آخرین اخبار

ترامپ: تحريم‌هاي کره‌شمالي تا خلع سلاح کامل هسته‌اي پابرجا مي ماند جهان

ترامپ: تحريم‌هاي کره‌شمالي تا خلع سلاح کامل هسته‌اي پابرجا مي ماند

  بزرگنمايي:

چه خبر - رزمايش‌هاي نظامي با سئول را متوقف مي‌کنيم

به نقل از خبرگزاري رويترز، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري آمريکا، در نشستي خبري پس از ديدار تاريخي با «کيم جونگ‌اون» رهبر کره شمالي، در سنگاپور گفت که رهبر جمهوري دموکراتيک خلق کره بر تعهد کشورش مبني بر خلع تمام و کمال تسليحات هسته‌اي در شبه‌جزيره کره تاکيد کرد.
ترامپ گفت که تحريم‌هاي آمريکا عليه کره‌شمالي همچنان به قوت خود باقي مي‌ماند.
وي افزود که «اوتو وارمباير»، شهروند آمريکايي زنداني در کره‌شمالي، براي هيچ و پوچ جان نسپرد و اين ديدار بدون او ممکن نبود.
ترامپ در اين نشست گفت که درباره تاييد و راستي‌آزمايي خلع تسليحات هسته‌اي با کيم جونگ‌اون گفت‌وگو کرده است و تيمي از مقام‌هاي آمريکا و کشورهاي جهان در اين راستا وارد عمل خواهند شد.
ترامپ همچنين از لغو رزمايش مشترک نظامي با کره‌جنوبي خبر داد.
ترامپ گفت که به اعتقاد وي تمرين‌هاي نظامي آمريکا در شبه‌جزيره کره بسيار تحريک آميز است و در‌باره اين تمرين‌هاي پرهزينه با مقام‌هاي کره‌جنوبي رايزني مي کند.
وي افزود که کره‌شمالي از تصميم براي توقف اين تمرين‌ها به شدت استقبال مي‌کند.
رئيس‌جمهوري آمريکا همچنين گفت که کشورش در نشست‌هاي آينده درباره مسائل حقوق بشري با کره‌شمالي گفت‌وگو خواهد کرد.
ترامپ تاکيد کرد که «در زمان مناسب» به پيونگ‌يانگ سفر خواهد کرد.

رئيس‌جمهور آمريکا امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسي مطبوعاتي در پي ديدار تاريخي‌اش با رهبر کره شمالي اعلام کرد: کيم جونگ اون براي خلع سلاح کامل هسته‌اي و از بين بردن پايگاه‌هاي موشک‌هاي بالستيک متعهد شده است.
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا در جمع خبرنگاران ضمن توصيف کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي به عنوان "دوستي نزديک" گفت: امروز روزي تاريخي است. من از همه کساني که براي امروز تلاش کردند و از کيم جونگ اون به خاطر اين گام تشکر مي‌کنم. ديدار من و کيم ديداري بي‌سابقه بود. ما در اين ديدار مستقيم همديگر را شناختيم و آماده آغاز تاريخي جديد و نگارش صفحه‌اي تازه در روابط آمريکا و کره شمالي هستيم.
کره شمالي براي خلع سلاح هسته‌اي و آغاز روابط جديد آماده است. ما در مقابلمان فرصتي استثنائي داريم و به جهان يادآور مي‌شوم که پکيج جديدي از صلح داريم.
کيم جونگ اون در اين ديدار بر تعهدش براي خلع کامل سلاح در شبه جزيره کره تاکيد کرد و اين مساله امري قابل تحقق است. ما مساله‌اي که سال‌ها بدون حل باقي مانده بود، حل کرديم. مردم کره شمالي و کره‌ جنوبي در اين مسير سهم بسزايي دارند. امروز روز و لحظه‌اي عظيم و تاريخي و بشارت‌گر آينده‌اي روشن است.
ترامپ همچنين اعلام کرد که رهبر جوان کره شمالي براي نابودي پايگاه‌هاي موشک‌هاي بالستيک اين کشور متعهد شده است.
رئيس‌جمهور آمريکا گفت: ما مسيري را آغاز مي‌کنيم که براي ما و همه جهان حائز اهميت است.
ترامپ همچنين تاکيد کرد که تحريم‌هاي کشورش عليه کره شمالي تا خلع سلاح هسته‌اي اين کشور ادامه خواهد داشت.
در همين حال رئيس‌جمهور آمريکا گفت که به رهبر کره شمالي ويدئويي درباره فرصت‌هاي تاريخي اين ديدار داده است.
در اين ويدئو که قبل از آغاز کنفرانس خبري ترامپ براي خبرنگاران به نمايش درآمد تصاويري از جنگنده‌ها و توپ‌هاي جنگي به نمايش در آمد و گوينده اظهار مي‌داشت دو راه بيشتر وجود ندارد، حرکت به جلو يا عقب گرد و سپس با تصاويري از رهبران دو کشور همراه بود.
ترامپ گفت که اين ويدئو را به اون و مردمش هديه کرده است. به گفته وي در اين ويدئو آينده کره شمالي و پيشرفت‌هاي اين کشور در صورت توافق با خلع سلاح به نمايش درآمده واين ويدئو خالي از تفسيرهاي فني بوده و بصورت مختصر نشان مي‌داد کره شمالي در صورت موافقت به چه آينده درخشاني خواهد رسيد.
وي گفت: معتقدم کيم جونگ اون از ان ويدئو خوشش آمد.
در ادامه کنفرانس خبري، رئيس جمهوري آمريکا در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا در مذاکرات امروز مساله حقوق بشر نيز مطرح شد يا نه، اظهار داشت: درباره پرونده حقوق بشر نيز با کيم جونگ اون گفتگو کرديم، پيش از اين تمرکز ما موضوع برنامه هسته‌اي بود اما اکنون مساله حقوق بشر مطرح است و ما در زمان مناسب گام‌هاي بيشتري در اين مسير برخواهيم داشت.
وي هم‌چنين عنوان داشت که به مانورهاي نظامي آمريکا و کره جنوبي خاتمه خواهد داد، چرا که به اين ترتيب آمريکا مي‌تواند از هزينه مبالغ هنگفتي جلوگيري کند.
رئيس جمهوري آمريکا با اين حال گفت: با کيم جونگ اون درباره حضور نيروهاي آمريکايي در کره جنوبي صحبتي نکرديم و نيروهايمان را براي تضمين امنيت کره جنوبي خارج نمي‌کنيم.
ترامپ هم‌چنين از رهبر کره شمالي به خاطر برداشتن "اولين گام شجاعانه در جهت يک آينده جديد و روشن" براي مردمش تشکر کرد.
ترامپ گفت که آماده آغاز تاريخي جديد و نوشتن فصلي جديد در روابط دو کشور است. وي تاکيد کرد: گذشته هيچ وقت آينده را تعريف نمي‌کند.
به گفته رئيس جمهوري آمريکا "اون يک مرد بسيار باهوش و شخصيتي بسيار بزرگ و با استعداد است." وي هم‌چنين گفت که اون دعوتش براي سفر به آمريکا در سريعترين زمان ممکن را پذيرفته است و به زودي با يکديگر درباره نتايج نشست امروز گفت‌وگو مي‌کنند.
ترامپ در اين کنفرانس خبري هم‌چنين از دانشجوي آمريکايي که در کره شمالي دستگير شد و پس از استرداد به آمريکا به دلايل آسيب‌هاي وارده در زندان‌هاي کره شمالي جان باخت، ياد کرد و گفت: بدون مرگ "اوتو وارمبير" اين ديدار رخ نميداد. بايد بگويم که خون اوتو به هدر نرفته است.
رئيس جمهوري آمريکا هم‌چنين در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران درباره جدول زماني خلع سلاح هسته‌اي کره شمالي گفت: ما تحريم‌ها را متوقف نمي‌کنيم. خلع سلاح هسته‌اي زماني طولاني مي‌برد اما ما خيلي زود و در آينده بسيار نزديک اين روند را تحت نظر ناظران بين‌المللي شروع مي‌کنيم و پس از خلع کامل سلاح هسته‌اي در شبه جزيره کره، تحريم‌ها لغو مي‌شود.
وي همچنين در پاسخ به يکي از خبرنگاراني که پرسيد فرق سند فعلي امضا شده ميان دو کشور با اقدامات انجام شده توسط روساي جمهور پيشين آمريکا درباره کره شمالي چيست، گفت: در حال حاضر دولت، وزير امور خارجه، ‌افراد و همه امور با گذشته فرق کرده است. اولويت‌هاي ما هم با اولويت‌هاي روساي جمهور قبلي تفاوت دارد؛ همانطور که ما مشکل کره شمالي را که به بزرگترين بحران تبديل شده بود به اين راحتي حل کرديم.

تاکيد رئيس‌جمهور آمريکا بر اعمال «تحريم‌هاي بيرحمانه عليه ايران»

ترامپ مدعي شد که مشکلات زيادي از جمله مساله ايران به من ارث رسيد. توافق هسته اي ايران بد بود. من از آن خارج شدم. تحريم‌هايمان را ادامه مي‌دهيم تا رفتار ايران عوض شود.
رئيس‌جمهور آمريکا ادعا کرد در توافق ايران بايد بگويم ايران اکنون متفاوت تر از زماني است که من از توافق خارج شدم. من اميدوارم که آنها بار ديگر به ميز مذاکره بيايند و توافق کنند البته در حال حاضر فکر کنم براي چنين وضعيتي زود باشد.
رئيس‌جمهور آمريکا مدعي شد که «من فکر نمي‌کنم که آنها (ايراني‌ها) اعتماد به نفس داشته باشند. اميدوارم که به مذاکره برگردند و درباره يک توافق واقعي مذاکره کنيم».
ترامپ گفت: اميدوارم بعد از اينکه تحريم‌هاي بي‌رحمانه ما عليه ايران اعمال شد، بيايند و بر سر توافقي واقعي مذاکره کنند.
او در بخش ديگري از اين کنفرانس، باز هم به مواضع دولت قبلي آمريکا در قبال ايران تاخت و موضوع «تبادل زندانيان آمريکا و ايران» در دولت باراک اوباما را پيش کشيد.
ترامپ، تبادل زندانيان و اقدام دولت اوباما در دادن «پول» به ايران براي آزادي زندانيان آمريکايي را «رسوايي و فضاحت» خواند.
خبرنگاري ديگر از ترامپ درباره مانورهاي نظامي آمريکا در شبه جزيره کره سوال کرد.
رئيس‌جمهور آمريکا گفت: «مانورهاي نظامي بسيار پر هزينه هستند و ما پول بخش اعظم آنها را مي‌دهيم. مي‌دانم که هواپيماهاي زيادي (در مانورها) هستند. خيلي پر هزينه است».
درباره امکان آغاز روابط ديپلماتيک و تبادل سفرا ميان آمريکا و کره شمالي نيز ترامپ گفت: اين مساله در آينده انجام خواهد شد اما پيش از آن اقداماتي براي انجام دادن وجود دارد.
رئيس‌جمهور آمريکا با اشاره به اظهارات برخي از مسئولان و رسانه‌هاي داخلي و خارجي مبني بر اينکه ترامپ امتياز زيادي براي ديدار با اون داد،‌ گفت: من بايد بگويم که هيچ امتيازي ندادم. ما براي اين ديدار شاهد تلاش‌هاي زيادي از سوي تيم خود بوديم. ما هيچ امتيازي نداديم بلکه به امتيازهايي از جمله تعهد براي خلع سلاح هسته‌اي دست پيدا کرديم که دستاوردي عظيم است.
ترامپ همچنين بر تعهد کره شمالي براي بازگرداندن باقيمانده اجساد سربازان کشته‌ شده آمريکايي در جنگ کره پرداخت و ادامه گفت: به رسانه‌ها و کساني که مدعي‌اند رئيس‌جمهور امتيازات زيادي براي اين ديدار داده يادآور مي‌شوم، قبلا مرتب شاهد آزمايش‌هاي هسته‌اي و موشکي بوديم اما ماه‌هاست که خبري از اين آزمايش‌ها نيست. کره شمالي قرار است پايگاه‌هاي هسته‌اي را تعطيل کند و اين مساله در آينده‌اي نزديک اتفاق مي‌افتد. کيم براي نابودي مراکز آزمايش موتورهاي موشکي متعهد شده است.


منبع: /isna.ir/ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد