آخرین اخبار

آيا احمدي نژاد بازداشت مي‌شود؟! سياسي

آيا احمدي نژاد بازداشت مي‌شود؟!

  بزرگنمايي:

چه خبر - سخناني تندتر از هميشه عليه نظام و ارکان

اين سئوالي است که پاسخ آن تنها در دست تصميم گيرندگان دستگاه هاي امنيتي است و بايد ديد که آنها اين دلايل را کافي مي دانند يا خير؟

ديروز دادگاه «حميد بقايي» از ياران نزديک احمدي نژاد برگزار شد و «محمود احمدي نژاد» و مشايي براي حضور در اين دادگاه حاضر شدند، اما اجازه حضور در دادگاه به آنان داده نشد. البته احمدي نژاد سخناني را جلوي درب ورودي دادگاه ايراد کرد؛ سخناني که تندتر از هميشه عليه نظام و ارکان آن بود؛ گويا هرچه مساله برخورد با او و اطرافيانش جدي تر مي شود، او هم دوز سخنانش را عليه نظام و ارکان حکومت تندتر مي کند.

احمدي نژاد در حالي شرايط فعلي کشور را غير عادلانه براي عده اي خوانده و از جلوگيري از حرف زدن آزاد و آزادانه سخن گفته است که خود او در همين سخنان ديروزش تندترين عبارت و جملات را عليه نظام، قوه قضائيه و برخي ارکان ديگر حکومت بر زبان جاري ساخت؛ در حالي که تجربه 8 ساله دولت او هنوز هم از ياد مردم و سياسيون نرفته است.

آيا احتمال بازداشت احمدي‌نژاد وجود دارد؟

گويا او فراموش کرده که تقريبا تلاش داشت همه چهره ها و جريانات مختلف نظام را در مقابل هم قرار دهد و بواسطه يکدستي بخش هاي مختلف کشور از حيث تفکر سياسي، کار را به جايي رسانده بود که جريان اصلاحات تقريبا اجازه هيچگونه فعاليتي در دوران 8 ساله دولت او نداشت. احمدي نژاد احتمالا از ياد برده است که چه تعداد از چهره هاي سياسي و روزنامه نگاران در جريان 8 ساله دولت او بازداشت و راهي زندان شدند؟ و برخي احزاب هم با حکم وزارت کشور او منحل اعلام شدند.

جالب است که او از شرايط دستگيري و زنداني کردن افراد انتقاد کرده و گفته که «در زندان ها و افراد را بدون ملاحظه دستگير مي‌کنند، جنازه را تحويل مي‌دهند و بعد هم مي‌گويند معتاد بوده است، خودکشي کرده است.» يک سئوال بي پاسخي که هيچگاه تاکنون احمدي نژاد به آن جوابي نداده است اين است که احتمالا او موضوع کهريزک و ستاربهشتي و برخي اتفاقات سال 88 را از ياد برده است؟

احمدي نژاد شايد يکي از معدود افرادي است که در اين زمينه نه تنها نمي تواند در نقش پرسشگر و مدعي ظاهر شود، بلکه او در موضع اتهام قرار دارد و بايد پاسخ بدهد که چرا به ويژه در 4 ساله دوم دولت او افرادي دستگير شده، به زندان افتادند و پس از آن تنها جنازه اين افراد از زندان بيرون آمد؟ حالا او مي خواهد بگويد وظيفه بر عهده قوه قضائيه و نهادهاي امنيتي بوده، بله؛ اما ايشان در آن زمان در مقام رئيس جمهور چرا خواستار پاسخگويي و پيگيري اين موضوعات نشدند؟

احمدي نژاد نه تنها در مقام رئيس جمهور وقت اين مسائل را پيگيري نکرد و پاسخي به آن نداد، بلکه متهم اصلي يکي از اتفاقات خجالت آور سال 88 يعني «سعيد مرتضوي» دادستان وقت تهران را در دولت بکار گرفت و حمايت و پشتيباني جدي از او کرد! حالا چطور است که ايشان آن زمان که بايد سئوال و پيگيري مي کرد و البته قدرتش را هم داشت، هيچ کاري نکرد، اما امروز که کار به برخورد با او و اطرافيانش رسيده، در مقام پرسشگر ظاهر مي شود؟

او در يک سخنراني در سال 90 تاکيد مي کند که در ديدار با يکي از مقامات عاليرتبه نظام عنوان کرده است که بعد از سال 88 درخواست مي کند که به او اجازه بدهند با رفتار احمدي نژادي همه افرادي که به عنوان سران معترضان شناخته مي شدند را حذف کند! که اين مساله پذيرفته نمي شود. يا در جايي «احمدي مقدم» فرمانده سابق نيروي انتظامي از درخواست و اظهار نظر او (احمدي نژاد) براي دستگيري «موسوي، کروبي و خاتمي» و جمع کردن غائله 88 سخن گفته است! حالا چنين فردي مدعي آزادي و عدالت مي شود و از دستگيري افراد گلايه دارد؟

او در بخش ديگري از سخنان ديروزش گفته که «بدون اينکه يک مرجع مستقل، مورد قبول، اعتماد و اطمينان مردم حرف آنها را تاييد کند، يک‌طرفه مي‌زنند و مي‌روند. معلوم است که ملت نمي‌تواند باور کند. بايد کساني باشند که مورد اعتماد مردم و مورد قبول مردم باشند. خب مي‌خواهيم از اين رفتار شکايت کنيم، به کجا بايد شکايت کنيم؟! جايي نيست، رهبري هم که مي گويند مسئوليت عملکرد دستگاه قضايي و بقيه دستگاه‌ها به عهده ايشان نيست. کسي که در دستگاه دولتي و حکومتي مورد ظلم واقع مي‌شود چه کار بايد بکند؟! به کجا بايد مراجعه کند؟! به خودشان؟! اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلي پيش نمي‌آمد! چه راهي در برابر ملت باقي مي‌ماند؟! ملت به کجا بايد شکايت کند از دست کساني به مردم ظلم مي‌کنند؟! اين يک سوال اساسي است.»

رفتار و سخنان احمدي نژاد به اندازه اي متناقض و مغاير با هم است که هيچگاه مردم نمي توانند چنين سخناني را از او پذيرا باشند. مشکل احمدي نژاد با قوه قضائيه و ساختار آن نيست، بلکه مشکل او بيشتر شخصي و بدليل چالشي که با «لاريجاني ها» دارد و برخوردي که قوه قضائيه با او و يارانش کرده؛ است. چراکه اگر تاکنون با آنها برخوردي نشده بود، هيچگاه او در مقام منتقد دستگاه قضايي هم ظاهر نمي شد، نمونه آن را مي توان در 8 سال دولت داري او ملاحظه کرد.

احمدي نژاد در زمان رياستش بر دولت هاي نهم و دهم ارتباط بسيار حسنه اي با رئيس قوه قضائيه وقت يعني آيت الله هاشمي شاهرودي داشت و اتفاقا افرادي مثل «غلامحسين الهام» سخنگوي وقت دستگاه قضايي، «محمد شريف ملک زاده» عضو هيات امناي دانشگاه عدالت (دانشگاه آيت الله هاشمي شاهرودي) و مهمتر از همه «سعيد مرتضوي» دادستان وقت تهران را از قوه قضايه در دولت بکارگيري کرد و البته نزديکي و همراهي زيادي هم با آنان داشت.

اين تفاسير بيانگر اين است که احمدي نژاد با قوه قضائيه و ساختار آن در گذشته نه تنها مشکلي نداشته، بلکه افرادي را هم از اين قوه دعوت به همکاري کرده و البته حاضر شده است براي ماندگاري آنان در دولت و همکاري با آنها هزينه هم پرداخت کند، ضمن اينکه او در آن زمان بواسطه حضور «علي لاريجاني» در قوه مقننه منتقد اين قوه بود، اما هيچ گاه انتقادي از قوه قضائيه نمي کرد.

حالا که دستگاه قضايي بواسطه تخلفات احمدي نژاد و نزديکانش در 8 سال زمامداري شان، قصد برخورد با آنان را کرده است و البته «آيت الله آملي لاريجاني» در راس اين قوه قرار گرفته است، احمدي نژاد منتقد قوه قضائيه شده و اين سئوالات را مطرح مي کند که «اگرکسي که در دستگاه دولتي و حکومتي مورد ظلم واقع مي‌شود چه کار بايد بکند؟! به کجا بايد مراجعه کند؟! به خودشان؟!» احمدي نژاد اين سئوال را پاسخ بدهد که مگر قبلا سازوکار متفاوتي از آنچه الان هست، مستقر بود که داد انتقادش امروز بلند شده است؟

او در سخنان روز گذشته اش مثل وعده هايي که در داخل براي مردم و در سازمان ملل براي بشريت و دول مختلف مي داد و هيچکدام هم محقق نشد، بازهم وعده داد. او گفته « اما عزيزان به شما عرض کنم به لطف خدا و به فضل الهي اين شرايط به زودي به نفع ملت اصلاح خواهد شد. کجاي دنيا ظلم پايدار بوده که اينجا بخواهد پايدار باشد؟!»

احمدي نژاد همچنين گفته که «بسيار خب! فعلا دست شماست. اما به لطف خدا به‌همت ملت، به‌زودي شرايط کشور به‌نفع ملت به نفع آرمان‌هاي انقلاب به‌طور اساسي تغيير خواهد کرد.» موضوعي که شائبه مطرح شده توسط برخي دستگاه هاي امنيتي را که گفته بودند «احتمال تحريک اوليه اغتشاشات اخير با همراهي يک مقام ارشد سابق و اطرافيان او وجود دارد» را بار ديگر در ذهن متبادر مي سازد.

آيا با استناد به همين سخنان تند و تيز ديروز احمدي نژاد که از تعرض به رهبري، حاکميت، دستگاه هاي حاکميتي در آن ملاحظه شد تا مطرح شدن احتمال تحريک افکار عمومي توسط او و اطرافيانش عليه حاکميت، مي توان نسبت به بازداشت او و برخي نزديکانش اقدام کرد؟ اين سئوالي است که پاسخ آن تنها در دست تصميم گيرندگان دستگاه هاي امنيتي است و بايد ديد که آنها اين دلايل را کافي مي دانند يا خير؟


منبع: tabnak.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد