آخرین اخبار

وقتي امروز انسان به دنيا سفر مي‌کند قدر ايران را مي‌فهمد سياسي

وقتي امروز انسان به دنيا سفر مي‌کند قدر ايران را مي‌فهمد

  بزرگنمايي:

چه خبر - امامي کاشاني: غرب مجلسي را که در آن نمايندگان در ابتداي صحبت خود بسم الله بگويند،نمي خواهد

آيت الله محمد امامي کاشاني خطيب آخرين نماز جمعه سال 96 تهران در خطبه‌ سياسي اين هفته نماز جمعه با اشاره به آيات سوره مبارکه ابراهيم و درخواست‌هاي حضرت ابراهيم از خداي متعال اظهار کرد: همانطور که ابراهيم خليل الله از خداي متعال درخواست داشتند، در يک جامعه مسئله امنيت اولين موضوع است و اخلاق، فکر و اعتقادات در اولويت بعدي قرار دارد.
وي سومين اولويت جامعه را مسائل اقتصادي و شکرگزاري مردم نسبت به نعمات الهي و مادي را چهارمين اولويت برشمرد و گفت: به لطف خدا جمهوري اسلامي ايران تاکنون به نعمات زيادي دست يافته اما بايد همه آنها را پاس بدارد و تکميل کند.
امام جمعه موقت تهران در بخش‌هايي از خطبه سياسي خود به بيان چگونگي ورود معنويت به جامعه و نهادهاي سياسي کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال 31 که فضاي کشور از نظر سياسي باز شده بود، افراد زيادي براي مجلس ملي کانديدا شده بودند. در اين بين آقاي راشد نيز از بازار تهران به عنوان کانديدا خود را معرفي و به مجلس راه پيدا کرد.
زماني که آقاي راشد مي‌خواستند در اين مجلس صحبت کنند حديثي از پيامبر اکرم(ص) درباره لزوم نصيحت و توصيه همگان به خدا، پيغمبر و دين و اسلام نقل کردند. پس از صحبت‌هاي ايشان اکثر نمايندگان مجلس او را مورد تمسخر قرار دادند و خطاب به او گفتند که مگر اينجا منبر است که شما از پيغمبر نقل مي‌کنيد؟ اينجا مجلس شوراي ملي است؛ اين نشان مي‌دهد که آن زمان چه خبر بوده و وضع مجلس شوراي ملي چگونه بوده است.
وي با اشاره به خصومت و دشمني دشمنان با جمهوري اسلامي ايران گفت: دشمن امروز نيز در حال دشمني و برنامه‌ريزي عليه ايران است و مي‌گويد که نسبت به اين کشور بايد دو کار کرد ايجاد و افزايش اضطرار و ناامني و افزايش مسائل و فشارهاي اقتصادي . اين دشمني غرب نيز به دليل آن است که آنها مجلسي را که در آن نمايندگان در ابتداي صحبت خود بسم الله بگويند و عليه نظام سلطه صحبت کنند و بيانيه صادر نمايند را نمي‌خواهند.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: آنها قوه قضاييه ما را نمي‌خواهند بلکه قوه قضاييه‌اي مي‌خواهند که کمک حال‌شان باشد نه اينکه زماني عده‌اي اغتشاشگر شلوغ مي‌کنند اين قوه و نيروهاي امنيتي وارد شوند و از ادامه کار آنها جلوگيري نمايند. آنها ارتش، سپاه و قواي مختلف ما را نمي‌خواهند و به همين دليل است که همواره بر کشور فشار وارد مي‌کنند. دشمن کشوري را که زير چتر ولايت فقيه قرار دارد نمي‌خواهد.
امامي کاشاني خاطرنشان کرد: جوانان و نوجواناني که عصر قديم را نديده‌اند و از زمان گذشته و طاغوت بي خبر هستند بدانند که اگر آن بساط همچنان برپا بود الان ديگر از کشور نامي باقي نمانده بود.
وي با تقدير از حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن گفت: اينکه امام فرمودند انقلاب ايران انفجار نور بود تنها يک لفظ نيست بلکه يک واقعيت است. ما مشاهده کرديم که 40 سال پس از پيروزي انقلاب مردم با چه شور و عظمتي در مراسم راهپيمايي 22 بهمن حضور يافتند.
خطيب جمعه اين هفته تهران در بخش‌هاي ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينکه امروز ايران در معنويت پيشگام در دنياست، اظهار کرد: وقتي امروز انسان به دنيا سفر مي‌کند قدر ايران را مي‌فهمد و در مي‌يابد که ايران به چه ميزان در معنويت جلو است. البته گرچه از جايي که بايد به آن برسيم عقب هستيم اما امروز در زمينه معنويت نسبت به دنيا سروريممگر آنکه بوي جمهوري اسلامي به کشورهاي ديگر بخورد و کشورهايي مثل عراق و سوريه با اهل بيت سر و کار داشته باشند.
وي با تاکيد بر اينکه بايد قدردان نعمت بزرگ معنويت در کشور باشيم و آن را پاس بداريم، خاطرنشان کرد: در روز ولادت و شهادت اهل بيت و ائمه اطهار بايد فکر و سيره آنها را تبيين نماييم. در صورت انجام اين کار، کشور به سمت جلو حرکت مي‌کند و مردم نيز مي‌توانند خود را به روزي که حکومت حضرت مهدي (عج) برپا مي‌شود، برسانند.
امامي کاشاني با اشاره به شرايط موجود کشور با تاکيد بر اينکه نبايد به وضع فعلي راضي باشيم، تصريح کرد: ما به ويژه مسئولان وظيفه داريم براي مردم و حل مشکلات آنان فکر و تلاش کنيم. ما نبايد بگوييم که نمي‌توانيم يک مشکل را حل کنيم بلکه همانطور که مقام معظم رهبري نيز فرموده‌اند در جمهوري اسلامي همه مشکلات حل شدني هستند و ان‌شاءالله مشکلات کشور حل خواهد شد. بر همه مسئولان و دست اندرکاران جامعه وظيفه است که براي خدا کار کنند و با اهتمام بيشتر و عشق و علاقه در خدمت مردم باشند.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به کناره گيري آيت الله جنتي از امامت جمعه تهران با تقدير از زحمات وي اظهار کرد: اقامه نماز جمعه و مطالعه براي آن کاري بسيار مشکل است. اميدوارم ايت الله جنتي اجر 25 سال امامت نماز جمعه تهران را از امام زمان دريافت کنند.
آيت الله امامي کاشاني در خطبه عبادي نماز جمعه اين هفته تهران با دعوت و توصيه نمازگزاران و مردم به توکل به خدا به جاي توجه به دنيا بر لزوم کمک رساني به نيازمندان در آستانه سال نو تاکيد کرد و گفت: استغفار و توبه و کمک به مستمندان و نيازمندان از وظايف مسلمانان است و همگان بايد در حد توان خود نيازمندان و مستمندان را ياري نماييم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد