آخرین اخبار

موضوعات سلامتي که شما در مورد آنهابا همسرتان صحبت نمي کنيد!! سلامت روان

موضوعات سلامتي که شما در مورد آنهابا همسرتان صحبت نمي کنيد!!

  بزرگنمايي:

چگونه در مورد موضوعات سلامتي با همسرم صحبت کنم

آغاز مکالمه با گفتن اينکه : "عزيزم، بايد يک چيزي بهت بگم" ساده نمي شود. بخصوص زمانيکه موضوع به سلامتي شما يا همسرتان مربوط است. در عين حال که مي خواهيد صادق باشيد، اگر ناشيانه در مورد موضوعي که به سلامتي مربوط مي شود حرفي بزنيد، باعث خدشه دار شدن رابطه تان مي شويد. کارول کوئين، به عنوان نويسنده، ويرايشگر، جامعه شناس و متخصص روابط جنسي مي گويد: "هرچه بيشتر قبل از سخن گفتن و اشاره کردن به موضوعي، در مورد شرايط و مسائل مربوطه آگاهي داشته باشيد، در ارائه مطلب کمک قابل توجهي به شما مي کند. همچنين، حرف زدن با يک مشاور خبره قبل از هر کاري، مي تواند يک راهکار موثر باشد، زيرا آگاهي مي يابيد که چطور مي توانيد مسائل را به اطلاع طرف مقابل برسانيد."
در هر حال اين کار ساده اي نيست. از موانع بهداشتي گرفته تا بيماري هاي رواني و موانع جنسي، در اينجا 4 موضوع چالش برانگيز پيرامون سلامتي و بهداشت ارائه شده که، بايد با طرف مقابل مطرح سازيد و بدانيد چگونه اين کار را انجام دهيد.

مسائل جنسي

شايد به نظر برسد صحبت کردن در مورد رابطه جنسي خيلي ساده است، اما زمانيکه رابطه شما پيرامون برخي مسائل به مشکل برمي خورد، بايد در حين حفظ آرامش، مسائل را با زيرکي حل کنيد. اين موضوعات شامل مقاربت دردناک (درد در هنگام مقاربت براي زنان)، برانگيختگي پايين و کم کاري و فعاليت پايين تا بيماري پيروني (تجمع بافت همبندي در مردان که باعث درد مي شود)، انزال زودرس، اختلال در نعوظ، مهار اورگاسم و غيره مي باشد.

نويسنده و استاد روانشناسي در دانشگاه ايالت کاليرفرنيا، لس آنجلس، راماني دورواسولا که داراي تحصيلات دکترا مي باشد مي گويد: "بهترين زمان براي اين بحث، شايد زماني است که هر دو آرام بوده و مي توانيد به شکلي مرتبط و با احتياط پيرامون مسايل خود، گفتگو نماييد." او همچنين اضافه مي کند: "در بسياري از موارد، يک مکالمه دوستانه و باز، اغلب باعث مي شود شريک شما نيز مسايل مربوطه را بازگو نمايد."

بيماري رواني

بحث شيريني نيست.اختلالات رواني شامل اختلال دو قطبي بودن، افسردگي و اختلالات شخصيتي مي تواند باعث شود، يک فرد اعتماد به نفس پايين، نقاط اوج و افول احساسي، پارانويا، پرخاشگري، عدم همدلي، رفتار نامنظم و يک سري صفات ديگر داشته باشد که، زندگي با وي را بسيار مشکل ساز نمايد. هريک از اين موارد مي توانند به دليل سوء تفاهم و ايجاد مشکل باعث چالش هايي در روابط شوند.

دورواسولا مي گويد: "من هر سه ماه از دانشجويان دوره کارشناسي مي پرسم، چند نفر از آنها حاضر هستند به زندگي مشترکشان ادامه دهند، اگر به آنها گفته شود شريک زندگي شان اختلال دوقطبي دارد. متاسفانه، بسياري از آنها اين کار را نمي کنند. او توصيه مي کند: "بسته به مزمن و ناتوان کننده بودن علايم، ضمن همراهي با يک پزشک از جايگاه آموزش دادن به شريک خود پيش رفته و او را آماده ساخته و به او بگوييد که چگونه مي تواند آنرا مديريت کند."

ضربات روحي گذشته

انواع خاصي از آسيب هاي حل نشده مي تواند در رابطه فعلي نفوذ کرده و آنرا از بين ببرد. طبق گفته استفان کي. گلاسمان، پيزو. دي: "بازماندگان آسيب ها شايد آسيب پذير بوده و ندانند چه چيزي و چه کسي براي آنها امن است. اين مسئله اغلب در روابط شخصي وي نقش مهمي دارد." حوادث مي تواند شامل مواردي شود که تنها يکبار اتفاق افتاده ماننده تصادف با اتومبيل، تجاوز و حمله جنسي، و يا مواردي که تداوم داشته است مانند سوء استفاده از کودکان، جدايي يا خشونت خانگي.

جنيفر لر، درمانگر خانواده و ازدواج، مي گويد: "اگر مي خواهيد از اختلالات ناشي از آسيب در رابطه خود جلوگيري نماييد، بايد زخم هاي گذشته را شناسايي کرده و درمان نماييد. سپس به رابطه به عنوان جايگاهي براي ساختن يک پل ميان تفاوت هايتان بنگريد." او همچنين تاکيد مي کند: "بايد در مورد آسيب هايتان با شريک خود صبحت کرده و آنها را با وي به اشتراک بگذاريد، آنها بخشي از رابطه هستند. و شما بايد پيش رفته و در زمان آسيب ديدن از يکديگر دفاع نماييد."

استعداد ژنتيکي براي يک بيماري

شما و همسر آينده تان شروع مي کنيد به صحبت در مورد اينکه فرزندان آينده شما قد بلند باشند، يا عضله اي و ورزشکار. اما آيا بايد صفات ژنتيکي ناخوشايند خود را به خانواده تان منتقل نماييد؟ دکتر دورواسولا مي گويد: "احتمالا تا زمانيکه يک نفر از شما در مورد آن صحبتي نکند، به مشکلي برنمي خوريد و شايد هم اين موضوع اصلا پيش نيايد، حتي گاهي صحبت کردن در مورد اين مسائل سخت است بخصوص اگر در مسير نامزدي يا ازدواج باشيد."

توصيه مي کنيم که، حتي اگر اين بيماري ها ممکن است در آينده دور خود را نشان دهند، شما بايد با شريک زندگي آينده تان در مورد هر بيماري ژنتيکي که در خانواده شما وجود دارد، مثل انواع سرطان، بيماري آلزايمر و يا هر بيماري ديگري صحبت کنيد.



منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!