آخرین اخبار

6 مهارت که موفقيت شغلي تان را براي هميشه تضمين مي کند! کار و زندگي

6 مهارت که موفقيت شغلي تان را براي هميشه تضمين مي کند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مهارت هاي مهم براي رسيدن به موفقيت شغلي

رسيدن به درآمد بيشتر و داشتن احساس رضايت شغلي از آرزوهاي انسان هاي امروزي است. ما ساعت هاي زيادي از روز را سر کار هستيم و موفقيت در شغل مان نه تنها به درآمد بيشتر ختم خواهد شد بلکه باعث مي شود احساس رضايت بيشتري از زندگي مان داشته باشيم. حالا اين پرسش پيش مي آيد که به چه مهارت هايي احتياج داريم تا بتوانيم در اين زمينه موفق تر شويم؟

اولين مهارت براي موفقيت شغلي : انعطاف پذيري شناختي

انعطاف پذيري شناختي به طور کلي به اين معناست که ژيمناستيک کاري ذهني باشيد. اگر فرض کنيد که مغز شما زمين ژيمناستيک است و تمام ابزارهاي مختلف (حلقه ها، ميله ها و چوب ها) را به عنوان روش هاي مختلف تفکر تصور کنيد (مغز خلاق، مغز رياضياتي، مغز تفکر انتقادي و...)، انعطاف پذيري شناختي اين است که چقدر سريع و راحت مي توانيد بين روش هاي مختلف فکر خود را جابه جا و حرکت کنيد. هر چه منعطف تر باشيد، راحت تر مي توانيد الگوهاي جديد را ببينيد و ارتباطي منحصر به فرد بين ايده ها ايجاد کنيد. خب ما چگونه بايد اندام شناختي خود را منعطف کنيم؟ با آموختن موضوعات جديد و به ويژه، آموختن روش هاي جديدي از فکر کردن. اگر شما از نوع افراد خلاق نيستيد، سعي کنيد حضور در يک کلاس هنري را امتحان کنيد. اگر آدم خلاقي هستيد ولي وقتي کلماتي مثل «بازارهاي مالي» يا «اقتصاد» را مي شنويد سرتان را مي خارانيد، خود را موظف به خواندن مجلات اقتصادي کنيد. علاقه هاي خود را گسترش دهيد، خارج از کنج راحتي خود پا بگذاريد و از افرادي که ديدگاه هاي شما درباره جهان را به چالش مي کشند استقبال کنيد. حرفه شما (و مغز شما) براي اين موضوع ممنون شما خواهد بود.

دومين مهارت براي موفقيت شغلي : خلاقيت

با انبوه محصولات جديد، فناوري هاي جديد و روش هاي جديد کار کردن، کارکنان لازم است که خلاق تر شوند تا بتوانند از اين تغييرات بهره ببرند. پيش بيني مي شود که خلاقيت، تبديل به مهارتي کليدي تر در آينده شود بنابراين پيش از اين که برچسب «غير خلاق» را به خودتان بزنيد، به ياد داشته باشيد که خلاقيت فقط حوزه تخصصي افراد هنري مثل موسيقي دان ها و نويسندگان نيست. اگر بتوانيد اطلاعات ظاهراً پراکنده و نامرتبط را به يکديگر ارتباط دهيد و تمام ايده ها را در کنار هم قرار دهيد تا چيزي «جديد» را معرفي کنيد، پس شما آدمي خلاق هستيد. مشکل اصلي در فرايند خلاقيت، ماهيت طبيعي غير فرايندي آن است. هيچ راه يکسان و مشخصي براي حل خلاقانه يک مشکل وجود ندارد. با وجود اين، روش هايي هست که با تمرين کنجکاوي و بيان ايده هاي خود به صورت پيوسته، مي توانيد خلاقيت درون خود را بروز دهيد.

سومين مهارت براي موفقيت شغلي : همکاري با ديگران

هماهنگي و همکاري در هر محيط کاري حائز اهميت است و خوشبختانه انسان ها هنوز هم در انجام کارها بهتر از روبات ها هستند. تعامل انساني در محيط کار شامل توليد تيمي مي شود و کارکنان از نقاط قوت يکديگر بهره مي برند و به صورت منعطف با تغييرات سازگاري پيدا مي کنند. چنين تعامل غير روتيني در مرکز برتري انسان ها بر ماشين ها قرار دارد. همکاري و هماهنگي با ديگران شامل مهارت هاي ارتباطي قوي، آگاهي نسبت به نقاط قوت و ضعف ديگران و توانايي کار کردن با انواع مختلفي از شخصيت ها مي شود.

چهارمين مهارت براي موفقيت شغلي : حل مسائل پيچيده

يکي از مطلوب ترين مهارت هاي مورد نياز براي پيشرفت شغلي، توانايي حل مسائل پيچيده است. اين توانايي در گزارش مجمع جهاني اقتصاد به اين شکل تعريف شده است: «ظرفيت حل مشکلات جديد و ناواضح در شرايط پيچيده دنياي واقعي.» ولي اين جمله واقعاً به چه معناست؟ به طور خلاصه، يعني قابليت ارتجاعي ذهني براي حل مسائلي که تاکنون با آن ها مواجه نشده ايم و توانايي حل آن ها در محيطي که به سرعت در حال تغيير است و هر لحظه پيچيده تر مي شود. داشتن مهارت هاي قوي در حل مسائل پيچيده يعني توانايي ديدن کمي بزرگ تر، توجه به جزئيات حساس و ايجاد تغييرات به منظور به وجود آوردن تفاوت به سمت پيشرفت. اين مهارتي ذاتي نيست که همه با آن متولد شده باشند بلکه آدم ها در طول زمان آن را کسب مي کنند و بر اساس پايه اي قوي از تفکر انتقادي به وجود مي آيد.

پنجمين مهارت براي موفقيت شغلي : هوش هيجاني

وقتي از مسئولان منابع انساني و استراتژيست هاي شرکت هاي بزرگ سوال شود که چه مجموعه مهارت هايي مطلوب تر از همه هستند، هوش هيجاني را به عنوان اصلي ترين ملاک بيان خواهند کرد. هوش هيجاني نوع ديگري از هوشمندي است، چيزي نامحسوس که به ما کمک مي کند عواطف انساني را تحت کنترل درآوريم و اندازه گيري مي کند که ما چقدر در وفق دادن رفتار خود بسته به حال و حوصله همکاران، اعضاي خانواده يا حتي احساسات دروني خودمان ماهر هستيم. هوش هيجاني روي اين موضوع تأثير مي گذارد که ما چگونه رفتار خود را کنترل مي کنيم، با پيچيدگي هاي اجتماعي برخورد مي کنيم و تصميمات شخصي مي گيريم که به نتايج مثبت مي رسد.

ششمين مهارت براي موفقيت شغلي : مذاکره

حالا که روبات ها در حال تبديل شدن به نيروي کار هستند و اتوماسيون سازي شغل ها بسيار رايج شده است، مهارت هاي اجتماعي در آينده مهم تر از هميشه خواهد بود. چرا؟ چون که حداقل در دوره کنوني، ما در تعاملات اجتماعي و مذاکرات بسيار بهتر از روبات ها هستيم. حتي افرادي که در شغل هاي کاملا فني مشغول به کار هستند، به زودي از آن ها انتظار خواهد رفت که مهارت هاي بين فردي بسيار بهتري از خود نشان دهند و توانايي مذاکره با همکاران، مديران، مشتريان و تيم ها در بالاي فهرست مهارت هاي مورد انتظار قرار خواهد داشت.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رازهاي موفقيت شغلي از زبان علي‌اكبر رفوگران پدر خودکار بيک ايران!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : با اين زبان، موفقيت شغلي تان را حتمي کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 10 قاعده براي موفقيت در مصاحبه شغلي


منبع : khorasannews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟