آخرین اخبار

اولين مصاحبه مسعود شجاعي پس از دعوت مجدد به تيم ملي و قول بزرگ اين بازيکن حاشيه هاي ورزشي

اولين مصاحبه مسعود شجاعي پس از دعوت مجدد به تيم ملي و قول بزرگ اين بازيکن

  بزرگنمايي:

چه خبر - قول بزرگ کاپيتان مسعود شجاعي به هواداران تيم ملي

مسعود شجاعي که دوباره به اردوي تيم ملي فوتبال ايران برگشته در گفت و گو با محسن معتمدکيا ، مديا آفيسر تيم ملي در اردوي تونس ، از شرايط تيم کي روش در سال 1397 گفته است.
آقاي شجاعي! در مرحله جديد اردوي تيم ملي قرار داريم. وضعيت تيم را چطور مي بينيد؟
بعد از وقفه اي که در تيم ملي نبودم تازه به تمرينات نيم ملي اضافه شده ام و در اين چند روز وضعيت تيم ملي خدا را شکر خيلي خوب است. بازيکنان با انگيزه فراواني کار مي کنند و مطمئنا انگيزه همه بازيکنان نسبت به قبل چند برابر شده چون الان نزديک جام جهاني هستيم و همه مي خواهند در فهرست نهايي حضور داشته باشند و اين خيلي طبيعي است. تمرينات هم سختتر و شادابتر شده. فکر مي کنم اين انگيزه بالا خيلي به تيم کمک مي کند. البته بايد اين را هم بگويم کار کادر فني هم با اين شرايط سختتر مي شود که بين اين همه بازيکن خوب بايد تعدادي را براي جام جهاني انتخاب کند. البته اين قانون فوتبال است و بايد با آن کنار آمد.
شما در صورتي که در فهرست نهايي قرار داشته باشي، تنها بازيکن تاريخ فوتبال ايران خواهي بود که در سه جام جهاني حضور داشته است. اين موضوع حتما انگيزه زيادي به شما مي دهد؟ انگيزه فعلي مسعود شجاعي بيشتر است يا زماني که براي اولين بار قرار بود در جام جهاني بازي کند؟
جوابي که مي دهم شايد از نظر شما اغراق آميز باشد اما باور کنيد انگيزه فعلي من خيلي بيشتر از سال 2006 است چون انگيزه ها متفاوت است. آرزوي هر کسي است که در جام جهاني بازي کند. من هم در سال 2006 يک بازيکن 20 ساله بودم و حضور در جام جهاني اتفاق تاريخي در زندگيم بود اما هر چه از آن زمان گذشت تلاش کردم کارم تداوم و ثبات داشته باشد. هميشه هم موفق نبوده ام و بالا و پايين زياد داشته ام اما هميشه سعي کرده ام چيزي که مربيان مي خواهند را اجرا کنم. در تيم ملي و تيمهاي باشگاهي سخت تمرين کرده ام و تلاش کرده ام از تمام وجودم مايه بگذارم. الان که به جام جهاني 2018 نزديک شده ايم اين انگيزه ام با قبل کاملا متفاوت است. اين را هم بگويم انگيزه رکورد زدن ندارم.
البته اين رکورد اتفاق خوبي است و اگر در فهرست نهايي باشيد تنها بازيکن تاريخ ايران مي شويد که به اين رکورد مي رسيد.
گفتم انگيزه رکورد زدن ندارم, باور کنيد. قسم عزيزانم را مي خورم که به اين موضوع اصلا فکر نمي کنم چون تا به حالا در دو جام جهاني حضور داشته ام و حالا اين حضور بشود سه تا يا حتي چهار تا. بازيکنان قديمي بوده اند که رکوردهاي بهتري را جا به جا کرده اند. درست است اسم آدم در تاريخ و آمار مي ماند اما اتفاق آنچناني نمي افتد. نکته مهمي که باعث انگيزه من شده، اين است که مي تواتم حداقل به خودم ثابت کنم که شرايط سني مهم نيست و چيزي که اهميت دارد اين است که چطور زندگي کني و تمرين انجام دهي. اين شرطي است که خودم براي خودم گذاشته ام. البته هنوز ليست نهايي اعلام نشده ولي مي خواهم اين شرط را ببرم تا دوباره به خودم ثابت کنم که اگر خوب تمرين کني، جدي باشي و سالم زندگي کني مي تواني به بهترين درجات در حد توانت برسي. به خودم از چند سال قبل قول دادم و تلاش کردم که ثباتم را حفظ کنم و بتوانم بهترين تمرينات را انجام دهم. خدا را شکر سال قبل اتفاقات خيلي خوبي برايم افتاد. اتفاق آساني نيست که در اروپا بخواهي از يک تيم معمولي تر به يک تيم تاپ بروي که خوشبختانه اين اتفاق براي من افتاد و حتي توانستم در ليگ اروپا بازي کنم. الان هم تيممان مدعي قهرماني در ليگ و جام حذفي است. دوباره برگشتم به تيم ملي و اين اتفاقات فوق العاده فوتبالي براي من بود. الان هم مي خواهم قولم را عملي کنم و اين شرط را از خودم ببرم.
با نمايشي که در اين دو سال اخير ارائه کرده اي، خيلي از منتقدان شما يا ساکت شده اند يا حتي از شما تمجيد کرده اند. بسياري اميدوارند که مسعود شجاعي يکي از عوامل موفقيت تيم ملي در جام جهاني خواهد بود.
جا دارد من در اينجا از کساني که چه قبلا و چه حالا از من حمايت مي کنند، تشکر کنم. آنها در روزهايي که براي ثبات جايگاهم تلاش مي کردم خيلي به من انگيزه و توان دادند. درباره سوال شما بايد بگويم در فوتبال قول دادن کار خيلي سختي است چون پيش بيني اتفاقات سخت است و نمي توانيم از الان بگوييم اين اتفاق يا آن اتفاق مي افتد اما اين را از طرف خودم و ساير بازيکنان مي توانم قول بدهم که در فاصله حدود هشتاد روز تا جام جهاني ما با تمام جديت و توان کار مي کنيم و از وجودمان مايه مي گذاريم تا بتوانيم باعث سربلندي و افتخار ايران باشيم. وقتي که ما به عنوان نماينده ايران، لباس تيم ملي را مي پوشيم، هر کداممان با تمام وجود کار مي کنيم. اين کار را هم از همين امروز مي کنيم و نه فقط در روز بازي. تمام تمرکزمان را روي موفقت تيم ملي مي گذاريم و همانطور که با بازيکنان صحبت کرده ايم يکدل و يکدست وارد مسابقات جام جهاني مي شويم, درست مانند اتفاقي که در جام جهاني قبلي رخ داد. در دوره قبل من بازي اول پنج دقيقه براي تيم ملي بازي کردم اما فرقي نمي کرد که چه بازيکني به ميدان مي رود. وقتي تيم وارد زمين مي شد شما مي توانستي انگيزه را در چشم همه بازيکنان ببينيد. آن تيم چهره يک تيم بازنده را نداشت. من به شما قول مي دهم دوباره اين اتفاق بيفتد و مايه سربلندي و افتخار ايران و مردممان باشيم. مي خواهيم کاري کنيم که اگر مردم بازي تيم ملي را تماشا مي کنند، پشيمان نشوند و به تيم ملي کشورشان افتخار کنند. مطمئن باشيد هيچ وقت خودمان را از قبل بازنده نمي دانيم.
تجربه بازيکناني چون شما يا بقيه بازيکنان بزرگتر تيم حتما در انتقال اين تجربيات به بازيکنان کمک مي کند.
من به عنوان يکي از بزرگترهاي تيم هميشه سعي مي کنم اين حس را به بازيکنان بدهم و تجربه ام را در اختيارشان بگذارم تا بتوانند راحتتر اين موضوع را براي خودشان هضم کنند. من در دو جام جهاني بوده ام و در رقابتهايي همچون جام ملتهاي يا تورنمنتهاي خوب ديگري شرکت داشته اما شرايط جام جهاني با هيچ کدام از رقابتهاي ديگر قابل مقايسه نيست. وقتي وارد اين مسابقات مي شويد، فضاي متفاوت آن را متوجه مي شويد. به همين خاطر سعي مي کنم اين تجربه را در اختيار بازيکنان جوان تر قرار دهم و از اين طريق به آنها کمک کنم. ضمن اينکه سعي مي کنم مثل بقيه بازيکنان بزرگتر تيم بين بازکنان و کادر فني پلي باشم که ارتباط زود برقرار شود.
تيم ملي با حضور همه بازيکنان چند بازي دوستانه برابر تونس، الجزاير، ترکيه، يونان و ليتواني دارد. اين بازيها را چطور مي بينيد؟
به نظرم اين دو بازي اول برابر تونس و الجزاير خيلي خيلي به تيم کمک مي کند تا آماده بازي با مراکش شويم. اين دو تيم خيلي به نخستين حريفمان در جام جهاني شبيه هستند. تونس و الجزاير دو تيم خيلي خوب و قدرتمندي هستند و حتما به ما کمک مي کنند که براي نزديکترين بازيمان در جام جهاني که به نظرم يکي از سختترين بازيهاي گروه دوم هم هست تا به خوبي آماده شويم. بعد از اين بازي با ترکيه و يونان بازي داريم. درست است که اين دو تيم در جام جهاني حضور ندارند اما تيمهاي خوبي هستند که سبک بازيشان مي تواند به ما براي بازي با اسپانيا و پرتغال کمک کند. از نظر ساختار فوتبال اروپا و نظم تيمهاي اروپايي به ما کمک مي کنند تا ببنيم که چطور بايد برابر اسپانيا و پرتغال بازي کنيم، هر چند که نبايد به لحاظ قدرت با اين دو تيم مقايسه شان کنيم اما همانطور که گفتم از نظر ساختار فوتبال اروپا و نظم هميشگي اين تيمها به ما کمک مي کنند. سرانجام هم بايد برابر تيم ليتواني بازي کنيم که مي تواند بازي آساني براي ما باشد و به ما کمک کند تا با روحيه بالاتري وارد جام جهاني شويم.


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت