آخرین اخبار

قيمت دلار به 6 هزار تومان مي‌رسد، ترديد نکنيد! اقتصادي

قيمت دلار به 6 هزار تومان مي‌رسد، ترديد نکنيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - افزايش قيمت دلار در بخش صادرات بسيار خوب بوده

محمدعلي پورمختار بعد از ظهر امروز در مجمع ساليانه قشر بسيج کارگري سپاه اظهار کرد: در اين جلسه مسائل مختلفي مطرح شده که در رابطه آنها بنده در مقام پاسخگويي نيستم اما توضيحاتي مي‌دهم تا در جريان تصميمات مجلس و محدوديت‌ها در سطح کلان قرار بگيريد.

وي با اشاره به اينکه همدان در آمايش سرزميني به عنوان استاني کشاورزي تعريف شده و اين موضوع هم به زمان دوره نخست رياست جمهوري مرحوم هاشمي برمي‌گردد، ادامه داد: در زماني که نعمت‌زاده وزير صنايع و معادن بود جلسات متعددي با حضور مسؤولان استاني اعم از استانداران و نمايندگان برگزار شد و دولت به آمايش سرزمين توجه داشته تا مشخص شود هر استاني در چه بخش و استاني فعاليت کند.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به اينکه نعمت‌زاده در اين جلسه مطرح کرده بود که همدان را بايد صنعتي ببينيم اما مسؤولان استاني مخالفت کردند، بيان کرد: در نهايت همدان به عنوان استاني کشاورزي تصويب و تعيين شد که بر همين مبنا براي ايجاد واحد‌هاي توليدي بزرگ و کوچک اقدام شد.

وي با بيان اينکه برخي استان‌ها به قطب صنعت تبديل شدند و همدان از قافله صنعت عقب ماند، افزود: در چند سال گذشته براي صنعتي شدن همدان تلاش‌هايي شده و بنده با شرکت‌هاي دولتي صحبت‌هايي داشتيم.

پورمختار گفت: اما در دولت گذشته به خاطر مشکلات تامين مالي نتيجه‌اي حاصل نشد چراکه از سال‌هاي گذشته در برنامه دوم و سوم توسعه تصويب شده که هيچ پروژه جديد دولتي نبايد در هيچ کجا تصويب شود مگر اينکه قانون 23 برود.

وي افزود: همين موضوع يک زيربناي منحرف و کجي را گذاشته به نحوي افراد داراي صنعت کار خود را گسترش مي‌دهند، مصوبه مي‌گيرند و از پول دولت استفاده مي‌کنند.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به اينکه همدان در صنعت عقب افتاد، تصريح کرد: در آخرين جلسه با وزير صنعت گفتم، همدان نيازمند صنعتي شدن است وزير صنعت هم اين موضوع را قبول داشت که توافق شد طرحي براي صنعتي شدن استان تهيه کنيم و بعد از بحث و بررسي همدان به سمت صنعتي شدن برود.

وي خطاب به توليدکنندگان تاکيد کرد: اگر در رابطه با صنعتي شدن همدان نظري داريد مطرح کنيد تا در جلسه طرح شود.

پورمختار با اشاره به اينکه در همدان پتروشيمي وجود دارد و ادعا داريم که يک پتروشيمي ديگر بايد در استان همدان ساخته شود اما با کدام آب بايد ساخته شود؟ افزود: پتروشيمي به شدت آب‌بر است.

وي در ادامه به مجلس، نمايندگان و مجامع اشاره کرد و با بيان اينکه يک ايراد اصلي و جدي در ساختار انتخابات وجود دارد، ادامه داد: انتخابات مجالس به صورت محلي و منطقه‌اي برگزار مي‌شود از اين رو مردم متوقع هستند که نماينده فقط به حوزه انتخابيه محل خود متمرکز شود که از همين موضوع انحراف کار نمايندگي آغاز مي‌شود.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به اينکه در استان و مجلس يک رقابت بين 9 نماينده استان ايجاد شده است، خاطرنشان کرد: هيچ کدام از نمايندگان استان برنمي‌تابند پروژه‌اي به شهرستان ديگر برود و سعي در بردن پروژه به شهرستان خود دارند، از اين رو به وزير و مسؤول مربوطه فشار مي‌آورد تا پروژه به استان ديگر نرود و اين تقابل به خاطر ساختار معيوب انتخابات است.

وي با اشاره به اينکه به خاطر اين تقابل بين نمايندگان خواستار رفتن به سمت استاني شدن و انتخابات رفتيم تا تقابلات از بين برود، افزود: با استاني شدن انتخابات نمايندگان مسؤوليت مشترک در کل استان پيدا مي‌کنند و قابليت توزيع پروژه‌ها وجود دارد که اين طرح از سوي شوراي نگهبان رد شد.

پورمختار با اشاره به اينکه در طرح ملي هم رقابت استاني مي‌شود، افزود: هر استان مي‌خواهد به نفع خود وزير و معاون وزير را تعيين کند و بر اين تصور بوده که از اين وزير و معاون وزير آب گرم مي‌شود اما در واقع آبي گرم نمي‌شود.

وي تصريح کرد: اخيرا با وزير علوم جلسه‌اي داشتم که گفتم انتظار داريم اقداماتي براي استان انجام داده و يا از نيرو‌هاي استان همدان استفاده کنيد اما زياد اميدي به اين اتفاق نداريم.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به اينکه با توجه به اين شرايط نمايندگان به سراغ درگير شدن مي‌روند، بيان کرد: نمايندگان يکي از استان‌ها مي‌گفت شما بايد جلو بيفتيد و ما هم پشت سر شما بياييم اما وقتي ما با وزير و رئيس جمهوري درگير شديم ما را قطع و کات مي‌کنند.

وي با بيان اينکه سئوال و تفحص بنده در زماني مثبت بوده و در زماني جواب منفي داده است، تصريح کرد: حرکت ما روي لبه شمشير است.

پورمختار در ادامه به موضوع مطرح شده در جلسه در رابطه با نمايندگان، دخالت آنها، رانت‌خواري و ... اشاره کرد و تاکيد کرد: اگر در حوزه شخص من اتفاق افتاده که فردي آمده و گفته از سوي پورمختار مراجعه مي‌کند همين الان بگوييد چه کسي بوده است.

وي با اشاره به اينکه نگاه سياه به موضوع داريد و از اين جهت بايد قضاوت عادلانه و اطلاعات کافي داشته باشيم، افزود: مشخصات انقلابي‌گري تعقل، منطق، تلاش، برنامه‌ريزي و حساب و کتاب داشتن است.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به اينکه فرهنگ تقابل با سرمايه‌گذاري در بين مردم و مسؤولان استان همدان وجود دارد، ادامه داد: نمي‌دانم اين موضوع به کجا و چه چيزي برمي‌گردد، شايد هم عادت به زندگي پايين عادت دارند يا آموزه‌هايي موجب اين رفتار شده است.

وي با اشاره به اينکه در همدان نسبت به فرد سرمايه‌گذار نگاه منفي وجود دارد و اين موضوع بايد حل شود، تصريح کرد: با بسياري از سرمايه‌گذاران بزرگ استان صحبت کردم اما هيچ کدام حاضر به کار کردن در همدان نيستند به نحوي که حتي مرحوم علاقبنديان گفت که دو پا داريد بايد چهار پا هم قرض گرفته و از همدان فرار کنيد که در نهايت اين گرفتاري را در پتروشيمي درست کرد.

پورمختار با اشاره به اينکه مرحوم علاقبنديان هدف ديگري داشت و مي‌خواست پتروشيمي را از همدان ببرد، افزود: علاقبنديان قصد خريد کل پتروشيمي را داشت که بنده اجازه ندادم.

*کشور نياز به 20 تا 25 ميليون دلار واردات ندارد

وي خطاب به توليدکنندگان با تاکيد بر اينکه بنده مي‌دانم که شما توليدکنندگان از مديراني که فرهنگ اشتباه دارند و شجاعت و قدرت تصميم‌گيري ندارند، چه مي‌کشيد، يادآور شد: ترس عجيبي در تصميم‌گيري در برخي از مديران وجود دارد.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به اينکه من اگر در مورد موضوعي دخالت کنم برخي مي‌گويند که پورمختار ذينفع است، ادامه داد: من به اين حرف‌ها گوش نداده‌ام و هر کس آمده نامه نوشته و کار او را پيگيري کردم.

وي با بيان اينکه تا زماني که موضوع نگاه منفي به سرمايه‌گذاري در استان حل نشود از توليدکننده کسي حمايت نمي‌کند، ادامه داد: پول جذب مي‌شود اما بانک‌ها با همان نگاه منفي از نسبت به دادن پول مقاومت مي‌کنند.

پورمختار با اشاره به اينکه وقتي بنده به مديراني نقد دارم چقدر مي‌توانم به استاندار يا وزير بگوييم که اين مدير بايد عوض شود؟ افزود: نقش گروه‌هاي سياسي در استان پررنگ و اثرگذار است و نقش آنها نبايد ناديده گرفته شود، در نهايت همه اين مسائل در ايجاد مشکلات براي توليدکننده موثر است.

وي با اشاره به اينکه نمايندگان بايد بدون توجه به هيچ موضوعي محکم با وزير، رئيس جمهور، معاون، استاندار و... برخورد کنند اما بايد نقطه تعامل و تعادل حفظ شود، تصريح کرد: اگر بخواهيم با وزير و رئيس جمهور، استاندار و... برخورد تيز و تند داشته باشيم، اين تعامل مي‌شکند.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در ادامه به حمايت از بخش صنعت و توليد اشاره کرد و افزود: پول نفت ما داخل کشور نمي‌آيد و مقدار پولي که به کشور مي‌آيد بسيار کم است، از طرفي در دولت هم اين شجاعت نيست که مانند دولت گذشته به شکل پالتي، کشتي، قايق، هواپيما و... پول را به کشور بياورد به همين دليل در دولت گذشته هيچ وقت دچار مشکل از نظر نرخ ارز نبوديم.

وي با اشاره به اينکه دولت منتظر مذاکره مي‌ماند تا طرف مقابل لطف کرده تعامل کنند و قراردادي بسته شود، ادامه داد: دولت مي‌گويد 30 ميليارد دلار فاينانس کردم در حالي که اين پول خود ماست که به کشور برمي‌گردد.

پورمختار با تاکيد بر اينکه بايد به صورت جدي از واردات جلوگيري شود، ادامه داد: 45 ميليارد دلار به صورت رسمي کالا به کشور وارد مي‌شود و اغلب هم کالا‌هاي ساخته شده است.

وي تصريح کرد: اگر واردات به کشور نصف شود، کشور نياز به 20 تا 25 ميليون دلار واردات ندارد و از کالاي توليد داخل استفاده مي‌شود و واحد‌هاي توليدي رونق مي‌گيرد.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بيان اينکه در واردات فساد‌هاي بزرگي وجود دارد و برخي به شدت به واردات علاقه دارند، بيان کرد: پيشنهادي مطرح شده تا واردات براي دولت و پيمانکاران طرف قرارداد دولت متوقف شود اما نماينده دولت به شدت مخالفت کرد.

وي با بيان اينکه افراد علاقمند به واردات از رانت استفاده مي‌کنند، ادامه داد: اين موضوع از واقعيت‌هاي موجود کشور است، حال شما بگوييد نماينده چه کار مي‌کند؟

پورمختار با بيان اينکه من در مجلس به مرد تحقيق و تفحص تبديل شدم اما نتيجه‌اي نداشت، تصريح کرد: مجلس دچار چنددستگي شده و تعدادي به خاطر مسائل سياسي، منطقه‌اي و ... به تحقيق و تفحص راي نمي‌دهند و يا نمي‌خواهد با دولت درگير شود.

وي افزود: در دولت يازدهم نسبت به نعمت‌زاده وزير نفت و در اين دولت نسبت به وزير راه و شهرسازي همه نمايندگان حرف دارند اما در عمل اين وزرا راي مي‌آورند.

افزايش ماليات استان در سال‌ جاري 5.6 درصد است

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در ادامه با اشاره به اينکه تاکنون هر واحد توليدي به بنده مراجعه کرده مشکل او را پيگيري کرده‌ام، ادامه داد: تاکنون توانستيم به ضرب و زور کار را پيش ببريم اما مسائل و مشکلات در مورد واحد‌هاي توليدي يکسان نيست.

وي به موضوع ارز اشاره کرد و با بيان اينکه اين موضوع محرمانه مطرح شده که از نظر دولت قيمت دلار 6 هزار تومان است، افزود: برخي مي‌گويند دلار 10 هزار تومان خواهد رسيد اما در رسيدن قيمت دلار به 6 هزار تومان ترديد نکنيد.

پورمختار ادامه داد: رئيس جمهور در جلسه‌اي مطرح کرده که قيمت دلار بر روي 5 هزار تومان متوقف شود و ادامه رشد دفعي نباشد و بانک مرکزي تلاش مي‌کند دلار روي 5 هزار تومان متوقف شود.

وي با بيان اينکه افزايش قيمت دلار اثر منفي بر کالا‌هاي وارداتي خواهد گذاشت، افزود: افزايش قيمت دلار در بخش صادرات بسيار خوب بوده چراکه ارز 6 هزار توماني براي صادرات سود بيشتري نصيب صادرکننده مي‌کند.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بيان اينکه در سياست گذاري‌هاي کلان اقتصادي دولت به سمت توليد اوراق مالي اسلامي رفته است، تصريح کرد: سال گذشته اسناد خزانه وجود داشت.

وي با بيان اينکه در لايحه بودجه اوراق مالي اسلامي آمده و اين اوراق قابل خريد و فروش خواهد بود، افزود: اکنون 100 هزار ميليارد تومان اوراق مالي اسلامي براي دولت تصويب شده که براي تهاتر بدهي‌ها نسبت به بخش خصوصي و پيمانکاران و... در نظر گرفته شده است.

پورمختار با بيان اينکه 37 هزار ميليارد تومان اجازه انتشار اوراق مالي اسلامي به دولت داده شده است، ادامه داد: براي وزارت علوم 5 هزار ميليارد تومان و يک‌هزار ميليارد تومان براي آموزش و پرورش اجازه انتشار اوراق مالي اسلامي داده شده است.

وي با بيان اينکه عدد اوراق مالي اسلامي به مرز 160 هزار ميليارد تومان مي‌رسد که بودجه جداگانه‌اي است که در بودجه هم ديده نمي‌شود، ادامه داد: بودجه کشور 367 هزار ميليارد تومان است.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بيان اينکه پشتوانه اوراق مالي اسلامي تضمين دولت است، افزود: ماليات هم به اين اوراق تعلق نمي‌گيرد، پس توليدکننده‌ها بايد خود را براي چرخش مالي از طريق اوراق آماده کنند.

وي در ادامه به ماليات اشاره کرد و با بيان اينکه ماليات واقعيتي است که در صورت محاسبه درست موجب نارضايتي هيچکس نمي‌شود، ادامه داد: 185 هزار ميليارد تومان در کشور بايد در سال آينده ماليات گرفته شود.

پورمختار با بيان اينکه ماليات در سال 97 نسبت به سال‌ جاري افزايش عمومي 16 درصدي داشته است، افزود: افزايش ماليات استان در سال‌ جاري 5.6 درصد است.

وي افزود: تعدادي ماليات پرداخت نمي‌کنند و اگر به طور معمول اظهار شود درآمد مالياتي کشور به مرز 400 تا 500 هزار ميليارد خواهد رسيد.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در ادامه به حقوق‌هاي نجومي پرداخت و اظهار کرد: در استان همدان حقوق نجومي متعلق به مديرعامل شرکت گاز با 30 ميليون تومان و رئيس علوم پزشکي با 26 ميليون تومان بود.

وي با بيان اينکه در کل کشور و استان همدان 96 درصد ماليات محقق شده است، افزود: در برخي مواقع دفاتر درست ارائه نمي‌شود و کارکرد‌ها براي حوزه حسابرسي درست نيست به همين دليل بهانه به دست مامور مالياتي مي‌دهد.

پورمختار با بيان اينکه در رابطه با بودجه شامل حمايت و رونق کسب و کار هشت تبصره وجود دارد: در تبصره سه اجازه 30ميليارد دلار فاينانس را داده است.

وي با بيان اينکه مسؤولان در اطلاع‌رساني اين مسائل ضعف دارند، ادامه داد: در تبصره چهار تسهيلات ارزي از صندوق توسعه به سرمايه گذاران داده مي‌شود.

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به اينکه بودجه با دلار 3 هزار و 500 تومان بسته شده است، افزود: قيمت دلار بازار 5 هزار تومان پيش‌بيني شده است.

وي با اشاره به اينکه پيش‌بيني شده در شهرک‌هاي صنعتي محروم زمين واگذار شده و 10 درصد به صورت نقد و بقيه پول بعد از راه‌اندازي واحد به صورت اقساط گرفته شود، تصريح کرد: در مورد حمايت از توليد دولت مکلف شده در سه ماه کالا‌هاي داراي مصرف عمده که وارداتي و يا قاچاق هستند را شناسايي کرده و به توليدکننده داخلي سفارش توليد بدهد.


seemorgh.com/new
منبع: farsnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي