آخرین اخبار

صندلي ماشين کودک تان را با دانستن اين نکته ها بخريد کار و زندگي

صندلي ماشين کودک تان را با دانستن اين نکته ها بخريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکته هايي مهم در خريد صندلي ماشين

خريد کردن يکي از لذت ها براي خانم هاست چه برسه به اينکه اين خريد مربوط به کودک دلبندتان باشد. اين را پژوهشگران ثابت کرده اند که ميگويند براي رها شدن از احساس پوچي و افسردگي ميتوانيد دست به دامان مراکز خريد شويد. اما گروه ديگري از پ‍ژوهشگران هم معتقدند خريد کردن به خودي خود ميتواند شما را مضطرب و حتي افسرده کند. آنها ميگويند قرار داشتن در معرض انتخابهاي زياد ممکن است شما را کلافه کند و آخر هم با حالي پريشان دست خالي به خانه برتان گرداند. حالا تصور کنيد پاي خريد براي کسي به ميان بيايد که خودش هنوز به دنيا نيامده است.
وقتي قرار است براي جنيني که هنوز در رحمتان چرخ ميزند خريد کنيد و بدون آنکه او را ديده باشيد، نيازها و راحتي اش را در نظر بگيريد، کار از آنچه محققان تصور ميکنند هم سختتر مي شود.

به دردم ميخوره؟

چه خودتان صاحب اتومبيل باشيد و چه نه، بايد قبل از اينکه فرزندتان به دنيا بيايد، صندلي ماشين را بخريد. حتي براي رساندن فرزند تازه متولد شده تان از بيمارستان به خانه به صندلي ماشين نياز خواهيد داشت. پس اگر بودجه تان محدود است، خرج هاي غيرضروري ديگر را فاکتور بگيريد اما از خريد اين صندلي صرف نظر نکنيد.

اينترنتي بخرم؟

درست است که در ماه هاي آخر بارداري که حسابي سنگين شده ايد خريد رفتن برايتان سخت است اما نميتوانيد به اين بهانه خريد صندلي را به ديگران واگذار کنيد يا آن را اينترنتي سفارش دهيد. هر صندلي ماشيني در هر اتومبيلي به خوبي نصب نميشود. پس اگر صاحب ماشين هستيد، قبل از خريدن صندلي حتما آن را در خودروي خود امتحان کنيد و در غير اين صورت، خودروهايي که بيشتر ممکن است با آنها تردد کنيد را به عنوان پيشفرض در نظر بگيريد. البته ديدن علامت «universal» روي جعبه صندلي به شما ميگويد براي همه خودروها مناسب است.

دست دوم بخرم؟

اين روزها بازار لوازم دست دوم سيسموني در سايتها داغ است. شايد براي صرفه جويي بتوانيد بسياري از لوازم مربوط به کودکتان از قبيل کمد و ... را دست دوم بخريد اما از قرض گرفتن صندلي ماشين يا دست دوم خريدن آن پرهيز کنيد. شما بايد مطمئن باشيد اين صندلي سالم بوده و هيچ آسيبي نديده است و البته هنگام تهيه آن به سال ساختش هم توجه کنيد. صندلي اي که بيشتر از 6 سال از زمان توليدش گذشته باشد، ممکن است دچار فرسودگي شده باشد و در زمان خطر از پس محافظت از فرزندتان برنيايد.

چطور نصبش کنم؟

در دفترچه راهنماي داخل جعبه همه نکات لازم براي قرار دادن درست صندلي آورده شده و فروشنده هم ميتواند در اين زمينه شما را راهنمايي کند. بعد از تهيه صندلي اتومبيل، از درست نصب شدن آن مطمئن شويد. صندلي ماشين کودکتان نبايد بيشتر از يکي، دو سانت سرجايش لق بزند. گذشته از اين، کمربند اتومبيل شما بايد کاملا صندلي را در خود بگيرد و نبايد بعد از بستن کمربند در جايش تکان بخورد. البته صندلي ماشيني که ميخريد بايد به کمربند نرمي که بدن کودکتان را آزار ندهد، مجهز باشد.

کرير بخرم يا صندلي ماشين؟

بسياري از والدين ترجيح ميدهند به جاي خريد دو وسيله از کريري که روي پايه صندلي ماشين نصب ميشود، استفاده کنند. اين کريرها را ميتوان با خروج از اتومبيل از روي پايه برداشت و به عنوان ابزار حمل کودک از آنها استفاده کرد. اگر سراغ چنين صندلي اتومبيلي ميرويد تا زماني که وزن فرزندتان از 10 کيلوگرم بيشتر نشده، مي توانيد از اين وسيله استفاده کنيد. گرچه با سنگين تر شدن فرزندتان مجبور به پرداخت هزينه ديگري براي تهيه صندلي بزرگتر مي شويد اما اين کريرهاي قابل نصب روي پايه بهتر مي توانند نوزاد چند روزه شما را در خود جا دهند و تا حدود يک سال و نيمگي هم قابل استفاده هستند.

صندلي را جلو بگذارم يا عقب؟

بهتر است صندلي کودکتان را درست وسط صندلي هاي عقب اتومبيل بگذاريد و تنها در صورتي که خودروي شما به ايربگ مجهز نباشد قرار دادنش روي صندلي جلو هم ايرادي ندارد و به شما کمک ميکند که مدام چشمتان به فرزندتان باشد. بله، درست خوانده ايد! کيسه هواي اتومبيل گرچه از جان بزرگترها محافظت ميکند اما ميتواند در صورت باز شدن به خفگي نوزادان منجر شود.

تا چه سني؟ تا چه وزني؟

قرار نيست هر سال صندلي ماشين فرزندتان را عوض کنيد اما نمي توانيد در تمام سه، چهار سالي که از آن استفاده ميکند، به خريدن يک صندلي اتومبيل اکتفا کنيد.

براي روزهاي اول

بسته به نوع صندلي که انتخاب ميکنيد کودکتان تا قد و وزن خاصي توانايي استفاده از آن را خواهد داشت. صندلي هايي که به گروه +0 تعلق دارند معمولا تا رسيدن فرزندتان به 13 کيلو وزن ميتوانند از او مراقبت کنند. پيش از 9 ماهگي مهمترين نکته اي که در انتخاب صندلي بايد به آن توجه کنيد، محافظت از سر و گردن کودک است پس تصور نکنيد با خريد يک صندلي بزرگ که نوزادتان در آن وول ميخورد، عاقبت انديشي کرده ايد. فرزند شما قرار نيست هميشه زير 10 کيلو بماند و با سنگينتر شدنش، شما بايد به طور کامل قيد کرير را بزنيد و براي تهيه گزينه اي ديگر هزينه کنيد. اين صندلي هاي به قول جوان ها شاسي بلند ارتفاع فرزندتان را بالا مي آورند و به فرزندتان اجازه ديدن نماي بيرون از ماشين را ميدهند؛ اين صندلي ها که زاويه شان هم قابل تنظيم است، بسته به نوعشان و اطلاعاتي که روي بسته شان نوشته شده، فرزند 20 کيلويي شما را در خود جاي مي دهند اما براي نوزادان تازه متولد شده، چندان امن به نظر نمي رسند.

براي سالهاي آخر

اگر ميخواهيد فرزندتان راحت تر باشد، بعد از گذشتن وزنش از 9 کيلوگرم ميتوانيد سراغ صندلي هاي گروه 1+ برويد. توصيه ميکنيم تا زماني که نزديک به پنج سانتيمتر از بالاي سر فرزندتان روي صندلي خالي است از آن استفاده کنيد و با کمتر شدن اين فاصله به فکر تعويض صندلي بيفتيد. بعيد است کودک 10 کيلويي تان در همان کريري که روي پايه صندلي اتومبيل قرار گرفته احساس راحتي کند و اگر تا آن زمان يکي از صندلي هاي بلند مخصوص اتومبيل را تهيه نکرده باشيد، احتمالا بايد براي خريدنش دست به کار شويد. اگر صندلي کودکتان آفتابگير دارد، يک راه ديگر اندازه گيري اين است که تا زماني که گوش فرزندتان پايين تر از لبه بالايي صندلي قرار ميگيرد، از آن استفاده کنيد.


منبع : irannini.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟