانه، مجريان قصه گو و برنامه هاي نمايشي کودک مختلفي داشتيم اما الان آنها کجا رفته اند؟ ما اکنون خاله ها و عموهاي بسياري در تلويزيون داريم که البته خيلي خوب است اما صرف اينکه استوديو بزنيم و آنتن پر کنيم تا بچه ها بيايند و زمان بگذرانيم رشد و فرهنگسازي انجام نمي شود.

اين بازيگر سينما و تلويزيون با اشاره به آيتم هاي «کوک شو» بيان مي کند:

ما در اين برنامه آيتم هايي داريم تا پدر و مادرها بفهمند چقدر نسبت به فرزندان شان و يا حتي خودشان شناخت دارند و يا آيتمي داريم که بفهميم والدين چقدر با فرزندان شان بازي مي کنند و يا مي توانند بچه هاي شان را سرگرم کنند.
بازغي گريم مي شود و به استوديو مي رود و ما به اتاق رژِي مي رويم. تهيه کننده و کارگردان درباره رنگ استوديو و بک گراند آن صحبت مي کنند و اينکه چون عيد غدير است رنگ پس زمينه را سبز کنند اما ترکيبي که مي خواهند به دست نمي آيد. تغييراتي در نور و رنگ و ال سي دي داخل استوديو وارد کرده و فضا را شاد مي کنند.
بازغي با انرژِي و هيجان به صحنه وارد مي شود و به مخاطبان مي گويد «عيد همتون مبارک» و تاکيد مي کند که امشب قرار است برنامه متفاوت تر و شادتر باشد. ابتداي برنامه است و خانواده عبدي يکي از خانواده هاي راه يافته به مرحله فينال همراه و در کنار هم به برنامه مي آيند يکي از ويژگي هاي اين برنامه محبتي است که قرار است ميان 2 همسر ديده شود و زن و شوهر ياد بگيرند به يکديگر ابراز احساسات کنند و حتي در بخش هاي مختلف برنامه هم گاهي بازغي يادآوري مي کند که مرد در هنگام مسابقه همسرش و يا برعکس، زن به شوهرش دلگرمي دهند و يکديگر را با کلمات محبت آميز حمايت کنند.

مهرانفر درباره اين ابراز احساسات و دليل آن توضيح مي دهد:

ما به خانواده ها مي گوييم خيلي برخوردي عادي با هم داشته و راحت باشند و به هم محبت خود را نشان دهند. خيلي از خانواده ها گاهي از پژمان بازغي مي پرسند که بايد چه جمله يا کلمه محبت آميزي به يکديگر بيان کنند که به اين دليل است که ياد نگرفته اند که چطور به هم محبت کنند.
وي ادامه مي دهد:
ما در اين مسابقه به دنبال شعارهاي بزرگ نيستيم و اگر همينقدر به يک خانواده تلنگري بخورد و اين پرسش ايجاد شود که چگونه بايد به يکديگر محبت کنند و يا با فرزند خود چگونه رفتار کنند ما پيروز شده ايم.
مهرانفر در همين حين که توضيح مي دهد گاهي هم با بازغي حرف مي زند و نکاتي را از گوشي به او بيان مي کند و يا اگر در استوديو کودکي در موقعيت نامناسبي قرار گرفته است آگاهش مي کند. همين مسايل جزيي گاهي باعث مي شود بارها کات بدهند و هماهنگي هايي را با خانواده ها و يا کودکان شان انجام دهند. البته اينها بخشي از آن چيزي است که سعي مي کنند کنترل کنند و مهرانفر معتقد است بخشي از برنامه مثل کودکي که يک باره وسط استوديو مي آيد جزو اتفاقاتي است که ديگر نسبت به آن کات نمي دهند و براي شان پذيرفته شده است.
خانواده عبدي يکي از خانواده هايي است که با ستاره هايي که گرفته است و با راي مردم به مرحله فينال مسابقه راه پيدا کرده است. بين عوامل برنامه گاهي نوعي هيجان هم نسبت به شرکت کننده ها ديده مي شود و مثلا وقتي کودک در اتاق ماهيگيري است او را از پشت مانيتورها تشويق مي کنند و يا در صورتي که ستاره مورد نظر را نياورد حرص مي خورند. کات هايي هم دارند که چون برنامه از آيتم ها و بخش هاي مختلفي برخوردار است با استراحت هاي کوتاه وارد بخش هاي بعد مي شوند. به گفته مجتبي اسماعيل زاده تدوينگر «کودک شو»، در استوديو اصلي برنامه، 9 دوربين وجود دارد که به صورت همزمان تصاوير را در 110 دقيقه ضبط مي کنند. سپس در خروجي نهايي با بهره گيري از آيتم ها و پلي بک ها حدود 50 دقيقه از تصاوير گرفته شده کنار گذاشته مي شود.

در يکي از همين زمان هاي استراحت، رضا نصيري يکي از تهيه کنندگان «کودک شو» درباره ادامه اين برنامه توضيح مي دهد:

اين برنامه پتانسيل ساخت فصل هاي بعد را هم دارد که اگر شرايط اقتصادي اجازه دهد و بودجه تامين شود وارد ساخت فصل سوم برنامه مي شويم.

نصيري با اشاره به مشاوراني که در تاثيرگذاري اين برنامه نقش دارند، عنوان مي کند:

ما از مشاوران، کارشناسان بازي درماني، پزشکان و ... مشورت مي گيريم و يک تيم فکري داريم که از کارشناسان و روانشناسان مختلفي تشکيل شده است و روي جزييات زيادي در مسابقه خود فکر مي کنيم از جمله اينکه چه پرسشي بپرسيم که بدآموزي نداشته باشد و يا چه کنيم که بچه ها وارد مقايسه نشوند. «کودک شو» مسابقه اي است که کودک در آن عنصر اصلي است اما وارد استرس رقابتي برنامه نمي شوند.

وي در تاکيدهايي براي کودکي کردن بزرگسالان اظهار مي کند:

ما در اين برنامه بدون اينکه مخاطب را شعارزده کنيم اين کودکي کردن را نمايش مي دهيم و مردم هم بر اساس چارچوب ها و استانداردها راي مي دهند. گاهي برخي از خانواده ها فکر مي کنند اگر شوخي کنند و بذله گو باشند مي توانند راي جمع کنند ولي گاهي در مقابل چنين خانواده اي، همسراني برده اند که مسايل عاطفي و قوانين رقابتي را رعايت کرده اند اما شايد اينقدر اهل شوخي نبوده اند.

تهيه کننده «کودک شو» با اشاره به اينکه اين برنامه طي حدود 260 قسمت اسپانسر نداشته است، توضيح مي دهد:

اسپانسرها دنبال حواشي و چهره ها هستند در حاليکه برنامه ما رسالتي براي کودک و خانواده دارد و نوعي نظام تربيتي را ترويج مي دهد و ما نخواستيم اين رسالت را وارد تبليغات و مسايل اسپانسرينگ کنيم. خدا را شکر مردم هم از اين برنامه بسيار استقبال کردند و هر چقدر هم کار براي ما سخت بود با مخاطب زيادي مواجه است. همين الان حدود 20 هزار نفر براي شرکت در برنامه ثبت نام کرده اند که اگر «کودک شو» در چند فصل ديگر هم ادامه داشته باشد نمي توانند همه آنها در اين رقابت حضور پيدا کنند.
ساعت از 19 گذشته و حالا بخش حضور مادر خانواده در اتاق بازي است که بايد با دستگاه تست اعصاب کار کند. بازغي حين انجام اين مسابقه از پدر خانواده مي خواهد همسرش را با کلمات محبت آميز حمايت کند. کلمات مرد را اصلاح مي کند و گاهي با شوخي نکاتي را به او تذکر مي دهد. مثلا وقتي مرد حين تسلي دادن مي گويد «اگر برنده شدي که هيچي اگر نشدي هم اشکالي ندارد» بازغي مي گويد نتيجه جفتش که «هيچي است» و از او مي خواهد که جور ديگري همسرش را تشويق کند و مرد هم در پايان جمله تشويقي خود بيان مي کند در هر صورت «جاي تو در قلب من است».
بخش ديگر مسابقه سوال و جواب هايي است که از زن و شوهر پرسيده مي شود تا ميزان شناخت آن 2 را نسبت به هم بسنجند؛ بخشي که مرد خانواده بعد از اتمام آن کمي ناراحت بيرون مي آيد و فکر مي کند که سوالات بسيار سخت بوده اند.
ساعت از 20 گذشته است و با دعوت از يک خواننده مردم را به چند قطعه عيدانه مهمان مي کنند. اين آخرين بخش برنامه است و بعد از آن مردم به خانه هاي خود روانه مي شوند اما هنوز براي عوامل اصلي «کودک شو»، کار تمام نشده است. آنها هر بار بعد از تمام شدن برنامه، آيتمي در برنامه ريزي خودشان دارند که تقريبا به طور جدي پيگيرش هم هستند؛ آيتمي براي کودکي!
عوامل در پايان هر برنامه سعي مي کنند به نوعي خودشان هم وارد ميدان بازي شوند، گاهي با فوتبال گاهي با بازي هاي داخل خود استوديو و گاهي هم با پلي استيشن.
مهرانفر مي گويد خود ما هم بايد اين حس کودکي کردن را تجربه کنيم تا بتوانيم از خانواده ها بخواهيم با کودک شان کودکي کنند. حتي آيتم ها را هم خودمان تجربه کرده ايم يعني دوبله کرده ايم و يا به جاي عروسک ها صداپيشگي داشته ايم و اين شب ها هم پلي استيشن بازي مي کنيم که هم استرس بالايي دارد هم جذابيت!
و به اين ترتيب شب را با يکدست فوتبال مجازي به پايان مي رسانند.


منبع : mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)