آخرین اخبار

معرفي 20 شرکت هواپيمايي امني که هيچ حادثه مرگباري نداشته اند! چه خبر ... ؟

معرفي 20 شرکت هواپيمايي امني که هيچ حادثه مرگباري نداشته اند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - با امن‌ترين خطوط هوايي جهان آشنا شويد

علي‌رغم حادثه‌هاي تلخ هوايي که هر از گاهي شاهد آن‌ هستيم، مسافرت با هواپيما در ساير قسمت‌هاي دنيا به عنوان امن‌ترين شيوه حمل‌ونقل به حساب مي‌آيد. در اين زمينه وب‌سايت معتبر AirlineRating هر سال فهرستي از امن‌ترين خطوط هوايي دنيا را منتشر مي‌کند.

وب‌سايت مذکور براي مشخص کردن امن‌ترين خطوط هواپيمايي دنيا وسواس زيادي به‌خرج مي‌دهد و سازوکار انتخاب خطوط هوايي امن با کمک سازمان ايکائو (سازمان هوانوردي غير نظامي بين‌المللي) شکل گرفته است، در اين سازوکار پس از بررسي دقيق 409 شرکت هواپيمايي، بهترين شرکت‌هاي هواپيمايي ارائه دهنده خدمات پرواز در کل دنيا انتخاب مي‌شوند.

لازم به ذکر است 20 خط هوايي حاضر در اين فهرست به لحاظ امنيت، اولويتي بر يکديگر ندارند و در اين فهرست بر اساس حروف الفبا (الفباي انگليسي)، امن‌ترين خطوط هوايي دنيا را شاهد هستيم.
1. هواپيمايي نيوزيلند
در حدود سال 2000 بود که هواپيمايي نيوزيلند با مشکلات شديد مالي روبرو شد اما اين هواپيمايي به خوبي از پس اين مشکلات برآمد و امسال براي سومين بار است که نام هواپيمايي نيوزيلند را در فهرست 20 خط هواپيمايي امن دنيا شاهد هستيم. خوشبختانه اين هواپيمايي در دو دهه گذشته هيچ حادثه خطرناکي را تجربه نکرده است.
2. هواپيمايي آلاسکا
هواپيمايي آلاسکا در سياتل واقع شده است و اين هواپيمايي بيشتر در منطقه ساحل غربي آمريکا فعاليت مي‌کند. اين هواپيمايي حدود 2 سال پيش هواپيمايي ويرجين آمريکا را با مبلغ گزاف 2.6 ميليارد دلار خريداري کرد. برند هواپيمايي ويرجين نيز از فروردين ماه سال آينده ديگر فعاليت نخواهد داشت. هواپيمايي آلاسکا از سال 2000 تاکنون حادثه مرگباري را در پي نداشته است.
3. هواپيمايي آل نيپون ايروِيز (All Nippon Airways)
خدمات و سرويس‌هاي اين هواپيمايي که در سال 1954 تاسيس شده،‌ از آن زمان تاکنون زبانزد خاص و عام است و در سال گذشته از جانب Skytrax در فهرست ششمين خط هوايي برتر دنيا قرار گرفت. هواپيمايي آل نيپون ايويز بيشتر از 45 سال مي‌شود که با حادثه مرگباري روبرو نشده است.
4. هواپيمايي بريتيش ايرويز
خطوط هواپيمايي بريتيش ايرويز در سال 1974 و به دنبال ادغام شرکت‌هاي هوايي بريتيش اُورسيز (British Overseas Airways) و بريتيش يوروپيَن ايرويز (British European airways)، شکل گرفت و در حال حاضر سه دهه است که حادثه مرگباري را در هواپيمايي بريتيش ايرويز شاهد نبوده‌ايم.
5. هواپيمايي کاتاي پاسيفيک (Cathay Pacific)
هواپيمايي کاتاي پاسيفيک به ارائه سرويس‌هاي برتر و امنيت بسيار بالا شهرت دارد، اين هواپيمايي تاکنون حملات تروريستي را تجربه کرده، اما از سال 1960 تاکنون هيچکدام از هواپيماهاي کاتاي پاسيفيک دچار حادثه مرگباري نشده‌اند.
6. هواپيمايي امارات
در بيست سال گذشته هواپيمايي امارات توانسته است به قدرتي در پروازهاي تجاري تبديل شود، خدمات برتر و امنيت بسيار بالا باعث شده تا اين هواپيمايي به فهرست‌هاي مختلف خطوط هواپيمايي برتر دنيا راه پيدا کند، از 31 سال گذشته هواپيمايي امارات تنها با يک حادثه هوايي روبرو بوده که اين حادثه تلفات جاني را در بر نداشته است.
7. هواپيمايي اتحاد
اين هواپيمايي چيزي حدود يک دهه عمر دارد اما در همين مدت زمان کوتاه توانسته است به لطف سرويس‌هاي خوب و امنيت بسيار بالاي پرواز به يکي از هواپيمايي‌هاي مطمئن دنيا تبديل شود.
8. هواپيمايي اِوا اير (Eva Air)
در بين تمامي خطوط هواپيمايي که در آسيا وجود دارند، هواپيمايي اوا اير به عنوان يکي از امن‌ترين شرکت‌هاي هواپيمايي در آسيا به‌حساب مي‌آيد، هواپيمايي اوا اير از زمان تاسيس خود در سال 1988 تاکنون با هيچ حادثه خطرناکي روبرو نشده است.
9. هواپيمايي فن‌اِير (Finair)
ممکن است نام هواپيمايي فن‌اير که به عنوان يک شرکت خدمات هوايي ملي فنلاندي به حساب مي‌آيد را زياد نشنيده باشيد اما جالب است بدانيد اين هواپيمايي به عنوان يکي از امن‌ترين خطوط هواپيمايي دنيا شناخته مي‌شود و از سال 1960 تاکنون هيچ حادثه خطرناکي را تجربه نکرده است.
10. هاوايي ايرلاينز (Hawaiian Airlines)
هواپيمايي هاوايي ايرلاينز، بيشتر از 50 فروند هواپيماي باريک‌پيکر و پهن‌پيکر در اختيار دارد و از زمان تاسيس در سال 1929 تاکنون هيچ حادثه مرگباري را در هواپيمايي هاوايي ايرلاينز شاهد نبوديم.
11. هواپيمايي ژاپن ايرلاينز
هواپيمايي ملي ژاپن در سال 1951 تاسيس شده و چيزي بيشتر از 60 سال قدمت دارد، در حال حاضر بيشتر از 30 سال مي‌شود که حادثه مرگباري را در هواپيمايي ژاپن ايرلانيز شاهد نبوده‌ايم.
12. هواپيمايي کا.‌ال.‌ام (KLM)
در اين قسمت با يکي از قديمي‌ترين و امن‌ترين شرکت‌هاي هواپيمايي دنيا طرف هستيم که در سال 1919 تاسيس شده است، هواپيمايي کا.‌ال‌.‌ام و اير فرانس در سال 2004 با هم ادغام شدند اما هر دو شرکت هواپيمايي از آن زمان تاکنون با برند‌هاي جداگانه‌اي فعاليت مي‌کنند. خطوط هواپيمايي کا.‌ال‌.‌ام در چهل سال گذشته با حادثه‌ مرگباري روبرو نشده است.
13. هواپيمايي لوفتانزا
حتي اگر به سفرهاي هوايي علاقه‌اي نداشته‌ باشيد باز هم به احتمال زياد نام هواپيمايي لوفتانزا به گوش شما خورده است، اين هواپيمايي خوشنام که از سال 1955 تاکنون به مسافرين سرويس‌رساني کرده به عنوان يکي از بهترين خطوط هواپيمايي اروپايي به‌حساب مي‌آيد. هواپيمايي لوفتانزا از سال 1993 تاکنون حادثه دلخراشي را تجربه نکرده است.
14. هواپيمايي کانتاس (Qantas Airlines)
هواپيمايي کاناس نيز يکي از قديمي‌ترين شرکت‌هاي هواپيمايي در دنيا به‌حساب مي‌آيد و تاريخ تاسيس اين هواپيمايي به 96 سال پيش باز مي‌گردد، هواپمايي کانتاس مفتخر است که از سال 1951 تاکنون با هيچ حادثه مرگباري مواجه نشده است.
15. هواپيمايي پادشاهي اردن
ممکن است نام هواپيمايي پادشاهي اردن همانند ساير شرکت‌هاي هواپيمايي خاورميانه بر سر زبان‌ها نيافتاده باشد اما بد نيست بدانيد اين هواپيمايي در سه دهه گذشته هيچ حادثه خطرناکي را تجربه نکرده است.
16. هواپيمايي اسکانديناوي
هواپيمايي اسکانديناوي که به اختصار با نام SAS نيز شناخته مي‌شود در حال حاضر به عنوان هواپيمايي ملي دانمارک، نروژ و سوئد فعاليت مي‌کند. هواپيمايي اسکانديناوي در سال 1946 تاسيس شده است و آخرين سانحه مرگبار اين هواپيمايي به سال 2001 باز مي‌گردد.
17. هواپيمايي سنگاپور
شرکت هواپيمايي سنگاپور از سال 2000 تاکنون با هيچ حادثه خطرناکي روبرو نبوده است و Skytrax، هواپيمايي سنگاپور را به عنوان دومين هواپيمايي برتر دنيا مي‌شناسد.
18. هواپيمايي سوئيس اينترنشنال ايرلاينز
اين هواپيمايي در سال 2002 پس از ورشکستگي هواپيمايي سوئيس اير تاسيس شد و در سال 2007 به گروه هواپيمايي آلمان پيوست، در کل تاريخ هواپيمايي سوئيس اينترنشنال ايرلاينز حادثه مرگباري را شاهد نبوده‌ايم.
19. هواپيمايي ويرجين آتلانتيک
ريچارد برنسون، ميلياردر ماجراجويي که کتاب‌هاي موفقيت وي در ايران نيز به فروش مي‌رسد، سنگ‌بناي هواپيمايي ويرجين آتلانتيک را گذاشت. در حال حاضر مقدار 49 درصد از کنترل اين هواپيمايي در اختيار هواپيمايي دلتا ايرلاينز قرار دارد. ويرجين آتلانتيک از زمان تاسيس خود تاکنون هيچ‌گونه حادثه مرگباري را تجربه نکرده است.
20. هواپيمايي ويرجين استراليا
اين هواپيمايي نيز که يکي ديگر از زير مجموعه‌هاي هواپيمايي بزرگ ويرجين به‌حساب مي‌آيد در سال 1999 تاسيس شده و تاکنون با حادثه مرگباري روبرو نشده است.


منبع: bartarinha.ir.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس