آخرین اخبار

چگونه پس انداز کنيم؟ روش هايي آسان براي پس انداز کردن کار و زندگي

چگونه پس انداز کنيم؟ روش هايي آسان براي پس انداز کردن

  بزرگنمايي:

چه خبر -

مسلماً شما هميشه به دنبال راه هايي براي پس انداز پول خود بوده ايد. ساشا ميشکين نويسنده مجله Success در مقاله اي تجربيات خود و راه هايي که براي پس انداز فردي ايجاد کرده را به اشتراک گذاشته است:
من درآمدي معمولي دارم. به طور ماهانه پولي را به برنامه مزاياي بازنشستگي خود اختصاص مي دهم، و هر سه ماه يک بار مسافرتي خارجي دارم. با اينکه من تمام عمرم آدم صرفه جويي بودم، با اين حال پس انداز کردن مهارتي است که به آساني مي توان آن را آموخت. اين ها روش هاي پس انداز کردن هستند که من در زندگي خود به کار برده ام.
من دوستاني دارم که درآمدشان سه برابر من است ولي هنوز هم در پس انداز کردن مشکل دارند. تفاوت بين من و آن ها چيست؟ تمرين! الان که قلک کوچک دوران کودکي خودم را به حسابي بانکي ارتقا داده ام، توانسته ام بهترين راه ها به منظور پس انداز براي آينده را شناسايي کنم بدون اينکه مجبور باشم سبک زندگي خودم در زمان کنوني را فدا کنم. اين ها رازهاي من هستند:

روش هايي آسان براي پس انداز کردنپس انداز را هيجان انگيز کنيد

براي من، پس انداز کردن هميشه جذاب بوده است چرا که ماهيتي رمزآلود دارد. زماني که کوچک تر بودم، به من ياد داده شد که 10 درصد از هر درآمدي که دارم را در حسابي جداگانه قرار دهم و به آن دست هم نزنم. من اين نصيحت را آويزه گوش خود کردم و متوجه شده ام که وقتي اين پول را دور از دسترس قرار دهم، اصلاً به چشم هم نمي آيد. ولي پولي که به مرور زمان از اين راه روي هم جمع مي شود واقعاً قابل توجه است.

تمام فروش ها با هم برابر نيستند

همه دوست دارند که به معامله شيريني دست پيدا کنند، ولي من هنر مخصوص خودم را در آن ايجاد کرده ام : هنر صبر و زمانبندي. شهر نيويورک سيتي با حراج هاي متنوع خود من را وسوسه مي کند، ولي من بايد حواسم جمع باشد. فقط به اين دليل که چيزي در حراج قرار دارد به اين معني نيست که ارزش پول خرج کردن دارد. بعضي از با کيفيت ترين لباس ها و کفش هايي که من در کمدم دارم کمتر از يک کافه لاته برايم خرج در بر داشته اند.

با خرج کمتر به چيزي که مي خواهيد برسيد

من هميشه از آن زناني بودم که به موهايم خيلي اهميت مي دهم و محصولات زيبايي موي زيادي دارم که اين موضوع را اثبات مي کند. ولي از کي تا حالا خرج يک کوتاه کردن ساده مو اين همه زياد شده است؟ وقتي هزينه بعضي از روش هاي مراقبت مو را مي بينم شگفت زده مي شودم اصلاً برايم توجيه پذير نيست که به اندازه پول بليت هواپيما براي درست کردن موهايم خرج کنم، و به همين دليل است که به سراغ آرايشگران کارآموز مي روم.
در بيشتر شهرهاي بزرگ، آرايشگران تازه کار که به دنبال تمرين و يادگيري هستند به دنبال مدل هاي مويي مي گردند که روي آن تمرين کنند. به طور ساده بخواهم بگويم، شما مي توانيد در سالن زيبايي موي پر زرق و برقي موهاي خود را به صورت حرفه اي با هزينه اي اندک درست کنيد.

از آفرهاي آنلاين استفاده کنيد

يکي از سرگرمي هاي مورد علاقه من اين است که مهرهاي پاسپورت را جمع آوري کنم. از نوامبر سال گذشته، من از ايسلند، کپنهاگن، بلژيک، جزاير تورکس و کايکوس، فرانسه، کانادا، و ايالت هاي وايومينگ، کلرادو، مينه سوتا و نيومکزيکو در آمريکا ديدن کرده ام. بهترين بخش سفر اين است که بتوانيد آن را ارزان و به تعداد دفعات زياد انجام دهيد.
اين روزها تعداد شرکت هاي هواپيمايي ارزان قيمت بسيار بيشتر از قبل شده و سفرهاي هوايي ارزان تر از هر زمان ديگري است. براي دستيابي به آفرهاي خوب هواپيمايي مي توانيد سايت هاي پر تعداد رزرو پرواز را چک کنيد.

خود را براي خرج کردن تحت فشار نگذاريد

من اين درس مالي را به شکلي سخت ياد گرفتم. زماني که در دوران بيست سالگي خود قرار داريد، شام هاي تولد، بوفه هاي صبحانه، گردش هاي خريد، قرارهاي مختلف با دوستانتان براي صرف نوشيدني، و صدها فعاليت پر خرج ديگر وجود دارد که ممکن است به آساني غرق در آن ها شويد.
اگر هر دفعه که دوستانم مرا به شام دعوت مي کنند جواب مثبت مي دادم، نمي توانم پس انداز کافي داشته باشم. من هر دفعه که موقعيت مناسبي فرا برسد به اندازه کافي ولخرجي مي کنم، ولي اگر فقط هدف ديدن يک دوست باشد، يک ساعت قرار در پارک برايم کافي خواهد بود. از زماني که به خودم اجازه دادم به ديگران جواب منفي دهم، وقت زيادي براي خواندن، ديدن سريال هاي تلويزيوني و مهم تر از همه، خوابيدن پيدا کردم! و در اين راه پس انداز نيز کردم.

با خودتان شفاف باشيد

من کارت هاي بانکي زيادي براي مصارف مختلف دارم، ولي فقط از تعداد کمي از آن ها به طور مرتب استفاده مي کنم. من هميشه آمار حساب هاي خودم را دارم. اين کار همچنين باعث مي شود که پول خرج کردن من در کنترل باقي بماند تا اگر لازم شد در ماه بعدي کمي در پول خرج کردن محتاط تر عمل کنم، حواسم جمع باشد.
وقتي ببينم که پول خود را چطور و کجا خرج مي کنم، پس انداز کردن آن فعاليتي قابل کنترل و هوشمندانه مي شود که مرا در مورد برنامه هايم براي آينده خوش بين نگه مي دارد.
روي هم رفته، اين رفتار مختلف منجر به پس انداز زيادي براي من شده است. بخشي از فرايند پس انداز، آزمون و خطا است. توصيه هاي زيادي در اين مورد وجود دارد، ولي همه آن ها عملي نيست. من مجبور بودم روش هاي خودم را شخصي کنم تا برايم جواب دهد. شما نيز بايد همين کار را انجام دهيد.


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟