آخرین اخبار

شکست تلخ ايران مقابل برزيل در ليگ ملت هاي واليبال ساير ورزش ها

شکست تلخ ايران مقابل برزيل در ليگ ملت هاي واليبال

  بزرگنمايي:

چه خبر - شکست 1 امتيازي واليبال ايران از برزيل

دومين روز از هفته سوم ليگ ملت‌هاي واليبال 2018 (شنبه) در گروه‌هاي چهارگانه پيگيري شد و در يکي از مهمترين ديدارها و در شهر اوفا روسيه تيم ملي واليبال ايران رو در روي برزيل قهرمان المپيک قرار گرفت و در پايان با وجود ارائه عملکردي درخشان، در لحظاتي پاياني کم آورد و با نتيجه 3 بر 2 شکست خورد.
شاگردان کولاکوويچ هرچند توانستند با پيروزي بااختلاف زياد در ست چهارم بازي را به ست پنجم بکشانند، در ست پاياني نيز با وجود ارائه نمايشي درخشان، بازي را به قهرمان المپيک واگذار کردند تا با 3 پيروزي و 5 شکست و کسب 9 امتياز در جايگاه دوازدهم بايستد.
ست‌هاي بازي با امتيازهاي 16-25، 25-23، 19-25، 25-21 و 15-13به سود برزيل پايان يافت تا برزيل با 7 پيروزي و 20 امتياز به صدر جدول صعود کند.
در اين ديدار ايگور کولاکويچ به بيشتر بازيکناني که در شش بازي قبلي بازي کرده بودند استراحت داد و سعيد معروف، فرهاد قائمي، مسعود غلامي، صابر کاظمي، مرتضي شريفي و امير حسين توخته را به زمين فرستاد و در سوي مقابل در تيم ملي برزيل تنها برونو رزنده بر روي نيمکت حضور داشت و رنان دال زاتو براي ديدار با ايران، دسوزا، آرجونا، مائوريسيو سوزا، داگلاس سوزا، ساتکمپ و سيلوا را در ترکيب ابتدايي قرار داد.

ست نخست؛ 16-25 برزيل
در ست نخست با توجه به ترکيب جوان شده ايران در اين ديدار برزيلي‌ها در ابتداي بازي برتري نسبي را ايجاد کردند اما سرويس‌هاي ريسکي قهرمان المپيک باعث بروز اشتباهات فردي شد و در زمان استراحت فني نخست برزيل 8 بر 4 از ايران پيش افتاد. در ادامه بازيکنان با انگيزه ايران اختلاف را به دو امتياز کاهش دادند اما بازهم با آبشاري که کاظمي به بيرون فرستاد برزيل 13 بر 9 جلو افتاد تا کولاکويچ مجبور به درخواست زمان استراحت شود. در ادامه با وجود جنگندگي نفرات جوان ايران تجربه حريف به تيم ايران چربيد و با برتري 16 بر 11 وارد دومين زمان استراحت شدند. دريافت‌هاي عقب عالي بازيکنان برزيل و اشتباهات فردي بازيکنان ايران باعث شد هرچه به پايان بازي نزديک‌تر شديم اختلاف بيشتر و بيشتر شد و برزيل 21 بر 13 پيش افتاد. در پايان نيز برزيل ست نخست 25 بر 16 به سود خود به پايان برد.

ست دوم؛ 25-23 ايران
در ست دوم دو تيم عملکرد پاياپايي را ارائه کردند و ايران براي اولين بار در اين بازي 4 بر 2 از قهرمان المپيک پيش افتاد اما شاگردان دالزاتو با دفاع کردن کاظمي بازي را به تساوي کشاندند و اين بار هم دو تيم در امتياز 8 بر 7 به سود برزيل راهي زمان استراحت فني اول شدند. با شناسايي مهاجمان برزيل و انجام چند دفاع فوق‌العاده همانند بازي گذشته برابر چين، ايران 10 بر 8 جلو افتاد. با رفتن مرتضي شريفي به خط سرويس او يک امتياز مستقيم گرفت و با سرويس هدف‌دار بعدي‌اش خط حمله برزيل را به مشکل انداخت تا ايران با استفاده از توپ برگشتي اختلاف را به 3 امتياز افزايش دهد تا سرمربي برزيل اولين زمان استراحتش را در اين بازي درخواست کند. در امتياز 18 بر 16 به سود ايران و در توپ برگشتي، سعيد معروف با يک حرکت فيک مدافعان برزيل را فريب داد و در ادامه اين حرکت، جا خالي بلند قائمي در انتهاي زمين برزيل خوابيد تا يکي از صحنه‌هاي زيباي بازي را ببينيم. پس از اين امتياز برزيلي‌ها اين فاصله امتيازي را برنتابيدند و اختلاف را به يک امتياز کاهش دادند تا کولاکوويچ زمان استراحت بگيرد ولي پس از اين وقفه باز هم برزيل دو امتياز ديگر گرفت تا 22 بر 21 پيش بيفتد. در اواخر ست دوم عملکرد خوب بازيکنان ايران در دريافت عقب زمين باعث شد تا ايران زودتر از برزيل به امتياز 24 برسد و سرمربي برزيل مجبور به درخواست زمان استراحت شود اما پس از اين وقفه نيز سرويس سعيد معروف به صورت مستقيم در زمين حريف خوابيد تا ايران ست دوم را 25 بر 23 به سود خود به پايان ببرد و بازي در مجموع يک بر يک مساوي شود.

ست سوم؛ 19-25 برزيل
با روحيه‌اي که بازيکنان ايران از پيروزي در ست دوم گرفته بودند در ست سوم نيز برتر از قهرمان المپيک ظاهر شدند و 3 بر يک از زردپوشان پيشي گرفتند. سرويس پرشي شريفي که کم مانده بود در جلوي زمين برزيل بخوابد با دريافت ناقص به روي تور آمد و قائمي با آبشاري محکم امتياز 6 را براي ايران کسب کند تا بازي 6 بر 3 به سود ايران شود. پس از وقت استراحت فني نخست برزيلي‌ها به خودشان آمدند و 4 امتياز متوالي گرفتند و با 10 بر 8 به سود قهرمان المپيک شدتا کولاکوويچ مجبور به درخواست زمان استراحت شود. در ادامه همين اختلاف امتيازي پايدار بود هرچند در لحظاتي بازيکنان ايران فرصت داشتند تا بازي را به تساوي بکشانند. در امتياز 17 بر 14 کولاکوويچ که تزريق تجربه به تيم را لازم مي‌ديد، عبادي پور را به جاي شريفي وارد زمين کرد تا شايد دريافت‌هاي او موثر باشد. اما اشتباهات فردي فراوان در نزد بازيکنان ايران باعث شد تا اختلاف امتيازي در پايان ست بيشتر هم شود تا برزيل ست سوم را 25 بر 19 به سود خود کند تا در مجموع ست شماري برزيل دو بر يک پيش افتد.

ست چهارم؛ 25-21 ايران
ايران که مي‌خواست با ترکيب جوان شده و تاکتيکي که کولاکوويچ درخصوص استراحت دادن به باتجربه‌ها داشت بازي را به ست پنجم بکشاند و به همين دليل در ابتداي ست چهارم بسيار کم اشتباه‌تر از قهرمان المپيک ظاهر شد و در حالي که در اوايل ست 4 بر 2 از حريف پيش بود به يکباره با شناسايي مهاجمان حريف و چند دفاع روي تور ديدني اختلاف را بيشتر کرد و با رفتن قائمي به منطقه سرويس، بازي 11 بر 5 به سود ايران شد تا شاگردان کولاکوويچ در اواسط ست چهارم حاشيه امنيت خوبي را ايجادکنند.هرچه بازي جلو مي‌رفت جوانان ايران مسلط‌تر از باتجربه‌هاي برزيل بازي مي‌کردند به طوري که در زمان استراحت فني دوم ايران دو برابر برزيل امتياز کسب کرد و بازي 16 بر 8 به سود ايران در جريان بود. در امتياز 20بر 12 دال زاتو وقت استراحت گرفت تا حداقل از بيشتر شدن اختلاف جلوگيري کند و پس از اين وقفه با ورود برونو رزنده به بازي کمي برزيلي‌ها بهتر بازي کردند اما ديگر کار در اين ست براي برزيل به پايان رسيده بود و ايران با پيروزي 25 بر 19 در ست چهارم بازي را به ست پنجم کشاند تا تکليف تيم برنده در ست پنجم مشخص شود.

ست پنجم؛ 15 - 13 برزيل
در ست پاياني برزيل که خطر را بيخ گوش خود مي ديد با ترکيب اصلي وارد زمين شد تا با پيروزي در اين ست فرصت صدرنشيني را از دست ندهد اما باز هم در اوايل ست ايران با سرويس‌هاي ديدني و پرقدرت قائمي بازي را در دست گرفت و 4 بر 2 از برزيل پيش افتاد اما ستاره‌هاي برزيل با سرويس‌هاي هدفدار و استفاده از توپ هاي برگشتي بازي را در امتياز 5 به تساوي کشاندند. در ميانه‌هاي ست پنجم عبادي پور آبشارش به بيرون رفت تا دو تيم در امتياز 8 بر 6 به سود برزيل جايشان را عوض کنند. پس از تعويض زمين ايران با يک حمله موفق و دفاع روي تور معروف دوباره بازي را به تساوي کشاند. در امتياز 10 حساسيت‌ها به اوج خود رسيد و برزيلي‌ها با تيزهوشي برونو رزنده و تنوع در حملات اختلاف را بيشتر کردند و پس از سرويس ساتکمپ که با چاشني شانس در زمين ايران خوابيد بازي 13 بر 9 به سود برزيل شد.
در آغاز ديدارهاي روز دوم هفته سوم ليگ ملت‌هاي واليبال 2018 صبح امروز و از ساعت 8:10 تيم ملي ايتاليا موفق شد با نتيجه 3 بر يک تيم ملي بلغارستان را از پيش رو بردارد تا با کسب 5 پيروزي و 15 امتياز به رده پنجم جدول صعود کند. در سوي ديگر بلغارها که ست‌هاي بازي را با امتيازهاي 23-25، 19-25، 25-21 و 19-25 به آتزوري واگذار کردند، با 9 امتياز از رده دهم تکان نخوردند.
در ديگر ديدار، تيم ملي لهستان موفق شد در سه ست متوالي برابر ژاپن به برتري برسد تا با رساندن امتيازاتش به عدد 20 به صدر جدول صعود کند. ست‌هاي اين بازي با امتيازهاي 25-16، 25-21 و 25-20 به سود شاگردان ويتال هنين پايان يافت تا چشم بادامي‌ها با قبول پنجمين باخت‌شان به رده يازدهم سقوط کنند.


منبع: خبرورزشي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

روز خوب ايران در دو و ميداني قهرماني آسيا

واقعيتي درباره مسابقه صدف خادم که نميدانيد

صدف خادم 24 ساله اولين دختر ايراني در مسابقات جهاني بوکس

قهرماني احسان حدادي در کاليفرنيا

محروميت مادام العمر مربي کشتي که گوش شاگردانش را مي شکست!

بازگشت آقاي ستاره به تيم ملي واليبال ايران

مهاجرت کشتي گير سرشناس و حضور در تيم ملي جمهوري آذربايجان

درگذشت قهرمان وزنه برداري در روز اول عيد

اعزام تيم ملي وزنه برداري زنان ايران به مسابقات آسيا 2019

خداحافظي جذاب ترين اسکي باز زن از مسابقات! عکس

سوژه شدن مرجان کلهر اسکي باز کشورمان بخاطر اقدام غيرمنتظره اش!

چند نکته درباره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي جام فجر

پشت پرده استعفاي اميررضا خادم؛ تلاش پنهاني براي رياست کشتي!

وضعيت پيچيده کشتي بانوان ايران

ادامه رفتار هاي زشت سيد محمد موسوي در ليگ واليبال

شاکي شدن محمد موسوي؛ از اين واليبال مي روم

حرف هاي عجيب کيانوش رستمي در برنامه زنده

خودکشي غيرمنتظره قهرمان دوچرخه سواري زنان در 23 سالگي!! عکس

جنجالي شدن کشيدن کاريکاتور از حرکت سرنا ويليامز! عکس

حذف کاراته از المپيک و جايگزيني برک دنس Break Dance !!

بچه دار شدن محمد بنا در 60 سالگي! + نام فرزندش

ميترا فلاحي پور قهرمان مسابقات اتومبيلراني ايران! عکس

حجاب را در المپيک ممنوع کنيد!

4 سال محروميت کشتي گير کشورمان بخاطر دوپينگ

سوژه شدن حرکت ماتريکسي ورزشکار زن ايراني! عکس

حذف غيرمنتظره سرنا ويليامز از تنيس اوپن استراليا

بازگشت قدرتمندانه ماريا شاراپووا پس از دوپينگ و محروميت

شکست غيرمنتظره ماريا شاراپووا در تنيس اوپن استراليا

مصاحبه با دختري که يک قاتل ژاپني است! عکس

برنده مسابقه هيجان انگيز راجر فدرر با سرنا ويليامز که بود؟

2 برنز براي کشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني

حمله تند سعيد معروف به رئيس فدراسيون واليبال! عکس

چهره ديگر سعيد معروف با ادبياتي زننده!

نتايج ضعيف کشتي فرنگي ايران در 4 وزن نخست قهرماني جهان

افشاگري هاي عجيب فرهاد ظريف در برنامه تلويزيوني درباره واليبال ايران

تيم جودو زنان و مردان پاري سن ژرمن را ببينيد! عکس

کتک زدن محمد موسوي در ديدار جنجالي شهرداري اروميه و پيام مشهد

معرفي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد

احسان حدادي بي خيال طلاي المپيک 2020 شود!

احضار سرمربي تيم ملي بانوان براي پاسخگويي

رکوردشکني تيم واليبال بانوان ايران

بهترين خبر براي کشتي فرنگي: محمد بنا سرمربي ايران شد

ماجراي خيانت و ظلم رسول خادم از زبان شاگرد محمد بنا

آزمايش غيرمنتظره دوپينگ از احسان حدادي در منزلش!

قرعه دشوار در کشتي آزاد قهرماني جهان در انتظار ايراني ها

عکس: بُهت حسن يزداني پس از شکست غيرمنتظره مقابل حريف آمريکايي

قرعه ناباورانه در مسابقات کشتي جهاني 2018 براي حسن يزداني

مونا آشفته و مهسا صابري در ليگ ترکيه!

دردسر مائده برهاني در اولين بازي براي تيم ترکيه اي بخاطر داشتن حجاب

محمد موسوي زير حرف خودش زد!