آخرین اخبار

جهانگيري: استفاده از کالاي خارجي براي برخي پرستيژ شده است اقتصادي

جهانگيري: استفاده از کالاي خارجي براي برخي پرستيژ شده است

  بزرگنمايي:

چه خبر - بايد توليدکننده داخلي را از قاچاق کالا ايمن کنيم

منطقه کوير، ظهر امروز چهارم اسفندماه در مراسمي معاون اول رييس جمهور از خودروي هيونداي اکسنت جديد شرکت کرمان موتور رونمايي کرد.
همچنين اسحاق جهانگيري از خط توليد النترا، اکسنت و ... ساير خودروهاي کرمان موتور بازديد کرد.
همچنين در اين مراسم فرماندار بم با اشاره اينکه ارگ بم نماد کامل تعامل انسان و طبيعت در دل کوير است اظهار کرد: مجموعه ارگ جديد در بحث حمايت از کالاي داخلي فعاليت مي کند و ٢٥ درصد اين خودرو توليد داخلي است.
محصول ايراني زماني موفق خواهد بود و معتبر باشد بايد راهکارهاي مناسب آن را نيز اجرا کنيم و نمي‌توانيم اين راه را صرفا با جلسات پيش ببريم، اين جهت گيري حمايت از کالاي ايراني يک هدف گيري بسيار عالمانه و دلسوزانه‌اي است.
اسحاق جهانگيري ظهر امروز (4 فروردين) در آئين رونمايي از اولين خودروي توليدي هيونداي اکسنت شرکت کرمان موتور با ابراز اميدواري از اينکه سال جاري سالي پر از موفقيت و نشاط باشد، گفت: اميدواريم در سال جاري چالش‌ها و محروميت‌هايي که پيش روي ملت و کشور است، بتوانيم برطرف کنيم.
اميدوارم در سال جاري بتوانيم مشکلات اقتصادي، سياسي، اجتماعي کشور را رفع و پيشرفت و توسعه کشور را در مسير صحيحي قرار دهيم و هر روز شاهد موفقيت‌هاي جديدي در کشور باشيم.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به نامگذاري سال توسط مقام معظم رهبري تحت عنوان «حمايت از کالاي ايراني» بيان کرد: واقعيت اين است که هيچ کشوري نمي‌تواند به توسعه دست پيدا کند مگر آنکه به توليدات داخلي و سرمايه گذاران خود اهميت ويژه‌اي قايل شده باشد.
بايد به محصولي که حاصل دست رنج کارگر، سرمايه گذار است احترام گذاشت و از آن حفاظت کرد، مگر مي‌شود سرمايه‌گذار يا مديري يا کارشناس يا کارگر که اين محصول را توليد کرده‌اند محترم نباشند؟ ما بايد به صورت جدي به اين موضوع بپردازيم.
براي اين که محصول ايراني موفق و معتبر باشد بايد راهکارهاي مناسب آن را نيز اجرا کنيم و نمي توانيم اين راه را صرفا با طرح پيشنهادات و جلسات پيش ببريم، اين جهت گيري حمايت از کالاي ايراني يک هدف گيري بسيار عالمانه و دلسوزانه‌اي است.
وي با بيان اين که بايد به سمتي حرکت کنيم که فرهنگ ما از محصول ايراني حمايت کند، تصريح کرد: استفاده از کالاي خارجي براي برخي از مردم پرستيژ شده است، بايد رسانه‌ها، صاحبان تريبون به جاي آنکه از تريبون‌هاي خود براي محکوم کردن عده‌اي استفاده کنند، بيايند از تريبون‌هاي خود براي اصلاح فرهنگ مردم استفاده کنند و فرهنگسازي لازم را براي استفاده از کالاي ايراني در بين مردم ترويج دهند.
معاون اول رييس جمهور حمايت از کالاي ايراني موضوع اول فرهنگ سازي در اين زمينه دانست و بيان کرد: توليد کننده بايد متعهد شود که قيمت و کيفيت کالاي توليديش مناسب محصولش باشد، يعني به يک کالاي بازار انحصاري داده شده شود تا محصولي با هر کيفيت بد و قيمت بالاي توليد کند و اجازه رقابت به ساير رقباي خارجي او ندهيم اين يک جفا به مردم است.
ما در عين حالي که از مردم مي خواهيم از کالاي ايراني در راستاي حمايت از کالاي ايراني، استفاده کنند، اما در عين حال از توليد کننده مي خواهيم که کيفيت و قيمت کالاي توليدش مناسب باشد، بنابراين بايد حتما بازار رقابتي ايجاد کنيم و بايد براي همه محصولات رقيب ايجاد کنيم و مردم نيز بايد به دنبال کالاي با کيفيت بالاي ايراني بروند.
جهانگيري يکي از پايه هاي اقتصاد مقاومتي را حمايت از کالاي داخلي دانست و عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالاي يکي از انتظارات به حق توليدکنندگان مي باشد، متاسفانه ايران جزي محدود کشورهاي است که در آن قاچاق کالا وجود دارد.
در بررسي‌هايي که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اين نتيجه رسيديم که حدود 6 کالاي پايه اصلي قاچاق هستند که موبايل، نساجي، قطعات خودرو و ... از جمله آنها مي باشد بنابراين تصميم گرفته شد که روي اين کالاها تمرکز بيشتري شود و براي آنها راهکار پيدا کنيم که براي موبايل اجرا شد.
معاون اول رييس جمهور با بيان اين مطلب که همان روشي که براي مبارزه با قاچاق موبايل صورت گرفته براي ساير محصول انجام دهيم، تصريح کرد: بايد توليد کننده داخلي خيالش از بابت قاچاق کالا ايمن شود و مطمئن شود که از طريق قاچاق کالا از پاي در نمي‌آيد، همچنين واردات کشور بايد مديريت شود و ما نمي توانيم درهاي بازار کشور را به روي واردات کاملا باز کنيم.
وي از لزوم حضور کالاي ايراني در بازارهاي بين‌المللي سخن به ميان آورد و عنوان کرد: مردم بايد بدانند آن کالاي ايراني که توانسته صادراتي شود و در بازارهاي بين المللي حضور يابد، حتما کيفيت بالايي دارد لذا بيشتر چنين کالاهايي خريداري کنند.
بايد در سطح دولت و ستاد اقتصاد مقاومتي متمرکز روي سياست حمايت از کالاي ايراني شويم و ضمن آنکه بايد به سرمايه گذار و توليد کننده اطمينان داد.
به چه حقي به خود اجازه مي‌دهيم که با توليدکننده اي که به هر دليلي با او مشکل داريم چوب لاي چرخ کارش بگذاريم؟ آنها تعداد زيادي را مشغول به کار کرده اند.
معاون اول رييس جمهور بر لزوم وجود خدمات پس از فروش براي کالاهاي تاکيد کرد و افزود: در سال 1392 بخشنامه اي ابلاغ کردم که هر کالاي بادوامي که وارد کشور مي شود بايد آن شرکت خارجي در ايران نمايندگي داشته باشد و مسئوليت خدمات پس از فروش کالاي خود را برعهده بگيرد.
وي با بيان اين مطلب که مي دانم فضاي بين المللي براي شما فضاي مناسبي ممکن است نباشد، تصريح کرد: اما بايد بدانيم که ايران يک کشور با عظمت و بزرگي است به طور مثال فقط با همين ارگ تاريخي بم، مي توان عظمت ايران را به رخ جهانيان کشيد.
جهانگيري با بيان اين مطلب که ملت ايران با اين تحريم ها و تهديدات مي خواست بترسد امروز اين جايگاه را نداشت، اظهار کرد: پشتوانه ما تمدنمان است و ما با تمدنمان با دنيا صحبت مي کنيم، افرادي همچون ترامپ نمي توانند تهديدي براي ما باشد و مانع کارهاي ما شود، ممکن است ما را اذيت کنند و نگذارند کارهاي توسعه اي ما آنگونه که مي خواهيم پيش نرود اما ايران در قرن‌هاي متمادي خطرات خيلي بزرگ‌تر در پيش رو داشته و به خوبي از آنها عبور کرده است.
وي با اشاره به اينکه ايران در تمدن دنيا سهم دارد و بايد با ملت ايران با احترام صحبت شود، بيان کرد: اگر با ادب و با استدلال با ما صحبت شود، ايرانيان همواره نشان داده اند که اهل گفت‌وگو و مذاکره هستند، حالا ارديبهشت نيز خواهد رسيد و آمريکايي‌ها نشان خواهند داد که آيا مي‌توان به آنها اعتماد کرد و آيا اين توافق را مي‌شود امضاء کرد يا نه؛ اگر آمريکايي‌ها به اين پشت پا بزنند حداقل پيام آن اين است که مردم جهان و کشورها بايد بپذيرند که با آمريکايي‌ها نمي توان تفاهم کرد.
جهانگيري با تاکيد بر اين که فضاي بين المللي براي ما مهم است و مي‌خواهيم با دنيا از موضع منطق و استدلال کار کنيم، عنوان کرد: ما علاقمنديم با دنيا تعامل و رابطه خوبي داشته باشيم و همچنين به بازارهاي دنيا ورود پيدا کنيم و از دنيا پول و تکنولوژي وارد کشور کنيم و تبادل فرهنگي با دنيا داشته باشيم و ضمن آنکه نشان داده ايم اهل منطق هستيم و خواهان کار با دنيا هستيم.
اين چه بخلي است که انسان مي‌ورزد و مي‌گويند که يک عده مي توانند کار کنند ما نمي‌توانيم، ما اگر توانايي کار نداريم چرا چوب لاي چرخ افرادي که مي‌توانند کار کنند و مشکل بيکاري جوانان را حل کنند، مي گذاريم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي