آخرین اخبار

شغل هاي خانگي پردرآمد را بشناسيد کار و زندگي

شغل هاي خانگي پردرآمد را بشناسيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - 7 شغل خانگي پردرآمد

به دفتر کار خود مي‌رويد، از کارت شناسايي يا اثر انگشت براي ثبت زمان ورود استفاده مي‌کنيد، ساعت‌هاي کاري را شمارش مي‌کنيد و پس از سپري شدن زمان کاري دو مرتبه کارت خود را در دستگاه مي‌کشيد و به خانه بازمي‌گرديد! آمارها نشان مي‌دهند در کشورهاي پيشرفته همچون ايالات متحده دست کم 53 ميليون آمريکايي اين‌کار را انجام نمي‌دهند، به عبارت دقيق‌تر 34 درصد از نيروي کار ساکن در ايالات متحده تمايلي ندارند به سبک سنتي کار کنند.
در حالي که مشاغل آزاد مزاياي متعددي به همراه دارند، اما در مقابل نبايد از اين نکته غافل شويد که هر شغل آزادي مناسب نيست. به ويژه اگر شما يک متخصص در حوزه فناوري اطلاعات هستيد. بر همين اساس ضروري شغلي را انتخاب کنيد که بتواند کفاف هزينه‌هاي زندگي را بدهد.

توسعه دهنده وب يا برنامه‌هاي موبايل

توسعه برنامه‌هاي موبايل و وب دو مورد از مشاغل پرتقاضا در دنياي برنامه‌نويسي به شمار مي‌روند. برنه‌نويسي اندرويد و iOS، جاوااسکريپت، پايتون، رابي يا هر زبان برنامه‌نويسي که در آن روان هستيد و بازار کار به آن نياز دارد فرصت خوبي را پيش روي شما قرار مي‌دهند. اما اگر به دنبال يک برنامه‌ريزي سودآور هستيد بايد ب يک نکته دقت کنيد. بدون شک طراحي برنامه‌هاي کاربردي براي وب و گوشي‌هاي هوشمند يکي از جذاب‌ترين کارهايي است که به عنوان يک برنامه‌نويس مي‌توانيد انجام مي‌دهيد. اما در مقابل خود را بايد براي روبرو شدن با مشتريان غيرمنطقي يا افرادي که دانش فني نداشته اما به دنبال برنامه‌هاي خاص هستند آماده کنيد. با توجه به اين‌که لينکدين و AngleList براي کسب‌وکارهاي ايراني شناخته شده هستند با کمي جست‌وجو مي‌توانيد مشاغل يا پروژه‌هاي پيشنهادي را در اين دو سايت پيدا کنيد. همچنين از سايت‌هاي داخلي که آگهي‌هاي استخدامي در آن‌ها قرار مي‌گيرد غافل نشويد.

ساخت تجهيزات الکترونيکي

اگر در زمينه الکترونيک اطلاعات اوليه داريد يا فارغ‌التحصيل رشته سخت‌افزار هستيد به راحتي مي‌توانيد بوردهاي رزبرپاي را از بازار تهيه کرده و تجهيزات خاص‌منظوره‌اي را براي مردم تهيه کرده و از طريق فضاي مجازي به فروش به‌رسانيد. به‌طور مثال مي‌توانيد يک سامانه کنترل کننده صوتي را ايجاد کنيد که تنها با پا کنترل شوند. در اين حالت کاربران به راحتي مي‌توانند از دستان خود براي کار با صفحه‌کليد استفاده کرده و از پاي خود براي پخش، کنترل، عقب يا جلو کردن ترک‌هاي صوتي استفاده کنند. ساخت يک دستگاه کنترل کننده درجه حرارات خانه يا حمام که از طريق گوشي هوشمند قابل کنترل باشد، پهپادي که با دوربين مداربسته تحت شبکه خانه يکپارچه شده باشد و از طريق گوشي هوشمند کنترل شود از جمله پروژه‌هاي جذاب در اين زمينه هستند.

عکاس

اين روزها، عکاسي آزاد يکي از بهترين و موثرترين راهکارهايي است که براي کسب درآمد مي‌توانيد روي آن حساب باز کنيد. شما مي‌توانيد همراه با يک شريک يا به تنهايي کار عکاسي را انجام دهيد. عکاسي از مجالس عروسي، املاک و مستغلات و حتا عکس گرفتن از سوژه‌هاي بکر و ارسال آن‌ها براي سايت‌ها و مجلات از جمله طرح‌هايي هستند که پيش روي شما قرار دارند. اما بايد بدانيد عکاسي کاري بسيار سخت است. عکاسي حرفه‌اي تقريبا شبيه به يک کابوس است، به واسطه آن‌که در عمل عکاسان ممکن است با مشکلات مختلفي روبرو شوند. اما اگر بتوانيد عکس‌هاي تکان دهنده بگيريد و مهارت‌هاي بازاريابي خود را نيز ارتقا دهيد، آن‌گاه به صورت نيمه وقت مي‌توانيد پول خوبي به دست آوريد. فراموش نکنيد که شما مي‌توانيد عکس‌هاي خود را هم به صورت آنلاين به فروش رسانده و هم با روزنامه‌اي قرارداد بسته و عکاسي خبري کنيد. از رستوران‌هاي محلي و آژانس‌هاي معاملات ملکي سوال کنيد که آيا در نظر دارند کسب‌وکار خود را از طريق عکس‌هايي که شما از آن‌ها مي‌گيريد بهبود بخشند.

نويسنده، ويراستار يا سردبير

نوشتن يکي از بهترين مشاغل آزادي است که پيش روي شما قرار دارد. تمام آن چيزي که به آن نياز داريد يک کامپيوتر و يک ارتباط اينترنتي است که از طريق آن به کسب درآمد بپردازيد. اما فراتر از آن بايد مهارت‌هاي خود در زمينه نوشتن، تهيه گزارش و آماده‌سازي مطالب را بهبود دهيد. هر فردي مي‌تواند به لحاظ فني با کمي تمرين به يک نويسنده يا ويراستار آزاد تبديل شود. اما در ابتدا بايد نمونه کارهايي ايجاد کرده، مخاطبيني به دست آورده تا در نهايت نشان دهيد يک نويسنده يا ويراستار قوي هستيد.

طراح وب يا گرافيک

طراحي لوگو، الگو براي سايت‌ها اينفوگرافي، پوستر، بروشو، جزوه، خبرنامه الکترونيکي، ارائه‌هاي پاورپوينت، طراحي تجربه کاربري و.... از جمله پروژه‌هاي بي پاياني هستند که شما به عنوان يک طراح گرافيک مي‌توانيد روي آن‌ها کار کنيد. اما توجه داشته باشيد که طراحي آزاد ممکن است کمي استرس‌زا باشد، به واسطه آن‌که شما همواره با مشترياني سروکار داريد که عجله دارند يا ممکن است به‌طور مرتب نظر خود را تغيير دهند. براي موفقيت در اين کار بايد نمونه کارهاي شما واقعا تاثيرگذار باشند.

دستيار مجازي/ منشي مجازي

ممکن است اين‌گونه تصور کنيد که يک دستيار مجازي تنها يک منشي از راه دور است، اما دستيار مجازي قابليت‌هاي بسياري دارد. قابليت‌هايي که بسته به نياز کاري شما و نحوه تعاملات با مشتريان متغير است. در نتيجه دستيار مجازي يکي از بهترين مشاغل آزادي است که پيش روي شما قرار دارد. وظايف اداري اصلي يک دستار مجازي شامل برقراري تماس‌ها و نظارت بر برنامه‌ريزي‌ها و.. مي‌شود. شما حتي مي‌توانيد به عنوان مدير يک سايت نيز مشغول به کار شويد. انجام پژوهش‌هاي جامع براي مردم نيز از جمله کارهايي است که يک دستيار مجازي مي‌تواند انجام دهد. به‌طور خلاصه کارهاي مربوط به مشتريان به شما محول مي‌شود. براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه و آشنايي بهتر با مفهوم دستيار مجازي به مقاله Basic administrative tasks مراجعه کنيد.

صدا پيشگي

صدا پيشگي به هيچ عنوان شغل ساده‌اي به شمار نمي‌رود. اين صنعت به شدت رقابتي بوده و افراد شاغل در آن به سختي مي‌توانند در آن به فعاليت بپردازند. براي آن‌که حضور ماندگاري در اين صنعت داشته باشيد هم به مهارت و هم به تجهيزات لازم نياز داريد تا مشتريان کار توليد شده از سوي شما را دوست داشته باشند. در صورت داشتن صدايي دلنشين بازهم به تمرين صدا نياز داريد. اما اگر اين توانايي را داريد و اطمينان داريد که در اين زمينه با استعداد هستيد اين شانس را داريد تا زندگي راحتي داشته باشيد. صحبت کردن در آگهي‌هاي بازرگاني، خواندن کتاب‌هاي صوتي، خواندن اعلاميه‌هاي عمومي، صحبت در فيلم‌هاي آموزشي و حتا صحبت کردن در انيميشن‌ها و بازي‌هاي ويديويي دستمزد خوبي را نصيب شما مي‌کند.

ساير مشاغل و گزينه‌هايي که بايد در جست‌وجوي آن‌ها باشيد

در کنار مواردي که به آن‌ها اشاره شد، سعي کنيد به دنبال مشاغلي در دنياي فناوري باشيد که به مهارت‌هاي کدنويسي نيازي ندارند و بيشتر روي مبحث پشتيباني فني متمرکز هستند. اما به اين نکته دقت کنيد با توجه به پيشرفت‌هاي فناوري و هوشمندتر شدن کامپيوترها روز‌به‌روز از مشاغلي که در گذشته در آن‌ها مهارت داشتيد کاسته مي‌شود.


منبع : shabakeh-mag.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟